League of Legends'in bu haftaki yamasında önceki güncellemede gelen Volibear'ın serzenişleriyle vadiyi dolduran ıssız görüntüsüyle karşı karşıya gelmiş olmalısınız. Bu yama'da bir çok şampiyonun düzeltmesi ve güçsüzleştirilmesi gerçekleştirildi. Volibear ise yeni pençeleriyle vadiye inmeye hazırlanıyor. Nişancı metası dediğimiz metayı yine getirdiler ve oyunun kaderi yine nişancıların eline kaldı. Düzenleme gelen şampiyonlarla birlikte, yeni güncelleme detaylarını aşağıda sizlerle paylaşıyor olacağım.
Rework - Volibear
Yaşam Öyküsü
O, bazıları için Şimşeğin Kükreyişi, Yücefırtına veya Valhir'dir. Bazıları içinse Mahvoluş, Bin Yerinden Yaralı Ayı veya Ayakta Kalan'dır. Ancak eski geleneklere hâlâ bağlı olan kabileler onu Volibear olarak tanır.
Yıkım, kudret ve fırtınanın hayat bulmuş hali olan Volibear, Freljord'un durdurulamaz gücünü ve hiddetini temsil eder. Fani ırkların gelişinden çok önce Volibear ve yarı ilahlardan oluşan halkı Vorrijaard adını verdikleri ülkeyi kurmuştu. Efsanelere göre tek bir pençe darbesiyle Beş Fiyort'u oluşturmuş, magma yılanı Rhond'a karşı giriştiği efsanevi savaşın ardındansa sayısız vadi ve kanyon ortaya çıkmıştı. Volibear onu nihayet alt ettiğinde canavarın akan kanı Freljord'un ilk nehri olmuş ve devasa cesedi Ejdersırtı Dağları haline gelmişti.
İlk kabilelerin zamanında vahşi büyüler etrafta cirit atardı. Volibear herkesçe hürmet gören biriydi çünkü insanlar hayatta kalmak için onun yenilmez kudretine ihtiyaç duyuyordu. Çok büyük savaşlar oldu ve Volibear onu takip edenlerle omuz omuza çarpıştı. Üstünde hep kardeşi ve ocağın yarı ilahı olan Ornn'un dövdüğü, rünlerle kaplı zırhı olurdu. Aralarındaki kardeşlik bağları o dönemde güçlüydü. Ornn, savaşı kardeşi kadar sevmese de pek çok kez birlikte savaştılar. Volibear zor kazanılan zaferlere bayılırdı. Ona sunulan kan adaklarıyla birlikte gücü arttıkça arttı.
Zamanla Volibear ve halkı birbirinden koptu ve her biri kendi uğraşlarının peşine düştü. Yine de henüz aralarında gerçek bir bölünme gerçekleşmemişti... ta ki yeni fikirler eski inanışların altını oyana kadar.
Gücü eline geçiren üç kız kardeş Freljord'u kontrol etmek ve bu diyara düzen getirmek istiyordu. Yarı ilahlarsa nasıl ilerleneceği konusunda fikir ayrılığına düşmüştü. Bazıları tıpkı Anivia gibi kız kardeşlerle işbirliği yapmaya yakın görünürken Volibear ve Demir Domuz onları yok etmek istiyordu. Diğerleriyse onları tamamen yok sayma niyetindeydi. Sonuçta bu zayıf yaratıklar, onlardan önce gelenler gibi ölüp gidecekti.
Volibear, yüzünü en hayvani ve en vahşi takipçileri olan Ursinlere döndü. Onlarla birlikte bu üç kız kardeşi alt edebilirdi. Hazırlıkları sırasında Ornn'dan savaşçılarını donatmasını istedi.
Ancak Ornn bunu kabul etmedi. Ursinlerin yabani âdetlerini onaylamıyordu. Bunun üzerine iki yarı ilah arasında muazzam bir savaş koptu. Savaşın sonrasında Volibear kardeşine lanet okudu ve rünlerle kaplı zırhını çıkarıp attı. Artık dövüşürken yalnızca dişlerini, pençelerini, kuvvetini ve şimşeklerini kullanacaktı. Gücünden hiçbir şey kaybetmeyen Volibear, aksine kudretinin artık tamamen serbest kaldığını fark etmişti.
Tazelenen öfkesiyle yarı ilahların gücünü çalmak isteyen fani kız kardeşlerden birinin karşısına çıktı. Onu tüm ordusunun gözleri önünde yenip kör etse de fitili ateşlenen planı durdurmayı başaramadı.
Aradan geçen yüzyıllar boyunca Volibear'in gösterdiği dirence rağmen kabileler Üç Kız Kardeş'e hürmet etmeye başladı.
Kadim ritüeller daha da unutuldu. Kabilelerin yüzlerini vahşi doğaya dönmek yerine taş duvarlar ardında saklandığını gördü. İnsanların avlanmak yerine tarla ekip çobanlık yaptığını gördü. Nehirlerin özgürce kükremesine izin verilmeyip barajlarla hapsedildiğini görünce hiddetle gürledi. Bu onun Freljord'u değildi. Değişiklikler yavaş yavaş gelse de Volibear nihayet kabilelerin artık doğanın vahşi ruhundan koparak kırılgan, itaatkâr ve zayıf hale geldiğini anlamıştı. Bu güçsüz insanların ne eski âdetlere ne de eski ilahlara saygısı vardı.
Volibear'in içinde öfke ve kararlılık sel olup aktı. Uygarlığın bütün izlerini silip Freljord'u yeniden eski ve tam anlamıyla vahşi haline geri döndüreceğine yemin etti. İnsanlar bir kez daha güçlü olacaktı. Volibear de yeniden herkesin hürmet ettiği ve korktuğu biri haline gelecekti.
Volibear'in çağrısı kuzeyin dağları ve ovalarında yankılandıkça, daha fazla Freljord'lu ona kulak veriyor. Eski töreler yavaş yavaş hatırlanıp benimsenirken her yeni destekçiyle birlikte gücü daha da büyüyor.
Volibear'in hükmü kanla yazılacak.
Yıkım, kudret ve fırtınanın hayat bulmuş hali olan Volibear, Freljord'un durdurulamaz gücünü ve hiddetini temsil eder. Fani ırkların gelişinden çok önce Volibear ve yarı ilahlardan oluşan halkı Vorrijaard adını verdikleri ülkeyi kurmuştu. Efsanelere göre tek bir pençe darbesiyle Beş Fiyort'u oluşturmuş, magma yılanı Rhond'a karşı giriştiği efsanevi savaşın ardındansa sayısız vadi ve kanyon ortaya çıkmıştı. Volibear onu nihayet alt ettiğinde canavarın akan kanı Freljord'un ilk nehri olmuş ve devasa cesedi Ejdersırtı Dağları haline gelmişti.
İlk kabilelerin zamanında vahşi büyüler etrafta cirit atardı. Volibear herkesçe hürmet gören biriydi çünkü insanlar hayatta kalmak için onun yenilmez kudretine ihtiyaç duyuyordu. Çok büyük savaşlar oldu ve Volibear onu takip edenlerle omuz omuza çarpıştı. Üstünde hep kardeşi ve ocağın yarı ilahı olan Ornn'un dövdüğü, rünlerle kaplı zırhı olurdu. Aralarındaki kardeşlik bağları o dönemde güçlüydü. Ornn, savaşı kardeşi kadar sevmese de pek çok kez birlikte savaştılar. Volibear zor kazanılan zaferlere bayılırdı. Ona sunulan kan adaklarıyla birlikte gücü arttıkça arttı.
Zamanla Volibear ve halkı birbirinden koptu ve her biri kendi uğraşlarının peşine düştü. Yine de henüz aralarında gerçek bir bölünme gerçekleşmemişti... ta ki yeni fikirler eski inanışların altını oyana kadar.
Gücü eline geçiren üç kız kardeş Freljord'u kontrol etmek ve bu diyara düzen getirmek istiyordu. Yarı ilahlarsa nasıl ilerleneceği konusunda fikir ayrılığına düşmüştü. Bazıları tıpkı Anivia gibi kız kardeşlerle işbirliği yapmaya yakın görünürken Volibear ve Demir Domuz onları yok etmek istiyordu. Diğerleriyse onları tamamen yok sayma niyetindeydi. Sonuçta bu zayıf yaratıklar, onlardan önce gelenler gibi ölüp gidecekti.
Volibear, yüzünü en hayvani ve en vahşi takipçileri olan Ursinlere döndü. Onlarla birlikte bu üç kız kardeşi alt edebilirdi. Hazırlıkları sırasında Ornn'dan savaşçılarını donatmasını istedi.
Ancak Ornn bunu kabul etmedi. Ursinlerin yabani âdetlerini onaylamıyordu. Bunun üzerine iki yarı ilah arasında muazzam bir savaş koptu. Savaşın sonrasında Volibear kardeşine lanet okudu ve rünlerle kaplı zırhını çıkarıp attı. Artık dövüşürken yalnızca dişlerini, pençelerini, kuvvetini ve şimşeklerini kullanacaktı. Gücünden hiçbir şey kaybetmeyen Volibear, aksine kudretinin artık tamamen serbest kaldığını fark etmişti.
Tazelenen öfkesiyle yarı ilahların gücünü çalmak isteyen fani kız kardeşlerden birinin karşısına çıktı. Onu tüm ordusunun gözleri önünde yenip kör etse de fitili ateşlenen planı durdurmayı başaramadı.
Aradan geçen yüzyıllar boyunca Volibear'in gösterdiği dirence rağmen kabileler Üç Kız Kardeş'e hürmet etmeye başladı.
Kadim ritüeller daha da unutuldu. Kabilelerin yüzlerini vahşi doğaya dönmek yerine taş duvarlar ardında saklandığını gördü. İnsanların avlanmak yerine tarla ekip çobanlık yaptığını gördü. Nehirlerin özgürce kükremesine izin verilmeyip barajlarla hapsedildiğini görünce hiddetle gürledi. Bu onun Freljord'u değildi. Değişiklikler yavaş yavaş gelse de Volibear nihayet kabilelerin artık doğanın vahşi ruhundan koparak kırılgan, itaatkâr ve zayıf hale geldiğini anlamıştı. Bu güçsüz insanların ne eski âdetlere ne de eski ilahlara saygısı vardı.
Volibear'in içinde öfke ve kararlılık sel olup aktı. Uygarlığın bütün izlerini silip Freljord'u yeniden eski ve tam anlamıyla vahşi haline geri döndüreceğine yemin etti. İnsanlar bir kez daha güçlü olacaktı. Volibear de yeniden herkesin hürmet ettiği ve korktuğu biri haline gelecekti.
Volibear'in çağrısı kuzeyin dağları ve ovalarında yankılandıkça, daha fazla Freljord'lu ona kulak veriyor. Eski töreler yavaş yavaş hatırlanıp benimsenirken her yeni destekçiyle birlikte gücü daha da büyüyor.
Volibear'in hükmü kanla yazılacak.
Tanıtım Videosu
Şampiyon Değişiklikleri
Fiddlesticks - Güçlendi
(Pasif) Korkuluk pozunu etkinleştirmek için Fiddle’a verilen süre 1 saniyeden 2 saniyeye çıkarıldı Fiddlesticks artık pozun aktif olduğunu belirten bir güçlendirme simgesine sahip.
(W) Minyon hasar modu % 60 indirimden% 40 azalmaya indirildi.
Gangplank - Güçlendi
Saldırı Hızı Oranı 0,658 ⇒ 0,69
(E) - Gangplank'in fıçıları artık zincirleme kullanıldığında ilave Pırıltı hasarı biriktirmiyor.
Kai'Sa - Güçlendi
(Q) Hasar Oranı 0,35 İlave Saldırı Gücü ⇒ 0,4 İlave Saldırı Gücü
(R) Menzil 1500/2000/2500 ⇒ 1500/2250/3000
Lux - Güçlendi
(E) Patlama Yavaşlatması E2'den hasar aldıktan sonra ilave 0,25 saniye ⇒ E2'den hasar aldıktan sonra ilave 1 saniye.
Hecarim - Güçlendi
(Q) Taban Hasar 55/95/135/175/215 ⇒ 60/102/144/186/228
Minyon Hasar Azaltması %33,3 ⇒ %40
Graves - Zayıfladı
İlk Atışın Hasar Oranı - 1 İlave Saldırı Gücü ⇒ 0,8 İlave Saldırı Gücü
Janna - Zayıfladı
(W) Taban Hasar 55/90/125/160/195 ⇒ 55/85/115/145/175
Syndra - Zayıfladı
(E) Bekleme Süresi 16/15/14/13/12 saniye ⇒ 18/17/16/15/14 saniye
Talon - Zayıfladı
(Q) Bedel 30 Mana ⇒ 40 Mana
Katletme Halinde İyileşme 1-18. seviyelerde 20-71 ⇒ 1-18. seviyelerde 10-70
Genel Değişiklikler (Nişancılar)
Aphelios
Taban Can 500 ⇒ 530
Taban Can Büyüme Oranı 86 ⇒ 88
Ashe
Taban Can 539 ⇒ 570
Taban Can Büyüme Oranı 85 ⇒ 87
Caitlyn
Taban Can 481 ⇒ 510
Taban Can Büyüme Oranı 91 ⇒ 93
Draven
Taban Can 574 ⇒ 605
Taban Can Büyüme Oranı 88 ⇒ 90
Ezreal
Taban Can 500 ⇒ 530
Taban Can Büyüme Oranı 86 ⇒ 88
Jhin
Taban Can 556 ⇒ 585
Taban Can Büyüme Oranı 91 ⇒ 93
Jinx
Taban Can 500 ⇒ 530
Taban Can Büyüme Oranı 86 ⇒ 88
Kai'Sa
Taban Can 500 ⇒ 530
Taban Can Büyüme Oranı 86 ⇒ 88
Kog'Maw
Taban Can 500 ⇒ 530
Taban Can Büyüme Oranı 86 ⇒ 88
Miss Fortune
Taban Can 500 ⇒ 530
Taban Can Büyüme Oranı 86 ⇒ 88
Sivir
Taban Can 500 ⇒ 530
Taban Can Büyüme Oranı 86 ⇒ 88
Twitch
Taban Can 500 ⇒ 530
Taban Can Büyüme Oranı 86 ⇒ 88
Varus
Taban Can 500 ⇒ 530
Taban Can Büyüme Oranı 86 ⇒ 88
Xayah
Taban Can 500 ⇒ 530
Taban Can Büyüme Oranı 86 ⇒ 88
Üst Koridor Nişancı Değişiklikleri
Lucian
Pasif - Işık Silahşoru'nun İkinci Atışının Kritik Vuruş İhtimali %75 ⇒ %100
Giderilen Pasif - Işık Silahşoru Hatası Hedef menzilden çıktığında Işık Silahşoru'nun normal saldırısının gerçekleşmemesine yol açan hata giderildi.
Kalista
(W) Gözcü'nün Ruh İşaretli Hedeflere Verdiği İlave Büyü Hasarı Hedefin azami canının %10/12/14/16/18'i ⇒ Hedefin azami canının %14/15/16/17/18'i
(W) Gözcü Bedeli 20 Mana ⇒ Bedelsiz
Vayne
(Q) Takla'nın Normal Saldırı İlave Hasarı Toplam saldırı gücünün %50/55/60/65/70'i ⇒ Toplam saldırı gücünün %60/65/70/75/80'i
Tristana
Taban Saldırı Hızı Oranı 0,656 ⇒ 0,679
Eşyalar
Coşku
Hareket Hızı %5 ⇒ %7
Hayalet Dansçı
Hareket Hızı %5 ⇒ %7
Bombardıman Topu
Hareket Hızı %5 ⇒ %7
Statikk Hançer
Hareket Hızı %5 ⇒ %7
Runaan'ın Kasırgası
Hareket Hızı %7 ⇒ %9
Şampiyon Görsel Efekti Güncellemeleri
(Q) ZEHİRLİ PATLAMA - Temel kostümündeki duman parçacıkları yeteneğin asıl menzili içinde duracak şekilde güncellendi.
(E) İKİZ DİŞ - Zehirlenen rakip şampiyonlar artık kafalarının üstünde yetenekten ilave hasar alacaklarını gösteren bir diş simgesine sahip.
(R) TAŞLAŞTIRAN BAKIŞ - Tüm kostümlerinde isabet alanının ucuna, etkilenen bölgeyi daha net gösteren bir desen eklendi.
Aram Denge Değişiklikleri
Güçlendirmeler
Jarvan IV Alınan hasarı %5 azalttığımız güçlendirmenin uygulanmamasına yol açan hata giderildi.
Riven Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %5 azalır ⇒ Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %10 azalır.
Yorick Verdiği hasar %5 azalır, aldığı hasar %5 artar ⇒ Verdiği hasar %5 azalır.
Zayıflatmalar
Galio Aldığı hasar %5 artar ⇒ Verdiği hasar %5 azalır, aldığı hasar %5 artar.
Lissandra Değişmez ⇒ Verdiği hasar %5 azalır.
Teemo Verdiği hasar %10 azalır, aldığı hasar %7 artar ⇒ Verdiği hasar %10 azalır, aldığı hasar %10 artar.
Varus Değişmez ⇒ Verdiği hasar %5 azalır.
Ziggs Verdiği hasar %15 azalır, aldığı hasar %10 artar ⇒ Verdiği hasar %15 azalır, aldığı hasar %15 artar.
URF Denge Değişiklikleri
Güçlendirmeler
Fiddlesticks Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %5 azalır, iyileştirme etkileri %10 güçlenir ⇒ Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %10 azalır, iyileştirme etkileri %10 güçlenir.
Fiora Verdiği hasar %10 azalır, iyileştirme etkileri %5 zayıflar ⇒ Verdiği hasar %5 azalır, iyileştirme etkileri %5 zayıflar.
Heimerdinger Verdiği hasar %10 azalır ⇒ Verdiği hasar %5 azalır.
Janna Q'nun bekleme süresi %100 artar ⇒ Değişmez.
Pantheon Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %10 azalır ⇒ Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %10 azalır.
Quinn Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %5 azalır ⇒ Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %10 azalır.
Rumble Verdiği hasar %10 azalır, kalkan etkileri %10 zayıflar ⇒ Verdiği hasar %10 azalır.
Sona İyileştirme etkileri %5 zayıflar, kalkan etkileri %5 zayıflar ⇒ Değişmez.
Tahm Kench Verdiği hasar %25 artar, aldığı hasar %25 azalır, iyileştirme etkileri %10 güçlenir, kalkan etkileri %10 güçlenir ⇒ Verdiği hasar %30 artar, aldığı hasar %30 azalır, iyileştirme etkileri %10 güçlenir, kalkan etkileri %10 güçlenir.
Thresh Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %15 azalır ⇒ Verdiği hasar %15 artar, aldığı hasar %15 azalır.
Vayne Değişmez ⇒ Aldığı hasar %5 azalır.
Xayah Verdiği hasar %10 azalır ⇒ Verdiği hasar %5 azalır.
Zayıflatmalar
Akali Verdiği hasar %15 artar, aldığı hasar %10 azalır ⇒ Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %10 azalır.
Camille Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %5 azalır ⇒ Aldığı hasar %5 azalır.
Ivern Aldığı hasar %5 azalır ⇒ Değişmez.
Kassadin Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %5 azalır ⇒ Aldığı hasar %5 azalır.
Lucian Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %5 azalır ⇒ Aldığı hasar %5 azalır.
Maokai Verdiği hasar %5 azalır, aldığı hasar %5 artar, iyileştirme etkileri %10 zayıflar ⇒ Verdiği hasar %10 azalır, aldığı hasar %5 artar, iyileştirme etkileri %10 zayıflar.
Ornn Verdiği hasar %15 artar, aldığı hasar %15 azalır ⇒ Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %15 azalır.
Qiyana Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %10 azalır ⇒ Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %5 azalır.
Sett Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %10 azalır ⇒ Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %10 azalır.
Shaco Verdiği hasar %12 azalır, aldığı hasar %10 artar ⇒ Verdiği hasar %15 azalır, aldığı hasar %10 artar.
Taliyah Verdiği hasar %15 artar, aldığı hasar %5 azalır ⇒ Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %5 azalır.
Udyr Verdiği hasar %10 artar, aldığı hasar %10 azalır ⇒ Verdiği hasar %5 artar, aldığı hasar %10 azalır.
Volibear (Yenilenen) Verdiği hasar %5 azalır, aldığı hasar %5 artar ⇒ Değişmez.
Yuumi Verdiği hasar %20 azalır, iyileştirme etkileri %30 zayıflar, E'nin bekleme süresi %25 artar ⇒ Verdiği hasar %20 azalır, iyileştirme etkileri %30 zayıflar, E'nin bekleme süresi %100 artar.
Zac Aldığı hasar %5 azalır ⇒ Değişmez.
Giderilen Hatalar
Jhin'in Pasif - Suflör yeteneğinin minyon ve canavarlara yönelik dördüncü atışı artık iptal edilemiyor.
Jhin artık boşta dururken dördüncü atışıyla rakipleri ve canavarları otomatik olarak hedef almıyor.
Ustalık Aşaması'ndan düşen oyuncular artık her zaman Elmas I'de 75 LP'yle başlıyor.
Yeni alınan Clash sancağı çerçevelerinin oyun içinde veya Profil sekmesinde görünmemesine yol açan hata giderildi.
Sylas artık R - Gasp yeteneğiyle Jax'in Büyük Ustanın Kudreti yeteneğini çaldığında Pasif - Petrisit Patlaması yeteneğinde ilave saldırı hızı kazanıyor. Sylas'ın çalınan Karthus ultisiyle (R - Ağıt) tüm rakiplere hasar vermemesine yol açan hata giderildi.
Singed artık Warwick'in R - Sonsuz Şiddet yeteneğiyle sindirilmişken E - Tut Savur yeteneğini kullanamıyor.
Malzahar'ın E - Lanetli Kehanet yeteneğinin zayıflatması artık zombi Sion'u yeteneğin etkisi sırasında katledince en yakındaki hedefe sıçrıyor.
Aatrox artık Pasif - Ölümün Ulağı veya E - Karanlık Hücum yetenekleriyle, Pasif - Granit Kalkan yeteneği etkin bir Malphite'a saldırdığında iyileşiyor.
Gragas artık E - Vücut Darbesi yeteneğini duvarın içinden kullanıp bir hedefe çarptıktan sonra ikinci bir hedefe Sıçra attığında birbirinden makul ölçüde uzakta duran iki rakibi sersemletemiyor.
Lissandra'nın Donmuş Köleleri artık yakınındayken takım arkadaşı sayılıp kule barikatı altınının bir kısmını kazanmıyor.
Oyuncular artık nötr bir hasar kaynağı (minyon, canavar, kule vs.) tarafından katledildiğinde, erken safhada katledilenlere verilen sığınak etkilerinden faydalanamıyor.