IMLEGEND
Aileden
HaxBall Nedir?
Haxball flash tabanlı 2D online internet oyunudur.İster kendiniz ister takımlar halinde 1vs1,2vs2,3vs3 ve 4vs4 yapabileceğiniz web üzerinden multi player şeklinde oynayabileceğiniz zevkli bir oyundur.
HaxBall Nasıl Oynanır?
Haxball oynamak için öncelikle siteye giriş yapmanız gerekmektedir.Bunun için http://www.haxball.com adresine giriyorsunuz.
- Siteye girdikten sonra kendinize bir rumuz seçiyorsunuz
- Rumuz seçtikten sonra oda kurun ve oyuna girin
- Hareketi W,A,S,D veya yön tuşlarıyla yapıyoruz
- Şut çekme X,Space,CTRL,0, shift tuşları
- Pası da şut çektiğimiz tuş ile veriyoruz
Haxball Kodları
Haxball'da avatar kullanmak için aşağıdaki kodu sohbet bölümüne eksiksiz yazıyoruz.
Kod:
1) /avatar **
** bölümüne istediğiniz 2 yazı veya rakam yazabilirsiniz. (2 karakter şart değil, 1 de olabilir ama en fazla 2 karakter)
2) Şifre koymak : /set_password xx > şifre 'xx' olmuş olur.
3) Şifre kaldırmak : /clear_password > şifre kalkmış olur.
4) Avatarı boş yapmak > /avatar ğ > avatar boş olur
Not: Oyunu oynarken başka sekmeler açık olmasın aksi takdirde çok kasar
Video alma ve yükleme
Oyunda en üstde “Rec” butonu bulunmakta.
Oraya tıkladığımızda video alma işlemi gerçekleşir.
Video almayı bitirmek için ise aynı şekilde “Rec” butonuna basmanız yeterli ve karşınıza gelen ekrandan video dosyasının kaydedileceği yeri seçin.
Video uzantısı(.hbr) uzantıdadır. Aldığınız bu videoları sadece haxball’ın belirlediği video sitesine yükleyebilirsiniz.
Yükleyeceğiniz site : http://www.haxballtube.com
Harita yapma
http://www.haxpuck.com sayesinde kolayca harita yapabilirsiniz
Önce geçelim terimlere:
Select: Cisim veya nesne seçmenizi sağlar.
Rotate: Cismi dödürür/çevirir.
Scale: Cismin boyutunu küçültür/büyütür.
Segment: CMask kısmına line yazarsanız çizgi(penaltı noktası,ceza sahası çizgileri vb.) olur,bir şey yazmazsanız cisim olarak kalır.Sahada oynarken gözükür.
Vertex: Segment için belirlediğiniz nokta aralıklarıdır.
Disc: Kale direği,direk veya yuvarlak cisim görevinde kullanılır.
Goal: Kaledir,nereye bu çizgiden çizerseniz kale o olur.
Plane: Oyuncuların en fazla erişebilecekleri çizgidir(O çizgiyi aşamazlar.)
Üst Menü Terimleri:
New Stadium:Yeni stadyum açmanızı sağlar.
Text Mode:Oluşturduğunuz/oluşturacağınız stadyumun kodları.İsterseniz hazır stadyum dosyalarından birini metin belgesiyle açıp,text mode da ki yazıların hepsini silip,o hazır stadyumun kodlarını yapıştırarak Visual Mode'a basıp sahayı hazırlamaya devam edebilirsiniz.
Stadium Properties:Kesinlikle basmayın,bastığınız an tüm kodlar silinir ve çabalarınız boşa gider.
Help:Eğer ingilizceniz iyiyse yardım bölümünü okuyabilirsiniz.
Sol Menü Terimleri:
Properties: Seçeceğiniz/Seçtiğiniz/Oluşturacağınız/Oluşturduğunuz Cismin veya nesnenin özelliklerini gösterir.
Edit: Geri Al,kes,yapıştır,kopyala gibi komutları barındırır.(Cut:kes,Copy kopyala,Paste:yapıştır,Un do:Geri al,Redo:Yinele)
Tools: Ne olduğunu bilmiyorum bilen biri çıkarsa eklerim
Wiew: Preview'e basarsanız sahanızın nasıl görüneceğini gösterir size.Fakat Preview'e bastıktan sonra yapım aşamasına dönmek için tekrar Preview'e basmak zorundasınız.
Oluşturduğunuz/oluşturacağınız stadyumun kodları.İsterseniz hazır stadyum dosyalarından birini metin belgesiyle açıp,text mode da ki yazıların hepsini silip,o hazır stadyumun kodlarını yapıştırarak Visual Mode'a basıp sahayı hazırlamaya devam edebilirsiniz.
Not: Oluşturduğunuz cisimler/nesneler sahanın farklı yerlerinde de oluşabilir.Eğer böyle bir durum olursa Select'e tıklayıp orda durmasını istemediğiniz cisimleri/nesneleri delete'e basıp silebilirsiniz.
Cisimler/Nesneler Oluşturma
Saha Çizgisi Oluşturmak: Segment'e tıklıyoruz.Bir çizgi çiziyoruz.
bCoef: Gerek yok
cMask: line yazın çünkü çizgi oluşturacaksınız)
cGroup: Gerek yok
trait: Gerek yok
x,y: Dokunmayın
curve: oluşturacağımız çizginin açısı(Örneğin ceza sahası yayı çizgisi açısı yaklaşık 160-170 derece,düz çizgi ise 0 derecedir.)
vis: true yazıyoruz.
color: Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir kodları sonra paylaşacağım
Disk Oluşturmak:
bCoef: Gerek yok
cMask: Gerek yok
cGroup: Gerek yok
trait: Gerek yok
Radius: oluşturacağınız diskin genişliği.
invMass: Oluşturacağınız disk hareketli mi olacak hareketsiz mi.0 yazmak,diskin hareket etmeyeceği komutunu verir.1-2 vb. rakamlar yazmak diskin hareketli olacağı anlamındadır.Ama 1,117/1,899 gibi rakamlar da yazabilirsiniz.
damping: Gerek yok
color: Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir. Sonra paylaşacağım
Duvar Oluşturmak:
Duvar demek,oyuncuların ve topun ötesini geçemeyeceği engeller demek.
Bunu oluşturmak içinse:
bCoef: Gerek yok
cMask: wall yazıyoruz.
cGroup: Gerek yok
trait: Gerek yok
curve: Duvarın açısı,size kalmış.170 derece yazarsanız o kadar açı oluşturacak şekilde döner.
vis: true yazıyoruz.
color: Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir Sonra paylaşacağım
Kale Oluşturmak:
team:blue yazarsanız mavi takımın kalesi,red yazarsanız kırmızı takımın kalesi olur.
Kaleyi dikdörtgen veya kare şeklinde yapabilirsiniz.Fakat şu şekilde olmalıdır:
|____|
Direkleri ise disc oluşturarak yapmalısınız(yukarıya yazdım)
Plane Oluşturmak:
Bunu oluşturmak zahmetli bir iştir biraz.
Plane koyduğunuz yeri oyuncular aşamaz.Aman dikkat edin bir hata yapmayın.
TEXT MODE VE ÖNEMİ: Text Mode'a herhangi bir hazır olan veya başkası tarafından hazırlanan sahanın kodlarını yapıştırıp,Visual Mode'a basarsanız;o saha karşınıza çıkar ve o sahayı geliştirebilirsiniz.Yalnız kopyaladığınız kodları yapıştırmadan önce Text Mode'da ki tüm kodları silmeniz gerekir.Onların yerine kopyaladığınız kodları yapıştırınız.[/glow][/shadow]