IMLEGEND
Aileden
Geçen seneden bu yana hakkında en çok konuşulan oyunlardan biri oldu. Capcom’un üstünde geniş bir kadro ile çalıştığı oyunla ilgili materyaller ortaya çıktıkça, beklentiler de arttı. Hatta yapım çıkmadan önce hakkında birçok eleştirmen ve kullanıcıdan, Devil May Cry, Resident Evil gibi klasik bir serinin başlangıcı olacağına dair yorumlar da geldi. Sonunda uzun zamandır geliştirilen yapım, piyasaya sürüldü. Gerçekten Capcom istenileni başardı mı?
İntikam hikayesi
Oyunla ilgili ayrıntılara geçmeden önce kısaca ilk olarak konusundan bahsedeyim, böylece bilmeyen okuyucularımız da öğrenmiş olurlar. Casadeis isimli balıkçı köyü, bir ejderha tarafından baskına uğrar. Baskında ejderha, kontrol ettiğimiz karaktere seçilmiş kişi olduğunu söyler, kalbini çıkarır ve onu öldürür. Ancak sonrasında bilinmeyen güçler tarafından karakterimiz, aydınlanmış kişi olarak tekrar hayata döner. Bundan sonra ise amacımız ejderhayı bulup, öldürmek ve intikamımızı almak. Ancak hikaye sadece bununla sınırlı kalmıyor, biraz daha dallanıp, budaklanıyor. Açıkçası çok etkileyici bir senaryosu olduğunu da söyleyemem. Oynadığınızda kendiniz öğrenirsiniz.
Dragon’s Dogma’da (Kısaca artık DD diyelim) karakter yaratma ekranı çok çok detaylı değil. Ancak karakter üstünde farklı ayrıntıları belirleyebileceğiniz seçenekler var. Bunlar da zaten gayet yeterli düzeyde. Karakteri yaratıp, ismini ve geri kalanları belirledikten sonra kendimizi direkt olarak olaylar içinde buluyoruz. Ejderhanın köyü basması ve ona saldırmamızla birlikte, sinematik devreye giriyor. Bundan sonrasında ise bir evin içinde uyandım. Burası aslında karakterin sınıfını belirlemek için. Hemen masa üstünde hançer, ok/yay, kılıç ve asa duruyordu. Bunlar klasik olarak Fighter, Strider ve Mage sınıflarına denk geliyor. Fighter klasik kılıç/kalkan kullanan savaşçı, Strider hançer/ok yay kullanıyor. Mage ise yine bildiğimiz gibi büyücü sınıfı. Her birinin tabii ki kendine göre avantajları ve dezavantajları var.
Oyundan Görüntüler
Moderatörün son düzenlenenleri: