Iwa
Aileden
- Aktiflik
- K.Tarihi
- 26 Eyl 2009
- Mesajlar
- 235
- Puanı
- 97
Switch kullanımı
Form'a bir tane TextBox bir tanede Button ekleyin.
Eklediğiniz TextBox'un ismini txtSwitch yapın.
Eklediğiniz Button'un Click eventine aşağıdaki kodları yazın.
Eklediğiniz TextBox'un ismini txtSwitch yapın.
Eklediğiniz Button'un Click eventine aşağıdaki kodları yazın.
Kod:
[COLOR=#0000ff]switch[/COLOR] ([COLOR=#008080]txtSwitch[/COLOR].Text) (Seçim)
{
[COLOR=#0000ff]case[/COLOR] "Synchronous": (Eğer belirtilen değer ise kod işler)
[COLOR=#008080]MessageBox[/COLOR].Show("Cemil");
[COLOR=#0000ff]break;[/COLOR] (Bitiş)
[COLOR=#0000ff]case[/COLOR] "C#":
[COLOR=#008080]MessageBox[/COLOR].Show("C Sharp");
[COLOR=#0000ff]break[/COLOR];
[COLOR=#0000ff]default: [/COLOR][COLOR=#000000](Eğer belirttiklerimizden hiçbiri değil ise buradaki kodlar işler)[/COLOR][COLOR=#0000ff]
[/COLOR][COLOR=#008080] MessageBox[/COLOR].Show("Hiç biri");
[COLOR=#0000ff]break[/COLOR]; (Bitiş)
}
Sınırsız Döngü
Kod:
[COLOR=DarkSlateBlue][COLOR=#0000ff]
while[/COLOR][COLOR=#483d8b] ([/COLOR][COLOR=#0000ff]true[/COLOR][COLOR=#483d8b])
{
işlemler
}[/COLOR][/COLOR]
veya
Kod:
[COLOR=#0000ff]for[/COLOR][COLOR=#483d8b] (; ;)
{
işlemler
}
[/COLOR]
If kullanımı
Form'a bir tane TextBox bir tanede Button ekleyin.
Eklediğiniz TextBox'un ismini txtIf yapın.
Eklediğiniz Button'un Click eventine aşağıdaki kodları yazın.
Eklediğiniz TextBox'un ismini txtIf yapın.
Eklediğiniz Button'un Click eventine aşağıdaki kodları yazın.
Kod:
[COLOR=#0000ff]if[/COLOR][COLOR=#000000] ([/COLOR][COLOR=#008080]txtIf[/COLOR][COLOR=#000000].Text == [/COLOR][COLOR=#ff0000]"Synchronous"[/COLOR][COLOR=#000000]) (Eğer girilen değer Synchronous ise kodlar işler)
{
Eğer belirtilen değer ise işleyecek kodlar
}
[/COLOR][COLOR=#0000ff]else if[/COLOR][COLOR=#000000] ([/COLOR][COLOR=#008080]txtIf[/COLOR][COLOR=#000000].Text == [/COLOR][COLOR=#ff0000]"Maxigame"[/COLOR][COLOR=#000000]) (2. if kullanacağım için başına else getiriyoruz)
{
Eğer belirtilen veri ise işleyecek kodlar
}
[/COLOR][COLOR=#0000ff]else[/COLOR][COLOR=#000000]
{
eğer belirtilenlerden hiçbiri değil ise buradaki kod işler
}[/COLOR][COLOR=#483d8b]
[/COLOR]
Değeri küçültmek/büyültmek
Küçültmek
Büyültmek
Kod:
[COLOR=#0000ff]string[/COLOR] a = "DENEME";
[COLOR=#0000ff]string[/COLOR] y = a.ToLower();
[COLOR=#008080]MessageBox[/COLOR].Show(y);
(sonuç deneme olacaktır.)
Kod:
[COLOR=#0000FF]string[/COLOR] a = "deneme";
[COLOR=#0000FF]string[/COLOR] y = a.ToUpper();
[COLOR=#008080]MessageBox[/COLOR].Show(y);
(sonuç DENEME olacaktır.)
Değerin içinde birşeyin olup olmadığını anlamak
Kod:
[COLOR=#0000ff]string[/COLOR] s = "Microsoft Visual C#";
[COLOR=#0000ff]if[/COLOR] (s.Contains("C#"))
{
var
}
[COLOR=#0000ff]else[/COLOR]
{
yok
}
Değişkenler
”¢bool (Değerler true ve false)
”¢sbyte (-127 ile 128 arası sayılar)
”¢byte (0 ile 255 arası sayılar)
”¢Int16(-32768 ile 32767 arası sayılar)
”¢UInt16(0 il 65535 arası sayılar)
”¢Int32(-2147483648 ile 2147483647 arası sayılar)
”¢UInt32(0 ile 4294967295 arası sayılar)
”¢Int64 (-9223372036854775808 ile 9223372036854775807 arası sayılar)
”¢UInt64(0 ile 18446744073709551615 arası sayılar)
”¢int (-2147483648 ile 2147483647 arası sayılar)
”¢uint(0 ile arası sayılar)4294967295
”¢string (Metin girmek için kullanılır)
”¢long (-9223372036854775808 ile 9223372036854775807 arası sayılar)
”¢ulong (0 ile 18446744073709551615 arası sayılar)
”¢float (-3,402823E+38 ile 3,402823E+38 arası sayılar)
”¢double (-1,79769313486232E+308 ile 1,79769313486232E+308 arası sayılar)
”¢decimal (-79228162514264337593543950335 ile 79228162514264337593543950335 arası sayılar)
”¢object (İstediğiniz bir şey için kullanabilirsiniz)
”¢var (Verdiğiniz değerin değişkeni neyse ona dönüşür)
”¢Bazı değişkenlerin başında U olur bunun açılımı Unsigned s olanıda signed'tir, unsigned negatif sayılar almaz.
”¢int açılımı Integer'dir.
”¢float ve double adlı değişkenler virgüllü sayı alabilirler.
”¢Bazı değişkenlerin sonundaki sayılar kaç bit kullandığını gösterir, Int16 örneğin 2 byte kullanır tek byte 8 bit 2 byte 16 bit eder diğerleride aynı şekilde.
”¢sbyte (-127 ile 128 arası sayılar)
”¢byte (0 ile 255 arası sayılar)
”¢Int16(-32768 ile 32767 arası sayılar)
”¢UInt16(0 il 65535 arası sayılar)
”¢Int32(-2147483648 ile 2147483647 arası sayılar)
”¢UInt32(0 ile 4294967295 arası sayılar)
”¢Int64 (-9223372036854775808 ile 9223372036854775807 arası sayılar)
”¢UInt64(0 ile 18446744073709551615 arası sayılar)
”¢int (-2147483648 ile 2147483647 arası sayılar)
”¢uint(0 ile arası sayılar)4294967295
”¢string (Metin girmek için kullanılır)
”¢long (-9223372036854775808 ile 9223372036854775807 arası sayılar)
”¢ulong (0 ile 18446744073709551615 arası sayılar)
”¢float (-3,402823E+38 ile 3,402823E+38 arası sayılar)
”¢double (-1,79769313486232E+308 ile 1,79769313486232E+308 arası sayılar)
”¢decimal (-79228162514264337593543950335 ile 79228162514264337593543950335 arası sayılar)
”¢object (İstediğiniz bir şey için kullanabilirsiniz)
”¢var (Verdiğiniz değerin değişkeni neyse ona dönüşür)
”¢Bazı değişkenlerin başında U olur bunun açılımı Unsigned s olanıda signed'tir, unsigned negatif sayılar almaz.
”¢int açılımı Integer'dir.
”¢float ve double adlı değişkenler virgüllü sayı alabilirler.
”¢Bazı değişkenlerin sonundaki sayılar kaç bit kullandığını gösterir, Int16 örneğin 2 byte kullanır tek byte 8 bit 2 byte 16 bit eder diğerleride aynı şekilde.
Net Socket
Açıklamalar kodun altındadır.
Server (ConsoleApplication)
Client (WindowsForm)
Form'a 2 tane TextBox ekleyin ismini değiştirmeyin, 2. eklediğiniz TextBox'un MultiLine özelliğini true yapın 1 tanede Button ekleyin.
İlk TextBox'a istediğinizi yazıp eklediğiniz buttona tıklayın servere veriyi göndermiş olursunuz.
Server (ConsoleApplication)
Kod:
[LEFT][COLOR=blue][FONT=monospace]using[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] System;[/FONT][/COLOR]
[B][COLOR=blue][FONT=monospace]using[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] System.Collections.Generic;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]using[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] System.Linq;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]using[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] System.Text;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]using[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] System.Net.Sockets;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]using[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] System.Net;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]using[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] System.Threading;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]namespace[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] ConsoleApplication1[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace]{[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]class[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] Program[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]public [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]static[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] List<User> UserList = [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]new[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] List<User>();[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// user listesini tanımlıyoruz[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]private [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]static [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]void[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] ConsoleCommand()[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]while[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] ([/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]true[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace]) {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// sınırsız döngü[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]string[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] Command = Console.ReadLine();[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// konsola birşeyler yazılana kadar bekler[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]if[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] (Command.StartsWith("/")) {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// eğer konsola yazılan yazı / ile başlıyorsa kod işler[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]switch[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] (Command.Substring(1).ToLower()) {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// en başta / olacağı için birinciden itibaren başlatıyoruz[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]case[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] "quit":[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// eğer konsola yazılan quit ise[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] Environment.Exit(Environment.ExitCode);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// programı kapatır[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]break[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace];[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]private [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]static [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]void[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] Main([/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]string[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace][] args)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]new[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] Thread([/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]new[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] ThreadStart(ConsoleCommand)).Start();[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Yeni bir thread açıyoruz[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] Socket ServerSocket = [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]default[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace](Socket);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] ServerSocket = [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]new[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] Socket(AddressFamily.InterNetwork, SocketType.Stream, ProtocolType.Tcp);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Socketi ayarlıyoruz (tcp)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] ServerSocket.Bind([/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]new[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] IPEndPoint(IPAddress.Any, 3322));[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Portu 3322 yaptık, 65535e kadar yükselebilir [/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] ServerSocket.Listen(20);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Bir anda en fazla kaç kişi girebileceğini ayarlıyoruz[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] ServerSocket.BeginAccept([/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]new[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] AsyncCallback(AcceptCallBack), ServerSocket);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Server socketini AcceptCallBack'e gönderiyoruz ve bağlantı başlıyor[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]private [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]static [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]void[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] AcceptCallBack(IAsyncResult ar)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] Socket serversocket = (Socket)ar.AsyncState;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Aldığımız socketi tanımlıyoruz[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] Socket acceptedsocket = serversocket.EndAccept(ar);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Socketi kabul ediyoruz[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] User user = [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]new[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] User(acceptedsocket);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Socketi tanımladığımız classa yerleştiriyoruz[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] UserList.Add(user);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// classı kullanıcı listesine ekliyoruz[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] Console.WriteLine("Bir bağlantı kabul edildi.");[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Konsola yazı yazıyoruz[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] serversocket.BeginAccept([/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]new[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] AsyncCallback(AcceptCallBack), serversocket);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Tekrarlıyoruz [/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]public [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]class[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] User[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]public[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] Socket socket;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]public [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]static[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] byte[] rBuffer = [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]new[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] byte[2048];[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// 2 KB'lik byte array açıyoruz[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]public[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] User(Socket tsocket)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] socket = tsocket;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// veri almaya başlıyoruz[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] socket.BeginReceive(rBuffer, 0, rBuffer.Length, 0, [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]new[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] AsyncCallback(OnReceive), [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]null[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace]);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]public [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]void[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] DC()[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] UserList.Remove([/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]this[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace]);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]public [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]void[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] SendAll([/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]string[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] str) [/FONT][/COLOR][/B][B][COLOR=green][FONT=monospace]// Herkese veriyi göndermek için bunu kullanın, Örnek: SendAll("deneme");[/FONT][/COLOR][/B][B]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]foreach[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] (User user [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]in[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] UserList) {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]try[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] user.socket.Send(Encoding.Default.GetBytes(str));[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] } [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]catch[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]public [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]void[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] OnReceive(IAsyncResult ar)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]try[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Hata gelirse yakalamak için try kullanıyoruz[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]int[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] DataSize = socket.EndReceive(ar);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Alınan verinin uzunluğunu buluyoruz[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]if[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] (DataSize > 0) {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Eğer alınan verinin uzunluğu 0 dan yüksekse[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]string[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] str = Encoding.Default.GetString(rBuffer, 0, DataSize);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Byte arrayı stringe çeviriyoruz[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] Console.WriteLine("Alınan veri:" + str);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Alınan veriyi konsola yazıyoruz[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]if[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] (str == "Synchronous") {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Eğer veri Synchronous ise kod işler[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Maxigame diye bir veri gönderiyoruz[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] socket.Send(Encoding.Default.GetBytes("Maxigame"));[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// tekrar[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] socket.BeginReceive(rBuffer, 0, rBuffer.Length, 0, [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]new[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] AsyncCallback(OnReceive), [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]null[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace]);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] } [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]else[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Eğer alınan verinin değeri 0 dan düşükse kullanıcı socketi kapatmış demektir[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] Console.WriteLine("Kullanıcı çıktı");[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] } [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]catch[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Eğer hata gelirse buradaki kodlar işleyecektir, burada hata vermişse kullanıcı socketi kapatmış demektir[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] Console.WriteLine("Kullanıcı çıktı");[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace]}[/FONT][/COLOR][/B][/LEFT]
Form'a 2 tane TextBox ekleyin ismini değiştirmeyin, 2. eklediğiniz TextBox'un MultiLine özelliğini true yapın 1 tanede Button ekleyin.
İlk TextBox'a istediğinizi yazıp eklediğiniz buttona tıklayın servere veriyi göndermiş olursunuz.
Kod:
[LEFT][B][COLOR=blue][FONT=monospace]using[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] System;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]using[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] System.Collections.Generic;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]using[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] System.ComponentModel;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]using[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] System.Data;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]using[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] System.Drawing;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]using[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] System.Linq;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]using[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] System.Text;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]using[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] System.Windows.Forms;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]using[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] System.Net.Sockets;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]namespace[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] WindowsFormsApplication1[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace]{[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]public[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] partial [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]class[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] Form1 : Form[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]public [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]static[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] Socket ClientSocket;[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]public [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]static[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] byte[] rBuffer = [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]new[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] byte[2048];[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]public[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] Form1()[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] InitializeComponent();[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]private [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]void[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] Form1_Load(object sender, EventArgs e)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] CheckForIllegalCrossThreadCalls = [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]false[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace];[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Thread içinden form'a erişilmesini engelliyor, bunun engellememesini sağlıyoruz.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] ClientSocket = [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]new[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] Socket(AddressFamily.InterNetwork, SocketType.Stream, ProtocolType.Tcp);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Socketi ayarlıyoruz (tcp)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]try[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[/B][B][COLOR=#000000][FONT=monospace] ClientSocket.Connect("127.0.0.1", 3322);
[/FONT][/COLOR][/B][B][COLOR=green][FONT=monospace]// Belirtilen adrese bağlanıyoruz[/FONT][/COLOR][/B][B]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] } [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]catch[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Eğer hata veriyorsa server kapalıdır ve ya bağlantı reddedilmiştir [/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] MessageBox.Show("Bağlanılamıyor");[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] Environment.Exit(Environment.ExitCode);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] ClientSocket.BeginReceive(rBuffer, 0, rBuffer.Length, 0, [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]new[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] AsyncCallback(OnReceive), [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]null[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace]);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] ClientSocket.Send(Encoding.Default.GetBytes("Synchronous"));[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// Synchronous diye bir veri gönderiyoruz[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]private [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]void[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] OnReceive(IAsyncResult ar)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]try[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]int[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] DataSize = ClientSocket.EndReceive(ar);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]if[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] (DataSize > 0) {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]string[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] str = Encoding.Default.GetString(rBuffer, 0, DataSize);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] textBox2.AppendText(Environment.NewLine + str);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=monospace]// tekrar[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] ClientSocket.BeginReceive(rBuffer, 0, rBuffer.Length, 0, [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]new[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] AsyncCallback(OnReceive), [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]null[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace]);[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] } [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]else[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] MessageBox.Show("bağlantı kapandı");[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] } [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]catch[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] MessageBox.Show("bağlantı kapandı");[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=monospace]private [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=monospace]void[/FONT][/COLOR][COLOR=#000000][FONT=monospace] button1_Click(object sender, EventArgs e)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] {[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] ClientSocket.Send(Encoding.Default.GetBytes(textBox1.Text));[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace] }[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=monospace]}[/FONT][/COLOR][/B][/LEFT]
Son düzenleme: