IMLEGEND
Aileden
Öncelikle herkese merhaba arkadaşlar,
Bildiğiniz gibi Diablo 2'den itibaren oyun esnasında yanımızda hep destekçilerimiz olmuştur. Bunlar Diablo 2'de okçu, savaşçı ve büyücü idi. Oynadığınız karakter sınıfına göre istediğiniz seçimleri yapabiliyordunuz. Diablo 3'te ise destek sınıfları ENCHANTRESS, SCOUNDREL ve TEMPLAR.
Şimdi gelin bu destek sınıflarının özelliklerine bir göz atalım
ENCHANTRESS: Bu hanım kızımız uzak mesafeden düşmanlara büyü yapan ve zaman zaman düşman saldırılarına karşı bizleri koruyan bir sınıf. Kullanabildiği silah çeşitleri ise " Balta, Gürz, Büyü Sopası ve Kılıç ". Bunların yanında ekipman olarak " Kolye ve Yüzük " takabiliyor.
Özellikleri:
LeveL 15'te açılan yetenekler:
Charm: Düşmana sizin tarafınızda 6 saniye boyunca savaşması için büyü yapar. (Yeniden aktif olma süresi: 15 saniye)
Disorient: Alandaki bir grup düşmanın 3 saniye boyunca yanıltmak için Flash of Confusion yapar. Büyünün verdiği zarar hedefin etkisini kırar.
LeveL 20'de açılan yetenekler:
Powered Armor: Enchantress'ın sahip olduğu bu buff kendisini ve grubundaki üyelerin armorunu %5 artırır. Bu buff'a sahip olan herhangi bir kişiye saldıran herhangi bir düşman ise 3 saniyeliğine %30 yavaşlar.
Reflect Missiles: Enchantress ve grupta bulunan üyelere çevreden atılan objeleri 5 saniye boyunca geri gönderen bir kalkan oluşturur. (Yeniden aktif olma süresi 20 saniye)
LeveL 25'te açılan yetenekler:
Erosion: Silah hasarının %50'si gücünde bir arcane enerji havuzu oluşur ve bu enerjiden etkilenen düşmanlar 3 saniye boyunca fazladan %25 daha fazla hasar alır.
Forceful Push: Enchanteress 15 yard mesafede bulunan tüm düşmanlar için Arcane Explosion yapar ve bu silah hasarının %200'ü kadar Arcane hasarı verir. Tüm düşmanlar bu sayede geri püskürtülür.
LeveL 30'da açılan yetenekler:
Focused Mind: 40 yard içerisinde bulunan tüm grubun saldırı hızını %5 artırır.
Mass Control: Enchantress bir oyuncuyu enerji dairesi içerisine alır ve 15 yard çevresinde bulunan tüm düşmanlar 4 saniye boyunca tavuğa dönüşür ve tavuğa dönüşen düşmanlar bu süre içerisinde herhangi bir zarar almazlar.
SCOUNDREL: Scoundrel genel hatları itibari ile uzak mesafeden saldırı yapmayı seven ve onları zaman zaman meşgul edebilen bir sınıf görünümünde. Scoundrel silah çeşidi olarak " Bow ve Crowwbow " kullanabiliyor. Aynı şekilde Scoundrel'de ekipman olarak " Kolye ve Yüzük " takabiliyor.
Özellikleri:
LeveL 10'da açılan yetenekler:
Crippling Shot: Bu atak düşmanı 3 saniye boyunca %50 yavaşlatır. (Yeniden aktif olma süresi 4 saniye)
Posion Bolts: Bu özellik %100 silah hasarı ve buna ek olarak 3 saniye boyunca %50 zehir hasarı verir. (Yeniden aktif olma süresi 4 saniye)
LeveL 15'te açılan yetenekler:
Dirty Fighting: Scoundrel'in önünde bulunan düşmanları 3 saniye boyunca kör eder. Herhangi bir müdahale büyüyü etkisiz kılacaktır.
Vanish: Scoundrel yaralandığında bir duman bulutu içerisinde gözden kaybolur ve 5 saniye içerisinde tekrar ortaya çıkar. Gözden kaybolduğu süre içerisinde kendini " 29656 " rakamı kadar iyileştirir.
LeveL 20'de açılan yetenekler:
Multishot: Scoundrel aynı anda 3 tane ateş oku fırlatabilir.
Powered Shot: Oldukça güçlü olan bu saldırı şekli, 15 yard içerisinde bulunan tüm düşman hedeflerine Arcane hasarı gibi %200 silah hasarı verir ve bu hasar düşmanı 3 saniye boyunca %50 sersemletme şansı da verir.
LeveL 25'te açılan yetenekler:
Anatomy: Scoundrel ve grupta bulunan herkesin hit şansını %5 artırır.
Hysteria: Sizin ya da Scoundrel'in herhangi yapmış olduğu kritik bir zarar histerik bir etki yaratır ise bu tüm verilen zararı 3 saniye boyunca %10 artırır. Bu etki bir kez 6 saniyeden daha fazla oluşamaz.
TEMPLAR: Paladin ve Warrior karışımı olan bu destek sınıfı ise bizlere sağlık verip, en kritik anlarda ortamdaki tüm aggroyu üzerine çekmek ile yükümlü. Templar silah olarak " Balta, Hançer, Gürz, Mızrak ve Kılıç " kullanabiliyor ve offhand olarak ise " Kalkan " kullanabiliyor. Ekipman olarak ise diğer iki destek sınıfı gibi " Kolye ve Yüzük " takabiliyor.
Özellikleri:
LeveL 5'te açılan yetenekler:
Heal: Templar sizi ya da kendisini " 17.794 " rakamı kadar iyileştirir. (Yeniden aktif olma süresi 15 saniye)
Ntervene: Sağlığınız %50'nin altına düştüğünde 5 saniye boyunca düşmanların aggrosunu kendi üzerine alır. (Yeniden aktif olma süresi 30 saniye)
LeveL 10'da açılan yetenekler:
Intimidate: Düşman birimleri Templar'a saldırdığında 3 saniye boyunca %30 yavaşlarlar. Bu etki başka bir düşmanı etkilemez.
Loyalty: Templar sizin ve kendisinin sağlığını her saniye boyunca " 1186" kadar düzeltir.
LeveL 15'te açılan yetenekler:
Charge: Düşmana ani olarak bir müdahalede bulunur ve bu %150 silah hasarı verir ve 15 yard içerisinde bulunan düşmanlar 3 saniye boyunca sersemleşir. (Yeniden akti f olma süresi 15 saniye)
Onslaught: Düşmana %300 gibi büyük ve ağır bir silah zararı verir. (Yeniden aktif olma süresi 15 saniye)
LeveL 20'de açılan yetenekler:
Guardian: Grup içerisinde hasar alan herhangi birisi için 15 yard mesafedeki düşmanları geri püskürtür ve hasar almış kişiyi " 35587" rakamı kadar iyileştirir. (Yeniden aktif olma süresi 30 saniye)
Inspire: Templar aşağıda yazılan kaynakları gruptaki tüm üyeler için belirli oranda artırır.
- Mana: Her 13 saniyede bir
- Arcane Power: Her 1 saniyede bir.
- Hatred: Her 1 saniye de bir.
- Discipline: Her 1 saniye de bir.
- Fury: %10 üretir.
- Spirit: %10 üretir
Alıntıdır.