_ErseL_
Daimi Üye
Genel Bilgi
AION nedir?
AION: The Tower of Eternity bir fantazi/kurgu çok oyunculu büyük rol yapma oyunudur. Oyuncu kontrolündeki Elyo ve Asmodian ve NPC/sunucu kontrolündeki savaşçı Balaurlar arasındaki çatışmayı konu alır.
Aion'un şu anki durumu nedir?
Beta durumunda
Hikaye
AION'da , oyuncular savaş halindeki iki gruptan birini seçmelidirler: Elyolar veya Asmodianlar. Bir zamanlar dünyaları bir bütündü; Sonsuzluk Kulesi'nin merkezinde birleşmiş bir ittifak. Büyük bir felaket Sonsuzluk Kulesi'ni yıktığında , dünya iki yarıya ayrıldı ve Balaurları ,Abyss boyutuna sürgün edilmiş savaşçı bir ırkı, uyandırdı. Balaurlar şimdi bu iki dünyadan öç almak istiyorlar, ki bu da eşsiz bir savaşa yol açıyor. Bu 3 ırk arasındaki çatışma uçmak için gerekli olan Aether adlı bi materyal içindir, ve de Abyss bu materyalin büyük iktarlarda bulunabileceği tek yerdir. Oynadığınız rol, seçtiğiniz taraf ve yaptığınız kararlar AION'un kaderini belirleyecek.
Önemli Özellikler
Değişken Oyun Sistemi
Irkların her birinin yaptıkları her hareket ,sunucunun ortamını değiştirecek, belli sonuçlar doğurur. İki sunucu asla aynı olmayacaktır (belki başlangıçta).
PvPvE (Oyuncu vs Oyuncu vs Çevre)
Aion:Sonsuzluk Kulesi gelişen ,dünyalar , ırklar ve loncalar arasındaki karışık ilişkiyi düzenleyen, bir çatışma sistemine sahiptir. Sistem ayrıca oyuncuların müttefiği veya düşmanı olabilecek üçüncü bir ırk olan Balaurları da kontrol etmektedir.
Serbest Uçuş ve Havada Savaş
Karakterinize uzak yerlere gitmesine dünyanın farklı kesimlerini gezmenizi ve de düşmanlarınızla havada çarpışmanızı sağlayacak kanatlarla gökyüzüne uçup , yeryüzünün üstünde süzül
Güzel ve Ayrıntılı Görüntüler
(FarCry da kullanılmış)Crytek görüntü motorunun moderleştirilmiş versiyonu kullanılarak yaratılan Aion bu güne kadar piyasaya sürülmüş , görüntü açısından en güzel MMORPG lerden biridir. Karakterlerdeki ve çevredeki şaşırtıcı seviyedeki ayrıntı sizi Aion dünyasına çekecek.
Aion bedava mı , paralı mı?
Para konusunda herhangi bir resmi açıklama henüz yapılmadı , ama açık bir şekilde Aion'un pralı(P2P) olacağıan dair ip uçları verildi. Oyun pazarının aylık ücreti olan 15$ , beklenilen ücrettir. Oyunun normal kutusu büyük ihtimalde 40$ olacak "Kolleksiyon" versiyonu iste 60$.
Her bölgenin üyelik biçimini değiştirmeye hakkı vardır bu yüzden NcSoft Austin , NcSoft Kore ve NcSoft Avrupa dan farklılıklar gösterebilir.
Irklar & level atlama :
Elyolar ve Asmodianlar oynanabilir ırklardır. Görünüşte Elyolar 'melek' ve Asmodianlar 'zebani' dir. Ama bu onların iyi veya kötü oldukları anlamına gelmez.
Asmodianların temel sınıf ağacı Elyolarınki ile aynıdır. Ama skillerde önemli farklılıklar vardır. Bu da bir ırktan bir sınıf ile çarğışmak ile farklı bir ırkın aynı sınıfı ile çarpışmak farklı deneyimler olacaktır.
AION's current proposed level cap is 50, just like Dark Age of Camelot.
Kanatlar ve Uçmak:
Uçabilirsiniz!
Daeva olma görevi sizi kanatlarınıza lvl 10 da kavuşturur. Sadece birkaç dakika uçabilirsiniz. Bazı eşya ve yetenekler uçma süresini uzatabilir.
Elyo ve Asmodianların ikisininde kanatları vardır.
Yere bağlı olarak , serbestçe uçabilir veya bir rota izleyebilirsiniz(WoW'daki hipogrifler gibi). Bi yere gitmek için belirli bi rota izlerseniz uçuş skill i kullanmış olmazsınız.
Kanatlar kişiselleştirilebilir veya PvP ile geliştirilebilirler. Ayrıntıları belli değil.
Bazı skiller sadece havada iken kullanılabilir bazıları ise havada iken farklı görünür. Bu da uçuş sistemini bir ulaşım aracından çok stratejik bi olgu yapar.
Uçuş skillinin yeniden kullanma süresi oyuncunun levelinden etkilenmez.
Elyolar ve Asmodianlar arasındaki farklar
DP(Kutsal Güç) skilleri aynı değildir,
Kanatlar , zırhlar farklı görünür
Aynı dili konuşmazlar , bu yüzden chat sistemi ile iletişim kuramazsınız.
Karşı ırk ile grup oluşturamaz onların görevlerini yapamazsınız.
Level kasılacak yerler başta farklı , sonlara doğru aynı
Sınıflar
İsimler Elyo ve Asmodianlar için aynı olacak.
Eski adı Elementalist olan Spiritmaster haricindeki isimler değişebilir.
Başta bir dal seçersiniz, sonrada o dalda bir sınıf seçerek ilersiniz.
Savaşçı Dalı(Warrior)
Gladiator:
Gladyatörlerin silah kabiliyetleri geniştir. Duruma bağlı olarak sayısız yakın dövüş silahı kullanabilirler. Savaş tarzlarının diğer sınıflara nazaran öğrenilmesi oldukça kolaydır. Bu , ustalaşılması kolay olan bir sınıf olduğu anlamına gelmiyor. Biraz yetenekle en çok hasar veren sınıfları geçerler.
Templar
Çoğu MMO'da tank ın konsept olarak çekici fakat oynanış olarak sıkıcı olması üzücüdür. Aion'daki sınıflar bir nebze kla****** aslında, ama hepsinin , kendilerini örneklerinden ayıran tuhaflıkları vardır. Templar ile, daha çok hasar emebildiğinden sınıfın farklı yönlerini görebilecekler. Gerçekten de farklı bir tank türüdür.
Gözcü Dalı(Scout)
Ranger
Okçu giysisinin altında , tuzak kurma ve çok uzaktan nişancılık yapmak gibi, pek çok numara bulunduran bir yardım sınıfıdır. Kendini iyiliştirebilme ile birlikte yakın ve uzak menzilli silahlara olan becerisi ile dağılımı iyi yapılmış bir sınıftır. Okçunun başarılı olabilmesi için durumun iyi tartılması gerekir, çünkü sayısız yeteneği acemi bir oyuncuyu kötü duruma sokabilir. Görünmez olabilir!
Assassin
Hepimiz suikastçi sınıfını "Kısa sürede çok hasar" ve "Arkanı Kolla!" gibi cümlelerle biliriz. Ama bir suikastçinin bütün gücünden yararlanabilmek için hızlıca yer değiştirme çok önemlidir. Görünmez olabilir ve suikastçiler büyük ihtiamlde görünmezliğe bağlı skiller kullanıcak.
Büyücü Dalı(Mage)
Sorcerer
Ölümcül büyüleri olan bir sınıftır, ama yakınlaşıldığında çok kırılgandırlar. Bir büyücü hayatta kalabilmek için party ye girebilir fakat bazı skillerle ise kendi başına çok hızlı olur.
Spiritmaster
Ruh efendisi basit bir ruh çağırıcısı değildir. Eski isimlerinin de belirttiği gibi güçleri istekleri doğrultusunda kullanabilecekleri element ruhlarıdır. Elementlerle çok yakınlaşınca elbette bir gün bir element olursunuz.
Rahip Dalı(Priest)
Cleric
Şifacılar tabiki de iyileştirme ustalarıdır. Kendi türlerine yardımcı olacak iyileştirme skilleri vardır ama , sadece bunlar yoktur. Sağlam bir skill kombinasyonu ve yakın dövüş skilleriyle sizi doğru anda şaşırtabilirler.
Chanter
Rahip olarak , şarkıcılarda bir yere kadar iyileştirme skillerine sahiptirler, ama özellikleri yakındaki oyuncuların moralini yükseltebilecek gizemli şarkılardadır. Yakın dövüş skill kombinasyonları ve kullanışlıkları ile de bilinirler. Herşey i yapmak isteyenler için çekici bir sınıftırlar.
Sınıf(Class) değiştirme:
O konuda birşey duymadık henüz.
Kahramanlık ? :
Gelecekte olucak.Büyük ihtimalde L2 deki gibi her sunucuda bir kaç tane olucak.
Belli cinsiyeti etkileyen yetenekler var mı?
Hayır.
Kombo & Kutsal Güç
Kombolar
Bazı yetenekelr yalnızca belli yetenekler kullandıktan sonra kullanılabilir. Bu şekilde , daha çok hasar verebilecek , 2~3 yeteneği art arda kullanabileceksiniz.
Örneğin savaşçılar sırayla "Explosive stike(saldırı) -> Stun strike(düşmanı yere düşürme) -> chance strike(düşene bi daha kurma)" yeteneklerini art arda kombo şeklinde kullanabilecekler
"Stun Strike" , "Explosive Strike" başarıyla yapılmadan kullanılamayacagından bu 3 yetenek aynen bu sırayla yapılmak zorundadır.
Okçuların da savaşçılara benzer 3 lü bir yetenek zinciri vardır. Rahiplerin bir saldırı buyusu ile takil edilen , düşmanları yere düşüren, bir alan büyüleri vardır. Ama işin mantıgını anlamşsınızdır. Kısa surede muazzam hasar vererek , hoş animasyonları izlemek...
Kutsal Güç(Divine Power)
KG'ün düellolar işleri tersine çevirebileceği söyleniyor
Kutsal Güç barı yaratık avladıkça dolar ve , KG isteyen bir yetenek kullanabilmeniz için bu barın dolu olması gerekir.
KG yeteneğini kullandıgınızda(adı KG patlaması ve ya öyle bir şey), birden çok yaratığa hasar verir. Büyünün yapılış süresi uzundur bu yüzden saldırılara açık olursunuz.
Yeteneğin belli bi çaptaki bütün yaratıklara saldıracagından dikaktli olmalısınız cunku bu yaratıklar da sonra size saldıracaklar.
KG barı avlanmadıgınızda boşalmaz , o yüzden ortalıkta gezinebilirsiniz.
KG barı doldukça , yaratıklara verdiğiniz hasar da artar..
KG barı oyundan çıktığınızda boşalır fakat başka bir karaktere aktarabilirsiniz
Party Komboları olacak mı?:
Evet , olacak
PvP
Aion'da pvp kontrol ve karşılıklı etkileşen yetenekler bazlı olacak. Kombinasyon halinda kullanılmaları olsun , kombinasyonlara kullanılması olsun yeteneklerin birbirleriyle ilişkileri olduğu bariz..
PvP'ye özel yetenekler lvl 40 civarlarında açılacak. Oyuncu yinede istemezse PvP'ye katılmayabilir.
En son "Arkadaş ve Aile Testi"nden sonra maksimum seviyeye ulaşma süresi düşürüldü. Seviye ilerleme aynı türün batı oyunlarındakine benzer olucak. Son seviyeye ulaşınca(şu anlık 50), oyuncular "Stigma" adında bişey ile daha yatay bi çizgide karakterlerini geliştirebilecek.
PvP'den hoşlanmayan oyuncular için baskınlar , zindanlar vs gibi oyunun hikayesiyle alakalı bir sürü olay olucak. Bir örnek vericek olursak , oyuncular ırk ları için kuşatma silahı(mancınık vs.) parçaları toplayacak.
Aion'daki asıl çatışma Elyo , Asmodian ve Balaur arasında olandır. Bu ayrıca bu etkinliklerin yoğunlaşıcağı konudur.
Şu an plan aşamasında olan başka bi etkinlik ise Elyo ve Asmodian topraklarında rastgele yerlerde geçit kapıları açmaktır.
Nerde?
Abyss de savaşabilirsiniz ,ayrıca Abyss dışında da Elyo ve Asmodianların karşılaşabilecekleri yerler var.
Sadece kendi ırkınızla düello yapabilirsiniz.
Şehir basabilirsiniz(belki ablukaya almak...).
Zindanlarda pvp yapabilirsiniz... "grrr" adlı Asmodian guild i "blablablablazıbırdipçik" adlı Elyo guildinin girmiş bulundugu zindana girip onları öldürebilir.
Arena'da PvP yapabilirsiniz , fakat henuz bunun için bir sıralama sistemi yok...
PvE
Aion'da 2 çeşit baskın(raid) sistemi olacak. Birincisi L2 deki , bir çok oyuncunun katıldıgı, sisteme çok benziyor. İkincisi daha çok strateji ve sınıfa özel yetenekler gerektiyiyor("Everquest" e benzetilebilir).
Bir Elyo raid NPC si Asmodianlar için çok önemli olabilir bu da raid lerin ırk savaşını etkilemesine yol açabilir.
Abyss & Kaleler:
Abyss 2 kısımdan oluşur. İlk kısım , acemilere Abyss si tanıtmakta yoğunlaşır. İkinci kısım asıl savaşla ilgilidir ve daha deenyimli oyuncular içindir.
Abyss de iki ırk tarafından ele geçirebilecek 8~10 kale vardır. Avantajların büyük sonuçları olacak. Irkınız kolayca zanaat materyalleri toplayabilecek. Bunun dışında tüccarlar kale etraflarında yaşayacak ve sadece sizin ırkınıza , özel silahlar satacaklar. Son olarak da hüküm süren guild topraktan vergi alacak. Irkın geri kalana birşey alamıyacak. Ancak düşman kaleyi geri aldığında başkaları bunlardan faydalanabilecek.
Abyss de Balaur öldürerek , XP kazanarak lvl atlayabilir , PvP puanı toplayıp , bu puanla item alabilirsiniz.
Abyss'de daha hızlı level atalnabilecek(Öldürülme riskinin daha yüksek olması sebebiyle...)
Kalenizi güç alanı(NOT: bi yerde okumustum kaleye ucarak girilmiyordu sanırım bu) ile geliştirebilir , korumak için NPC tutabilirsiniz.
Mancınık tarzı silahlar ı PvE yoluyla alabilirsiniz(raid boss larından dusecek)
Bu silahları inşa edebilir veya açık arttırmadan satın alabilirsiniz(tabi daha önceden birilerinin açık arttırmaya koyması lazım)
Bu şekilde PvE oyuncuları ,PvP yapmadan, karşı ırka karşı yapılan savaşta yardımcı olabilecek, ama asıl amaç PvE yapmayan oyuncuları PvE ye , PvP yapamyanları ise PvP'ye yöneltmektir
Eşya , Zırh ,Ticaret
Eşya & Zırh
Aion da 3 çeşit item vardır: Normal , Abyssal ve "Drakonic" (isimleri değişebilir).
Abyssal eşyalar PvP ile alınabilecek "Drakonic" eşyalar ise Balaurları avlarken edinilen materyaller ile yapılabilecek.
"Soulbound" itemler olacak, bu da bir kere kuşanıldıktan sonra baska bir oyuncuya verilemeyecek.
Zırhları boya ile kişiselleştirebileceksiniz
Bazı setler tamamlanıldıgında , parlayacaklar.
Eşya kişiselleştirme : Şöyle diyelim "Zariche" adlı çok güzel görünen bir kılıcınız var ve daha iyi özellikleri olan görünüşü(size göre) basit olan başka bir kılıç bulduğunuzda son bulduğunuz kılıcı geliştirip , Zariche görünümü verebiliyorsunuz.
Ekipman boşlukları :
başlık, kolye, 2 küpe, omuzluk, göğüslük, bacaklar, pelerin, bel(kemer), botlar, 2 yüzük, 2 silah
RESİM
Statlar , yetenekler & Stigma :
Firma oyuncuların stat konusunda kafa patlatmalarını istemiyor(Strength, Dexterity, Constitution?), bu yüzden statlar oyun tarafından kontrol edilicek.
Stat ve yetenekleri değiştiren bir sistem de "Stigma"dır. Stigma Daeva nın hafızasını barındıran bir taştır. Bir Stigma taşı oyunculara, farklı slotlarda kullanılarak, diğer sınıfların zırh ve yeteneklerini kullanabilen eşsiz karakterler yaratma fırsatı verecek. Bir örnek vericek olursak : Wizard lar ağır zırh ve Assassin lerin ışınlanmayı öğrenmesi....
Stigma sistemi lvl 20 den itibaren kullanılabilir , fakat bazı sınırlandırmalar olacaktır.
Zırhların 5 bonusu vardır: Magical Resistance(Büyüye dayanıklık), Physical defence(Fiziksel saldırılara dayanıklık), Focus(dikkat[herhalde isabet şansı]), Evasion(saldırı savuşturma) & Mana.
Ticaret , Meslekler & Zannatkarlık:
Yaklaşık 10 meslek var.
Enchanting,Gathering,Cooking,Alchemy,Tailoring,Armor Smithing,Weapon Smithing,
Random
Sistem Gereksinimleri:
Minimum:
Pentium 4 2.8GHz, AMD Athlon 2800
1 GB RAM
GeForce 6600, Radeon X1550
Hard Drive 30GB
DirectX 9.0c(2008,6)
Önerilen:
Pentium Dual Core, AMD Athlon 64 X2
2 GB RAM
GeForce 7600, Radeon X2600
Hard Drive 30GB
DirectX 9.0c(2008,6)
Motor: NCSOFT lisanslı CryTek'in CryENGINE görüntü motoru.
Mac/Linux versionu olacak mı? Bilmiyoruz , büyük ihtimalde olmayacak.
Geliştirme Paketi olacak mı?
Geniş çaplı , yılda duzenli olarak 1 veya 2 kez olacak. Nasıl dağıtılacakları bölgeye göre değişir.
GamePlay:
WASD hareketi ve düşmana otomatik yönelme olacak
Fare ile hareket de olucak
Uçuş WASD ile kontrol edilecek
Zıplayıp , tırmanabilirsiniz
Savaşta karakteri yönlendirerek durumu değiştirebilirsiniz. (İleri , geri , sağa , sola , zıplama)
Ulaşım:
2 çeşit ulaşım var: Kısa ve Uzun. Kısa ulaşım kanatlarla yapılan(Yukarda bahsedildiği gibi) Uzun olan ise ışınlanma.
Henüz binek hayvan yok , belki sonra...
Açık arttırma & tezgah olacak mı?:
Evet , ikisi de
Guildler:
3 seviye var :
İlk seviye 135.000 Quina'ya mal olucak, 30 üye alır, rastgele bir "crest(guild amblemi olsa gerek)" seçilir.
İkinci seviye 845.000 Quina'ya mal olur, 10 üye gerekir , 60 üye alabilir, amblem seçilebilir.
Üçüncü seviye 3.151.000 Quina y amal olur, 20 members & 10.000 GuildPoint gerekir, ??(sınırsız galiba , sayısı bilinmiyor da olabilir) üyeye izin verir, Kendi ambleminizi yaratabilirsiniz.
GuildPoint ler büyük ihtimalde oyuncu öldürerek toplanılabilecek...
Guild de 3 rütbe olucak: Legion Master, Officers and Members.
"Legion bank" adlı bir guild bankası da var
Oyuncu/Guild Evleri :
Bu hala geliştirme aşamasında olan bir konu , ama ilerde olucak. Oyuncular evlerini süsleyebilecek , guild evleri de olacak. Fakat avlanma sahası dısında olucak evlerin sayısı yüzünden yer yetmeyeceginden , bu sorun yaratıcak bir çözm aranıyor[bir fikir: Sanctum gibi havalarda süzülen oyuncu mahalleleri olabilir^^)
İlk Geliştirme Paketi ile olabilir.
İksir/Yiyecek/İçecek:
Can ve Mana yı hemen doldurabilecek iksirler olucak fakat aşırı kullanılmasın diye yeniden kullanım süreleri olacak. Karakterinizde farklı etkiler yaratacak yiyecekler de olucak. Yiyecekler bir nevi buff gibi olacak , bir anda sadece bir tanesi aktif olabilir.
UI-Addons:
Ayarlanılabilir oyuncu arabirimi düşünülüyor. Sorun şu ki bu, istismara yol açabilir.
Oyunda sesli chat?:
Büyük ihtimalde olucak.
Macro ?:
Olacak
Dünya/Alan:
Aion dünyası içi yarı boş bir küreye benzer, yatay olarak iki yarıya ayrılmıştır. Alt taraf Elyoların , üst ise Asmodianların yarısıdır. Yani Aion dünyası yatay değil dikey bir dünyadır. Buna ek olarak , uçan kale ve ada gibi yerlere sadece uçarak gidilebilir. Bu yüzden bütün oyuncuların kanatları vardır.
Atrea'nın iki yarısının ortasındaki alanın adı Abyss dir. Elyoların yarısının adı Elysea , Asmodianlarınkinin ise Asmodae dir.
Aion dünyası bölümlere ayrılmış mıdır ayrılmamış mıdır? :
Dünya bölmelere ayrılmıştır ve ulaşım araçları arasında yürüme , uçma ve ışınlanma vardır. Bölmeler arasındaki yükleme süresi ayarlanmaktadır ama şu an bile çok kısadır.
Karakter Kişiselleştirme:
İki özelliğin yanı sıra , vücut yapısı , saç , ten rengi , ses vs. özellikleri değiştirebileceksiniz.
Oyundaki sesler her 3 ülkeye göre değişecek. Şu an 25 sses tonu var.
Hava:
Başlangıçta yağmurun ateş büyülerini zayıflaştırması düşünülmüştü ama bu proje terk edilmek zorunda kaldı.
Ama hava yinede birkaç yaratık ve NPC yi etkileyecek.
Unvanlar ? :
Karakteriniz bu özelliği veren bir item taşıyarak unvan ını gösterecek
Aion'un oyun koruması?:
Aion'da nProtect. kullanılmaktadır
Bu nedir?:
Oyunda hileyi engelleyen bir program.
Peki ya bot, para satıcıları?:
Bu tarz şeylere karşı bir Gm takımı görev başında olucak
Çift monitör uyumluluğu:
Bilmiyoruz.
Silah Çeşitleri:
Sword(kılıç), 2H Sword(çift el kılıç), Short-sword(kısa kılıç), Dagger(bıçak), Polearms(mızrak), Maces(balyoz), Bows(yay), Staves(âsa), ve Tome lar, henüz balta görünmedi...
Quest & leveling:
Çok sayıda görev olucak.
Kısa sure amaçlı görevler olucak, kısa sürede yapılabilen ve küçük ödüller veren görevler....
Ölünce XP kaybı?:
Büyük ihtimalde
Shugo nedir?:
Atreia'da bir tüccar ırk.
AION nedir?
AION: The Tower of Eternity bir fantazi/kurgu çok oyunculu büyük rol yapma oyunudur. Oyuncu kontrolündeki Elyo ve Asmodian ve NPC/sunucu kontrolündeki savaşçı Balaurlar arasındaki çatışmayı konu alır.
Aion'un şu anki durumu nedir?
Beta durumunda
Hikaye
AION'da , oyuncular savaş halindeki iki gruptan birini seçmelidirler: Elyolar veya Asmodianlar. Bir zamanlar dünyaları bir bütündü; Sonsuzluk Kulesi'nin merkezinde birleşmiş bir ittifak. Büyük bir felaket Sonsuzluk Kulesi'ni yıktığında , dünya iki yarıya ayrıldı ve Balaurları ,Abyss boyutuna sürgün edilmiş savaşçı bir ırkı, uyandırdı. Balaurlar şimdi bu iki dünyadan öç almak istiyorlar, ki bu da eşsiz bir savaşa yol açıyor. Bu 3 ırk arasındaki çatışma uçmak için gerekli olan Aether adlı bi materyal içindir, ve de Abyss bu materyalin büyük iktarlarda bulunabileceği tek yerdir. Oynadığınız rol, seçtiğiniz taraf ve yaptığınız kararlar AION'un kaderini belirleyecek.
Önemli Özellikler
Değişken Oyun Sistemi
Irkların her birinin yaptıkları her hareket ,sunucunun ortamını değiştirecek, belli sonuçlar doğurur. İki sunucu asla aynı olmayacaktır (belki başlangıçta).
PvPvE (Oyuncu vs Oyuncu vs Çevre)
Aion:Sonsuzluk Kulesi gelişen ,dünyalar , ırklar ve loncalar arasındaki karışık ilişkiyi düzenleyen, bir çatışma sistemine sahiptir. Sistem ayrıca oyuncuların müttefiği veya düşmanı olabilecek üçüncü bir ırk olan Balaurları da kontrol etmektedir.
Serbest Uçuş ve Havada Savaş
Karakterinize uzak yerlere gitmesine dünyanın farklı kesimlerini gezmenizi ve de düşmanlarınızla havada çarpışmanızı sağlayacak kanatlarla gökyüzüne uçup , yeryüzünün üstünde süzül
Güzel ve Ayrıntılı Görüntüler
(FarCry da kullanılmış)Crytek görüntü motorunun moderleştirilmiş versiyonu kullanılarak yaratılan Aion bu güne kadar piyasaya sürülmüş , görüntü açısından en güzel MMORPG lerden biridir. Karakterlerdeki ve çevredeki şaşırtıcı seviyedeki ayrıntı sizi Aion dünyasına çekecek.
Aion bedava mı , paralı mı?
Para konusunda herhangi bir resmi açıklama henüz yapılmadı , ama açık bir şekilde Aion'un pralı(P2P) olacağıan dair ip uçları verildi. Oyun pazarının aylık ücreti olan 15$ , beklenilen ücrettir. Oyunun normal kutusu büyük ihtimalde 40$ olacak "Kolleksiyon" versiyonu iste 60$.
Her bölgenin üyelik biçimini değiştirmeye hakkı vardır bu yüzden NcSoft Austin , NcSoft Kore ve NcSoft Avrupa dan farklılıklar gösterebilir.
Irklar & level atlama :
Elyolar ve Asmodianlar oynanabilir ırklardır. Görünüşte Elyolar 'melek' ve Asmodianlar 'zebani' dir. Ama bu onların iyi veya kötü oldukları anlamına gelmez.
Asmodianların temel sınıf ağacı Elyolarınki ile aynıdır. Ama skillerde önemli farklılıklar vardır. Bu da bir ırktan bir sınıf ile çarğışmak ile farklı bir ırkın aynı sınıfı ile çarpışmak farklı deneyimler olacaktır.
AION's current proposed level cap is 50, just like Dark Age of Camelot.
Kanatlar ve Uçmak:
Uçabilirsiniz!
Daeva olma görevi sizi kanatlarınıza lvl 10 da kavuşturur. Sadece birkaç dakika uçabilirsiniz. Bazı eşya ve yetenekler uçma süresini uzatabilir.
Elyo ve Asmodianların ikisininde kanatları vardır.
Yere bağlı olarak , serbestçe uçabilir veya bir rota izleyebilirsiniz(WoW'daki hipogrifler gibi). Bi yere gitmek için belirli bi rota izlerseniz uçuş skill i kullanmış olmazsınız.
Kanatlar kişiselleştirilebilir veya PvP ile geliştirilebilirler. Ayrıntıları belli değil.
Bazı skiller sadece havada iken kullanılabilir bazıları ise havada iken farklı görünür. Bu da uçuş sistemini bir ulaşım aracından çok stratejik bi olgu yapar.
Uçuş skillinin yeniden kullanma süresi oyuncunun levelinden etkilenmez.
Elyolar ve Asmodianlar arasındaki farklar
DP(Kutsal Güç) skilleri aynı değildir,
Kanatlar , zırhlar farklı görünür
Aynı dili konuşmazlar , bu yüzden chat sistemi ile iletişim kuramazsınız.
Karşı ırk ile grup oluşturamaz onların görevlerini yapamazsınız.
Level kasılacak yerler başta farklı , sonlara doğru aynı
Sınıflar
İsimler Elyo ve Asmodianlar için aynı olacak.
Eski adı Elementalist olan Spiritmaster haricindeki isimler değişebilir.
Başta bir dal seçersiniz, sonrada o dalda bir sınıf seçerek ilersiniz.
Savaşçı Dalı(Warrior)
Gladiator:
Gladyatörlerin silah kabiliyetleri geniştir. Duruma bağlı olarak sayısız yakın dövüş silahı kullanabilirler. Savaş tarzlarının diğer sınıflara nazaran öğrenilmesi oldukça kolaydır. Bu , ustalaşılması kolay olan bir sınıf olduğu anlamına gelmiyor. Biraz yetenekle en çok hasar veren sınıfları geçerler.
Templar
Çoğu MMO'da tank ın konsept olarak çekici fakat oynanış olarak sıkıcı olması üzücüdür. Aion'daki sınıflar bir nebze kla****** aslında, ama hepsinin , kendilerini örneklerinden ayıran tuhaflıkları vardır. Templar ile, daha çok hasar emebildiğinden sınıfın farklı yönlerini görebilecekler. Gerçekten de farklı bir tank türüdür.
Gözcü Dalı(Scout)
Ranger
Okçu giysisinin altında , tuzak kurma ve çok uzaktan nişancılık yapmak gibi, pek çok numara bulunduran bir yardım sınıfıdır. Kendini iyiliştirebilme ile birlikte yakın ve uzak menzilli silahlara olan becerisi ile dağılımı iyi yapılmış bir sınıftır. Okçunun başarılı olabilmesi için durumun iyi tartılması gerekir, çünkü sayısız yeteneği acemi bir oyuncuyu kötü duruma sokabilir. Görünmez olabilir!
Assassin
Hepimiz suikastçi sınıfını "Kısa sürede çok hasar" ve "Arkanı Kolla!" gibi cümlelerle biliriz. Ama bir suikastçinin bütün gücünden yararlanabilmek için hızlıca yer değiştirme çok önemlidir. Görünmez olabilir ve suikastçiler büyük ihtiamlde görünmezliğe bağlı skiller kullanıcak.
Büyücü Dalı(Mage)
Sorcerer
Ölümcül büyüleri olan bir sınıftır, ama yakınlaşıldığında çok kırılgandırlar. Bir büyücü hayatta kalabilmek için party ye girebilir fakat bazı skillerle ise kendi başına çok hızlı olur.
Spiritmaster
Ruh efendisi basit bir ruh çağırıcısı değildir. Eski isimlerinin de belirttiği gibi güçleri istekleri doğrultusunda kullanabilecekleri element ruhlarıdır. Elementlerle çok yakınlaşınca elbette bir gün bir element olursunuz.
Rahip Dalı(Priest)
Cleric
Şifacılar tabiki de iyileştirme ustalarıdır. Kendi türlerine yardımcı olacak iyileştirme skilleri vardır ama , sadece bunlar yoktur. Sağlam bir skill kombinasyonu ve yakın dövüş skilleriyle sizi doğru anda şaşırtabilirler.
Chanter
Rahip olarak , şarkıcılarda bir yere kadar iyileştirme skillerine sahiptirler, ama özellikleri yakındaki oyuncuların moralini yükseltebilecek gizemli şarkılardadır. Yakın dövüş skill kombinasyonları ve kullanışlıkları ile de bilinirler. Herşey i yapmak isteyenler için çekici bir sınıftırlar.
Sınıf(Class) değiştirme:
O konuda birşey duymadık henüz.
Kahramanlık ? :
Gelecekte olucak.Büyük ihtimalde L2 deki gibi her sunucuda bir kaç tane olucak.
Belli cinsiyeti etkileyen yetenekler var mı?
Hayır.
Kombo & Kutsal Güç
Kombolar
Bazı yetenekelr yalnızca belli yetenekler kullandıktan sonra kullanılabilir. Bu şekilde , daha çok hasar verebilecek , 2~3 yeteneği art arda kullanabileceksiniz.
Örneğin savaşçılar sırayla "Explosive stike(saldırı) -> Stun strike(düşmanı yere düşürme) -> chance strike(düşene bi daha kurma)" yeteneklerini art arda kombo şeklinde kullanabilecekler
"Stun Strike" , "Explosive Strike" başarıyla yapılmadan kullanılamayacagından bu 3 yetenek aynen bu sırayla yapılmak zorundadır.
Okçuların da savaşçılara benzer 3 lü bir yetenek zinciri vardır. Rahiplerin bir saldırı buyusu ile takil edilen , düşmanları yere düşüren, bir alan büyüleri vardır. Ama işin mantıgını anlamşsınızdır. Kısa surede muazzam hasar vererek , hoş animasyonları izlemek...
Kutsal Güç(Divine Power)
KG'ün düellolar işleri tersine çevirebileceği söyleniyor
Kutsal Güç barı yaratık avladıkça dolar ve , KG isteyen bir yetenek kullanabilmeniz için bu barın dolu olması gerekir.
KG yeteneğini kullandıgınızda(adı KG patlaması ve ya öyle bir şey), birden çok yaratığa hasar verir. Büyünün yapılış süresi uzundur bu yüzden saldırılara açık olursunuz.
Yeteneğin belli bi çaptaki bütün yaratıklara saldıracagından dikaktli olmalısınız cunku bu yaratıklar da sonra size saldıracaklar.
KG barı avlanmadıgınızda boşalmaz , o yüzden ortalıkta gezinebilirsiniz.
KG barı doldukça , yaratıklara verdiğiniz hasar da artar..
KG barı oyundan çıktığınızda boşalır fakat başka bir karaktere aktarabilirsiniz
Party Komboları olacak mı?:
Evet , olacak
PvP
Aion'da pvp kontrol ve karşılıklı etkileşen yetenekler bazlı olacak. Kombinasyon halinda kullanılmaları olsun , kombinasyonlara kullanılması olsun yeteneklerin birbirleriyle ilişkileri olduğu bariz..
PvP'ye özel yetenekler lvl 40 civarlarında açılacak. Oyuncu yinede istemezse PvP'ye katılmayabilir.
En son "Arkadaş ve Aile Testi"nden sonra maksimum seviyeye ulaşma süresi düşürüldü. Seviye ilerleme aynı türün batı oyunlarındakine benzer olucak. Son seviyeye ulaşınca(şu anlık 50), oyuncular "Stigma" adında bişey ile daha yatay bi çizgide karakterlerini geliştirebilecek.
PvP'den hoşlanmayan oyuncular için baskınlar , zindanlar vs gibi oyunun hikayesiyle alakalı bir sürü olay olucak. Bir örnek vericek olursak , oyuncular ırk ları için kuşatma silahı(mancınık vs.) parçaları toplayacak.
Aion'daki asıl çatışma Elyo , Asmodian ve Balaur arasında olandır. Bu ayrıca bu etkinliklerin yoğunlaşıcağı konudur.
Şu an plan aşamasında olan başka bi etkinlik ise Elyo ve Asmodian topraklarında rastgele yerlerde geçit kapıları açmaktır.
Nerde?
Abyss de savaşabilirsiniz ,ayrıca Abyss dışında da Elyo ve Asmodianların karşılaşabilecekleri yerler var.
Sadece kendi ırkınızla düello yapabilirsiniz.
Şehir basabilirsiniz(belki ablukaya almak...).
Zindanlarda pvp yapabilirsiniz... "grrr" adlı Asmodian guild i "blablablablazıbırdipçik" adlı Elyo guildinin girmiş bulundugu zindana girip onları öldürebilir.
Arena'da PvP yapabilirsiniz , fakat henuz bunun için bir sıralama sistemi yok...
PvE
Aion'da 2 çeşit baskın(raid) sistemi olacak. Birincisi L2 deki , bir çok oyuncunun katıldıgı, sisteme çok benziyor. İkincisi daha çok strateji ve sınıfa özel yetenekler gerektiyiyor("Everquest" e benzetilebilir).
Bir Elyo raid NPC si Asmodianlar için çok önemli olabilir bu da raid lerin ırk savaşını etkilemesine yol açabilir.
Abyss & Kaleler:
Abyss 2 kısımdan oluşur. İlk kısım , acemilere Abyss si tanıtmakta yoğunlaşır. İkinci kısım asıl savaşla ilgilidir ve daha deenyimli oyuncular içindir.
Abyss de iki ırk tarafından ele geçirebilecek 8~10 kale vardır. Avantajların büyük sonuçları olacak. Irkınız kolayca zanaat materyalleri toplayabilecek. Bunun dışında tüccarlar kale etraflarında yaşayacak ve sadece sizin ırkınıza , özel silahlar satacaklar. Son olarak da hüküm süren guild topraktan vergi alacak. Irkın geri kalana birşey alamıyacak. Ancak düşman kaleyi geri aldığında başkaları bunlardan faydalanabilecek.
Abyss de Balaur öldürerek , XP kazanarak lvl atlayabilir , PvP puanı toplayıp , bu puanla item alabilirsiniz.
Abyss'de daha hızlı level atalnabilecek(Öldürülme riskinin daha yüksek olması sebebiyle...)
Kalenizi güç alanı(NOT: bi yerde okumustum kaleye ucarak girilmiyordu sanırım bu) ile geliştirebilir , korumak için NPC tutabilirsiniz.
Mancınık tarzı silahlar ı PvE yoluyla alabilirsiniz(raid boss larından dusecek)
Bu silahları inşa edebilir veya açık arttırmadan satın alabilirsiniz(tabi daha önceden birilerinin açık arttırmaya koyması lazım)
Bu şekilde PvE oyuncuları ,PvP yapmadan, karşı ırka karşı yapılan savaşta yardımcı olabilecek, ama asıl amaç PvE yapmayan oyuncuları PvE ye , PvP yapamyanları ise PvP'ye yöneltmektir
Eşya , Zırh ,Ticaret
Eşya & Zırh
Aion da 3 çeşit item vardır: Normal , Abyssal ve "Drakonic" (isimleri değişebilir).
Abyssal eşyalar PvP ile alınabilecek "Drakonic" eşyalar ise Balaurları avlarken edinilen materyaller ile yapılabilecek.
"Soulbound" itemler olacak, bu da bir kere kuşanıldıktan sonra baska bir oyuncuya verilemeyecek.
Zırhları boya ile kişiselleştirebileceksiniz
Bazı setler tamamlanıldıgında , parlayacaklar.
Eşya kişiselleştirme : Şöyle diyelim "Zariche" adlı çok güzel görünen bir kılıcınız var ve daha iyi özellikleri olan görünüşü(size göre) basit olan başka bir kılıç bulduğunuzda son bulduğunuz kılıcı geliştirip , Zariche görünümü verebiliyorsunuz.
Ekipman boşlukları :
başlık, kolye, 2 küpe, omuzluk, göğüslük, bacaklar, pelerin, bel(kemer), botlar, 2 yüzük, 2 silah
RESİM
Statlar , yetenekler & Stigma :
Firma oyuncuların stat konusunda kafa patlatmalarını istemiyor(Strength, Dexterity, Constitution?), bu yüzden statlar oyun tarafından kontrol edilicek.
Stat ve yetenekleri değiştiren bir sistem de "Stigma"dır. Stigma Daeva nın hafızasını barındıran bir taştır. Bir Stigma taşı oyunculara, farklı slotlarda kullanılarak, diğer sınıfların zırh ve yeteneklerini kullanabilen eşsiz karakterler yaratma fırsatı verecek. Bir örnek vericek olursak : Wizard lar ağır zırh ve Assassin lerin ışınlanmayı öğrenmesi....
Stigma sistemi lvl 20 den itibaren kullanılabilir , fakat bazı sınırlandırmalar olacaktır.
Zırhların 5 bonusu vardır: Magical Resistance(Büyüye dayanıklık), Physical defence(Fiziksel saldırılara dayanıklık), Focus(dikkat[herhalde isabet şansı]), Evasion(saldırı savuşturma) & Mana.
Ticaret , Meslekler & Zannatkarlık:
Yaklaşık 10 meslek var.
Enchanting,Gathering,Cooking,Alchemy,Tailoring,Armor Smithing,Weapon Smithing,
Random
Sistem Gereksinimleri:
Minimum:
Pentium 4 2.8GHz, AMD Athlon 2800
1 GB RAM
GeForce 6600, Radeon X1550
Hard Drive 30GB
DirectX 9.0c(2008,6)
Önerilen:
Pentium Dual Core, AMD Athlon 64 X2
2 GB RAM
GeForce 7600, Radeon X2600
Hard Drive 30GB
DirectX 9.0c(2008,6)
Motor: NCSOFT lisanslı CryTek'in CryENGINE görüntü motoru.
Mac/Linux versionu olacak mı? Bilmiyoruz , büyük ihtimalde olmayacak.
Geliştirme Paketi olacak mı?
Geniş çaplı , yılda duzenli olarak 1 veya 2 kez olacak. Nasıl dağıtılacakları bölgeye göre değişir.
GamePlay:
WASD hareketi ve düşmana otomatik yönelme olacak
Fare ile hareket de olucak
Uçuş WASD ile kontrol edilecek
Zıplayıp , tırmanabilirsiniz
Savaşta karakteri yönlendirerek durumu değiştirebilirsiniz. (İleri , geri , sağa , sola , zıplama)
Ulaşım:
2 çeşit ulaşım var: Kısa ve Uzun. Kısa ulaşım kanatlarla yapılan(Yukarda bahsedildiği gibi) Uzun olan ise ışınlanma.
Henüz binek hayvan yok , belki sonra...
Açık arttırma & tezgah olacak mı?:
Evet , ikisi de
Guildler:
3 seviye var :
İlk seviye 135.000 Quina'ya mal olucak, 30 üye alır, rastgele bir "crest(guild amblemi olsa gerek)" seçilir.
İkinci seviye 845.000 Quina'ya mal olur, 10 üye gerekir , 60 üye alabilir, amblem seçilebilir.
Üçüncü seviye 3.151.000 Quina y amal olur, 20 members & 10.000 GuildPoint gerekir, ??(sınırsız galiba , sayısı bilinmiyor da olabilir) üyeye izin verir, Kendi ambleminizi yaratabilirsiniz.
GuildPoint ler büyük ihtimalde oyuncu öldürerek toplanılabilecek...
Guild de 3 rütbe olucak: Legion Master, Officers and Members.
"Legion bank" adlı bir guild bankası da var
Oyuncu/Guild Evleri :
Bu hala geliştirme aşamasında olan bir konu , ama ilerde olucak. Oyuncular evlerini süsleyebilecek , guild evleri de olacak. Fakat avlanma sahası dısında olucak evlerin sayısı yüzünden yer yetmeyeceginden , bu sorun yaratıcak bir çözm aranıyor[bir fikir: Sanctum gibi havalarda süzülen oyuncu mahalleleri olabilir^^)
İlk Geliştirme Paketi ile olabilir.
İksir/Yiyecek/İçecek:
Can ve Mana yı hemen doldurabilecek iksirler olucak fakat aşırı kullanılmasın diye yeniden kullanım süreleri olacak. Karakterinizde farklı etkiler yaratacak yiyecekler de olucak. Yiyecekler bir nevi buff gibi olacak , bir anda sadece bir tanesi aktif olabilir.
UI-Addons:
Ayarlanılabilir oyuncu arabirimi düşünülüyor. Sorun şu ki bu, istismara yol açabilir.
Oyunda sesli chat?:
Büyük ihtimalde olucak.
Macro ?:
Olacak
Dünya/Alan:
Aion dünyası içi yarı boş bir küreye benzer, yatay olarak iki yarıya ayrılmıştır. Alt taraf Elyoların , üst ise Asmodianların yarısıdır. Yani Aion dünyası yatay değil dikey bir dünyadır. Buna ek olarak , uçan kale ve ada gibi yerlere sadece uçarak gidilebilir. Bu yüzden bütün oyuncuların kanatları vardır.
Atrea'nın iki yarısının ortasındaki alanın adı Abyss dir. Elyoların yarısının adı Elysea , Asmodianlarınkinin ise Asmodae dir.
Aion dünyası bölümlere ayrılmış mıdır ayrılmamış mıdır? :
Dünya bölmelere ayrılmıştır ve ulaşım araçları arasında yürüme , uçma ve ışınlanma vardır. Bölmeler arasındaki yükleme süresi ayarlanmaktadır ama şu an bile çok kısadır.
Karakter Kişiselleştirme:
İki özelliğin yanı sıra , vücut yapısı , saç , ten rengi , ses vs. özellikleri değiştirebileceksiniz.
Oyundaki sesler her 3 ülkeye göre değişecek. Şu an 25 sses tonu var.
Hava:
Başlangıçta yağmurun ateş büyülerini zayıflaştırması düşünülmüştü ama bu proje terk edilmek zorunda kaldı.
Ama hava yinede birkaç yaratık ve NPC yi etkileyecek.
Unvanlar ? :
Karakteriniz bu özelliği veren bir item taşıyarak unvan ını gösterecek
Aion'un oyun koruması?:
Aion'da nProtect. kullanılmaktadır
Bu nedir?:
Oyunda hileyi engelleyen bir program.
Peki ya bot, para satıcıları?:
Bu tarz şeylere karşı bir Gm takımı görev başında olucak
Çift monitör uyumluluğu:
Bilmiyoruz.
Silah Çeşitleri:
Sword(kılıç), 2H Sword(çift el kılıç), Short-sword(kısa kılıç), Dagger(bıçak), Polearms(mızrak), Maces(balyoz), Bows(yay), Staves(âsa), ve Tome lar, henüz balta görünmedi...
Quest & leveling:
Çok sayıda görev olucak.
Kısa sure amaçlı görevler olucak, kısa sürede yapılabilen ve küçük ödüller veren görevler....
Ölünce XP kaybı?:
Büyük ihtimalde
Shugo nedir?:
Atreia'da bir tüccar ırk.