e-Spor (Elektronik spor), dünyanın bir ucundaki kişinin dünyanın diğer ucundaki kişilerle internet aracılığıyla buluşup oyun oynayabileceği ya da büyük elektronik spor organizasyonları aracılığıyla dünyanın farklı yerlerinden gelen insanların buluşup, oyun oynayabilecekleri hem fiziksel hem de zihinsel çaba gerektiren bir spor olarak tanımlanabilir.
Elektronik sporların geçmişten bugüne gelmesini sağlayan gelişmeler; internetin yaygınlaşması, LAN (yerel ağ), internet kafelerin ve rekabetçi oyunların ortaya çıkışı olarak sayabiliriz. Elektronik spor kavramı günümüzde önemli bir gelişme gösterdiği bilinmektedir. Ulusal ve uluslararası düzeyde resmi ve özel pek çok elektronik spor etkinliği düzenlenmekte hatta yurt dışında bu turnuvalardan milyon dolar kazanan profesyonel oyuncular da bulunmaktadır. E-sporun geldiği boyutu daha net görmemiz adın, geçtiğimiz Los Angeles Lakers’ın sahasında gerçekleşen finalleri izlemek için Amerika’ya giden bütün elektronik sporculara Amerika, Atlet Vizesi verdi.
2014 yılı itibari ile en çok tercih edilen e-spor oyunlarına bir gözatalım;
Dotanın geliştiricisi öncülüğünde dünyada en çok oynanan oyunların başında gelen ve dotanın oyun içeriğini andıran League of legends, Türkiye’de Riot Games tarafından düzenlenen turnuvalar ülkemizde en büyük e-spor etkinlikleri sayılmaktadır.
Blizzard tarafından geliştirilen StarCraft II gerçek zamanlı bir strateji oyunu olarak, en çok tercih edilen e-spor oyunları arasına girmiştir.
Bir diğer oyun ise Dota2, warcraft III’e üretilmiş bir mod olarak ortaya çıkmıştır. Zamanla gelişmesi ile warcraft III’den bağımsız olarak dota2 adında yayınlanmıştır. Ülkemizde bu oyun için çeşitli kurumlar tarafından amatör ya da profesyonel turnuvalar düzenlenmektedir.