İçerik:
1. Oyun ekranı
2. Özler
3. Zırh nesnelerinin ve silahların boyaları
4. Hakikat kristalleri
5. Nesnelerin birleştirilmesi (Zanaat)
6. Zindanlar
7. Tecrübe puanı
8. Arena mücadeleleri
9. Mücevherler
10. Ölüm ve sonrası
11. Kısayol tuşları/Komutlar
1. Oyun ekranı
Oyunun bütün fonksiyonlarına erişimini sağlar ve mali durumun, güncel seviyen, hayat enerjin ve daha fazlası hakkında genel görünümü içerir. Menüleri fareyle üzerlerine gidip veya kısayol tuşlarını kullanıp açabilirsin.
1. Andermant:
Andermant oyun parasıdır. Gerçek parayla satın alabilir veya oyunda bulabilirsin. Onunla dükkanda özel öğeler, envanter geliştirmeleri, vs. satın alabilirsin.
2. Altın:
Altın, gümüş ve bakırı oyunda bulursun.
Altınla demirciye silah ve zırhını tamir ettirebilirsin. Ayrıca, tüccarlardan donanım, öz, mana, vs. satın alabilirsin.
3. Seçenekler:
Burada oyun ayarlarını istediğin gibi değiştirebilirsin.
Kısayol tuşu O’dur.
4. Sohbet:
Sohbet diğer oyuncularla iletişimini sağlar. Farklı sohbet
bölümleri vardır.
Yerel: Aynı bölgede bulunan bütün oyuncular burada yazışabilir.
Grup: Birlikte mücadeleye gidildiğinde, burada sohbet edilir.
Lonca: Lonca üyeleri burada yazışabilir.
Ayrıca, tek bir oyuncuya yazma (fısıldama) imkanı da var. Bunun için başına şunu yaz: /w Nickname
Fısıltı modunda yazılan mesajlar diğer oyuncular tarafından okunamaz.
Sohbeti açmak için „Enter“e tıkla.
5. Karakter penceresi:
Kahramanının savaş gücünü ve statüsünü gösterir.
Burada güncel seviyeni, tecrübe puanını, alınan hasarı, saniye başına saldırı hızını, farklı yeteneklerle verilebilen hasarı ve çok daha fazlası bulunur. Kısayol tuşu C’dir.
6. Görev kaydı:
Oyunda sana görev vermek isteyen kişiler karşına çıkacak. Görev
kaydında bu görevleri bulabilirsin. Tamamladığın görevler için tecrübe puanı, altın ve Andermant gibi farklı ödüller alırsın.
Kısayol tuşu Q’dur.
7. Yetenekler:
Burada mevcut yetenekleri ve bunların hangi seviyede
etkinleştirilebileceğini görürsün.
Kısayol tuşu S’dir.
8. Dükkan:
Buraya oyunda istediğin zaman erişebilir ve öz, iksir ve başka
yararlı şeyleri Andermant karşılığında satın alabilirsin.
Kısayol tuşu T’dir.
9 . Envanter:
Burada envanterine koyduğun zırh nesnelerini, silahları ve onların
statüsünü görürsün.
Ayrıca, her kahramanın bir çantası vardır. Buraya oyunda bulduğun nesneleri koyabilirsin. Çantayı genişletmek de mümkündür.
Kısayol tuşu I’dir.
10. Dünya haritası:
Bu harita sana Duria’nın genel görünümünü verir. Bölgeleri tek tek
gösterir, seyahat taşının hangi bölgede bulunduğunu da görürsün. Dünya haritasına gitmek için, Shift ve M’ye bas.
11. Harita:
Çevre haritası sana o anda bulunduğun bölgeyi gösterir. Oradaki tüccarları, grup üyelerini, görev verenleri ve başka detayları görürsün.
Kısayol tuşu M’dir.
12. Oyuncu arama:
Burada ada göre oyuncu arayabilirsin; ayrıca arkadaş listesi, lonca listesi ve diğer seçeneklere erişim imkanın vardır.
Listenin alt kısmındaki diğer seçenekler fareyle üzerine gittiğinde gösterilir.
İlk sekme olan „Oyuncu“da seninle aynı bölgede bulunan bütün
oyuncuları görürsün.
Listenin alt kısmında oyuncu adıyla arama yapma imkanına sahipsin.
İkinci sekme olan „Arkadaş“ sana eklediğin arkadaşların genel görünümünü verir. Onların o anda çevrimiçi olup,
olmadıklarını veya herhangi bir gruba katılıp katılmadıklarını görürsün.
Üçüncü sekme „Grup“ sana grubunun üyelerini gösterir. Dördüncü sekmede ait olduğun loncanın bütün üyelerini görürsün.
Burada kendi loncanı kurma imkanın da var.
Son olarak „Görmezden gel“ sekmesi var.
Burada sana artık mesaj ve davet gönderemeyen oyuncular bulunur.
Kısayol tuşu F’dir.
13. Müsabaka:
Duria’da canavarlara karşı savaşmakla kalmaz, müsabakalarda
diğer kahramanlarla boy ölçüşebilirsin de. Ayrıca, burada arena mücadelelerine kayıt olabilirsin.
Kısayol tuşu J’dir.
14. Şöhret nişanı:
Şöhret nişanını arena mücadelelerinde alırsın. Onları Kingshill’deki
Robert Rampage’da ödüllerle takas edebilirsin.
15. Sürüm statüsü:
Burada oyunun güncel sürümünü görürsün.
16. Tam ekran:
Bu fonksiyonla tam ekran moduna geçersin.
Kısayol tuşu F12’dir.
17. Çıkış:
Oyundan çıkmak için.
18. Hayat puanı:
Burada hayat enerjini görürsün. Mücadelelerde gözün bu
göstergede olsun.
19. Tecrübe:
Bu çubuk bir sonraki seviyeye çıkmak için daha ne kadar tecrübe
puanına ihtiyacın olduğunu gösterir.
20. Kısayol tuşları:
Bu tuşlara yetenek, iksir veya başka bir şey atayabilirsin; böylece
onlara çok hızlı erişmen mümkün olur.
21. Gösterge:
Burada sınıfa göre öfke puanı, konsantrasyon veya kalan Mana
gösterilir.
22. Öz:
Kullandığın özü ve ondan ne kadar kaldığını burada görürsün.
2. Özler:
Özleri oyundaki tüccarlardan veya dükkanda satın alabilirsin.
Özler düşmana verdiğin hasarı artırır. Yeşil, mavi, mor ve kırmızı renktedirler.
Yeşil özlerin farklı hasar dereceleri vardır. Bunlar seviyeye bağlıdır.
Seviye 1 : + 5 Hasar
Seviye 10: + 16 Hasar
Seviye 20: + 26 Hasar
Seviye 30: + 34 Hasar
Seviye 40: + 40 Hasar
Diğer özler ise verdiğiniz hasarı yüzde olarak artırır.
Mavi + % 100 Hasar
Mor + % 200 Hasar
Kırmızı + % 300 Hasar
3. Zırh nesnelerinin ve silahların boyaları:
Duria’daki sehayatin sırasında farklı arka plan rengine sahip nesneler ve silahlar bulacaksın. Normal nesnelerin arka planı beyazdır ve öğeye göre bir temel değeri vardır. Başka arka plan rengine sahip öğelerde bu temel değerin üzerine bir bonus (büyü) ve ek olarak başka bonuslar alırsın. Ayrıca, bu nesnelerin içine başka avantajlar sağlayan mücevherler yerleştirebilirsin (slot).
Bir örnek vermek gerekirse:
Etiket Renk Büyü
Normal Beyaz yok
Geliştirilmiş Yeşil bir
Büyülü Mavi iki
Sıra dışı Mor üç
Efsanevi Turuncu dört
Bunların dışında, sarı arka plana sahip nesneler de mevcuttur. Bunların hep sabit bir değeri vardır ve çok nadir bulunurlar.
Örneğin, 4 büyülü nesneden sıra dışı bir nesne üretmek de mümkündür. Bunun nasıl olduğunu 5. bölümde anlatacağız.
4. Hakikat kristalleri:
Hakikat kristalleri oyunun çok önemli bir parçasıdır. Renkli nesneleri tanımlamak için bunlara ihtiyacın var.
Kristalleri oyunda bulursun veya tüccardan ve dükkanda (T) satın alabilirsin.
Bir nesneyi tanımlamak için, farenin sağ tuşuyla kristallere ve sonra da tanımlanacak nesnenin üzerine tıkla.
5. Nesnelerin birleştirilmesi (Zanaat):
Oyunda aynı renkte 4 nesne bulursan, onlardan şehirdeki tezgahta daha değerli bir nesne üretebilirsin.
ÖNEMLİ! Mutlaka aynı renkte 4 nesne gerekiyor. Beyaz ve turuncu nesneler birleştirilemez.
Zanaat süreci şu şekilde işliyor:
Önce hangi öğeyi alacağın hesaplanır.
İki tılsım ve iki yüzük kullanırsan, bunlardan yüzük üretme şansın % 50, dolayısıyla tılsım üretme şansın da % 50’dir. 4 yüzük kullanırsan, mutlaka yüzük üretirsin. 4 farklı öğe kullandığında ise, sonucun ne olacağı belli olmaz.
Sonra öğe seviyesi belirlenir.Dört hammaddenin seviyesi toplanır ve dörde bölünüp ortaya çıkacak öğenin seviyesi belirlenir.
Eğer hesaplanan seviyede mevcut olmayan bir nesne üretilecekse, söz konusu nesne mevcut olan bir sonraki seviyeye sahip olur.
Bu öğe son olarak düşürülen her nesne gibi, rastgele bir büyü değeri alır.
Eğer nesne oyunda ilgili seviyede mevcut değilse ve ortalamanın altında bir seviyeye sahip nesne alındıysa, söz konusu nesne daha iyi bir büyü değerine sahip olacaktır.
Mücevherleri birleştirmek de mümkündür. Tek şartı ise, aynı seviyede 4 aynı taşın kullanılmasıdır.
6. Zindanlar:
Duria’daki maceranda devamlı zindanlara girmek ve görevleri yerine getirmek zorunda kalacaksın.
Bunların bazıları iki zorluk derecesine sahiptir (normal veya zor). Girişte zindana hangi seviyede girmek istediğin sorulacak. Buna göre, içeride farklı zorlukta canavarlarla karşılacaksın.
Ek olarak, düşürme oranlarının daha iyi olduğu mühürlü yerler bulacaksın. Bunlara girmek için, Tyrmon’un mühür parçasına ihtiyacın olacak. Bunu dükkanda (T) satın alabilirsin.
7. Tecrübe puanı:
Canavarları öldürdüğünde, görevleri yerine getirdiğinde ve arenada tecrübe puanı alırsın. Bu puanları seviye çıkmak için toplaman gerekiyor.
Canavarları öldürdüğünde alacağın puan miktarı canavarla arandaki seviye farkına göre değişir.
Rakibin gri olarak gösterildiği takdirde, tecrübe puanı almazsın. Yeşil olarak gösterildiğinde, normal puan; sarı ve kırmızı canavarlar içinse daha fazla puan alırsın.
Tecrübe puanı, grup olarak oynarken, grup üyeleri arasındaki seviye farkına göre verilir.
0-1 Seviye Farkı % 100 Tecrübe
2 Seviye Farkı % 90 Tecrübe
3 Seviye Farkı % 70 Tecrübe
4 Seviye Farkı % 30 Tecrübe
5 Seviye Farkı % 10 Tecrübe
6 Seviye Farkı % 0 Tecrübe
8. Arena mücadeleleri:
Kingshill’de diğer oyuncularla boy ölçüşebileceğin bir arena bulunur.
Arena, seviye sınıflarına ayrılır; böylece Seviye 10’daki bir oyuncu Seviye 40’takine karşı mücadele etmek zorunda olmaz.
Seviye sınıfları şunlardır: 1-9, 10-19, 20-29, 30-39 ve 40
Farklı mücadele türleri vardır.Arenaya istediğin zaman girip o anda orada bulunan oyunculara karşı savaşabilir veya J üzerinden üç müsabaka türünden birine kayıt olabilirsin. Bunlar „teke tek“, „üçe üç“ ve „beşe beş“tir.
Teke tek Burada rakip oyuncuyu en sık öldüren kazanır.
Süre 4 dakikadır ve maksimum 400 şöhret puanı alabilirsin.
Üçe üç Burada arenaya grup olarak çıkarsın.
Süre 7 dakikadır. Maksimum 2000 şöhret puanı kazanılabilir ve puanlar grup üyeleri arasında paylaşılır.
Beşe beş Burada da rakip gruba karşı başka oyuncularla birlikte mücadele edersin.
Amaç rakip takımın bayrağını çalmak ve kendi üssüne getirmektir. Bunu en sık başaran takım kazanır.
Süre 15 dakikadır. Maksimum 5000 şöhret puanı kazanılabilir ve bu puanlar da grup üyeleri arasında paylaşılır.
Müsabakaya kayıtlıyken arenayı mücadele başlamadan terkedersen, 15 dakika boyunca yeniden kayıt olamazsın.
9. Mücevherler
Mücevherleri oyunda bulursun, bunun dışında tüccardan veya dükkanda (T) satın alabilirsin. Onlar örneğin yeteneklerini iyileştirmeni sağlar ve kullandığın nesnelerin içine yerleştirilebilirler (bunlar slota sahipse tabii).
Taşlar ve yararları:
Yakut Ek hasar
Oniks Ek kritik darbe
Safir Daha hızlı saldırı hızı
Disten Daha fazla zırh koruması
Elmas Soğuğa, ateşe karşı direnç…
Ametist Ek hayat puanı
Oyundaki taşlar için 5 saflık derecesi vardır. Kusurlu, parçalanmış, basit, ilavesiz ve cilalı. Taşın yararı saflık derecesine göre değişir. Örn. kusurlu yakut +1 hasar verirken, cilalı olanı +10 verir.
5. bölümde bahsedildiği gibi, mücehverler tezgahta zanaat için kullanılabilir. Yani 4 kusurlu elmastan parçalanmış elmas üretebilirsin.
Ayrıca, taşı bir öğenin içine yerleştirmek için, önce taşa sağ tıklaman, sonra da öğeye sol tıklaman gerekir.
Bir kez bir öğenin içine yerleştirilen mücevherler oradan çıkarılamaz.
10. Ölüm ve sonrası
Düşman seni mağlup ettiğinde, oyun senin için bitmiş olmaz. Üç canlanma türünden birini seçebilirsin.
Yeniden canlanma
- bir sonraki Sonsuzluk Çemberi'nde ücretsizdir
En son ziyaret ettiğin şehirde yeniden canlanırsın.
- 40 Andermant karşılığında veya bir ruh muhafızı ile güncel haritada mümkündür
Kendini aynı bölgenin sana en yakın başlama noktasında bulursun.
- 120 Andermant karşılığında veya güçlü ruh muhafızı ile mağlup edildiğin yerde mümkündür.Bulunduğun yerde canlanır ve kısa bir süre boyunca bir koruma kalkanıyla çevrilirsin.
Bunun dışında, başka bir oyuncu senin için bir ruh taşı „kurban ederse“, yeniden canlanabilirsin. Bunlar dükkanda satışa sunulur.
11. Kısayol tuşları / Komutlar
Genel
O Seçenekler menüsünü açar/kapatır
C Karakter penceresini açar/kapatır
Q Görev kaydını açar/kapatır
S Görev penceresini açar/kapatır
T Dükkanı açar/kapatır
I Envateri açar/kapatır
Ctrl + M Dünya haritasını açar/kapatır
M Haritayı açar/kapatır
F Arkadaş penceresini açar/kapatır
J Müsabaka penceresini açar/kapatır
G Grup göstergesini gösterir/gizler
P Andermant satın alımı için pencereyi açar
Shift Avatarının koşmasını engeller
F12 Pencere ve tam ekran modu arasında geçişi sağlar
Gruplar
/invite Nickname Oyuncuyu gruba davet etmek için
/promote Nickname Oyuncuyu grup liderliğine terfi ettirmek için
/kick Nickname Oyuncuyu gruptan atmak için
/leave Grubu terketmek için
/leave dışındaki bütün komutlar sadece grup lideri tarafından kullanılabilir.
Sohbet
Enter Girdi satırını açar/kapatır
/w Nickname Oyuncuya fısıldamak için
/r Fısıltıya cevap vermek için