IMLEGEND
Aileden
Nasıl pet sahibi olunur?
Oyun sırasında pet görevi için gerekli olan malzemeler yaratıklardan düşer. Pan's Flute (Pan Flüt) veya Drake Egg (Ejderha Yumurtası) pet görevini başlatır. Bu item lerden birisine sahip olduğunuzda Randol'da Lorraine'ye götürün. Size başka bir görev verecektir. Lorraine'nin verdiği görevi bitirince bir pet'iniz olur.
[TABLE="class: grid, width: 600"]
[TR]
[TD]Pet tipi[/TD]
[TD]Görev Adı[/TD]
[TD]Item Adı[/TD]
[TD]Görevi Veren NPC[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Get a horse (At)[/TD]
[TD]Pan's flute[/TD]
[TD]Pan's flute[/TD]
[TD]Juno köyündeki Lorraine[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Get a dragon (Ejderha)[/TD]
[TD]Secret of Drake's egg[/TD]
[TD]Drake's egg[/TD]
[TD]Juno köyündeki Lorraine[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Bu görevi tamamladıktan sonra çantanızdaki item yerine Lvl 1 Pet
ikonu gelir. Çantanızda bir malzeme gibi görünür. Üzerine çift tıklayarak veya pet ikonunu giyilen aksesuarlar bölümüne sürükleyip bırakarak aktif edebilirsiniz. Evcil hayvanınız sadece şehir dışında veya mahzenlerde (dungeon) yanınızda görünür.
Pet Tipleri
İki tip evcil hayvan var; horse (at) ve dragon (ejderha). Bir karakterin, herhangi bir tipte en fazla 2 evcil hayvanı olabilir ve sadece birini aktif edebilir.
At ilk önce Pony (Tay) olarak başlar ve büyüyerek Horse olur. Ve en son olarak büyüyerek Knight Mare olur.
Ejderhalar önce Hatchling olarak başlar ve büyüyerek Drake olur. Ve en son olarak büyüyerek Dragon olur.
Evcil hayvanı kontrol etmek
Aktif edilmiş (summon) bir pet otomatik olarak sahibini takip eder, bu yüzden özellikle bir yere yönlendirmeniz gerekmez. Sahibi olarak her level atladığında otomatik olarak sahip olduğu veya öğrendiği yetenekleri (skill) ve sosyal davranışlarını kontrol edebilirsiniz. Davranışlar her bir pet tipi için farklıdır ve pet bilgi ekranından kullanılabilir. Pet'in düşen malzemeleri toplaması gibi ana skill'lerini kullanabilirsiniz. Bunlara karakterinizin genel aksiyon penceresinden (alt+a) erişebilirsiniz. Eğer evcil hayvanınız binek hayvanı olarak eğitilirse, üstüne bindiğinizde, aynı karakterinizi kontrol ettiğiniz gibi yönetirsiniz.
Evcil hayvanı yetiştirmek
Dövüştürmek ve Ölüm
Karakteriniz dövüştükçe evcil hayvanınızda büyür ve level kazanır. Evcil hayvanınız dövüş sırasında saldıramaz, fakat diğer yaratık ve karakterler tarafından saldırılabilir. Bu yüzden evcil hayvanınızdan gözünüzü ayırmayın, onu koruyun.
- Evcil hayvanınıza gelen bir darbe herzaman 1 can (vital) puanı götürür. Vital puanları 0 olduğunda, aktifliği sona erer ve kilitlenir (çantanızda pet ikonu durur). Bu olduğunda pet'inizi bir süre aktif (summon) edemezsiniz. Eğer vital puanları azalmışsa Irıs'deki çiftliklerden alabileceğiniz sihirli bitkiler ile beslenerek geri kazanılabilir.
- Kilitlenme zamanı pet seviyesine bağlıdır; 1 Lvl ~ 20 Lvl = 5 saat (oyun süresi); 21 Lvl ~ 40 Lvl = time); 41 Lvl ~60 Lvl = 17 saat (oyun süresi). Bu süre içerisinde summon bloklanır.
- Eğer bir karakter bu süre içerisinde avlanırsa, kilitlenmiş bir pet bırakılabilir. Karakterin kendi level inin altındaki yaratıkları kesmesi avlanmak olarak kabul edilmez.
- Ayrıca kilidin hemen açılması için Pet Trainer'a (evcil hayvan eğitmeni) ödeme yapabilirsiniz. Gereken ödeme (Nas) miktarı evcil hayvanın level'ine bağlıdır.
Yetenekler ve Eğitim
Evcil hayvanlar da aynı karakterler gibi level'i vardır ve sahibi yaratık kestikçe yükselir. Pet level atladığında teknik puan (technical point) kazanır, bunlar da yeni yetenekler (skill) öğrenmede kullanılabilir (her level de 1 puan). Ayrıca Randol kasabasında Juno'daki Pet Trainer'den yeni skill'ler öğrenilebilir. Pasif skill'ler hem evcil hayvana hem de onu aktif eden karaktere uygulanır.
Uyumluluk ve Açlık
Bir pet aktif edilip sahibi ile vakit geçirdiğinde uyumluluk seviyesi artar. Aktif olduğu süre ne kadar uzarsa o kadar da acıkır. Evcil hayvanın açlığını ve uyumluluk seviyesini aktif iken pet durum penceresinde görebilirsiniz. Buradaki değerler aşağıdaki rollere sahiptir:
Açlık ve Uyumluluk Değerleri
[TABLE="class: grid, width: 1024"]
[TR]
[TD]Açlık Değeri (Sarı Çubuk)[/TD]
[TD]Bir pet aktif edildiğinde acıkmaya başlar. Eğer açlık 0 olursa hareket etmez. Evcil hayvanınızın açlığını gidermek için madencilik ürünleri ile (perfect stone, flawless stone, quality stone, imperfect stone ve flawed stone) ile besleyebilirsiniz. Bir item'i pet'e yedirmek için, pet aktifken çanta penceresinde taşlara (stone) çift tıklayın.[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Uyumluluk Değeri[/TD]
[TD]Uyumluluk bir pet'in sahibi ile ne kadar sık ve uzun birlikte zaman geçirdiğine bağlı olarak hesaplanır. Pet aktifken artar ve aktif değilken düşer. Eğer bu değer düşerse, pasif yeteneklerin etkisi de düşer. Bu değeri yükseltmek için charged products (alpha wave, beta wave, gamma wave, epsilon wave, zeta wave) ile besleyebilirsiniz.[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Pet vital / can değeri (Kırmızı çubuk)[/TD]
[TD]Bir evcil hayvanın vital puanı herb flower, herb thorn, green herb leaf, herb steam veya yellow herb leaf ile besleyerek geri kazandırılabilir.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Binek Eğitimi
Pet level 1 de aktif edildiğinde daha bebektir ve level 16 ya geldiğinde büyür. Evcil hayvanın level'i 31 veya üzeri olduğunda Pet Traner'da binek hayvanı olarak eğitilebilir. Bu eğitim evcil hayvanın tam bir yetişkin olarak büyüme evresinin sonuna gelmesini sağlar. Bu dönüşüm tüm öğrendiği yeteneklerin sıfırlanması demektir fakat tüm teknik puanlar geri verilir. Ve artık daha fazla level atlayamaz. Bu yüzden evcil hayvanınızı ne zaman binek hayvanı olarak eğitim vereceğinizi iyi düşünün. Binek hayvanı olarak eğitilen evcil hayvanlar daha hızlı hareket yeteneği sağlar ve yeni skill ve teknik öğrenme şansı getirir.
Normal Pet ve Binek Hayvanı Skill Karşılaştırması
[TABLE="class: grid, width: 600"]
[TR]
[TD]Pet[/TD]
[TD]Güç artırma[/TD]
[TD]Sahibinin saldırı gücünü artırır[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Pet[/TD]
[TD]Zırh artırma[/TD]
[TD]Sahibinin defans gücünü artırır[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Pet[/TD]
[TD]Sihir gücü[/TD]
[TD]Sahibinin sihir (magic) saldırı gücünü artırır[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Pet[/TD]
[TD]Sihir defansı[/TD]
[TD]Sahibinin sihir defans gücünü artırır[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Pet[/TD]
[TD]HP UP[/TD]
[TD]Sahibinin maksimum hayat gücünü artırır[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Pet[/TD]
[TD]MP UP[/TD]
[TD]Sahibinin maksimum mana gücünü artırır[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Binek[/TD]
[TD]Ağlama (at)[/TD]
[TD]Düşmanı dövüşe zorlar[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Binek[/TD]
[TD]Ofansif çekiş (at)[/TD]
[TD]Parti üyelerinin saldırı gücünü artırır[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Binek[/TD]
[TD]Defansif çekiş (at)[/TD]
[TD]Parti üyelerinin savunma gücünü artırır[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Binek[/TD]
[TD]HP MP UP (at)[/TD]
[TD]Sahibinin hayat ve mana gücünü artırır[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Binek[/TD]
[TD]Ejderha kükremesi (dragon)[/TD]
[TD]Düşmanı lanetleyerek saldırı ve hareket hızlarını düşürür[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Binek[/TD]
[TD]Ejderha kutsaması (dragon)[/TD]
[TD]Düşmana geniş menzilli alev saldırısı[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Binek[/TD]
[TD]Ejderha zehiri (dragon)[/TD]
[TD]Düşmana geniş menzil zehir saldırısı[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Binek[/TD]
[TD]HP MP UP (dragon)[/TD]
[TD]Sahibinin hayat ve mana gücünü artırır[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Evcil hayvanların unique item'leri
Evcil hayvanınızı unique ham maddeler elde etmek için öldürebilirsiniz. Hammadeler rastgele olarak düşer ve yüksek level pet yüksek level hammadde verir. Bu hammadeleri Pet Trainer'a götürürseniz bunları birleştirerek size unique silah ve zırh yapar. Genelde attan çıkan materyaller unique zırh verir, ve ejderhadan çıkan materyaller de unique silah verir. B tipi materyaller (yüksek kalite materyal) A tipi materyallere göre birleştirme işleminde daha yüksek başarı oranına sahiptir.
Pet Unique Silahlar (Ham Materyaller)
[TABLE="class: grid, width: 800"]
[TR]
[TD]Sınıf[/TD]
[TD]Silah adı[/TD]
[TD]Birleştirme malzemesi 1[/TD]
[TD]Birleştirme malzemesi 2[/TD]
[TD]Birleştirme malzemesi 3[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Tek el şövalye kılıcı[/TD]
[TD]Dragon Flame Sword[/TD]
[TD]dragon toenail[/TD]
[TD]dragon wing[/TD]
[TD]dragon cuspid[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]iki el şövalye kılıcı[/TD]
[TD]Dragon Sword[/TD]
[TD]dragon wing[/TD]
[TD]dragon cuspid[/TD]
[TD]dragon eyeball[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Geniş titan kılıcı[/TD]
[TD]Dragon Blade[/TD]
[TD]dragon cuspid[/TD]
[TD]dragon eyeball[/TD]
[TD]dragon horn[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Titan baltası[/TD]
[TD]Dragon Axe[/TD]
[TD]dragon eyeball[/TD]
[TD]dragon horn[/TD]
[TD]dragon skin[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Şifacı asası (wand)[/TD]
[TD]Dragon Wand[/TD]
[TD]dragon horn[/TD]
[TD]dragon skin[/TD]
[TD]dragon tail[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Şifacı yayı[/TD]
[TD]Dragon Bow[/TD]
[TD]dragon skin[/TD]
[TD]dragon tail[/TD]
[TD]dragon blood[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Büyücü asası (wand)[/TD]
[TD]Dragon Stick[/TD]
[TD]dragon tail[/TD]
[TD]dragon blood[/TD]
[TD]dragon heart[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Büyücü asası (staff)[/TD]
[TD]Dragon Staff[/TD]
[TD]dragon blood[/TD]
[TD]dragon heart[/TD]
[TD]dragon ruby[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Rogue hançeri[/TD]
[TD]Dragon Dagger[/TD]
[TD]dragon heart[/TD]
[TD]dragon ruby[/TD]
[TD]dragon tendon[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Rogue tatar yayı (xbow)[/TD]
[TD]Dragon Armletbow[/TD]
[TD]dragon ruby[/TD]
[TD]dragon tendon[/TD]
[TD]dragon backbone[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sorcerer tırpanı[/TD]
[TD]Dragon Scythe[/TD]
[TD]dragon tendon[/TD]
[TD]dragon backbone[/TD]
[TD]dragon toenail[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Sorcerer Fallarm[/TD]
[TD]Dragon Rod[/TD]
[TD]dragon backbone[/TD]
[TD]dragon toenail[/TD]
[TD]dragon wing[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Knight Mare Armor (Pet Unique Zırh) Ham Materyaller
[TABLE="class: grid, width: 800"]
[TR]
[TD]Zırh Tipi[/TD]
[TD]Gereken Materyal[/TD]
[TD]Birleştirme malzemesi 1[/TD]
[TD]Birleştirme malzemesi 2[/TD]
[TD]Birleştirme malzemesi 3[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Unique Helm[/TD]
[TD]Material A[/TD]
[TD]horse's hoof[/TD]
[TD]horsehair[/TD]
[TD]horse tendon[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Unique Helm[/TD]
[TD]Material B[/TD]
[TD]horse's mane[/TD]
[TD]horse molar teeth[/TD]
[TD]horse tendon[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Unique Shirt[/TD]
[TD]Material A[/TD]
[TD]horse molar teeth[/TD]
[TD]horse blood[/TD]
[TD]horse tendon[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Unique Shirt[/TD]
[TD]Material B[/TD]
[TD]Horse skin[/TD]
[TD]horsehair[/TD]
[TD]horse tendon[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Unique Pants[/TD]
[TD]Material A[/TD]
[TD]horse's hoof[/TD]
[TD]horse molar teeth[/TD]
[TD]horse tendon[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Unique Pants[/TD]
[TD]Material B[/TD]
[TD]Horse backbone[/TD]
[TD]horse blood[/TD]
[TD]horse tendon[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Unique Boots[/TD]
[TD]Material A[/TD]
[TD]horsehair[/TD]
[TD]horse blood[/TD]
[TD]horse tendon[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Unique Boots[/TD]
[TD]Material B[/TD]
[TD]horse backbone[/TD]
[TD]horse's hoof[/TD]
[TD]horse tendon[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Unique Gloves[/TD]
[TD]Material A[/TD]
[TD]horsehair[/TD]
[TD]horse blood[/TD]
[TD]horse tendon[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Unique Gloves[/TD]
[TD]Material B[/TD]
[TD]horse's mane[/TD]
[TD]horse's hoof[/TD]
[TD]horse tendon[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Unique Shield[/TD]
[TD]Material A[/TD]
[TD]horse's hoof[/TD]
[TD]horsehair[/TD]
[TD]horse tendon[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Unique Shield[/TD]
[TD]Material B[/TD]
[TD]horse backbone[/TD]
[TD]horse blood[/TD]
[TD]horse tendon[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Pet Aktif etmede (summon) alan kısıtlamaları
Evcil hayvanlar Iris'deki tüm alanlarda çıkartılabilirler fakat köylerde, kasabalarda mahzenlerde veya kuşatma alanlarında görünmezler. Görünür durumda olmasa da durum penceresinden evcil hayvanınızı kontrol edebilirsiniz ve skill etkileri aktiftir.
Evcil Hayvan Çıkarılabilecek Bölgeler
[TABLE="class: grid, width: 800"]
[TR]
[TD]Tipi[/TD]
[TD]Köy[/TD]
[TD]Mahzen[/TD]
[TD]Kişisel Mahzen[/TD]
[TD]Alan[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Pet[/TD]
[TD]Çıkartılabilir fakat görünmez[/TD]
[TD]Çıkartılabilir fakat görünmez[/TD]
[TD]Çıkartılamaz[/TD]
[TD]Çıkartılabilir fakat görünmez[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Mount[/TD]
[TD]Çıkartılabilir fakat görünmez[/TD]
[TD]Çıkartılamaz[/TD]
[TD]Çıkartılamaz[/TD]
[TD]Çıkartılabilir fakat görünmez[/TD]
[/TR]
[/TABLE]