• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Battlefield 4 Grafik Ayarları: FPS + Performan, Hata Giderme Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
Merhaba BF4 severler.

Araştırmalarım sonucu ve yıllarca oyun oynamanın da getirdiği tecrübeyle sizlerde faydalanın diye grafik ayarları rehberi hazırlamak istedim.

Burada BF4 için en çok performansı etkileyen ayardan en az etkileyen ayara doğru bir liste vereceğim. Siz de kendini sisteminiz göre ayar yaparken hangi ayarlara dikkat edeceğinizi belirleyebilirsiniz.

RESOLUTION SCALE: Bu ayar aslında oyunu ekranınızın ölçüsünde değil daha büyük ya da daha küçük ölçüde render edilmesini sağlar. 100 seçerseniz tam ekranınız kadar oyun çözünürlüğü olurken küçültürseniz çok iyi performans kazanırsınız ama görüntü bozulacaktır. Laptopları olanlar bunu küçülterek en büyük kazanımları alabilirler.

100'ün üzerine çıkarmak ise Anti-Aliasing yani köşeleri yumuşatma efekti verecek görünütüyü güzelleştirecektir. örneğin %200 yaparsanız aslında oyunu ekranınızın 2 katı şekilde büyütüp sonra küçültüyor o şekilde görüyorsunuz gibi düşünün. 2 kat makinenizi yoruyorsunuz da demek anlamına gelir. Tavsiye edilen ayar 100'dür.

TEXTURE QUALITY: Kaplama kalitesi. Direkt olarak video kartınızın ram'ini ve gücünü ilgilendirir. Ekrandaki kaplamaların kalitesini azaltıp çoğaltarak uygun bir performans yakalayabilirsiniz. 2GB ramli kartı olanların High hatta Ultra oynamalarında bir sakınca olmaması gerekir. Ancak çok büyük performans düşüşü yaratabilir eğer kartın ram'i dolarsa. Ani ve kötü ekran takılmalarına yol açar.

LIGHTING QUALITY: Işıklandırma, gölgeler gibi detayları belirler. En çok performansı etkileyen etkenlerden biridir. FPS kazanmak için düşürülebilir. Ayrıca çok parıltılı bir oyun istemiyorsanız da düşürebilirsiniz.

AMBIENT OCCULUSION: Anlatması en zor efekttir. Bribirine yakın objelerin arasına gölge koyarak gerçek hayattaki gibi gölgeler oluşturmaya yarar ancak biraz görüntüyü karartır. Karanlıkta düşmanı seçmeniz zorlaşabilir. Eğer gerçekçi olsun derseniz açacaksanız, Nvidia kartlarda HBAO, AMD kartlarda ise HDAO seçin.

ANTI ALIASING DEFERRED: Köşeleri kenarları yumuşatma özelliği. Performansa büyük etkisi vardır. Video Ram'inin kullanımını yükseltir. En iyi köşe yumuşatma yöntemidir ancak x4 yapınca kuvvetli bir kart gerektirir.

ANTI ALIASING POST: Daha az performans harcayarak köşeleri yumuşatabilmeyi sağlar. Ancak üstteki yöntem kadar başarılı değildir yumuşatmaması gereken yerleri de yumuşatıp kaplamaları bulanık gibi gösterebilir. Ya üsttekini ya bunu seçin ikisini birden açarsanız bulanıklık çok artabilir kalite kötüleşir.

MESH QUALITY: Yükseltebildiğiniz kadar yükseltin. Performansı yukarıdakiler kadar etkilemez. Oyunda özellikle uzaktaki düşmanları detaylı görmek için çok önemlidir.

FIELD OF VIEW: Görüş açısı. Aslında genel kanı gibi ne kadar yüksek o kadar iyi demek yanlıştır. Açıyı büyüttükçe daha fazla alanı görürsünüz ama ekanın merkezi sizden uzaklaşır. En iyisi ekrana yakın oynuyorsanız açıyı büyük tutmak ekrana uzaksanız açıyı çok büyütmemektir. Performansa pek etkisi olmaz.

MOTION BLUR: Ani hareketlerde ekranı bulandırır. Kesinlikle kapalı tutun! Gerçekçilik katacağım diye gözünüze yazık etmeyin. (Hala tüplü monitör kullananlar deneyebilirler.)

WEAPON DOF: Kapatın. Ekran kenarlarını bulanıklaştırır düşmanı görmekte zorlanmak istemiyosanız kapatın en iyisi. O kadar gerçekçiliğe gerek yok.

POST PROCESS QUALITY: Low da tutmanız tavsiye edilir. Ekstra ışık efektleri, derinlik bulanıklığı hareket bulanıklığı gibi gerçekçilik katmak için sonradan uygulanan efektlerdir. Yüksek tutmak isterseniz tutun ancak bence düşükte kalmaları gözlerinize daha iyi gelecektir.

TEXTURE FILTERING: Uzaktaki nesnelerin kaplamalarındaki kırıklıkları düzeltir diyelim kısaca. Çok kötü performansınız yoksa Ultra'da bırakın.

TERRAIN QUALITY: Yer şekillerinin düzgünlüğü. Yüksek tutun düşmanı daha düzgün görmek için faydalıdır performansı çok etkilemez.

TERRAIN DECORATION: Yerdeki taş, çer çöp ot çalı detayları. Zevkinize göre yüksek bırakabilirsiniz.

EFFECT QUALITY: Patlamalar, kan efektleri, su sıçrama efektleri gibi efektlerin detayını ayarlar. Çok düşüğe almayın mümkün olduğunca yüksekte tutun. Görmeniz gereken bazı efektleri göremeyerek dezavantajlı duruma düşmeyin.

sbrg9f.jpg


Video:

 
Geri
Üst