IMLEGEND
Aileden
ASURA’NIN HİKÂYESİ (Cesur/Yürekli Çaba)
Şehirlerinin yer altından yükselmesinden sonra, Asura zaman zaman eski deyişlerinin “Zor, fırsat kelimesini tanımlayan başka bir kelimedir.†doğruluğunu ispat etmişlerdir. Tarnished Coast’daki harabeler arasında mütevazı başlangıçlarından itibaren Asura, öne çıkarak yükselmiştir. Büyülü kapıları Tyria’nın önemli şehirlerini birbirine bağlar ve zekâları saygı duyulan bir dost â€â€œveya korkulan bir düşman olmalarını sağlar.
Primordus
Mürver Ejderha Primordus’un habercisi Great Destroyer’ın (Büyük Yokedici) gelişi, yeryüzünü sarsmıştı, ama yer altında daha fazla yıkıma neden oldu. Bir grup gözüpek kahramanın haberciyi yoketmesine ve Mürver Ejderhanın uyanışını geciktirmesine rağmen, onun destroyerları (yokediciler) varlığını sürdürdü ve verdikleri zarar devasa oldu. Cüceler, onlara antik bir çağrı ile karşılık verdiler, Yüce Cücenin Ayini (the Rite of the Great Dwarf) ve kendilerini Great Destroyer ve ortaya çıkardıklarıyla savaşmak için yaşayan taşlara çevirdiler. Lakin yerin altındaki derin oyuklarda destroyerlara karşı savaşan yalnızca onlar değillerdi.
Destroyerların ortaya çıkmasından evvel Asura, Tyrina’nın derinliklerinin baskın ırkıydı. Statülerini diğerlerinden yüksek görmüş ve öncelikli olarak skrittlerle savaşmışlardır â€â€œasuranın iğrenç ve tehlikeli haşeratlar olarak gördüğü yaratıklar. Destroyerlar, Asuranın nesillerdir gördüğü, asuranın tümleşik zekâlarına ve büyülü maharetlerine rağmen kolayca mağlup edilemeyen ilk düşmanlardı. Arcane Konseyi destroyerların asuranın becerisi ve yeteneğiyle ortadan kaldırılmasının basitçe an meselesi olduğunu düşünüyordu. Binlerce yılda oluşturdukları ama sadece Mürver Ejdarhaların gücünün uyanmasıyla bir anda yok olan yer altı uygarlıklarının düşüşüne neden olan şey bu kibirleriydi.
Great Destroyer’ın yok edilmiş olması Mürver Ejderhanın kaçınılmaz uyanışını engelleyemedi, sadece erteledi. Şampiyonu’nun yok edilmesinden yaklaşık elli yıl sonra Primordus bu defa sonsuza dek uyandı. Şimdi isimleri sadece asura kayıtları ve hikâyelerinde geçen birçok yer altı ırkını ortadan kaldıran köleleri (minions) derinlere yayıldı. Sürekli savaşlarla ayakta kalan ırklar, derinlerdeki yerleşkelerini bırakmaya ve yüzeye yakın yerlerde yeniden yapılanmaya zorlandılar. O ana kadar, yüzeye yerleşmiş olan asura mültecileri, bir araya gelip Rata Sum şehirini inşa ederek, bu yeni dünyada kültürlerini yeniden oluşturdular.
Arcane Konseyi
Kadim zamanlardan beri asura diğer ırklar gibi büyüyü temel işlerinde kullanan yaratıcılar ve kâşiflerdi. Cüceler kadar yaşlı bir ırk olmamalarına rağmen, zamanlarını buluşlara, deneylere ve hatta büyünün kendisinin bile incelenmesine harcayacak kadar aktiftiler. Irklarının bilinen en eski arşivcisinin kayıtlarına göre Asura’nın kontrol ettiği yer altında, modern çağda hiçbirinin varolmadığı düşünülen Rata Sum kadar büyük ve azametli en az altı şehir mevcuttu. Diğer ırklar, Quara Sum gibi büyük başkantlerin varlığının ihtimal dışı ve abartılı olduğu konusunda ısrar etsede, asuranın kısa ve öz cevabı diğer ırkların onların kaybettikleri görkemi kavrayabilmek için çok sığ oldukları şeklindedir.
Asura, ulusun en iyi ve en parlak beyinlerinden oluştuğu söylenen, danışmalar kurulu Arcane Konseyi tarafından yönetilmektedir. Maalesef gerçekte, birçok asura mucit olmayı, bürokrat olmaya daha fazla tercih etmektedir ve Arcane Konseyi’nin, neredeyse tamamı bir kadro açıldığında zoraki olarak görevi üstlenmiş asuralılardan oluşmaktadır.
Destiny’s Edge, Primordus’un ikinci şampiyonu olan Destroyer of Life’ı yok ettiklerinde, Arcane Konseyi, gelmiş geçmiş en zeki asura olarak kabul edilen Zojja’nın üstadı Snaff’ı konseye dâhil etmek için gelmiştir. Ancak Snaff bu görevi istemediği için, başarının aslında icadıyla (icebox-buzkutusu) şampiyonun açtığı lav kraterini donduran ve taşa çevirerek tıkayan Üstat Klab’a ait olduğunu söyler ve konseye kendi yerine Klab’ın alınmasını sağlar.
Günümüzde Rata Sum şehrini Arcane Konseyi yönetir, liderleri Yüksek Konsül Flax’dir. Kabinesi, değerli mucitler, tanınmış diplomatlar ve üç asura kolejinin dekanlarından oluşmaktadır.
Bütün Asura ırkı ayaklarının üzerinde durabildikten itibaren ailelerinin labaratuvarında çeşitli projelere yardımcı olan stajyerler olarak işe başlarlar. Aileleriyle yaptıklarından daha fazlası olduğu, daha fazlasını yapabileceği konusunda tartışacak yaşa geldiklerinde (genellikle oldukça genç) üç asura kolejinden birindeki bir asura üstadının stajyeri olurlar. Üstat, öğrencinin eğitiminden, öğrenime başladığı günden kendisi bir *krewe’e katılana kadar sorumludur. Bu geleneksel stajyerlik sistemi sayesinde genç asura kapsamlı bir eğitim imkânı bulur ve danışmaları da maaş ödemek zorunda kalmadıkları stajyerlere (her zaman iş için uygun olmasada) sahip olurlar. Stajyerlik dönemini tamamladıktan sonra bile asura mezun olduğu yere ateşli bir sadakat besler.
Krewe Sistemi
Asura’nın kültürel sistemi hem oldukça düzenli hem de aşırı esnektir. Toplumları büyük bir görev için bir araya gelmiş bireylerin oluşturduğu küçük birliklerden oluşur. Bu onların Krewe sistemidir: önce bir proje oluşturulur, lider proje bitene kadar işe yarar ve yetkin diğerlerini çağırır veya işe alır. Bir asura krewe’i genellikle geçicidir; proje gerektirdiği sürece devam eder ve yapılan iş ne olursa olsun tamamlandığında dağılır. Katılımcılarını tanıdıkları ve saygı duydukları kreweler iyileştirme ve geliştirme için sıklıkla iletişim halindedirler ve birlikte geçinemedikleri veya standartların altında olduğunu düşündüklerinden uzak dururlar.
Asura, şöhreti ve kurnazlığına göre değerlendirilir, çoğunlukla kolej eğitimleri esnasında bir uzmanlık alanı seçerler. Bir Asura bir konuda bilinen en büyük otorite olup büyük ve daha zor görevleri başarmak için krewe içerisinde en önemli pozisyona yükselmeyi arzular. Asura üç koleje ayrılmıştır, Bunlar Statik, Dinamik ve Sinerjetik kolejleridir.
Statik Koleji (The College of Statics)
Statik Kolejine katılan asuralar mimarlardır, kalıcı yapılar oluşturulması ve büyük ölçekli projeler üzerinde uzmanlaşırlar. Bu asuralar oldukça tutucu ve ihtiyatlı olmaya meyillidirler; iki kere ölçüp bir defa biçmeye ve ardından tekrar ölçmeye inanırlar. Onlar düşünceli ve analitiktirler ve araştırmalar kadar pratik uygulamalardan da zevk alırlar. Kolejin önde gelen mezunları, büyük yapılarda güç kaynağı olarak kullanılan büyülü-magnetic yükseltme taşlarının (magomagnetic leviation stones) mucitleridir. Kolejlerinde somut olarak, mezunlarının ve öğrencilerinin çalışmalarında yaptıkları ekleme ve çıkarmalarla kayaların ve binaların sürekli şekillendirilmesine değinilir. Bu asuralar inşa etme golemleri, delme makinaları ve katı cisimler üzerinde çalışılacak herşeyi üretirler. Onlar Daimi Simya’nın merkezi, varlığın asıl temeli, destek ve dişlilerin dönmesi için gerekli olan dayanaklardır.
(Eternal Alchemy: Asura inanışına göre tüm dünya bir amaç doğrultusunda çalışan bir makine gibi bir bütünün parçasıdır. Asura kolejleride üç dala ayrılmış daimi simyanın dallarını temsil ederler.)
Statik Kolejinin Buluşları: positional relays, quasi-enchantment aligners, theosophy scopes, metasurvey incantations, cross-incantation braces, levitation buttresses.
Dinamik Koleji (The College of Dynamics)
Dinamik Koleji’nin asuraları ne işe yaradığı belli olmayan, -zamazingo aletlerden en iyi anlayanlardır. Hızlı ve yaratıcı problem çözme ustalarıdırlar ve sadece sonraki sezgisel sıçrayışı gerçekleştirmek amacıyla eşyalar üretme eğilimindedirler. Enerjik, hevesli ve atılgan; projeye başlamadan önce olası sonuçları araştırmaya meyillidirler. Diğer ırkların işlerini nasıl yürüttüklerini çözüp, bulgularını kendilerine mal edip, büyülü teorilerle geliştirerek amaçları için kullanmayı severler. Bir deney danışmanlarının ifadesiyle, eğer ondan hiçbirşey öğrenemiyorsan başarısız kabul edilir. Aynı kolejden mezun bir asura ile sohbet ederlerken, çalışmalarının yapısı, deneyler hakkında konuşurlar ve kolejlerinin başarılarını â€â€œdünyaya sundukları tüm yenilikleri- zihinlerinde canlandırırlar. Daimi Simya’da yerlerinin evrenin dönen dişli çarkları ve baş etkeni olduğu düşünülür.
Dinamik Kolejinin Buluşları: canoptic enhancers, lunographic fasteners, torque abjurers, enigmaticons, karmic pressure gauges, kinetic spellchurns, magiphysical armatures.
Sinerjetik Koleji (The College of Synergetics)
Sinerjetik Koleji’ndeki Asuralar enerjiyi şekillendirme ve bağlantılar oluşturma ile ilgilenirler. Burada birçok mistik düşünür bulabilirsiniz, bunlar ham madde olarak büyünün kendisi üzerinde çalışır ve işleyen dünyanın güvenirliğini küçümserler. Genellikle felsefeye yatkındırlar ve gerçekten politik ve sosyal teorilerle ilgilenirler. Bu asuralar örüntülerin nasıl şekillendiği, hataların nasıl çoğaldığı ve kaosun akılcı sistemi nasıl şekillendirdiğini araştırılar. Ne yazık ki bu özel psikoloji araştırmaları onları kendi aralarına bile sır tutan bireylere dönüştürmüştür â€â€œherkesin aklının nasıl işlediğini bildiklerini ve bu akılların onları yoldan çıkaracağına inandıkları için! Kolejin en ünlü mezunu bile ruhani projeler tertiplerken ve psikolojik düşünceyi yorumlarken somut testler için bile laboratuvarından dışarı çıkmaya cüret etmemiştir. Aynı kolejden mezun bir asura ile sohbet ederlerken, genellikle eğitimleri boyunca oluşturdukları sosyal yapılardan, bağlantılarından ve bir asuranın kendilerini başlı başına bir kolej olarak değerlendirebileceğinden bahsederler.
Sinerjetik Kolejinin Buluşları: quantagrams, di-polar spell matrices, conjuration vertices, prestimystic readouts, mojonic control rods, self-restricting enchant loops.
The Inquest (türkçesi soruşturma, tahkikat)
Bir kolej olmamasına rağmen “Inquest†Asura kültüründeki en büyük krewe ve yeni bir organizasyon olarak kabul edilebilir. Geleneksel asura üç kolejden birinde stajyer olarak çalışarak eğitim görür, Inquest ise ilerleyen kişisel testlerden meydana gelmiş kurumsal bir eğitim sistemi uygular. Bir asura testi geçtiğinde ardından gelen teste tabi tutulur ve Inquest içerisindeki yeri bu testlere göre güncellenir. Bu sistem çeşitli hilelere de sebep olmaktadır â€â€œadayların lehinde ve aleyhinde. Bir asura, üç kolejden mezun olduğu gibi Inquestten mezun olamaz. Mega-krewe (Inquestin diğer adı) bir kez katıldığında, ömür boyu üyesi olarak kalırlar... Hatta diğer Inquest üyeleri hayatın ne kadar kısa olduğunu hatırlamanı sağlarlar. Adaylar bir krewe atanır ve büyük resimde amacının ne olduğunu anlayıp anlamadığına bakılmaksınız verilen işi yapması beklenir. Beğensin veya beğenmesin Inquest’in bilgi birikimi için kendi arzularını feda ederler.
Inquest farklı kolej disiplinlerinin güçlerini birleştirmiştir, fakat sadece ihtiyaç duydukları kadarını kullanırlar, teorilerin derin anlamlarının üzerinde hızlı ve karlı bir kazanç elde etmek uğruna fazla durmazlar. Genç mucitlerini psikolojik olarak yıpratmayı istemekten daha da fazlası zamanlarını dinlenerek harcatmaktansa â€â€zamanın kazançsız kullanımı, onları yaptıkları işte huzursuz ederler.
Yeni keşifleri paylaşmaktan zevk alan (zaferini başkalarının yüzüne vurmak için), üç asura kolejine nazaran Inquest bilgiyi Inquest üyeleri arasında bile paylaşmaz. Hatta arasıra daha ileriye giderek kolej krewelerinin gelecek vadeden, Inquest’in şahsi tasarımlar olarak gördükleri çalışmalarını sabote ederler. Kolejler gücü Daimi Simya’yı anlamak için bir araç olarak görürken, Inquest gücün kendisini bir hedef olarak görür. Aslında, Inquestin araştırmalarındaki asıl amaç Daimi Simya’yı ve onunla tüm Tyria’yı kontrol etmektir.
Inquest’in şimdiki üstadı, Edge of Destiny kitabında adı geçen Üstat Snaff’ın Zojja’dan önceki stajyeri Kudu’dur. Sylvari ile karşılaşan ilk asuralardan biridir ve Sylvari ilkdoğanlarından Malomedies’e yapılanlardan birinci dereceden sorumludur. (Malomedies üzerinde deneyler yapılmıştır.)