IMLEGEND
Aileden
Kendi Ayarlarınızı Kendiniz Yaratın ilLegal Configlerden sakının. Komutlari girmek icin öncelikle Tab tuşu üstündeki " é tusunu açip çikan konsolda tirnak isaretini silmeniz gerekmektedir.
1) cg_drawfps [0,1,2,3] : Oyun sirasindaki fps(frame per second) ' yi görmenizi saglayan komut. default 0(kapali) , açmak için 1 , daha ayrintili bilgi edinmek için 2 veya 3 girilmelidir. Örn: /cg_drawfps 1
2) monkeytoy : Oyun sirasinda options'a girmeden konsolun enable/disable yapilmasini saglayan komut . /monkeytoy 0 konsolu enable eder , 1 degeri girilirse disable olur.
3) Quit : Serverdan baglantinizi kesen komut.
4) Bind : Istediginiz komutu herhangi bir tusa atama özelligidir . Bind [atamatusu , komutadi] Örn: Bind h say Headshot (serverda h tusuna bastiginizda nick:Headshot yazisi çikar )
5) Unbind : Girdiginiz bind'i kapatir . Örn : Unbind h ( üstteki örnek bind'i iptal eder )
6) Screenshotjpeg : Oyun esnasinda anlik görüntü resmini kaydeder . Ayni zamanda F12 tusu da ayni görevi görür.
7) record [demoadi]: /record komutu girildiginde oyununuz otomatik olarak kaydedilmeye baslar . Kayida isim vermek isterseniz /record demoadi girerek kayida baslayabilirsiniz. Aksi takdirde yalniz record yazilarak yapilan kayitlarda , kaydiniz demo0000 veya benzeri sekilde adlandirilacaktir. Örn : /record cN vs ADF
8 ) stoprecord [demoadi] : /stoprecord komutu kaydinizi durdurur . Kayida isim verdiyseniz /stoprecord demoadi da girilebilir. Örn: /stoprecord cNvsTTF
9) demo [demoadi] : Yaptiginiz kayitlar cod2/main/demos klasörü içine kaydedilir. Bu demolari izlemek için cod2mp 'yi çalistirip herhangi bir server'a baglanmadan konsola /demo demoadi komutu girilerek kaydi izleyebilirsiniz . Örn : /demo cNvsBBF
10) sys_cpuGhz : CPU'nuzun kaç Ghz oldugunu gösteren komut.
11) sys_gpu : Ekran kartinizi görmenize yarayan komut.
12) snd_restart : Ses ayarinizi resetleyen komut.
13) vid_restart : Görüntü Yeni goruntu ayarlarinizin etkin olmasi icin video uygulamalarini yeniden baslatan komut.
14) map_restart : Oynanan haritayi tekrarlamaya yarayan komut.
15) cg_drawlagometer [0-1] : Lag , loss degerlerini gösterir. 1 degeri girildiginde ekranin sag alt kösesinde çalisir .Örn : /cg_drawlagometer 1
Grafik ve Performans Komutları
1) ai_corpseCount [0-64] : Oyun sirasinda anlik görüntü karesindeki ceset görme sayisini belirleyen komuttur . Max. deger girildiginde (64) anlik karedeki bütün cesetleri görmenizi saglar . Ne kadar küçük deger girilirse performansta o kadar artis görülür . 0 degeri girildiginde oyun kitlenebilir. Örn: /ai_corpseCount 3 (3'ten fazla cesetleri göstermez)
2) cg_brass [0,1] : Silahtan çikan mermi kovanlarini görmeyi yahut kapamayi saglayan komut . Kapamak performansi arttirir . 0 degeri kapar 1 açar .
3) cg_marks [0,1] : 0 degeri girilirse kursun , bomba , patlama , çimdeki ayak izleri gibi belirleyici detaylari kapar . Kapamak performansi artirir.
4) cl_mouseAccel [0,100] : 1 ve üzeri degerler girildiginde mouse'unuzun hareket hizini belirli oranda arttirir.
5) com_Hunkmegs [80,512] : Oyun için kullanilacak RAM miktarini belirler. 1GB RAM kullananlar için 512 degeri girilmesi faydali olur.
6) com_maxfps [0,1000] : Fps 'nin sinirlandirilmasini saglayan komuttur . 0 degeri girildiginde limit kalkar , onun disindaki degerler girildiginde örnek /com_maxfps 60 fps'niz max 60'a sabitlenir ve üstüne çikamaz.
7) r_aasamples [1,4] : Options menüsüne girmeden oyun esnasinda Antialiasing degerinizi degistirmenizi saglayan komut. 1 degeri AA'yi kapar.
8 ) r_anisotropy [0,16] : Options menüsüne girmeden oyun esnasinda anisotropy degerinizi degistirmenizi saglayan komut. Default 8x olarak ayarlanmistir. Deger artirimi Texture (bitmap) kalitesini arttirirken , performansi düsürür.
9) r_drawDecals [0,1] : cg_marks komutuyla benzer komut.
10) r_drawsun [0,1] : 0 degeri girildiginde günes ve gökyüzü detaylarini kapatir.
11) r_fullscreen [0,1] : Fullscreen 'den çikip tekrar dönmek için girilen komut.
12) r_gamma [0,5-3,0] : Görüntü parlakligini degistirmeye yarayan komut .
13) r_glow [0,1] : Bulut ve benzeri göz alici ögeleri açip kapamaya yarayan komut.
14) r_lodbias [-1000-0] : 0'dan düsük degerler girildikçe Detaylari (asker vb. ) daha belirgin hale getirmeye yarayan komut.
15) r_lodscale [1-4] : Lodbias degerini hesaplayip , yakinlastikça ögelerin detaylarini artirmayi saglayan komut.
16) r_displayrefresh : Görüntünün yinelenmesini saglayan komut.
17) r_mode [0,1,2,3-] : Çözünürlük ayarini yapan komut. 0 = 640*480 , 1= 800*600 , 2= 1024*768 ...
18) r_zfeather [0,1] : Sis efektlerini açip kapayan komut. Ayni zamanda (Soften Smoke Edges) 'den de ayarlanabilir.
19) rate : Serverda gerçek pinginizi almanizi saglayan komuttur . Serverlarin kendine özgü rate ayarlari vardir . Genel olarak 25000 degeri girilmesi faydali olur.
20) cg_hudcompassize(pusula boyutu Komutu): 1 değeri defuld tur 1 değeri üstü girildiğinde pusula büyür 1 değeri aldı girildiğimde küçülür.
Config Hazırlama: Yaptiginiz ayarlari kaydedip , bir dosya altinda saklayabilirsiniz . Bunun için ayarlar yapildiktan sonra /writeconfig dosyaadi yazmaniz yeterlidir veya /writeconfig konfig_dosyaadi da yazilabilir .
Config dosyaniz cod2/main klasörü içine kayit ettiginiz isimle yazilir. Örn: /writeconfig bxpace komutu cod2/main klasörü içinde bxpace dosyasi olarak kaydolur. Bu ayarlarin oyunda etkili olmasi için /exec dosyaadi Örn: /exec bxpace
1) cg_drawfps [0,1,2,3] : Oyun sirasindaki fps(frame per second) ' yi görmenizi saglayan komut. default 0(kapali) , açmak için 1 , daha ayrintili bilgi edinmek için 2 veya 3 girilmelidir. Örn: /cg_drawfps 1
2) monkeytoy : Oyun sirasinda options'a girmeden konsolun enable/disable yapilmasini saglayan komut . /monkeytoy 0 konsolu enable eder , 1 degeri girilirse disable olur.
3) Quit : Serverdan baglantinizi kesen komut.
4) Bind : Istediginiz komutu herhangi bir tusa atama özelligidir . Bind [atamatusu , komutadi] Örn: Bind h say Headshot (serverda h tusuna bastiginizda nick:Headshot yazisi çikar )
5) Unbind : Girdiginiz bind'i kapatir . Örn : Unbind h ( üstteki örnek bind'i iptal eder )
6) Screenshotjpeg : Oyun esnasinda anlik görüntü resmini kaydeder . Ayni zamanda F12 tusu da ayni görevi görür.
7) record [demoadi]: /record komutu girildiginde oyununuz otomatik olarak kaydedilmeye baslar . Kayida isim vermek isterseniz /record demoadi girerek kayida baslayabilirsiniz. Aksi takdirde yalniz record yazilarak yapilan kayitlarda , kaydiniz demo0000 veya benzeri sekilde adlandirilacaktir. Örn : /record cN vs ADF
8 ) stoprecord [demoadi] : /stoprecord komutu kaydinizi durdurur . Kayida isim verdiyseniz /stoprecord demoadi da girilebilir. Örn: /stoprecord cNvsTTF
9) demo [demoadi] : Yaptiginiz kayitlar cod2/main/demos klasörü içine kaydedilir. Bu demolari izlemek için cod2mp 'yi çalistirip herhangi bir server'a baglanmadan konsola /demo demoadi komutu girilerek kaydi izleyebilirsiniz . Örn : /demo cNvsBBF
10) sys_cpuGhz : CPU'nuzun kaç Ghz oldugunu gösteren komut.
11) sys_gpu : Ekran kartinizi görmenize yarayan komut.
12) snd_restart : Ses ayarinizi resetleyen komut.
13) vid_restart : Görüntü Yeni goruntu ayarlarinizin etkin olmasi icin video uygulamalarini yeniden baslatan komut.
14) map_restart : Oynanan haritayi tekrarlamaya yarayan komut.
15) cg_drawlagometer [0-1] : Lag , loss degerlerini gösterir. 1 degeri girildiginde ekranin sag alt kösesinde çalisir .Örn : /cg_drawlagometer 1
Grafik ve Performans Komutları
1) ai_corpseCount [0-64] : Oyun sirasinda anlik görüntü karesindeki ceset görme sayisini belirleyen komuttur . Max. deger girildiginde (64) anlik karedeki bütün cesetleri görmenizi saglar . Ne kadar küçük deger girilirse performansta o kadar artis görülür . 0 degeri girildiginde oyun kitlenebilir. Örn: /ai_corpseCount 3 (3'ten fazla cesetleri göstermez)
2) cg_brass [0,1] : Silahtan çikan mermi kovanlarini görmeyi yahut kapamayi saglayan komut . Kapamak performansi arttirir . 0 degeri kapar 1 açar .
3) cg_marks [0,1] : 0 degeri girilirse kursun , bomba , patlama , çimdeki ayak izleri gibi belirleyici detaylari kapar . Kapamak performansi artirir.
4) cl_mouseAccel [0,100] : 1 ve üzeri degerler girildiginde mouse'unuzun hareket hizini belirli oranda arttirir.
5) com_Hunkmegs [80,512] : Oyun için kullanilacak RAM miktarini belirler. 1GB RAM kullananlar için 512 degeri girilmesi faydali olur.
6) com_maxfps [0,1000] : Fps 'nin sinirlandirilmasini saglayan komuttur . 0 degeri girildiginde limit kalkar , onun disindaki degerler girildiginde örnek /com_maxfps 60 fps'niz max 60'a sabitlenir ve üstüne çikamaz.
7) r_aasamples [1,4] : Options menüsüne girmeden oyun esnasinda Antialiasing degerinizi degistirmenizi saglayan komut. 1 degeri AA'yi kapar.
8 ) r_anisotropy [0,16] : Options menüsüne girmeden oyun esnasinda anisotropy degerinizi degistirmenizi saglayan komut. Default 8x olarak ayarlanmistir. Deger artirimi Texture (bitmap) kalitesini arttirirken , performansi düsürür.
9) r_drawDecals [0,1] : cg_marks komutuyla benzer komut.
10) r_drawsun [0,1] : 0 degeri girildiginde günes ve gökyüzü detaylarini kapatir.
11) r_fullscreen [0,1] : Fullscreen 'den çikip tekrar dönmek için girilen komut.
12) r_gamma [0,5-3,0] : Görüntü parlakligini degistirmeye yarayan komut .
13) r_glow [0,1] : Bulut ve benzeri göz alici ögeleri açip kapamaya yarayan komut.
14) r_lodbias [-1000-0] : 0'dan düsük degerler girildikçe Detaylari (asker vb. ) daha belirgin hale getirmeye yarayan komut.
15) r_lodscale [1-4] : Lodbias degerini hesaplayip , yakinlastikça ögelerin detaylarini artirmayi saglayan komut.
16) r_displayrefresh : Görüntünün yinelenmesini saglayan komut.
17) r_mode [0,1,2,3-] : Çözünürlük ayarini yapan komut. 0 = 640*480 , 1= 800*600 , 2= 1024*768 ...
18) r_zfeather [0,1] : Sis efektlerini açip kapayan komut. Ayni zamanda (Soften Smoke Edges) 'den de ayarlanabilir.
19) rate : Serverda gerçek pinginizi almanizi saglayan komuttur . Serverlarin kendine özgü rate ayarlari vardir . Genel olarak 25000 degeri girilmesi faydali olur.
20) cg_hudcompassize(pusula boyutu Komutu): 1 değeri defuld tur 1 değeri üstü girildiğinde pusula büyür 1 değeri aldı girildiğimde küçülür.
Config Hazırlama: Yaptiginiz ayarlari kaydedip , bir dosya altinda saklayabilirsiniz . Bunun için ayarlar yapildiktan sonra /writeconfig dosyaadi yazmaniz yeterlidir veya /writeconfig konfig_dosyaadi da yazilabilir .
Config dosyaniz cod2/main klasörü içine kayit ettiginiz isimle yazilir. Örn: /writeconfig bxpace komutu cod2/main klasörü içinde bxpace dosyasi olarak kaydolur. Bu ayarlarin oyunda etkili olmasi için /exec dosyaadi Örn: /exec bxpace