Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.
Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Bu rehberde aşağıdaki resimde kırmızı kutu içine alınmış alandaki yazılar gibi statları tanıtmaya çalışacağım.
Anlatmaya başlamadan önce oyundaki buff(boon) ve debuff(condition)ları tanıtalım.
Boon
Boon oyunda size artı özellik veren bir efekttir. Oyunda boon veren bir skill kullanıldığında hangi boonu veriyorsa o arayüzde canınızın yazdığı yerin sağ tarafında gösterilir. Üzerine mouse ile gelirseniz de üzerinizde kalma süresi yazar. Oyundaki boon listesi aşağıdaki gibidir.
Aegis : Bir sonraki atağı engeller. Birkaç defa verilmesi üzerinizde durma süresini arttırır.
Fury : Kritik şansı %20 arttırır. Birkaç defa verilmesi üzerinizde durma süresini arttırır.
Might : Vurulan hasarı arttırır. Birkaç defa verilmesi üzerinizdeki sayısını arttırır. En fazla 25 might olabilir. Her might 30 power ve 30 condition damage verir.
Protection : Gelen direkt hasarı %33 azaltır. Condition damage veya falling damage(Düşme hasarı) ini etkilemez.
Regeneration : Her saniye size health(Can) verir ve şu formül ile hesaplanır.
(5 + (1.5625 * Level)) + (0.125 * Healing Power)
Birkaç defa verilmesi üzerinizdeki süresini arttırır.
Retaliation : Vurulan her hasarı aşağıdaki formüle göre hasarı vuran kişiye geri gönderen bir boondur. Birkaç defa verilmesi üzerinizdeki süresini arttırır.
198 + (0.075 * Power) Buradaki power size retaliationı veren kişinin powerıdır.
Stability : Knock down(Yere düşürme), Knock back(Geri ittirme), Pulled(Çekme), Launched(İttirme), Stunned(Sersemletme), Dazed(Afallama), Floated (Yüzdürme), Sunk(Batırma), Feared(Korkutma) gibi Crowd Control(Kalabalık kontrolü) skillerden etkilenmezsiniz. Birkaç defa verilmesi üzerinizdeki süresini arttırır.
Swiftness : Hareket hızını %33 arttırır. Birkaç defa verilmesi üzerinizdeki süresini arttırır.
Vigor : Endurance(Dayanıklılık) yenilenme hızını %100 arttırır. Birkaç defa verilmesi üzerinizdeki süresini arttırır.
Resistance : Conditionların verdiği negatif etkileri etkisiz kılar. Örneğin üzerinizde fear(korku) var ve 'resistance' kullandınız karakteriniz koşmayı bırakacaktır fear etkisini kaybedecektir ama resistance feardan önce biterse karakteriniz tekrar aklını kaybetmiş gibi koşmaya devam edecektir.
Condition
Conditionlarda oyunda eksi özellik veren efektlerdir. Boonlarla aynı şekilde canınızın yazdığı yerin sağ tarafında çıkar. Arkaplanları kırmızı renktedir. Mouse ile üzerine geldiğinizde süresi yazar. Oyundaki condition listesi aşağıdaki gibidir.
Bleeding : Her saniye kanama hasarı verir. Birkaç defa verilmesi düşmanın üzerindeki sayısını arttırır.Bir kişi düşmanın üzerinde en fazla 25 e kadar biriktirebilir.
Blind : Düşmanın bir sonraki atağı damage vurmaz. Bir kere hasar vuramadıktan sonra blind efektinin süresi olsa dahi efekt silinir.
Burning : Her saniye yanma hasarı verir.Birkaç defa verilmesi düşmanın üzerindeki sayısını arttırır.Bir kişi düşmanın üzerinde en fazla 25 e kadar biriktirebilir.
Chilled : Yürüme hızını %66 düşürür ve skilllerin dolma süresini %66 arttırır. Birkaç defa verilmesi düşmanın üzerindeki süresini uzatır.
Confusion : Düşmanın skill aktiviteleri kendisine hasar olarak yansıtır. Birkaç defa verilmesi düşmanın üzerindeki sayısını arttırır. En fazla 25 e kadar artar. Confusion hasarı aşağıdaki formülle hesaplanır.
Crippled : Yürüme hızını %50 düşürür. Birkaç defa verilmesi düşmanın üzerindeki süresini arttırır.
Fear : Karakter istemsiz şekilde geriye doğru koşar. Herhangi birşey yapamaz. Birkaç defa verilmesi düşmanın üzerindeki süresini arttırır.
Immobilized : Hareket etmeyi engeller. Birkaç defa verilmesi düşmanın üzerindeki süresini arttırır.
Poison : Her saniye zehir hasarı verir. Can doldurmayı %33 azaltır. Birkaç defa verilmesi düşmanın üzerindeki sayısını arttırır.Bir kişi düşmanın üzerinde en fazla 25 e kadar biriktirebilir.
Torment : Her saniye işkence hasarı verir. Yürüyen hedeflere iki kat daha fazla hasar verir. Birkaç defa verilmesi düşmanın üzerindeki sayısını arttırır.Bir kişi düşmanın üzerinde en fazla 25 e kadar biriktirebilir.
Vulnerability : Hedefin savunmasını düşürür. Her bir efekt %1 savunma düşürür.Birkaç defa verilmesi düşmanın üzerindeki sayısını arttırır.1-5-20 kaç kişinin vurduğu önemli değildir düşmanın üzerinde en fazla 25 e kadar biriktirebilir.
Weakness : Endurance(dayanıklılık) yenileme hızını %50 düşürür ve hedef %50 daha az hasar verir.Birkaç defa verilmesi düşmanın üzerindeki süresini arttırır.
Hasar Veren Conditionların Hesaplanması
Boon ve conditionlar yukarıdaki gibi şimdi statlarımızı açıklamaya gelelim.
Power
Power diğer adıyla güç basitçe vurduğunuz hasarı etkiler. 80 lvl de hiçbir itemsiz ve traitsiz 926 power bulunur. İtem veya traitlerden fazladan 926 power daha elde ederseniz. Vurduğunuz hasar 2 katına çıkar. Ayrıca Might varsa üzerinizde hem powerınızı hemde condition damage i arttırır.
Precision
Precision kritik hasar vurma şansını etkileyen bir stattır. 80 lvl de kritik hasar vurma yüzdesi şu formülle hesaplanır.
(Precision - 832) / 21 = Kritik Şans
Yani 832 precisionınız varsa %0 kritik atma şansınız vardır. Ancak powerda olduğu gibi itemsiz ve traitsiz 80 lvl de 926 precisionınız olur. Bu nedenle 80 level de en az yaklaşık %4,48 kritik şansınız olur. Her 21 precision size %1 kritik şans getirir. Ayrıca %4,48 kritik şans %4 gibi davranır, eğer %4,51 olursa %5 gibi davranır.
Ferocity
Ferocity kritik hasarı arttırır. 80 level de her 15 ferocity %1 kritik hasarı arttırır.
Condition damage
Yukarıda gösterilen 12 tane conditiondan sadece 6 tanesi hasar verir. Bunlar Bleeding, Burning, Confusion, Poison, Fear ve Tormentdir. Fear yalnızca traitlerden ayarlanırsa hasar verir. Her bir hasar veren condition için hasar verme formülleri ayrıdır. Bu formüller yukarıda gösterilmiştir.
Condition Duration
Condition duration her conditiona etki eder ve sürelerini bulunan duration yüzdesi kadar uzatır.
Boon Duration
Boon durationda condition duration gibi boonların sürelerini duration yüzdesi kadar uzatır.
Toughness
Toughness karakterinizin armorunu etkiler. Armorunuz ne kadar yüksekse o kadar az hasar alırsınız. Formülü de aşağıdaki gibidir.
Verilen hasar = (Weapon Strenght) * Power * (skill-specific coefficient) / (target's Armor) Weapon Strenght : Silahın üzerinde yazan hasarıdır. Power : Hero Panelinde(H) gösterilen toplam powerdır. Skill coefficient : Her skillin belli bir katsayısı vardır ancak bu oyunda gösterilmez. Target's Armor : Hedefin armorudur.
Vitality
Vitality karakterinizin health(can)ını arttırır. Her bir vitality puanı 10 can arttırır.
Healing power
Healing power karakterinizin bastığı her heal veya regeneration boon'unun verdiği canı arttırır.
Arkadaşlar dün aklıma gelmemişti hesaplama ve düşman üzerinde birikme olayları değişmeden önce yapılmıştı bu rehber birikme olaylarını değiştirdim hesaplamayı da araştırıp en kısa sürede yüklemeye çalışacağım. İlginiz için teşekkür ederim.