IMLEGEND
Aileden
First Blood Kişisel Turnuva Sıkça Sorulan Sorular S.S.S.
Soru : Kişisel turnuva sırasında kaç tane savaş modu seçilebilir ?
Cevap : Mevcut durumda 2 adet oyuncu mücadele modu vardır. Bunlar: Patlayıcı savaşı ve grup savaşıdır. Ardından başka modlar gelebilir.
Soru : Sunucuda kişi sayısı az ise ne yaparız ? Uyumluluk özelliği değeri çok düşük olur mu ?
Cevap : Teoride böyle aşırı bir durum olabilir. Bu yüzden 2 çeşit koruma planı hazırladık: Birincisi oyuncunun acil isteğinin çok önemli olmasıdır. Yani kişisel turnuvasının çapraz elbise eşleşmesi ve savaş şekline ihtiyacı vardır böylece kişi sayısı isteği garanti edilmiş olacaktır. Sadece vir sunucu ile değil tüm “First Blood” turnuva alanındaki oyuncularla savaşacağınızı unutmayın. İkinci olarak kişisel turnuva sabit zaman seçimi yapabilir. Bu oyuncunun atlama yapmasını engeller, aynı zamanda savaş başarısının hızlanmasını yavaşlatır ve turnuva baskısının uzun süreli eşleşmesini sağlar.
Soru : Diğer oyuncu takımlarıyla birlikte eşleşme turnuvasına katılabilirmiyim ?
Cevap: Hayır. Fakat şu an da “Savaş Takım Turnuvası” sistemi oluşturmaktayız. Umarız en kısa zamanda oyuncularla görüşebilirsiniz.
Soru: Rütbe yükseltme ve dan derecesi yükseltme sınaması nasıl işlenir ?
Cevap :Rütbe yükseltme ve dan derecesi yükseltme sınamasının gerçekte normal savaş eşleşmesinde farkı yoktur. Savaş becerisi 100 puana ulaştığında sistem sınama durumunu otomatik olarak başlatır. Yalnızca 2 (Rütbe yükseltme) ya da 3 (Dan yükseltme) savaş kazanmanız seviye yükseltecektir.
Soru: Seviye yükseltme başarısız olursa ne tür kayıpları vardır ?
Cevap: Herhangi bir kayıp olmaz. Seviye yükseltme başarısız olursa savaş beceri puanı eski halini alır. Ayrıca kesinti olmayacaktır. Ayrıca seviye yükseltme sınamasındaki savaşlar kaybedilse bile savaş beceri puan kesintisi olmayacaktır.
Soru : Turnuvaya ilk defa katılıyorum. Dan derecemi ve seviyemi neden göremiyorum ?
Cevap : Turnuvaya ilk defa girildiğinde öncelikle 5 adet derecelendirme müsabakasını tamamlanmanız gerekmektedir. Bu şekilde dan derecesi ve seviyeniz gösterilir. Derecelendirme savaşının hedefi sistem hız konumunun gerçek gücünüzün tüm aralıklarına varmasını sağlamaktır. Eğer yeterli derecede güçlü iseniz aynı zamanda sınama yükseltme işlemi alçaktan yükseğe doğru 1 kerede engellenmiştir.
Soru: Neden bazen oyun zaferinin kazandırdığı savaş becerisi az, bazen çoktur ?
Cevap: Normal durumlarda bitirilen savaş sayısı ne kadar fazla ise oluşan dan derecesi ve seviye ve gerçek güç o kadar birbirine yakındır. Eğer eşeleşilen rakiplerin hepsi aynı seviye üzerindelerse zafer ve kaybetme durumlarında ki savaş becerileri daha dengeli olur.
Bu basete sistem savaş sırasındaki performansınız inceleyebilir. Mesela gerçek gücünüzle görünen gücünüz tutarsız ise ya da kampta sizin çok sayıda adam öldürdüğünüz (frag) almanız gereken savaş becerisine engel olan bir performansta biri varsa savaş bittikten sonra kazanacağınız savaş becerisi rakipten daha az olacaktır. Aynı sebepten dolayı savaşın kaybedilip kazanılmasına bakılmaksızın savaştaki performansın azlık ve çokluğuna göre savaş becerisi kazanılacaktır.
Hepsini toplarsak eşleşme sırasında iki tarafın savaş becerisi inişli çıkışlı olacaktır. Buda iki tarafında kazanıp kaybetmesine bağlıdır. Fakat sonuçta kişisel savaş becerisi tamamen kişinin savaş sırasında gösterdiği performansa bağlıdır.
Soru : Eğer oyuncu kötü amaçlı olarak oyunu terk ederse var mıdır ?
Cevap: Öncelikle bu tür durumlara şiddetli bir şekilde engel olmaya çalışacağız. Oyunun korunması herkesin sorumluluğundadır.
Önce kötü amaçlı terketmenin ne olduğunu anlayalım. Oyun sırasında ve oyun biterken çıkmak kötü niyetli terketme anlamına gelir. Bunu yapan oyuncunun bir süre aynı oyuna girmemsi sağlanacak ve savaş becerileri düşecektir. Oyuncu bu işlemi ne kadar çok yaparsa puanı o kadar fazla düşecektir, ayrıca oyuncunun banlanması söz konusu olabiir.
Oyunu terketme ve bağlantı problemi yüzünden oyundan düşmeyi ayırt etmek için sistem “Bağlantı koptu, yeniden bağlanılıyor” koruma özelliğini çalıştıracaktır ve bu durumu koruyacaktır.