• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Guild Wars 2 Norn'un Hikayesi (Efsane ve Miras)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

Norn, 2,5 - 3 metre boyunda, İskadinav ırklarına benzeyen ve günümüzde cücelerin terk ettiği Shiverpeak Dağları’nın arasında yaşayan savaşçı bir ırktır. Norn ırkının geçmişi hakkında bilinenler “Guild Wars:Eye of the North” ile gelen bilgilerle sınırlıdır. Orijinleri tam olarak bilinmemekle birlikte Kodan ırkının bu konuda bazı teorileri vardır.

xYgvJa.jpg

Tam burada Kodan’dan biraz bahsedelim. Kodan ırkı kutup ayılarına benzeyen üç metre uzunluğunda uzak kuzeyde yaşayan zeki bir ırktır. Dini değerlerine çok önem verirler ve inançlarına göre Koda tüm dünyanın yaratıcısıdır ve dengede tutanıdır. Buz dağlarını oyarak, buzula şekil vererek “Sanctuaries” adı verilen şehirler kurmuşlardır. Toplumsal yapıları kendi buzdağları ve liderleri olan ufak kabilelerden oluşur. Mürver Ejderha Jormag uyandığında, Jormag tarafından ele geçirilemeyen Kodan Kabileleri her yöne dağılmışlardır.
Kodan’ın Norn için dillendirdiği teori ise şöyledir. Büyük Fırtına (Great Storm) sırasında ”“ kodanların uzun yıllarca maruz kaldıkları kar fırtınası- bir grup Kodan avcısı yiyecek bulmak için kabilelerinden ayrılarak güneye hareket ederler ve Kodan olmayı bırakarak daha düşük seviyede yaratıklara dönüşürler. Bu Kodan avcıları Norn ırkının ilkleridir. Bu söylem Norn ırkının benimsediği ile çelişir. Norn’a göre kendilerine herşey ”“ayıya dönüşebilme, şekil değiştirebilme- Ayı Ruhu (Bear Spirit) tarafından verilmiştir.

xVrlVR.jpg


Bir Kodan Kabilesine ait Sanctuary ve Kodan Savaşçısı​

Aslında Norn ırkınının göçebe bir hayat tarzı vardır. Kendi kabilelerinin amaçlarına göre hareket etmiş ve avlanmışlardır. Tarih içerisinde Great Destroyer’ın yenilgiye uğratılmasında birleşerek bir millet gibi hareket etmişler, sonra kendi yaşam tarzlarına geri dönmüşlerdir. Ancak bu durumdayken bile Charr birliklerinin kuzeyi işgalini engellemişlerdir. Charr ırkı bu savunmalarından dolayı Norn ırkına saygı duymuştur. 1078 AE yılında henüz uykuda olmasına rağmen Mürver Ejderha Jormag’ın etkisi Norn üzerinde görülmeye başlamıştır. Norn ırkından Svanir isimli bir erkek Jormag’ın çağrısını duyan ilk kişidir ve ölümüne kadar yarısı ayı yarısı Norn bir yaratığa dönüşerek yaşamıştır. Svanir’den sonra birçok Norn ejderhanın çağrısını takip etmiş ve Svanir’in ayak izinden yürümüşlerdir. Bu Nornlara Son’s of Svanir (Svanir’in Oğulları) denilmektedir ve Jormag’a en yüce ruh (totem spirit) olarak tapmaktadırlar.


Son’s of Svanir​

1165 AE yılında Mürver Ejderha Jormag, Shiverpeaks Dağları’nın kuzey tarafında uyanmış ve kendisine hizmet etmeleri için buz ve kardan yaratıklar oluşturmuş veya dönüştürmüştür. Yurtlarını ellerinde tutamayan Norn ırkı, cücelerin terk ettikleri güneydeki dağlara hareket etmişlerdir. Yeni bir şehir kurmuş ve yeni düşmanlar edinmişlerdir. Aslında Norn son kişi düşene kadar savaşacak bir yapıya sahiptir. Jormag ile de sonuna kadar mücadele etmeyi düşünmüşlerdir, ama Spirit’s of the Wild (Yaban Hayatın Ruhları) onlara güneye doğru yapacakları göç için yönlendirmiş, rehberlik etmiştir. Şimdi, cücelerin harabelerinin üzerinde Shiverpeaks’i kontrol etmek için yerel olarak “dredge” isimli yaratıklarla savaş halindedirler. Dredge’ler bölgenin mirasçıları, hak sahipleri ve cücelerin gerçek varisleri olduklarını düşünmektedirler. (Dredge köstebeğe benzeyen zeki bir ırk. Asura’nın bu ırka saygı duyuyor, çünkü bu ırkın Asura gibi bilimsel araştırma yapmaya eğilimleri var.)

Asgeir isimli bir kahraman Hoelbrak’i kurmuş ve Jormag’dan söktüğü dişi, hem mücadeleye ara vermek hem de yüzleştikleri düşmanın unutulmaması için şehrin ortasına yerleştirmiştir. Hoelbrak zamanında büyük bir avlanma merkezi (great hunting lodge) iken yıllar boyunca kapladığı alan genişlemiş ve günümüzde Asgeir’in torunu Knut Whitebear tarafından yönetilen; halkın avlara hazırlanması, dostlarıyla buluşması ve içkilerini paylaşması için güvenli bir şehir haline gelmiştir. Norn halkı ve onlarla iletişime geçmek isteyenler için bir toplanma merkezi olmuştur.


bm6gn.jpg

Hoelbrak

Güneye hareket edilmesinden sonra Norn diğer ırklarla başa çıkmak ve haklarında öğrenmek zorunda kalmıştır. Charr ırkına güçleri ve askeri hünerlerinden dolayı saygı duyarlar. Kendileri gibi zayıf ve narin olabilen Human ırkına müsamaha gösterirler. Onlara göre Asura savaşta tek etken faktörün güç olmadığını ispatlamıştır. Sylvari ise hala onlar için biraz gizemlidir, akıllı ve meraklılar, ancak bazen mantıksızlardır. Yeni tehditlerin ortaya çıkması, potansiyel müttefiklerini öğrenme zorunluluğu getirmiş ve bağımsız, kendine güvenen Norn, birlikte hareket etmenin faydasını kavramıştır. Norn’un zor yollardan öğrendiği üzere; bazı savaşlarda yeniden güçlenmek için zaman yoktur ve bazı düşmanlar tek başınıza mücadele etmek için çok kuvvetlidir. Norn ırkı gururludur ama aptal değillerdir. Liderleri takip etmezler, onlar kahramanları takip ederler. Ancak kahramanların bile bazen yardıma ihtiyacı vardır. Asgeir, Jormag’ın dişini sökmeyi başarmış, tarihlerindeki en büyük kahramandır, fakat o bile Jormag’ı yenebilmek için yeterince güçlü olamamıştır. Sonuç olarak Norn ırkı olabildiğince güçlü olmaya çalışır ve çevrelerinde güçlü kişileri isterler. Güç saygıyı hak eder ve zayıflık işe yaramaz bir şeydir.

Gücün Bedeli

Gücün uğruna yaşamanın bedeli yüksektir. Bazı Norn’lar Spirits of the Wild’ı terk ederek Jormag’ın gücüne inanmış ve boyun eğmişlerdir. Onlara göre Jormag en büyük yırtıcı, en güçlü yaratıktır ve bu yüzden tapılmalıdır. Bu Nornlar, ejderha tarafından verilen hediye (kimine göre lanet) ile değişerek yarı insan yarı ayı haline gelen (Nornbear) Svanir efsanesinin peşindedirler. Bir zamanlar Svanir’in sahip olduğu güçlere ulaşmak isterler ve kendilerini Svanir’in Oğulları olarak adlandırmışlardır. Etkisi altında oldukları güç nedeniyle saldırgan ve tehlikelidirler, ancak Svanir’in Oğlu olmak doğrudan kötü olmak demek değildir. Birçok Norn, tehdit olmadıkları sürece onları makul görmekte ve kabul etmektedir. Bu tarikat 1078 AE yılında bir av esnasında Drakkar Gölü’nün üzerinden geçerken ejderha Jormag’ın sesini duyan Svanir ile başlamıştır. Jormag Svanir’e güç vadetmiş, kardeşi Jora’nın engellemelerine rağmen Svanir, Jormag’a katılmıştır. İlerleyen yıllarda Svanir, ejderhanın ilk şampiyonu olan Nornbear’a dönüşmüş ve kardeşi Jora tarafından öldürülmüştür. Jora’nın ejderhaya karşı işlediği bu suç nedeniyle tarikata kadınlar kabul edilmemektedir.

bm6jd.jpg

Kuzgun Şamanı

[TABLE="width: 900, align: center"]
[TR]
[TD]
bm6ls.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Ayı Şamanı

Ayı, Kar Leoparı, Kuzgun ve Kurt

Norn ırkında Şamanist bir inanç sistemi vardır. Yaban Hayatın Ruhlarının (Spirits of the Wild) simgeleri (totemleri) olan Shiverpeaks’in en güçlü, en cesur, en bilge, en kurnaz hayvanlarına saygı duyarlar. Yüce Ayı Ruhu (Bear Spirit) tüm ruhlar arasında en güçlüsü ve Norn ırkına ayıya dönüşebilme gücü veren ruhtur. Ayı ruhu dışında, Kar Leparı (Snow Leopard), Kuzgun (Raven) ve Kurt (Wolf) ruhlarınada saygı duyulur. Bu ruhlar Norn’a güneye yapılan göç sırasında rehberlik yapmışlardır. Tabiatın ruhları hayvanların şekline girmiş hem dünyanın koruyucuları hem de özüdür. Tabiatta birçok ruh var olduğu kabul edilir ve hepsinin bir görevi vardır. Ruhların, insan tanrıları gibi Savaş, Tabiat, vs. asil olguları temsil etmezler, bunun yerine temsil ettikleri hayvanın meziyetlerini ve zaaflarını temsil ederler. Tarihlerindeki yerlerinden dolayı Hoelbrak’ın en önemli ruhları Ayı, Kar Leoparı, Kuzgun ve Kurttur. Ayı ruhu en saygı duyulan ruhtur ve gücü, iç görüyü, bilgeliği temsil eder. Kar Leoparı ise, yalnız ve sinsi bir ruhtur ve Norn onun keşfettiği gizemlere itibar eder. Kuzgun, bilmeceleri ve kelime oyunlarını seven kurnaz ve hileci iken, Kurt ruhu ise takım çalışması, dostluk ve aileyi temsil ermektedir. Norn, öğretileri ve temsil ettikleriyle kendisine yakın hissettiği bir ruhu takip eder. HoelBrak içerisinde her ruhu takip edenlere ait bölgeler/barınaklar (lodge) bulunmaktadır. Bu lodgeların kapılarında ruhun temsil ettiği hayvanın figürü bulunur. Norn ırkının Mürver Ejderha Jormag’ın saldırılarından kurtulması için tüm ruhların birlikte çalışmış olmaları, onları takip edenlerin her zaman çok iyi anlaştıkları anlamına gelmez. Her lodge’a mensup kahramanlar arasında geçen destansı mücadelelerden münazaralarda bahsedilmektedir.

bm6ml.jpg

Yaban Hayatın Ruhları

Bir Şamanın Sorumluluğu

İnsanlardan farklı olarak, bu şaman rahipler bir tanrıya sadakatlerini sunarlar. Bazı Nornlar belirli yolları takip etmez, Yaban Hayatın Ruhlarının tamamına saygı duymak yerine bir ruhun tüm öğretilerini günlük hayatlarında uygularlar. Bu, rahip olarak seçilenler kendilerini Ruhların Kutsal alanları için adarlar (inandığı kutsal ruh için ayrılmış tapınak, lodge, av bölgesi, vs). Halkına, koruyucular ve öğretmenler olarak, saygı duydukları tanrının öğretilerini diğerlerine açıklayan, bölgelerini koruyan kişiler olarak görev yaparlar.

En güçlü dört şaman Hoelbrak’ın Sözcüleri (Speakers of Hoelbrak) olarak bilinirler. Hoelbrak’ın ana salonunun çevresinde yer alan, hizmet ettikleri ruhun lodge/bölgesiyle ilgilenirler. Bilge Alarrin of the Frostborn Ayı Lodge/Bölgesi adına konuşur; Moda the Black Kuzgun ruhunun sözcüsüdür; Kurt Lodge/Bölgesi genç sözcü Fastulf Jotharsson tarafından tutulur; güzel ve gizemli Valharantha ise Kar Leoparı’nın sözcüsüdür.
Şamanlar Shiverpeaks’de birçok alana yayılmıştır, ancak “havroun” olarak anılan şaman ise özel yeteneklere sahiptir. Bir havroun ruhun özel hizmetkârıdır, ruhun hem şimdiki hem de gelecekteki dünyada çıkarlarının koruyucusudur. Havrounlar Miste veya kahramanların yaşadığı Ruhlar Salonuna geçmek için portallara ihtiyaç duymazlar. Her ruhun bir adet Havroun’u bulunur; bir Havroun yaşlandığında Mist’e son geçişleri için hazırlanırken, başka şamanları eğitebilirler.
 
Geri
Üst