IMLEGEND
Aileden
Temel sınıf özellikleri altı kısımdan oluşur ve seçtiğiniz sınıfa göre değişir. Bunları zamanla arttırmak veya değiştirmek mümkün değildir. Sahip olduğunuz sağlık ve manadan verdiğiniz hasara, vurma yüzdenizden, saldırı savuşturmaya kadar her şeyi etkilerler.
POWER
Güç bir karakterin temel fiziksel gücünü ve savaş sırasında düşmanına verdiği hasar miktarım belirler. Haliyle silahlı sınıflarda daha yüksektir.
HEALTH
Health bir karakterin sağlık miktarını ve sağlık yenilenme oranını belirler. Savaş sırasında ve dışında sağlığınız sürekli kendini yeniler, fakat çok yavaş olduğundan bunu savaş sırasında hissetmezsiniz. Çeşitli yollarla toplam sağlık değerinizi arttırabilirsiniz ancak temel sağlık özelliğiniz artmaz. Birinci seviyede sınıfların sahip olduğu sağlık şöyledir: Warrior 284, Scout 219, Mage 132, Priest 201.
AGILITY
Çeviklik bir karakterin saldırıdan kaçmasını (Evade), savuşturmasını (Paı ry) ya da kesmesini (Block) sağlar. Evade'i temel olarak darbeden kaçma olarak tanımlayabiliriz ve saldırının hiçbir etkisi olmaz. Parry düşman saldırısını silahınızla karşılamanızdır, fakat bu %100 bir block değildir. Bu özelliğin hasarı azaltma oranı Parry özelliğinin miktarı ile alakalıdır. Dolayısıyla Parry'niz ne kadar yüksekse aldığınız hasar oram da o miktarda azalır. Block özelliği Parry özelliği ile aynı mantıkla çalışır fakat bunun için bir kalkana ihtiyacınız vardır. Parry ve Shield Block aynı anda çalışabilir ve aldığınız hasar da o oranda azalır. Her bir Agility puanı bu savunma yeteneklerine 3.1 puan ekler.
ACCURACY
İsabet oranı bir karakterin rakibine vurabilme ihtimalini belirler. Bu ihtimal aynı zamanda kullandığınız silahın hasar aralığını daraltır. Örneğin 80-120 hasar miktarına sahip bir silah Accuracy'niz ne kadar yüksekse silahınız o oranda maksimum hasar miktarında vuruş yapar. Bu aynı zamanda kritik vuruşunuzun maksimum hasar miktarını da belirler. Bu yüzden sadece Ranger'ların değil, diğer sınıfların da işine yarayan bir özelliktir. Oyunda Accurracy arttıran ekipman ve taşlar olsa da, bunlar Main Hand Accurracy denen ikinci bir değeri etkiler, temel karakter özelliğindeki Accuracy'yi değil. Her bir temel Accuracy puanı, main hand Accurracy'yi iki arttırır.
KNOWLEDGE
Bilgelik bir karakterin büyü gücünü ve büyü isabet oranını belirler. Haliyle DPS karakterlerde oldukça yüksektir ve kimin daha çok DPS yapacağını belirler. Mesela Sorcerer'larda bu değer 120 iken Spiritmaster'da 115'dir.
WILL
Bir karakterin sahip olduğu mana miktarı ve mana yenilenme oram bu özelliğe bağlıdır. Toplam mana miktarı özellikle PvP'de çok da önemli değildir. Çünkü çarpışmalar kısa sürer ve nadiren mananızı bitirecek kadar yetenek kullanma şansınız olur. Ancak PvE'de özellikle instance'larda önemli hale gelir, çünkü tüm grup sık sık mana molası vermek zorunda kalır.
SALDIRI ÖZELLİKLERİ
Saldırı özellikleri yedi tanedir. Savunma özellikleri bunlara karşı çalıştığından, saldırılarınızın başarılı olması veya hasar da düşmanın seviyesine ve savunma özelliklerine bağlıdır. Bu yüzden tüm oyuncuların yüksek tutmaya çalıştıkları asıl özellik saldırı özellikleridir. Savunma özelliklerine ağırlık vererek daha uzun hayatta kalmayı hedefleyebilirsiniz. Ancak bu sizi PvE'de yavaşlatır, gruba faydanızı azaltır ve PvP'de şansınızı düşürür. Çünkü karşılaacağınız oyuncuların büyük çoğunluğu zaten Saldırı Özellikleri'ne ağırlık veriyor, savunma özelliklerinizi arttırsanız bile çok fazla Evade veya Resist yapma şansınız yok. Hasar düşüren Physical Defense zaten üzerinizdeki zırh ile ilgili, Elemental Defenses'a ağırlık vermek isteseniz de hangi birine vereceksiniz. Bu yüzden Aion'da en iyi savunma, saldırıdır.
Bu Endgame sonrası geçerli olmayabilir. O seviyeye gelince farklı setlerle farklı taktikleri uygulamak mümkün. Ama ellinci seviyeye gelene kadar daima saldırı özelliklerini, savunma özelliklerinin üzerin de tutmalısınız.
MAIN HAND / OFF HAND ATTACK
Saldırı özelliği silahlarla yaptığınız, gerek normal gerekse yetenek hasarlarını arttırır. Kullandığınız silaha ve silahın Enchant miktarına göre değiştiğinden her iki elinizdeki silaha göre ayrı ayrı hesaplanır. [P] tuşuna bastığınızda açılan Info sekmesinde, saldırı özelliklerini görmek için küçük oka basmanız gerekir.
Silahınızın Attack yeteneği, en yüksek hasarı vermemizde rol oynayan en önemli etkendir. Ancak Attack'ı arttırmanın yolu özellikle yüksek seviyelerde tamamen daha ivi silah kullanmaktan geçer. Çünkü Attack arttırmamızı sağlayan Manastone ve Buff'lar seviyeniz yükseldikçe, silahın kendisinden gelen yetenek karşısında çok düşük kalmaya başlarlar. Bu yüzden başlarda Attack yeteneğine önem vermeli ama süreç içinde ağırlığı Physical Critical'a çevirmelisiniz.
MAIN HAND / OFF HAND ACCURACY
Silahınızın isabet oranıdır. Bu oranın yüksek olması saldırılarınızda karşılaşacağınız düşman savunmalarını(Evade, Parry, Block) azaltır. Bu yüzden Accuracy'nin en büyük faydası sizden yüksek seviyedeki oyuncu veya mob'lara karşı başarınızı yükseltmesidir. Ancak ellinci seviyede bu biter. Accuraccy'nin diğer bir faydası hasar aralığınızın üstlerinden vurmanızı sağlamasıdır. Yani bir silah 210-230 arası vuruyorsa Accuracy daha çok 230'a yakın vurmanızı sağlar.
Evade, Block, Parry azaldığından toplam DPS'inizi arttırsa da genel görüş bu kazanımın Attack ve Physical Crit kadar büyük olmadığıdır. Ama bu oyuncudan oyuncuya da değişir. Mesela sizden iki seviye yüksek bir arkadaş grubuyla sık sık grup yapıyorsanız Accuracy sizin için daha önemli olabilir. Ayrıca rakibin Evade yapması Stun ve Snare yeteneklerinizin boşa gitmesine yol açar. Bu özellikle Gladiator ve Assassin için ciddi bir sorundur ve PvP'de genelde ölmenize yol açar. Bu yüzden rakibin Evade oranına dikkat etmeli tehlikeli arz ediyorsa Accuracy'ye ağırlık vermelisiniz.
MAIN HAND / OFF HAND CRIT RATE
Rakibinize kullandığınız silahla kritik hasar verme(Critical Hit) oranınızdır. Critical Hil normalde vuracağınızın 2.2 katı hasar verir. Bazı silahlarda kritik yapma oranına daha yüksektir(Örn. Dagger). İki silah kullanırken mutlaka Crit Rate'i yüksek silahı asıl elinizde tutmalısınız. Assassin'seniz Main Hand Dagger, Off Hand Sword oynayın. Bazı silahlar ise yüksek hasar gücüne sahipken daha az kritik şansına sahiptirf Örn. Mace). Her bir Crit Rate puanı Crit şansınızı %0.1 oranında yükseltir. Yani 200 Crit Rate'iniz varsa %20 ihtimalle Critical Hit vurursunuz. Ancak 440'dan ve 600'den sonra Crit Rate'in Critical Hit şansınıza etkisi azalır. 0-440 arası %0.1,440-600 arası %0.05, 600-649 arasında ise %0.02 artar şansınız. Bu yüzden Crit Rate'i 440'ın üzerine çıkarmak pek avantajlı değildir, onun yerine 440 Crit Rate'ten sonra ağırlığı Attack ve Accuraccy'ye kaydır-malısınız. 440 Crit Rate'de şansınız %44 iken, 600'de %51, 649'da ise sadece %52.5'dur.En yüksek DPS için özellikle Crit Rate arttıran Manastone'lara ağırlık vermeli ama bir yandan da seviyenize ve silahınıza bağlı olarak bunu Attack Manastone'ları ile dengelemelisiniz.
ATFACK SPEED
Saldırı Hız'ı vuruşlarınız arasındaki zaman farkıdır. Silahınız üzerinde yazan rakam ne kadar büyükse silahınız o oranda yavaştır. Bu yeteneklerinizin Cooldown larını değiştirmese de yetenekleri ne hızda vuracağınızı değiştirir. Bu yüzden hızlı silahların DPS'leri daha yüksektir.
SPEED
Hız; karakterinizin ne kadar hızlı hareket ettiğini belirler. Temel özellik olarak görülse de aslında melee sınıflar için en önemli saldırı yetenekleriııdendir. Özellikle PvP'de savaşın seyrini değiştirir. Hem koşma hem de uçma hızı en kolay geçici Scroll'larla yükseltilebilir. Düz koşuyu tam hız kabul edersek strafe hızımız %80, geri geri koşma hızımız %60'dır.
MAGİC BOOST
Magic Boost, Karakterinizin yapmış olduğu büyü hasarını değiştirir. Yani büyüler için Main Hand Attack vazifesi görür. Her bir Magic Boost puanı %0.08 hasar arttırır yani 12 Magic Boostile %1 daha fazla hasar verirsiniz. Büyülerde Magical Critical söz konusu olmadığı için büyücüler için tek ve en kritik konu budur. Tüm özellikler ve ekipmanın Magic Boost'u arttırması istenir.
MAGİCAL CRİTİCAL
Sadece düz saldırıya etkisi olduğu ve hiçbir büyücü düz saldırı yapmadığı için hiçbir faydası yoktur.
MAGİC ACCURACY
Magic Accuracy karakterinizin yapmış olduğu büyülerin isabet oranını belirler ve düşmanın Resist yapma şansını düşürür. Main Hand Accuraccy için söylediklerimiz Magic Accuraccy için de geçerlidir. Tek fark düşman Parry ve Block yaptığmda da uyguladığınız yetenek, mesela Stun, geçerliyken büyücüler için Evade'in karşılığı olan tek bir düşman savunması olan Resist geçerlidir. Bu yüzden Magic Accuraccy büyücüler için daha kritiktir. Çok fazla Resist gören büyücü çok fazla ölendir, bu yüzden böyle bir sorununuz varsa mutlaka Magical Accuraccy veren ekipmana geçmelisiniz.
POWER
Güç bir karakterin temel fiziksel gücünü ve savaş sırasında düşmanına verdiği hasar miktarım belirler. Haliyle silahlı sınıflarda daha yüksektir.
HEALTH
Health bir karakterin sağlık miktarını ve sağlık yenilenme oranını belirler. Savaş sırasında ve dışında sağlığınız sürekli kendini yeniler, fakat çok yavaş olduğundan bunu savaş sırasında hissetmezsiniz. Çeşitli yollarla toplam sağlık değerinizi arttırabilirsiniz ancak temel sağlık özelliğiniz artmaz. Birinci seviyede sınıfların sahip olduğu sağlık şöyledir: Warrior 284, Scout 219, Mage 132, Priest 201.
AGILITY
Çeviklik bir karakterin saldırıdan kaçmasını (Evade), savuşturmasını (Paı ry) ya da kesmesini (Block) sağlar. Evade'i temel olarak darbeden kaçma olarak tanımlayabiliriz ve saldırının hiçbir etkisi olmaz. Parry düşman saldırısını silahınızla karşılamanızdır, fakat bu %100 bir block değildir. Bu özelliğin hasarı azaltma oranı Parry özelliğinin miktarı ile alakalıdır. Dolayısıyla Parry'niz ne kadar yüksekse aldığınız hasar oram da o miktarda azalır. Block özelliği Parry özelliği ile aynı mantıkla çalışır fakat bunun için bir kalkana ihtiyacınız vardır. Parry ve Shield Block aynı anda çalışabilir ve aldığınız hasar da o oranda azalır. Her bir Agility puanı bu savunma yeteneklerine 3.1 puan ekler.
ACCURACY
İsabet oranı bir karakterin rakibine vurabilme ihtimalini belirler. Bu ihtimal aynı zamanda kullandığınız silahın hasar aralığını daraltır. Örneğin 80-120 hasar miktarına sahip bir silah Accuracy'niz ne kadar yüksekse silahınız o oranda maksimum hasar miktarında vuruş yapar. Bu aynı zamanda kritik vuruşunuzun maksimum hasar miktarını da belirler. Bu yüzden sadece Ranger'ların değil, diğer sınıfların da işine yarayan bir özelliktir. Oyunda Accurracy arttıran ekipman ve taşlar olsa da, bunlar Main Hand Accurracy denen ikinci bir değeri etkiler, temel karakter özelliğindeki Accuracy'yi değil. Her bir temel Accuracy puanı, main hand Accurracy'yi iki arttırır.
KNOWLEDGE
Bilgelik bir karakterin büyü gücünü ve büyü isabet oranını belirler. Haliyle DPS karakterlerde oldukça yüksektir ve kimin daha çok DPS yapacağını belirler. Mesela Sorcerer'larda bu değer 120 iken Spiritmaster'da 115'dir.
WILL
Bir karakterin sahip olduğu mana miktarı ve mana yenilenme oram bu özelliğe bağlıdır. Toplam mana miktarı özellikle PvP'de çok da önemli değildir. Çünkü çarpışmalar kısa sürer ve nadiren mananızı bitirecek kadar yetenek kullanma şansınız olur. Ancak PvE'de özellikle instance'larda önemli hale gelir, çünkü tüm grup sık sık mana molası vermek zorunda kalır.
SALDIRI ÖZELLİKLERİ
Saldırı özellikleri yedi tanedir. Savunma özellikleri bunlara karşı çalıştığından, saldırılarınızın başarılı olması veya hasar da düşmanın seviyesine ve savunma özelliklerine bağlıdır. Bu yüzden tüm oyuncuların yüksek tutmaya çalıştıkları asıl özellik saldırı özellikleridir. Savunma özelliklerine ağırlık vererek daha uzun hayatta kalmayı hedefleyebilirsiniz. Ancak bu sizi PvE'de yavaşlatır, gruba faydanızı azaltır ve PvP'de şansınızı düşürür. Çünkü karşılaacağınız oyuncuların büyük çoğunluğu zaten Saldırı Özellikleri'ne ağırlık veriyor, savunma özelliklerinizi arttırsanız bile çok fazla Evade veya Resist yapma şansınız yok. Hasar düşüren Physical Defense zaten üzerinizdeki zırh ile ilgili, Elemental Defenses'a ağırlık vermek isteseniz de hangi birine vereceksiniz. Bu yüzden Aion'da en iyi savunma, saldırıdır.
Bu Endgame sonrası geçerli olmayabilir. O seviyeye gelince farklı setlerle farklı taktikleri uygulamak mümkün. Ama ellinci seviyeye gelene kadar daima saldırı özelliklerini, savunma özelliklerinin üzerin de tutmalısınız.
MAIN HAND / OFF HAND ATTACK
Saldırı özelliği silahlarla yaptığınız, gerek normal gerekse yetenek hasarlarını arttırır. Kullandığınız silaha ve silahın Enchant miktarına göre değiştiğinden her iki elinizdeki silaha göre ayrı ayrı hesaplanır. [P] tuşuna bastığınızda açılan Info sekmesinde, saldırı özelliklerini görmek için küçük oka basmanız gerekir.
Silahınızın Attack yeteneği, en yüksek hasarı vermemizde rol oynayan en önemli etkendir. Ancak Attack'ı arttırmanın yolu özellikle yüksek seviyelerde tamamen daha ivi silah kullanmaktan geçer. Çünkü Attack arttırmamızı sağlayan Manastone ve Buff'lar seviyeniz yükseldikçe, silahın kendisinden gelen yetenek karşısında çok düşük kalmaya başlarlar. Bu yüzden başlarda Attack yeteneğine önem vermeli ama süreç içinde ağırlığı Physical Critical'a çevirmelisiniz.
MAIN HAND / OFF HAND ACCURACY
Silahınızın isabet oranıdır. Bu oranın yüksek olması saldırılarınızda karşılaşacağınız düşman savunmalarını(Evade, Parry, Block) azaltır. Bu yüzden Accuracy'nin en büyük faydası sizden yüksek seviyedeki oyuncu veya mob'lara karşı başarınızı yükseltmesidir. Ancak ellinci seviyede bu biter. Accuraccy'nin diğer bir faydası hasar aralığınızın üstlerinden vurmanızı sağlamasıdır. Yani bir silah 210-230 arası vuruyorsa Accuracy daha çok 230'a yakın vurmanızı sağlar.
Evade, Block, Parry azaldığından toplam DPS'inizi arttırsa da genel görüş bu kazanımın Attack ve Physical Crit kadar büyük olmadığıdır. Ama bu oyuncudan oyuncuya da değişir. Mesela sizden iki seviye yüksek bir arkadaş grubuyla sık sık grup yapıyorsanız Accuracy sizin için daha önemli olabilir. Ayrıca rakibin Evade yapması Stun ve Snare yeteneklerinizin boşa gitmesine yol açar. Bu özellikle Gladiator ve Assassin için ciddi bir sorundur ve PvP'de genelde ölmenize yol açar. Bu yüzden rakibin Evade oranına dikkat etmeli tehlikeli arz ediyorsa Accuracy'ye ağırlık vermelisiniz.
MAIN HAND / OFF HAND CRIT RATE
Rakibinize kullandığınız silahla kritik hasar verme(Critical Hit) oranınızdır. Critical Hil normalde vuracağınızın 2.2 katı hasar verir. Bazı silahlarda kritik yapma oranına daha yüksektir(Örn. Dagger). İki silah kullanırken mutlaka Crit Rate'i yüksek silahı asıl elinizde tutmalısınız. Assassin'seniz Main Hand Dagger, Off Hand Sword oynayın. Bazı silahlar ise yüksek hasar gücüne sahipken daha az kritik şansına sahiptirf Örn. Mace). Her bir Crit Rate puanı Crit şansınızı %0.1 oranında yükseltir. Yani 200 Crit Rate'iniz varsa %20 ihtimalle Critical Hit vurursunuz. Ancak 440'dan ve 600'den sonra Crit Rate'in Critical Hit şansınıza etkisi azalır. 0-440 arası %0.1,440-600 arası %0.05, 600-649 arasında ise %0.02 artar şansınız. Bu yüzden Crit Rate'i 440'ın üzerine çıkarmak pek avantajlı değildir, onun yerine 440 Crit Rate'ten sonra ağırlığı Attack ve Accuraccy'ye kaydır-malısınız. 440 Crit Rate'de şansınız %44 iken, 600'de %51, 649'da ise sadece %52.5'dur.En yüksek DPS için özellikle Crit Rate arttıran Manastone'lara ağırlık vermeli ama bir yandan da seviyenize ve silahınıza bağlı olarak bunu Attack Manastone'ları ile dengelemelisiniz.
ATFACK SPEED
Saldırı Hız'ı vuruşlarınız arasındaki zaman farkıdır. Silahınız üzerinde yazan rakam ne kadar büyükse silahınız o oranda yavaştır. Bu yeteneklerinizin Cooldown larını değiştirmese de yetenekleri ne hızda vuracağınızı değiştirir. Bu yüzden hızlı silahların DPS'leri daha yüksektir.
SPEED
Hız; karakterinizin ne kadar hızlı hareket ettiğini belirler. Temel özellik olarak görülse de aslında melee sınıflar için en önemli saldırı yetenekleriııdendir. Özellikle PvP'de savaşın seyrini değiştirir. Hem koşma hem de uçma hızı en kolay geçici Scroll'larla yükseltilebilir. Düz koşuyu tam hız kabul edersek strafe hızımız %80, geri geri koşma hızımız %60'dır.
MAGİC BOOST
Magic Boost, Karakterinizin yapmış olduğu büyü hasarını değiştirir. Yani büyüler için Main Hand Attack vazifesi görür. Her bir Magic Boost puanı %0.08 hasar arttırır yani 12 Magic Boostile %1 daha fazla hasar verirsiniz. Büyülerde Magical Critical söz konusu olmadığı için büyücüler için tek ve en kritik konu budur. Tüm özellikler ve ekipmanın Magic Boost'u arttırması istenir.
MAGİCAL CRİTİCAL
Sadece düz saldırıya etkisi olduğu ve hiçbir büyücü düz saldırı yapmadığı için hiçbir faydası yoktur.
MAGİC ACCURACY
Magic Accuracy karakterinizin yapmış olduğu büyülerin isabet oranını belirler ve düşmanın Resist yapma şansını düşürür. Main Hand Accuraccy için söylediklerimiz Magic Accuraccy için de geçerlidir. Tek fark düşman Parry ve Block yaptığmda da uyguladığınız yetenek, mesela Stun, geçerliyken büyücüler için Evade'in karşılığı olan tek bir düşman savunması olan Resist geçerlidir. Bu yüzden Magic Accuraccy büyücüler için daha kritiktir. Çok fazla Resist gören büyücü çok fazla ölendir, bu yüzden böyle bir sorununuz varsa mutlaka Magical Accuraccy veren ekipmana geçmelisiniz.