Noble : Ürünlerin eşyanın Proc'lanmış hali.
NPC ( Non Playable Character ) : Gerçek oyuncular tarafından kontrol edilmeyen tüm karakterler.
Obelisk : Ölümsüz Daeva 'ların öldükten sonra tekrar canlandıkları yerlere verilen isim.
OMW ( On My Way ) : Yoldayım , geliyorum anlamındaki kısaltma.
Pet : Spritmaster ların yanlarında dolaştırdıkları yardımcılar.
Ping : sunucuyla aranızdaki her bir veri transferi geçen süre.
Private Store : Broker 'n aksine , tüm pazarda ilanı olmaz burada sattığınız eşyaların sadece yanınıza gelip satın alabiir.
Proc ( Programmed Random OCcurance ) : Bir şey üretirken , onun daha iyi bir üst seviyesini belli bir ihtimal oranında üretmek. Aynı şey bir büyü yaparken ya da bir silah vururken , başka bir özelliğinin bir ihtimal dahilinde aktive olmasında da geçerli.
PVE ( Player Versus Environment ) : Avatarların gerçek oyuncular yerine yapay zekanın kontrolündeki evrenle ve NPC lerle çarpışması durumu.
PVP [Player versus Player] : Avatarların diğer gerçek oyuncuların avatarlarına çarpışmas durumu.
PVPVE [Player Versus Player Versus Environment] : Avatarların hem yapay zekayla hem de diğer gerçek oyuncuların avatarlarıyla çarpışması durumu. Aion ‘un yoğunlaştığı oyun türü.
Quest : Kah ana hikayeyi devam ettirir , kah yan hikayelere yer veren , tamamladığınızda para , eşya ve deneyim puanı ödülü verebilen görev.
Ranged : Uzaktan yapılan saldırı.
Res [ RESurrect ] : Ölen takım arkadaşınızı tekrar canlandırmak.
Rift : Elysea ve Asmodae arasında açılan portal.
Roll : Normalden iyi eşyalar için Zar atmak.
Root : Bir Debuff. Bir karakter ‘ Root yemiş ’ ise olduğu yere çakılır , yeteneklerini kullanabilir ama haraket edemez.
RP [Role Playing] : Oyunun Lore’una uygun davranışlarda ve haraketlerde bulunmak.
Rubberband : Lag’in çok abartı olması durumunda sunucuyla istemcinin iletişim kopukluğu yüzünden karakterinizin durmadan eski yerine dönmesi.
Silence : Bir buff. Bir karakter ‘Silince yemiş’ durumdaysa her şeyi yapabilir ama özel yeteneklerini kullanamaz.
Sleep : Bir buff. Bir karakter ‘Sleep yemiş’ ise tıpkı stun gibi haraket edemez ve yeteneklerini kullanamaz. Ancak aldığı ilk hasarda bu durumdan çıkar.
Snare : Bir buff. Bir karakter ‘Snare yemiş’ ise koşma ve uçma hızı oldukça düşmüş demektir.
Solo / Solomak : Tek başına takılmak , tek başına savaşmak yada tek başına bir şeyi başarmak.
Soul Heal : Öldüğünüzde kaybettiğiniz XP’yi Kinah karşılığında geri kazanmanız ve üzerinizdeki Debuff’ın silinmesi. Obelisk yanında bekleyen Soul Healer NPC’leri tarafından gerçekleştirilir.
Spawn : Bir mob’un yeniden doğması.
Stigma Stone : Ölmüş Daeva’ların ruhları kullanılarak oluşturulan ve karakterinize ekstra güçler kazandıran taşlar.
Stun : Bir debuff. Bir karakter ‘Stun yemiş’ ise haraket edemez yeteneklerini kullanamaz. Hasar aldığı zaman bu durumdan kurtulamaz .
Tank : Templar ve Gladiator sınıfları. Tank sınıfı karakterler Mob’ları kendisine saldırmasını sağlayarak kontrolü sağlar ve ana görevi budur.
Toon : Oyunda yarattığınız karakter.
Worth : Malzemesi daha fazla olan ve normalinden çok güçlü olan şey.
XP [EXperience Point] : Görev yaptıkça , yaratık kestikçe veya gather yaptıkça edinilen deneyim puanları.