Algoritmada İşlem Türleri
a) Ardışık (doğrusal,sıralı) işlem
b) Koşullu (Mantıksal) İşlem
c) Döngülü (iteratif,çevrimli,yineli) İşlem
Bilgisayar programının geliştirilmesinde kullanılan dili ne olursa olsun bu programların akış akış diyagramlarında genel olarak yalnız 3 yapı kullanılır.
Ardışık İşlemler;
Basit bir örnek ile devam ediyoruz
2 sayının çarpımının bulunmasıyla ilgili algoritma;
Öncelikle değişkenlerimizi tanımlıyalım;
A : Birinci Sayı
B : İkinci Sayı
C : İki Sayının Çarpımı
Algoritması;
1- Başla
2- A değişkenini al
3- B değişkenini al
4- C=A*B
5- C değişkenini ekrana yaz
6- Dur
Akış Şeması;
Başka bir örnekle devam ediyoruz;
Yarıçağı verilen çemberin alanını ve çevresini hesaplayan programın akış şemasını çizelim
Akış Şeması;
Koşullu İşlemler;
Algoritmanın yürütülme ardışıklığı yapılan işlemler sonucu alınan değerlere bağlıdır. Bu değerlere göre algoritma farklı dallarda yürütülebilir.
Yukarıdaki resimdede gördüğünüz gibi Bir tane karşılaştırma ifadesi var ve bunun sonucunda Doğru bir koldan Yanlış ise başka bir koldan devam ediyor.
Çok büyük bir oranda mantıksal kararları içeren akış diyagramlarıdır.Genellikle hesap düzenleri çok basittir.
Gene bir örnek ile açıklayalım
Klavyeden girilen sayının negatif-pozitif veya sıfır olma durumunu inceleyen algoritması ve akış diyagramını oluşturalım.
1- Başla
2- S sayısını al
3- Eğer S>0 ise "Pozitif" yaz ekrana
4- eğer S<0 ise "Negatif" yaz ekrana
5- Eğer S=0 ise "Sıfır" yaz ekrana
6- Dur
Akış Şeması;
Son bir örnek daha verelim
Üçkenarının uzunluğunu girdiğimiz üçgenin eşkenar olma durumunu test edecek programın akış şemasını çizelim
Akış Şeması;
Not:Alıntıdır.
a) Ardışık (doğrusal,sıralı) işlem
b) Koşullu (Mantıksal) İşlem
c) Döngülü (iteratif,çevrimli,yineli) İşlem
Bilgisayar programının geliştirilmesinde kullanılan dili ne olursa olsun bu programların akış akış diyagramlarında genel olarak yalnız 3 yapı kullanılır.
Ardışık İşlemler;
Basit bir örnek ile devam ediyoruz
2 sayının çarpımının bulunmasıyla ilgili algoritma;
Öncelikle değişkenlerimizi tanımlıyalım;
A : Birinci Sayı
B : İkinci Sayı
C : İki Sayının Çarpımı
Algoritması;
1- Başla
2- A değişkenini al
3- B değişkenini al
4- C=A*B
5- C değişkenini ekrana yaz
6- Dur
Akış Şeması;
Başka bir örnekle devam ediyoruz;
Yarıçağı verilen çemberin alanını ve çevresini hesaplayan programın akış şemasını çizelim
Akış Şeması;
Koşullu İşlemler;
Algoritmanın yürütülme ardışıklığı yapılan işlemler sonucu alınan değerlere bağlıdır. Bu değerlere göre algoritma farklı dallarda yürütülebilir.
Yukarıdaki resimdede gördüğünüz gibi Bir tane karşılaştırma ifadesi var ve bunun sonucunda Doğru bir koldan Yanlış ise başka bir koldan devam ediyor.
Çok büyük bir oranda mantıksal kararları içeren akış diyagramlarıdır.Genellikle hesap düzenleri çok basittir.
Gene bir örnek ile açıklayalım
Klavyeden girilen sayının negatif-pozitif veya sıfır olma durumunu inceleyen algoritması ve akış diyagramını oluşturalım.
1- Başla
2- S sayısını al
3- Eğer S>0 ise "Pozitif" yaz ekrana
4- eğer S<0 ise "Negatif" yaz ekrana
5- Eğer S=0 ise "Sıfır" yaz ekrana
6- Dur
Akış Şeması;
Son bir örnek daha verelim
Üçkenarının uzunluğunu girdiğimiz üçgenin eşkenar olma durumunu test edecek programın akış şemasını çizelim
Akış Şeması;
Not:Alıntıdır.