AraNeL
Aileden
Savaşçılar
Savaşçı kategorisinde yapılan değişikliklerin büyük bir kısmı orman gözetilerek tasarlandı (üst koridor için yapılan bir iki oynama da var), bu konuyu orman kategorisinde daha detaylı anlatacağız. 4.11 yamasında yapılan güncellemeler ile tankları tekrardan ormana sokmuştuk. Pek çok alanda çeşitliliğin arttığını görüyoruz ama rekabete dayalı oyunlarda bu artış istediğimiz seviyede değil. Ormancılar arasında oyun başlarında saldırganlığa yatkın şampiyonlardan üçü (Elise, Evelynn ve Lee Sin), organize hamlelerde oldukça darlayıcı olabiliyor. Bu şampiyonların oyun başlarındaki üstünlüğü, alternatif seçenekleri saf dışı bırakmakta. Bahsedilen üçlüyü, diğerlerine savaşma şansı vermek adına dengeliyoruz.
Savaşçı kategorisinde yapılan değişikliklerin büyük bir kısmı orman gözetilerek tasarlandı (üst koridor için yapılan bir iki oynama da var), bu konuyu orman kategorisinde daha detaylı anlatacağız. 4.11 yamasında yapılan güncellemeler ile tankları tekrardan ormana sokmuştuk. Pek çok alanda çeşitliliğin arttığını görüyoruz ama rekabete dayalı oyunlarda bu artış istediğimiz seviyede değil. Ormancılar arasında oyun başlarında saldırganlığa yatkın şampiyonlardan üçü (Elise, Evelynn ve Lee Sin), organize hamlelerde oldukça darlayıcı olabiliyor. Bu şampiyonların oyun başlarındaki üstünlüğü, alternatif seçenekleri saf dışı bırakmakta. Bahsedilen üçlüyü, diğerlerine savaşma şansı vermek adına dengeliyoruz.
Şampiyonlar
Elise
Birebir dövüşlerdeki becerileri, görev kontrolündeki başarısı (hem hasar olarak hem de örümcek yavrularıyla tanklamada) ve işlevsellikten faydalanarak yaptığı baskınlar bir araya gelince, Elise'in rekabetin yüksek olduğu oyunlarda öncelikli bir tercih haline gelmesi şaşırtıcı olmuyor. Aynısı Lee Sin için de geçerli. Bir şampiyonun bu kadar fazla güçlü yanının olması, hangi yöne odaklanması gerektiği konusunda doğru kararı vermeyi zorlaştırıyor. Şimdilik Elise için anlamlı bir zayıflık bulmayı bir kenara bıraktık ve daha çok hedeflerine ulaşmadaki tutarlılığı azaltıp, daha riskli hale getirdik.
E - Koza
GENİŞLİK 70 ⇒ 55
ÖRÜMCEK GÖZLERİ: Koza'nın açığa çıkarma özelliğinin sersemletme süresi geçtikten sonra bir süre daha devam etmesine neden olan bir hata giderildi (artık eşit sürelerde)
E - Örümcek İnişi
Şöyle ki Örümcek İnişi'nin menzili hesaplanırken Elise'in ortasından hedefin ortasına kadar olan mesafe yerine ⇒ Elise'in bir kenarından hedefin bir kenarına kadar olan mesafe baz alınıyor (yani Örümcek İnişi'nin menzili +75 arttı)
MENZİL 925 ⇒ 750 (eski hedef alma hesabına göre yaklaşık 825)
Evelynn
Evelynn'in Q'su, SG / YG eşyaları geliştirmediği takdirde daha az hasar veriyor, (yüksek seviyelerdeki SG / YG artışı yükseldi). Q'nun mana bedeli de azaldı.
Gragas
Limitsiz içki yok artık. Gragas sarhoşluğunun bedelini mana ile ödüyor ve Q'su minyonlara daha az hasar veriyor.
Yeni: GRAGAS LIGHT Minyonlara verdiği hasar artık %70
W - Ayyaş Hiddeti
Yeni: BEDEL Tüm kademelerde mana bedeli 30
BEKLEME SÜRESİ: 8/7,5/6/6,5/6 saniye ⇒ 8/7/6/5/4 saniye
HASAR AZALTMA: 3 saniye ⇒ 2,5 saniye
BİRAZ DAHA KOYSANA: Gragas içmeye başlar başlamaz engellendiğinde, Ayyaş Hiddeti'nin bazı durumlarda arka arkaya iki kere kullanılmasına neden olan bir hata giderildi
ADABIYLA DÖV ŞUNU: Ayyaş Hiddeti'nin saldırılarda bazen fıçı parçalanma animasyonunu tam olarak oynatmamasına neden olan bir hata giderildi
[h=4]E - Vücut Darbesi[/h] GİDERİLEN GÖBEK: Gragas, Vücut Darbesi'ni ilk veya ikinci sırada seviye atlattığında bazı durumlarda yeteneğin düzgün çalışmamasına neden olan bir hata giderildi
[h=3]Hecarim[/h] Hecarim Q için daha az mana harcıyor, ayrıca pasifinin artış oranı yükseldi.
[h=4]Q - Galeyan[/h] BEDEL: 24/28/32/36/40 mana ⇒ 24/26/28/30/32 mana
[h=3]Jax[/h] HIZLI YAŞA HIZLI ÖL
[h=3]Lee Sin[/h] Lee Sin'in kalkan süresi yarıya indi ve Sakatla'nın saldırı hızı zayıflatması kalktı (yalnızca hareket hızını zayıflatıyor)
[h=4]W - Koruma Güdüsü[/h] KALKAN SÜRESİ: 4 saniye ⇒ 2 saniye
[h=4]E - Sakatla[/h] Kaldırıldı: AYAĞINI DENK AL: Sakatla artık rakibin saldırı hızını azaltmıyor (yalnızca hareket hızını azaltıyor)
[h=3]Olaf[/h] Olaf düşük seviyelerde R'sini daha sık kullanıyor, ayrıca W'nun iyileştirme avantajı eksik can değerine göre artıyor
[h=4]W - Hırçın Saldırı[/h] İYİLEŞTİRME AVANTAJI: Eksik olan her %2,5 can değeri için +%1 iyileştirme ⇒ Eksik olan her %2 can değeri için +%1 iyileştirme
[h=4]R - Ragnarok[/h] BEKLEME SÜRESİ: 120/100/80 saniye ⇒ 100/90/80 saniye
[h=3]Shen[/h]
[h=3]Shyvana[/h] Shyvana artık W'sunun süresini ejderha biçimine geçerek iki katına çıkaramayacak, ayrıca arkasında bıraktığı alevli izin hasar verme aralığı arttı (W'nun hasar verme oranı ile eşit)
KONTROLLÜ YANGIN: Ejderin Öfkesi'nin bıraktığı alev izi 0,75 saniye ⇒ 1,0 saniyede bir hasar veriyor (Ateş Burgacı'nın hasar oranı ile aynı)
Büyücüler ve Suikastçılar
Şampiyon çeşitliliği konusundaki kapsayıcı felsefemize bir kez daha dönüyoruz; tespit ettiğimiz "neredeyse olmuş" şampiyonlara düşük kapsamlı güçlendirmeler yapmak için bir sürü fırsatımız oldu.
[h=3]Kayle[/h] Kayle'ın E'si yetenek gücüne göre biraz daha artış gösteriyor ve R'sinin düşük seviyelerdeki bekleme süresi azaldı
R - Müdahale
BEKLEME SÜRESİ: 110/95/80 saniye ⇒ 100/90/80 saniye
[h=3]LeBlanc[/h] Tek cümlelik bir değişikliğin burada özetini yapacak değilim. Gidip okuyacaksınız artık. Haydi.
[h=3]Lissandra[/h] Lissandra, yüksek seviyelerde Q'sunu daha sık kullanabilecek, W'sunun yetenek gücü oranı düştü ama R çok daha fazla yavaşlatıyor
[h=4]W - Kırağı Çemberi[/h] YETENEK GÜCÜ ORANI: 0,60 ⇒ 0,40
[h=4]R - Donmuş Mezar[/h] YAVAŞLATMA: %20/30/40 ⇒ %30/45/75
[h=3]Lulu[/h] Lulu'nun Işıltılı Ok yavaşlatması yetenek gücüne göre artış göstermeyecek, Kapris'in hareket hızı güçlendirme süresi ise kademeye göre artacak. Kapris'in mana bedeli yüksek seviyelerde azaldı.
[h=4]W - Kapris[/h] HAREKET HIZI AVANTAJI SÜRESİ: Tüm kademelerde 5 saniye ⇒ 3/3,5/4/4,5/5 saniye
BEDEL: 65/70/75/80/85 mana ⇒ tüm kademelerde 65 mana
[h=3]Lux[/h] Lux dengelemesine herkes hazır mı? Yapılan değişiklik, düşük seviyelerde hasarını bir miktar düşürecek, ancak Lux kendine biraz YG topladığında bu hasar çok daha büyük bir artış gösterecek.
[h=3]Vel'Koz[/h]
[h=4]R - Yaşam Formu Parçalama Şuası[/h] MENZİL: 1500 ⇒ 1550
[h=3]Yasuo[/h] Yasuo'nun pasif kalkanının süresi bir nebze kısaldı, Q'sunun saldırı hızına göre artışı azaldı ve W'su artık E'si için ilave akış vermiyor
[h=4]Q - Çelik Fırtına[/h] YAVAŞ DAVRAN: Çelik Fırtına'nın saldırı hızına göre artışı daha düşük seviyede ve asgari kullanma süresi 0,13 saniye ⇒ 0,18 saniye. Bu asgari değere ulaşmak için gereken saldırı hızı değişmedi (%114 veya 18. seviyede eşyalardan %60).
GİDERİLEN HATA: Çelik Fırtına hortumunun, Çelik Fırtına kullanıldığında çıkan alanda, daha geçmeden hat üzerindekilere anında hasar vermesine neden olan bir hata giderildi
[h=4]W - Rüzgâr Duvarı[/h] Kaldırıldı: AKIŞIMIZ AZALDI: Rüzgâr Duvarı artık atılma ile pasif olarak ilave Akış vermeyecek
[h=3]Ziggs[/h] Oyun sonlarında daha az bomba
[h=3]Zilean[/h]
Nişancılar
[h=3]Graves[/h] Graves'in Parça Tesiri hasarı tekrar arttı. Dağınık Atış ise, aynı hedefe birden fazla isabet eden her mermi için daha fazla hasar veriyor.
[h=4]R - Parça Tesiri[/h] TABAN FİZİKSEL HASAR: 250/350/450 ⇒ 250/400/550
[h=3]Jinx[/h]
[h=3]Kog'Maw[/h] Kog'Maw'ın taban can değeri düştü ve Q'su düşük kademelerde daha az zırh / büyü direnci parçalıyor
SEVİYE BAŞINA CAN: 84 ⇒ 87
[h=4]Q - Ölümün Salyaları[/h] ZIRH VE BÜYÜ DİRENCİ PARÇALAMA: %20/22/24/26/28 ⇒ %12/16/20/24/28
[h=3]Lucian[/h] Lucian artık E'sini kullanarak yavaşlatmaları kaldıramıyor, ayrıca E'nin bekleme süresi arttı
BEKLEME SÜRESİ: 14/13/12/11/10 saniye ⇒ 18/17/16/15/14 saniye
[h=3]Sivir[/h] Sivir'in R'si, sonraki kademelerde daha uzun süreli hareket hızı artışları veriyor
[h=3]Tristana[/h] Tristana'nın W'su düşük kademelerde daha az, en üst kademede ise daha fazla yavaşlatma gücüne sahip. E daha az hasar veriyor (özellikle düşük seviyelerde).
[h=4]E - Patlayıcı Atış[/h] AKTİF BÜYÜ HASARI: 110/150/190/230/270 ⇒ 80/125/170/215/260
[h=3]Varus[/h] Varus'un R'sinin bekleme süresi azaldı, bu azalma seviye atladıkça artıyor
[h=4]R - Musibet Zinciri[/h] BEKLEME SÜRESİ: 120/105/90 saniye ⇒ 110/90/70 saniye
[h=3]Vayne[/h] Vayne'in seviye başına kazandığı saldırı hızı arttı. Son Hazırlık'a yapılan değişiklikler ise nötr; bir tanesi hata gidermek, diğeri ise bunu dengelemek için yapıldı.
[h=4]R - Son Hazırlık[/h] PARDON: Son Hazırlık etkinken, Takla'nın fazladan +0,1 saldırı gücü oranına sahip olmasına neden olan bir hata giderildi (şimdi Takla'nın SG oranlarıyla uyumlu)
YUKARIDAKİ İÇİN DENGELEME: Son Hazırlık, etkin olduğu süre boyunca 25/40/55 ⇒ 30/50/70 ilave saldırı gücü veriyor
Destekler
Destek şampiyonlarına geldik sonunda! Ormancılarda yapılana benzer bir şekilde, rekabete yönelik oyunlarda "almazsan olmaz" haline gelmiş destek şampiyonlarına, isim verecek olursak; Braum ve Thresh'e (veya Nami de olur) biraz çeki düzen vermek istiyoruz. Bu şampiyonların kıvamını bir miktar sulandırırsak, olaya müdahale olmayı bekleyen bir sürü alternatifin gün yüzüne çıkacağını düşünüyoruz.
[h=3]Sona[/h] Ey Sihirdar, Sona'nın detaylı oynanış güncellemesi sayfasını okumak sana yakışır!
İMAJ ÖNEMLİ: Sona'nın ve kostümlerinin modellemeleri, kaplamaları ve animasyonları güncellendi
GÖRSEL: Parçacık efektleri ile yetenek simgeleri güncellendi
SIRNAŞMA BÖLGELERİ: Sona'nın yeni parçacık efektleri, harelerinin etki alanını gösterecek şekilde güncellendi
ANLAŞILIRLIK: Kreşendo'nun parçacık efektleri, isabet alanına uyacak şekilde yeniden boyutlandırıldı (alan etkisi değişmedi)
OTURMAYA MI GELDİK: Rakipler, Kreşendo ile sersemletildiklerinde artık %50 daha hızlı dans ediyor
[h=3]Braum[/h] Braum'un pasifi daha az hasar veriyor, W'nun düşük kademelerdeki mana bedeli biraz arttı, ayrıca R'nin engelleme özelliği düşük seviyelerde azaldı. Freljord Karşılaması'ndan kurtulan rakiplerin üstündeki yavaşlama zayıflatması daha hızlı kalkıyor.
[h=4]W - Yettim Gari[/h] BEDEL: 30/40/50/60/70 mana ⇒ 50/55/60/65/70 mana
[h=4]R - Freljord Karşılaması[/h] İLK HEDEF SAVRULMA SÜRESİ: 1,5 saniye ⇒ 1,0/1,25/1,5 saniye
YAVAŞLATMA: %60 ⇒ %40/50/60
YAVAŞLATMA BİTİŞ SÜRESİ: Freljord Karşılaması'nın buz kaplı etki alanından çıkan bir rakip 1,5 saniye ⇒ 0,25 saniye daha yavaşlatmaya uğrar
[h=3]Janna[/h] Janna'nın pasif menzili arttırıldı ve Q'sunun bekleme süresi artık odaklanmaya başladığında devreye giriyor
[h=4]Q - Uğultulu Kasırga[/h] Yeni: ES DELİ RÜZGAR: Bekleme süresi Uğultulu Kasırga gönderildiğinde değil, odaklanmaya başlandığında devreye giriyor
SAVURMA SÜRESİ 0,5 - 1 saniye ⇒ 0,5 - 1,25 saniye
[h=3]Nami[/h] Nami eskisine göre daha yavaş hareket ediyor ve W'sunun bekleme süresi tüm kademelerde 1 saniye arttı
[h=4]W - Med Cezir[/h] BEKLEME SÜRESİ: tüm kademelerde 9 saniye ⇒ tüm kademelerde 10 saniye
[h=3]Thresh[/h] Thresh'in feneri yalnızca ilk isabet ettiği takım arkadaşını (ve kendisini) koruyor. Hücre'nin duvarlarından bir tanesini yıkan rakip, başka duvardan geçtiğinde fazladan hasar almayacak (ama yavaşlatmaya maruz kalacak eskisi gibi).
[h=4]E - Derisini Yüz[/h] GİDERİLEN HATA: Derisini Yüz'ün ipucunda, yavaşlatma süresinin 1,5 saniye olarak görünmesine neden olan bir hata giderildi. Asıl süre 1 saniye (değişiklik olmadı).
[h=4]R - Hücre[/h] Kaldırıldı: SONUNDA BAŞ BAŞA KALDIK: Hücre'nin duvarlarından bir tanesini yıkan rakip, başka duvardan geçtiğinde fazladan hasar almayacak. İlki haricindeki duvarlar, normalin yarısı kadar yavaşlatmaya devam ediyor.
Eşyalar
[h=3]Eşyalar Yeniden Düzenlendi[/h] Dükkanda görülen eşya güçlendirmeleri yeniden düzenlendi
[h=3]Yeni Arama Terimleri[/h] Eşya dükkanında Ürkütücü Hayaletler yazıp aratın. Aratsanıza!
[h=3]Büyük Görünmez Uğur[/h] Bunun özetini geçmemize gerek yoktur herhalde?
[h=3]Buzdiş[/h] 10 saniyede bir 2 altın daha az veriyor
[h=3]Buz Kraliçesinin Hakkı[/h] Bkz. Yukarı. Veya Aşağısı.
[h=3]Göçebe Madalyonu[/h] Artık sabit Hareket Hızı var! Karşılığında mana yenilenmesinden biraz kıstık.
MANA YENİLENMESİ: 5 saniyede bir 7 mana ⇒ 5 saniyede bir 5 mana
[h=3]Uluların Tılsımı[/h] Artık sabit Hareket Hızı var ve daha fazla can yeniliyor! Karşılığında bekleme süresinde azalma etkisinde düşüş oldu.
CAN YENİLENMESİ: 5 saniyede bir 10 can ⇒ 5 saniyede bir 15 can
BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA: %20 ⇒ %10
[h=3]Ölümateşi Pençesi[/h] Ölümateşi Pençesi'nin bekleme süresi arttı
[h=3]Rylai'nin Kristal Asası[/h] YG YUKARI, CAN AŞAĞI!
CAN: 500 ⇒ 400
[h=3]Banshee'nin Duvağı[/h] Banshee'nin Duvağı'nın yenilenme süresi arttı
[h=3]Ahenk Kadehi[/h] Ahenk Kadehi'nin büyü direnci azaldı. Bu özeti okuyana kadar, aşağıda yama notunun kendisini üçüncüye okurdunuz aslında. Hayat tuhaf, vapurlar martılar filan.
[h=3]Gizem Kılıcı[/h] Yuvarlama yaptık.
[h=3]Madred'in Pençeleri[/h] Ufak bir yaşam kalitesi takviyesi yaparak, Madred'in Pençeleri'nin yükleri takip edip, Yaban Alevi'ne kaç yük kaldığını göstermesini sağladık
Yalnızca Sihirdar Vadisi'nde çıkar.
Uğursuz Koruluk ve Kristal Kayalık
[h=3]Siyahateş Meşalesi[/h] Ölümateşi Pençesi'ne yapılan değişikliklere uyması adına Siyahateş Meşalesi'nin bekleme süresini arttırdık
Kristal Kayalık
[h=3]Fizz[/h] Q ve E'nin bekleme süreleri arttı
[h=4]E - Oyunbaz / Düzenbaz[/h] BEKLEME SÜRESİ: 16/14/12/10/8 saniye ⇒ 16/14.5/13/11.5/10 saniye
[h=2]Sihirdar Büyüleri[/h]
[h=3]Bitkinlik[/h] Öncesine göre daha az hasar azaltmakla birlikte, hedefin zırh ve büyü direncini de bir miktar azaltıyor
Yeni: ZIRH VE BÜYÜ DİRENCİ PARÇALAMA: Hedefin 10 zırh ve büyü direncini parçalar
[h=3]Şifa[/h] Şifa'nın iyileştirme miktarı azaldı.
[h=2]Takım Kurucu[/h]
[h=2]Karşılaşma Geçmişi Beta[/h]
[h=2]Kostüm Açılış Görseli Güncellemeleri[/h]
MÜKEMMEL ÇÖZÜM: Hayır
GEÇİCİ ÇÖZÜM: Evet
[h=2]Yeni Oyuncular İçin Yeni Özellikler[/h]
[h=2]Maç Yükleme Hızı[/h]
[h=2]Giderilen Hatalar[/h]
[h=2]Yeni Kostümler[/h]4.13 Yaması ardından muhtelif aralıklarla yayınlanacak kostümler aşağıda listelenmiştir:
Kazanova Ezrael ;
Kazanova Vi ;
Elise
Birebir dövüşlerdeki becerileri, görev kontrolündeki başarısı (hem hasar olarak hem de örümcek yavrularıyla tanklamada) ve işlevsellikten faydalanarak yaptığı baskınlar bir araya gelince, Elise'in rekabetin yüksek olduğu oyunlarda öncelikli bir tercih haline gelmesi şaşırtıcı olmuyor. Aynısı Lee Sin için de geçerli. Bir şampiyonun bu kadar fazla güçlü yanının olması, hangi yöne odaklanması gerektiği konusunda doğru kararı vermeyi zorlaştırıyor. Şimdilik Elise için anlamlı bir zayıflık bulmayı bir kenara bıraktık ve daha çok hedeflerine ulaşmadaki tutarlılığı azaltıp, daha riskli hale getirdik.
E - Koza
GENİŞLİK 70 ⇒ 55
ÖRÜMCEK GÖZLERİ: Koza'nın açığa çıkarma özelliğinin sersemletme süresi geçtikten sonra bir süre daha devam etmesine neden olan bir hata giderildi (artık eşit sürelerde)
E - Örümcek İnişi
Şöyle ki Örümcek İnişi'nin menzili hesaplanırken Elise'in ortasından hedefin ortasına kadar olan mesafe yerine ⇒ Elise'in bir kenarından hedefin bir kenarına kadar olan mesafe baz alınıyor (yani Örümcek İnişi'nin menzili +75 arttı)
MENZİL 925 ⇒ 750 (eski hedef alma hesabına göre yaklaşık 825)
Evelynn
Evelynn'in Q'su, SG / YG eşyaları geliştirmediği takdirde daha az hasar veriyor, (yüksek seviyelerdeki SG / YG artışı yükseldi). Q'nun mana bedeli de azaldı.
Evelynn'in yüksek taban hasar değeri, onun tankımsı nitelikler kazanırken bir yandan da insanları havaya uçurabilmesi anlamına geliyor. Yapılan değişiklikler ile önceliklerinin ne olduğu konusuna biraz daha kafa yoracağını umuyoruz. Basitçe özetleyelim: Evelynn hedefleri hızlı bir şekilde öldürmek istiyorsa, kendini saldırıya yönelik geliştirecek; eğer savaşın ortasında tanklamaya başlamak istiyorsa, buna göre eşya toplayacak.
Q - Nefretin Çivileri
BÜYÜ HASARI: 40/60/80/100/120 ⇒ 30/45/60/75/90
YETENEK GÜCÜ: ORANI 0,45 ⇒ 0,35/0,4/0,45/0,5/0,55
İLAVE SALDIRI GÜCÜ ORANI: 0,5 ⇒ 0,5/0,55/0,6/0,65/0,7
BEDEL: 16/22/28/34/40 mana ⇒ 12/18/24/30/36 mana
Q - Nefretin Çivileri
BÜYÜ HASARI: 40/60/80/100/120 ⇒ 30/45/60/75/90
YETENEK GÜCÜ: ORANI 0,45 ⇒ 0,35/0,4/0,45/0,5/0,55
İLAVE SALDIRI GÜCÜ ORANI: 0,5 ⇒ 0,5/0,55/0,6/0,65/0,7
BEDEL: 16/22/28/34/40 mana ⇒ 12/18/24/30/36 mana
Gragas
Limitsiz içki yok artık. Gragas sarhoşluğunun bedelini mana ile ödüyor ve Q'su minyonlara daha az hasar veriyor.
Zamanında Gragas için yapılan oynanış güncellemesinde ayyaş bir dövüşçü olması gereken bu tosunun, cephe gerisinden günlerce fıçı atabilen bir büyücü gibi oynanması sorununu çözmek istiyorduk. Yapılan değişiklikler sonucunda, Gragas ödlek gibi arkalarda saklanırken değil, savaşın tam ortasında birilerine ağız burun girdiğinde etkili olacak.
Q - Fıçı Yuvarla
Yeni: GRAGAS LIGHT Minyonlara verdiği hasar artık %70
W - Ayyaş Hiddeti
Yeni: BEDEL Tüm kademelerde mana bedeli 30
BEKLEME SÜRESİ: 8/7,5/6/6,5/6 saniye ⇒ 8/7/6/5/4 saniye
HASAR AZALTMA: 3 saniye ⇒ 2,5 saniye
BİRAZ DAHA KOYSANA: Gragas içmeye başlar başlamaz engellendiğinde, Ayyaş Hiddeti'nin bazı durumlarda arka arkaya iki kere kullanılmasına neden olan bir hata giderildi
ADABIYLA DÖV ŞUNU: Ayyaş Hiddeti'nin saldırılarda bazen fıçı parçalanma animasyonunu tam olarak oynatmamasına neden olan bir hata giderildi
[h=4]E - Vücut Darbesi[/h] GİDERİLEN GÖBEK: Gragas, Vücut Darbesi'ni ilk veya ikinci sırada seviye atlattığında bazı durumlarda yeteneğin düzgün çalışmamasına neden olan bir hata giderildi
[h=3]Hecarim[/h] Hecarim Q için daha az mana harcıyor, ayrıca pasifinin artış oranı yükseldi.
Bir zamanlar, Hecarim'in ormanda onu neredeyse ölümsüz hale getiren bir dayanıklılığı vardı ve bunu gidermek için duruma özel dengelemeler yapmıştık. Şimdi tekrar bakınca gördük ki, düşündüğümüzden daha dengeli olmuş, bir kısmını geri veriyoruz.
[h=4]Pasif - Savaş Yolu[/h] SAVAŞ OTOBANI: Hecarim, ilave hareket hızının %10/12,5/15/17,5/20/22,5/25 ⇒ %15/17,5/20/22,5/25/27,5/30 kadarına eşdeğer miktarda ilave saldırı gücü kazanır [h=4]Q - Galeyan[/h] BEDEL: 24/28/32/36/40 mana ⇒ 24/26/28/30/32 mana
[h=3]Jax[/h] HIZLI YAŞA HIZLI ÖL
Bu değişiklik sonucunda, Jax'in saldırı animasyonları biraz daha hızlı gerçekleşecek ama saldırı hızında doğrudan bir artış yapılmadı. Tuhaf gelecek ama bu sayede daha hassas son vuruşlar yapabiliyor.
[h=4]Genel[/h] LAMBA DİREĞİ SALLAMA HIZI: Jax'in saldırı animasyonu öncekine göre daha hızlı (tam olarak %19)
[h=3]Lee Sin[/h] Lee Sin'in kalkan süresi yarıya indi ve Sakatla'nın saldırı hızı zayıflatması kalktı (yalnızca hareket hızını zayıflatıyor)
Elise'de olduğu gibi, Lee Sin'de de pek çok güçlü yöne karşı az sayıda zayıflık bulunuyor. Haliyle doğru yolu seçmede aynı zorlukları yaşıyoruz. Oyuncuların Lee Sin hakkında verdiği geribildirimlerde, oyun başlarında çok fazla baskı kurabilen ama oyun sonlarında aynı performansı gösteremeyen bir ormancı olduğu görülüyor en çok. Yaptığımız değişikliklerle bu özelliğini devam ettiriyoruz (özellikle de hayatta kalma ve işlevsellik konusunda oyun sonlarında yaşanan düşüşler ile).
[h=4]Genel[/h] TABAN CAN YENİLENMESİ DEĞERİ: 5 saniyede bir 6,95 can ⇒ 5 saniyede bir 8,95 can [h=4]W - Koruma Güdüsü[/h] KALKAN SÜRESİ: 4 saniye ⇒ 2 saniye
[h=4]E - Sakatla[/h] Kaldırıldı: AYAĞINI DENK AL: Sakatla artık rakibin saldırı hızını azaltmıyor (yalnızca hareket hızını azaltıyor)
[h=3]Olaf[/h] Olaf düşük seviyelerde R'sini daha sık kullanıyor, ayrıca W'nun iyileştirme avantajı eksik can değerine göre artıyor
Olaf'ın, oyunun geçirmekte olduğu evrime kolay kolay ayak uyduramadığını söyleyebiliriz (özellikle de bekleme süresinde azalma etkilerini ve can eşyalarını kaybedince), bu yüzden kendisine biraz destek çıkıyoruz.
[h=4]Q - Balta Fırlat[/h] BEKLEME SÜRESİ: 8 saniye ⇒ 7 saniye [h=4]W - Hırçın Saldırı[/h] İYİLEŞTİRME AVANTAJI: Eksik olan her %2,5 can değeri için +%1 iyileştirme ⇒ Eksik olan her %2 can değeri için +%1 iyileştirme
[h=4]R - Ragnarok[/h] BEKLEME SÜRESİ: 120/100/80 saniye ⇒ 100/90/80 saniye
[h=3]Shen[/h]
Bugüne kadar bulup gidermesi en zor ve en uzun süren hatalardan biriydi. Rahat bir nefes alabiliriz.
[h=4]R - Birlikten Kuvvet Doğar[/h] Yeni: LCS'DE GÖRÜŞÜRÜZ: Shen'in bazı durumlarda korumakta olduğu hedefin yanına ışınlanmasına engel olan bir hata giderildi.
[h=3]Shyvana[/h] Shyvana artık W'sunun süresini ejderha biçimine geçerek iki katına çıkaramayacak, ayrıca arkasında bıraktığı alevli izin hasar verme aralığı arttı (W'nun hasar verme oranı ile eşit)
Shyvana'ya büyük çaplı değişiklikler yapma niyetimiz yoktu, onun yerine pek bilinmeyen güçlerinden bir kısmını dizginleyecek iki hata giderme operasyonu yaptık.
[h=4]W - Ateş Burgacı[/h] Kaldırıldı: EJDERHA TERBİYECİSİ: Ateş Burgacı'nın süresi, Ejderin Öfkesi kullanılarak belirtilen azami süresini geçemeyecek KONTROLLÜ YANGIN: Ejderin Öfkesi'nin bıraktığı alev izi 0,75 saniye ⇒ 1,0 saniyede bir hasar veriyor (Ateş Burgacı'nın hasar oranı ile aynı)
Büyücüler ve Suikastçılar
Şampiyon çeşitliliği konusundaki kapsayıcı felsefemize bir kez daha dönüyoruz; tespit ettiğimiz "neredeyse olmuş" şampiyonlara düşük kapsamlı güçlendirmeler yapmak için bir sürü fırsatımız oldu.
[h=3]Kayle[/h] Kayle'ın E'si yetenek gücüne göre biraz daha artış gösteriyor ve R'sinin düşük seviyelerdeki bekleme süresi azaldı
4.11 yamasında yapılan Kayle değişikliklerinin bir kısmına ince ayar çektik.
[h=4]E - Haklı Öfke[/h] YETENEK GÜCÜ ORANI: 0,2 ⇒ 0,25
R - Müdahale
BEKLEME SÜRESİ: 110/95/80 saniye ⇒ 100/90/80 saniye
[h=3]LeBlanc[/h] Tek cümlelik bir değişikliğin burada özetini yapacak değilim. Gidip okuyacaksınız artık. Haydi.
Susturma kalktığından beri LeBlanc, Vurkaç'a daha fazla bel bağlamış durumda, zira iyi planlanmış pusular için haritanın etrafında çaktırmadan dolaşmasını sağlıyor.
[h=4]W - Vurkaç[/h] BEDEL 80/90/100/110/120 mana ⇒ 80/85/90/95/100 mana [h=3]Lissandra[/h] Lissandra, yüksek seviyelerde Q'sunu daha sık kullanabilecek, W'sunun yetenek gücü oranı düştü ama R çok daha fazla yavaşlatıyor
Lissandra'nın "şapşalın tekini 1,5 saniye sersemletip üstüne ani hasarı boca et" dışındaki güçlü yönlerini öne çıkarmak istiyoruz.
Diğer bir deyişle, sevgili buz büyücüsünün oyun sonlarında daha fazla sürekli hasarı olsun istiyoruz, diğer yandan da savaş alanını kontrol etme kabiliyetini geliştirmek istiyoruz. Bunun için ani hasar özelliğini bir miktar kısmamız gerekiyor (özellikle de Q'da tam bir saniyelik azalma varken), ancak genel itibariyle kendine has niteliklerini daha fazla öne çıkarmış olacağız.
[h=4]Q - Keskin Buz[/h] BEKLEME SÜRESİ: 6/5,5/5/4,5/4 saniye ⇒ 6/5,25/4,5/3,75/3 saniye Diğer bir deyişle, sevgili buz büyücüsünün oyun sonlarında daha fazla sürekli hasarı olsun istiyoruz, diğer yandan da savaş alanını kontrol etme kabiliyetini geliştirmek istiyoruz. Bunun için ani hasar özelliğini bir miktar kısmamız gerekiyor (özellikle de Q'da tam bir saniyelik azalma varken), ancak genel itibariyle kendine has niteliklerini daha fazla öne çıkarmış olacağız.
[h=4]W - Kırağı Çemberi[/h] YETENEK GÜCÜ ORANI: 0,60 ⇒ 0,40
[h=4]R - Donmuş Mezar[/h] YAVAŞLATMA: %20/30/40 ⇒ %30/45/75
[h=3]Lulu[/h] Lulu'nun Işıltılı Ok yavaşlatması yetenek gücüne göre artış göstermeyecek, Kapris'in hareket hızı güçlendirme süresi ise kademeye göre artacak. Kapris'in mana bedeli yüksek seviyelerde azaldı.
İlk başlarda, Lulu'yu üst koridorda görünce oyuna özgün bir hava kattığını düşünmüştük, o yüzden hem üst hem de alt koridor için kullanılabilecek bir seçim olarak kalmasını istedik. Bununla birlikte, rekabete yönelik oyunlarda üst koridor Lulu'nun, çeşitliliğe zarar vermekte olduğunu gördük. Lulu'nun üst koridor ve destek güçleri birbirlerine sıkı bir şekilde bağlı olduğundan, öncelikle saldırıya dönük güçlerini azaltacak değişiklikler yapmamız gerekti. Bu arada, Lulu'nun büyücü olarak işlevini koruması adına, desteğe yönelik güçlerini dolaylı olarak azaltmanın ideal bir durum olmadığının farkındayız. Bu konuyu ileride dikkate alacağız detaylı olarak.
[h=4]Q - Işıltılı Ok[/h] Kaldırıldı: O KADAR DA DEĞİL: Işıltılı Ok'un yavaşlatma etkisinin azalma süresi, artık yetenek gücüne göre artmayacak [h=4]W - Kapris[/h] HAREKET HIZI AVANTAJI SÜRESİ: Tüm kademelerde 5 saniye ⇒ 3/3,5/4/4,5/5 saniye
BEDEL: 65/70/75/80/85 mana ⇒ tüm kademelerde 65 mana
[h=3]Lux[/h] Lux dengelemesine herkes hazır mı? Yapılan değişiklik, düşük seviyelerde hasarını bir miktar düşürecek, ancak Lux kendine biraz YG topladığında bu hasar çok daha büyük bir artış gösterecek.
Lux'ın oyun sonlarına doğru sahip olduğu artışın iyileştirilmeye ihtiyacı olduğunu düşündük, buyrun...
[h=4]Pasif - Aydınlanma[/h] HASAR: 10 + (10 x seviye) ⇒ 10 + (8 x seviye) (+ 0,2 yetenek gücü) [h=3]Vel'Koz[/h]
Yapılan değişiklikler, Vel'Koz'un yetenek görselleri ile daha uyumlu oldu. Bu meseleyi derinlik algısı olmamasına bağlıyoruz, ki pek de onun suçu sayılmaz.
[h=4]W - Hiçlik'e Açılan Yarık[/h] ATIŞ GENİŞLİĞİ: 65 ⇒ 88 [h=4]R - Yaşam Formu Parçalama Şuası[/h] MENZİL: 1500 ⇒ 1550
[h=3]Yasuo[/h] Yasuo'nun pasif kalkanının süresi bir nebze kısaldı, Q'sunun saldırı hızına göre artışı azaldı ve W'su artık E'si için ilave akış vermiyor
Son bir iki aydır gözümüz Yasuo'nun üzerinde; tam olarak hizadan çıktığını düşünmüyoruz, ama daha derli toplu hale getirmek için biraz ince ayar yaptık.
[h=4]Pasif - Avarenin Yolu[/h] KALKAN SÜRESİ: 1,5 saniye ⇒ 1 saniye [h=4]Q - Çelik Fırtına[/h] YAVAŞ DAVRAN: Çelik Fırtına'nın saldırı hızına göre artışı daha düşük seviyede ve asgari kullanma süresi 0,13 saniye ⇒ 0,18 saniye. Bu asgari değere ulaşmak için gereken saldırı hızı değişmedi (%114 veya 18. seviyede eşyalardan %60).
GİDERİLEN HATA: Çelik Fırtına hortumunun, Çelik Fırtına kullanıldığında çıkan alanda, daha geçmeden hat üzerindekilere anında hasar vermesine neden olan bir hata giderildi
[h=4]W - Rüzgâr Duvarı[/h] Kaldırıldı: AKIŞIMIZ AZALDI: Rüzgâr Duvarı artık atılma ile pasif olarak ilave Akış vermeyecek
[h=3]Ziggs[/h] Oyun sonlarında daha az bomba
Cehennem Bombası'nın oyun sonlarındaki bekleme süresini arttırdık, Ziggs artık R'sini minyon dalgası biçmek için kullanmak yerine, önemli takım savaşlarına saklamayı tercih etmek isteyecektir.
[h=4]R - Cehennem Bombası[/h] BEKLEME SÜRESİ: 120/105/90 saniye ⇒ tüm kademelerde 120 saniye [h=3]Zilean[/h]
Bu değişikliği anlaşılırlık uğruna yapmamız gerekiyordu eninde sonunda, kusura bakma Zilean!
[h=4]Q - Saatli Bomba[/h] ASLINDA SIVIR'İN İŞİNE YARADI: Saatli Bomba'nın patladığında büyü kalkanlarını görmezden gelmesine neden olan bir hata giderildi Nişancılar
[h=3]Graves[/h] Graves'in Parça Tesiri hasarı tekrar arttı. Dağınık Atış ise, aynı hedefe birden fazla isabet eden her mermi için daha fazla hasar veriyor.
Graves'in tüfeğiyle birilerini vurma kabiliyetini geliştirdik.
[h=4]Q - Dağınık Atış[/h] BU GIDIKLAYACAK: Hedefi suratının ortasından Dağınık Atış ile vurduktan sonraki her ilave mermi için %35 ⇒ %40 hasar [h=4]R - Parça Tesiri[/h] TABAN FİZİKSEL HASAR: 250/350/450 ⇒ 250/400/550
[h=3]Jinx[/h]
Bu değişiklik hepimizi çok derinden heyecanlandırdı. Ölesiye heyecanlandık.
[h=4]Pasif - Ay Çok Heyecanlı![/h] Yeni: HEYECAN DORUKTA: JINX BİR İNHİBİTÖRÜN YOK EDİLMESİNE KATKI SUNDUĞUNDA HEYECANLANACAK! [h=3]Kog'Maw[/h] Kog'Maw'ın taban can değeri düştü ve Q'su düşük kademelerde daha az zırh / büyü direnci parçalıyor
Geçtiğimiz 4.10 yamasında SG eşya geliştirme seçenekleri için değişiklikler yaptığımızda, Kog'Maw halihazırda güçlü olan yetenek setine ek olarak bir hayli güçlü hale gelmişti. Kog'Maw'ın oyun sonlarındaki gücünü kaybetmesini istemiyoruz, ancak bu güce ulaşmak için oyun başlarından ortalarına kadar doğru dürüst bir zayıflığı olması lazım. Yapılan değişikliklerin özetini geçecek olursak: Kog'Maw'ın bu aralar en sevdiği eşya geliştirmesi (Üçlü Kuvvet + Mahvolmuş Kral'ın Kılıcı), klasik Ebedi Kılıç nişancısından daha fazla işlevsellik / tank nitelikleri geliştirmesine imkan veriyor. Buna karşın, Q'nun yüksek taban parçalama + W'nun hasar avantajı sayesinde tonlarca hasar verebiliyor aynı anda. Artık bu seviyede etkinliğe ulaşmak için biraz daha zaman harcaması lazım.
[h=4]Genel[/h] TABAN CAN DEĞERİ: 524 ⇒ 487
SEVİYE BAŞINA CAN: 84 ⇒ 87
[h=4]Q - Ölümün Salyaları[/h] ZIRH VE BÜYÜ DİRENCİ PARÇALAMA: %20/22/24/26/28 ⇒ %12/16/20/24/28
[h=3]Lucian[/h] Lucian artık E'sini kullanarak yavaşlatmaları kaldıramıyor, ayrıca E'nin bekleme süresi arttı
4.12 yamasında Lucian'a yapılan kapsamlı değişikliklerin ardından, kafamızı kurcalayan üç mesele vardı: ilk olarak Lucian'ın oyun ortalarından sonuna kadar güç toplamak için oyun başlarında çok uğraşması gerekeceğinden çekiniyorduk (öyle değilmiş!), ikincisi oyuncuların yeni Lucian'a alışmada zorluk yaşayacağından korktuk (öyle olmadı!), son olarak oyun ortalarından sonlarına kadar biraz fazla güçlü kaçacaktı ve belki de boşuna kuruntu yapıyorduk aslında (doğru çıktı!).
Bu yamada yapılan değişiklikler özelinde konuşacak olursak: Amansız Takip'in bekleme süresini Işık Silahşoru ile sıfırlayınca (üstüne mana bedelini 0 yapınca), Lucian neredeyse tüm yavaşlatma etkilerine karşı bağışıklık kazandı. Bunun sonucunda da "karşılaması zor" hale gelerek, oyundaki bir dizi şampiyon karşısında dokunulmaz oldu. Aslına bakacak olursak, Lucian'ın bekleme süresinde azalma sağlayan eşyalarla bol hareket kabiliyetine sahip bir şampiyon olmasını hâlâ istiyoruz ama bunun sağlıklı bir mekanizma olabilmesi için, gelen saldırıları elinin tersiyle itememesi gerekli.
[h=4]E - Amansız Takip[/h] Kaldırıldı: ARA SIRA AMAN VERİYOR: Amansız Takip artık yavaşlatmaları kaldırmıyor Bu yamada yapılan değişiklikler özelinde konuşacak olursak: Amansız Takip'in bekleme süresini Işık Silahşoru ile sıfırlayınca (üstüne mana bedelini 0 yapınca), Lucian neredeyse tüm yavaşlatma etkilerine karşı bağışıklık kazandı. Bunun sonucunda da "karşılaması zor" hale gelerek, oyundaki bir dizi şampiyon karşısında dokunulmaz oldu. Aslına bakacak olursak, Lucian'ın bekleme süresinde azalma sağlayan eşyalarla bol hareket kabiliyetine sahip bir şampiyon olmasını hâlâ istiyoruz ama bunun sağlıklı bir mekanizma olabilmesi için, gelen saldırıları elinin tersiyle itememesi gerekli.
BEKLEME SÜRESİ: 14/13/12/11/10 saniye ⇒ 18/17/16/15/14 saniye
[h=3]Sivir[/h] Sivir'in R'si, sonraki kademelerde daha uzun süreli hareket hızı artışları veriyor
Sivir, nişancı rolünde pek çok stratejik güce sahip, enteresan bir şampiyon. Bu yüzden kendine has güçlerini belirginleştiriyoruz.
[h=4]R - Av Peşinde[/h] BAŞLANGIÇ HAREKET HIZI: 2/3/4 saniye ⇒ 2/4/6 saniye [h=3]Tristana[/h] Tristana'nın W'su düşük kademelerde daha az, en üst kademede ise daha fazla yavaşlatma gücüne sahip. E daha az hasar veriyor (özellikle düşük seviyelerde).
Tristana, Kog'Maw ile aynı yolun yolcusu: sezon boyunca (oyun ortalarında güçlü olan şampiyonlar hüküm sürerken) çeşitli takviyeler almış bir süper taşıyıcı nişancıyken, 4.10 yamasında SG eşya değişikliklerini yaptığımızda birden ortamların kraliçesi oldu. Kog'Maw gibi, Tristana'nın da anlamlı bir stratejik dezavantajı olduğundan emin olmak istiyoruz; oyun sonlarında kallavi güce kavuşmadan önce, oyun başlarından ortalarına kadar belli zayıflıkları olmalı.
[h=4]W - Roket Atlayışı[/h] YAVAŞLATMA SÜRESİ: tüm seviyelerde 2,5 saniye ⇒ 1/1,5/2/2,5/3 saniye
[h=4]E - Patlayıcı Atış[/h] AKTİF BÜYÜ HASARI: 110/150/190/230/270 ⇒ 80/125/170/215/260
[h=3]Varus[/h] Varus'un R'sinin bekleme süresi azaldı, bu azalma seviye atladıkça artıyor
Varus'un oyun sonlarındaki temel işlevi, çatışma başlatma ve başlatılan çatışmaları karşılama etrafında dönüyor, biz de bunu bir tık arttırıyoruz.
[h=4]Q - Deşen Ok[/h] Yeni: ANLAŞILIRLIK!: Odaklanırken çıkan dairesel göstergeye ek olarak bir de okun gideceği hattı belirten bir gösterge çıkıyor [h=4]R - Musibet Zinciri[/h] BEKLEME SÜRESİ: 120/105/90 saniye ⇒ 110/90/70 saniye
[h=3]Vayne[/h] Vayne'in seviye başına kazandığı saldırı hızı arttı. Son Hazırlık'a yapılan değişiklikler ise nötr; bir tanesi hata gidermek, diğeri ise bunu dengelemek için yapıldı.
Vayne, aşırı artış gösteren nişancılara gösterilebilecek en iyi örneklerden birisi olmuştur her zaman, çünkü oyun başlarındaki zayıflığın karşılığını oyun sonlarında olağanüstü güç kazanarak alıyor. Biz de bu yönünü öne çıkardık.
[h=4]Genel[/h] SEVİYE BAŞINA SALDIRI HIZI: 3,1 ⇒ 4,0 [h=4]R - Son Hazırlık[/h] PARDON: Son Hazırlık etkinken, Takla'nın fazladan +0,1 saldırı gücü oranına sahip olmasına neden olan bir hata giderildi (şimdi Takla'nın SG oranlarıyla uyumlu)
YUKARIDAKİ İÇİN DENGELEME: Son Hazırlık, etkin olduğu süre boyunca 25/40/55 ⇒ 30/50/70 ilave saldırı gücü veriyor
Destekler
Destek şampiyonlarına geldik sonunda! Ormancılarda yapılana benzer bir şekilde, rekabete yönelik oyunlarda "almazsan olmaz" haline gelmiş destek şampiyonlarına, isim verecek olursak; Braum ve Thresh'e (veya Nami de olur) biraz çeki düzen vermek istiyoruz. Bu şampiyonların kıvamını bir miktar sulandırırsak, olaya müdahale olmayı bekleyen bir sürü alternatifin gün yüzüne çıkacağını düşünüyoruz.
[h=3]Sona[/h] Ey Sihirdar, Sona'nın detaylı oynanış güncellemesi sayfasını okumak sana yakışır!
Sona sağ olsun, bizleri kırmayarak buralara kadar geldi, yeni Oynanış Güncellemesi besteleri ile yeni görsellerden oluşan bir senfoni sunacak üstelik! Yapılan değişikliklerin bütün detaylarını dinlemek için buraya uğrayın mutlaka!
Sona güncellemesi, ileride onu daha rahat dengelememiz için bize manevra alanı sunmakla kalmıyor (eski Sona'nın hare yetenekleri tam bir kabustu, oynanış namına çok bir şey katmadan sayısal açıdan oldukça üstündü hepsi); aynı zamanda Sona oyuncularına, Sıçra-Kreşendo hamlesi dışında becerilerini sergileme imkanı sunuyor. Sona'nın yeni "sırnaşma bölgeleri", arkadaşlarına daha etkili (ve fark edilebilir) etkiler kazandırıyor.
Bir de Sona'nın sesinden dinleyelim isterseniz: "......."
[h=4]Genel[/h] OYNANIŞ: Sona'ya Oynanış Güncellemesi yapıldı! Sona güncellemesi, ileride onu daha rahat dengelememiz için bize manevra alanı sunmakla kalmıyor (eski Sona'nın hare yetenekleri tam bir kabustu, oynanış namına çok bir şey katmadan sayısal açıdan oldukça üstündü hepsi); aynı zamanda Sona oyuncularına, Sıçra-Kreşendo hamlesi dışında becerilerini sergileme imkanı sunuyor. Sona'nın yeni "sırnaşma bölgeleri", arkadaşlarına daha etkili (ve fark edilebilir) etkiler kazandırıyor.
Bir de Sona'nın sesinden dinleyelim isterseniz: "......."
İMAJ ÖNEMLİ: Sona'nın ve kostümlerinin modellemeleri, kaplamaları ve animasyonları güncellendi
GÖRSEL: Parçacık efektleri ile yetenek simgeleri güncellendi
SIRNAŞMA BÖLGELERİ: Sona'nın yeni parçacık efektleri, harelerinin etki alanını gösterecek şekilde güncellendi
ANLAŞILIRLIK: Kreşendo'nun parçacık efektleri, isabet alanına uyacak şekilde yeniden boyutlandırıldı (alan etkisi değişmedi)
OTURMAYA MI GELDİK: Rakipler, Kreşendo ile sersemletildiklerinde artık %50 daha hızlı dans ediyor
[h=3]Braum[/h] Braum'un pasifi daha az hasar veriyor, W'nun düşük kademelerdeki mana bedeli biraz arttı, ayrıca R'nin engelleme özelliği düşük seviyelerde azaldı. Freljord Karşılaması'ndan kurtulan rakiplerin üstündeki yavaşlama zayıflatması daha hızlı kalkıyor.
Braum, hem yüksek seviye oyunlarda hem de rekabete dayalı oyunlarda hakimiyetine devam ediyor, bu yüzden baskın koridor tutma kabiliyetleri ile oyun başlarında yaşanan savaşlardaki muazzam engelleme özelliklerini dengeliyoruz. Oyun sonlarında Braum (hemen hemen) aynı seviyelere çıkmaya devam edecek. Oyun başlarından ortalarına kadar gösterdiği ve her defasında kartopu etkisi ile oyun sonlarına taşıdığı gücü biraz ehlileşmiş oldu.
[h=4]Pasif - Meydan Dayağı[/h] TABAN BÜYÜ HASARI: 38 + (12 x seviye) ⇒ 32 + (8 x seviye) [h=4]W - Yettim Gari[/h] BEDEL: 30/40/50/60/70 mana ⇒ 50/55/60/65/70 mana
[h=4]R - Freljord Karşılaması[/h] İLK HEDEF SAVRULMA SÜRESİ: 1,5 saniye ⇒ 1,0/1,25/1,5 saniye
YAVAŞLATMA: %60 ⇒ %40/50/60
YAVAŞLATMA BİTİŞ SÜRESİ: Freljord Karşılaması'nın buz kaplı etki alanından çıkan bir rakip 1,5 saniye ⇒ 0,25 saniye daha yavaşlatmaya uğrar
[h=3]Janna[/h] Janna'nın pasif menzili arttırıldı ve Q'sunun bekleme süresi artık odaklanmaya başladığında devreye giriyor
Çatışma bozucu bir destek şampiyonu olarak hâlâ çok güçlü olduğundan, Janna'ya çok fazla sevgi göstermedik.
[h=4]Pasif - Pupa Yeli[/h] MENZİL 800 ⇒ 1000 [h=4]Q - Uğultulu Kasırga[/h] Yeni: ES DELİ RÜZGAR: Bekleme süresi Uğultulu Kasırga gönderildiğinde değil, odaklanmaya başlandığında devreye giriyor
SAVURMA SÜRESİ 0,5 - 1 saniye ⇒ 0,5 - 1,25 saniye
[h=3]Nami[/h] Nami eskisine göre daha yavaş hareket ediyor ve W'sunun bekleme süresi tüm kademelerde 1 saniye arttı
Nami'nin daha geri planda kalan gücünü kırptık; ne de olsa, Braum ve Thresh'e yapılan dengelemelerin ardından rekabete dayalı oyunlarda baskın destek seçimi olma sırası onun.
[h=4]Genel[/h] HAREKET HIZI 340 ⇒ 335 [h=4]W - Med Cezir[/h] BEKLEME SÜRESİ: tüm kademelerde 9 saniye ⇒ tüm kademelerde 10 saniye
[h=3]Thresh[/h] Thresh'in feneri yalnızca ilk isabet ettiği takım arkadaşını (ve kendisini) koruyor. Hücre'nin duvarlarından bir tanesini yıkan rakip, başka duvardan geçtiğinde fazladan hasar almayacak (ama yavaşlatmaya maruz kalacak eskisi gibi).
Thresh, herkesin güvendiği, ilk akla gelen destek şampiyonlarından birisi olmaya devam ediyor. Diğerlerine nazaran daha az takdir gören (ama bir hayli etkili olan) alan etkili takım savaşı varlığını biraz hafifletmeye karar verdik.
[h=4]W - Karanlık Geçiş[/h] Yeni: GRUP İNDİRİMİ YAPMIYORUZ: Artık yalnızca Fener'in yakınlarına denk gelen ilk takım arkadaşını koruyor. Thresh koruma etkisinden faydalanmaya devam ediyor. [h=4]E - Derisini Yüz[/h] GİDERİLEN HATA: Derisini Yüz'ün ipucunda, yavaşlatma süresinin 1,5 saniye olarak görünmesine neden olan bir hata giderildi. Asıl süre 1 saniye (değişiklik olmadı).
[h=4]R - Hücre[/h] Kaldırıldı: SONUNDA BAŞ BAŞA KALDIK: Hücre'nin duvarlarından bir tanesini yıkan rakip, başka duvardan geçtiğinde fazladan hasar almayacak. İlki haricindeki duvarlar, normalin yarısı kadar yavaşlatmaya devam ediyor.
Eşyalar
[h=3]Eşyalar Yeniden Düzenlendi[/h] Dükkanda görülen eşya güçlendirmeleri yeniden düzenlendi
Dükkandan eşya güçlendirmesi satın almayı daha kolay hale getiriyoruz. Bu yama notunun başlığına, özetine, konusuna ve içeriğine bakacak olursanız, aynı şeyi dört farklı şekilde söylemeyi nasıl başardığımızı görebilirsiniz.
DÜZENLENEN ŞEYLER: Dükkanın güçlendirme kısmında yer alan eşyaları, ele ve göze daha kolay gelecek şekilde yeniden düzenledik
[h=3]Yeni Arama Terimleri[/h] Eşya dükkanında Ürkütücü Hayaletler yazıp aratın. Aratsanıza!
Bu konuda özel bir istek aldık, kıracak halimiz yoktu, yaptık.
- "Sarı" diye arama yapıldığında bütün Uğurlar çıkar
- "Kırmızı" diye arama yapıldığında bütün Mercekler çıkar
- "Mavi" diye arama yapıldığında bütün Küreler çıkar
- "Yeşil" diye arama yapıldığında bütün Keşif Totemleri çıkar
- "Pembe" diye arama yapıldığında bütün Görüş Totemleri çıkar
[h=3]Büyük Görünmez Uğur[/h] Bunun özetini geçmemize gerek yoktur herhalde?
Gördüğümüz kadarıyla, oyuncuların Büyük Görünmez Uğur geliştirmek için geçerli bir sebebi yokmuş, o zaman bir tane verelim. Bekleme süresi artık daha kısa!
BEKLEME SÜRESİ: 120 saniye ⇒ 90 saniye [h=3]Buzdiş[/h] 10 saniyede bir 2 altın daha az veriyor
Altın kazanmak için agresif çatışmalara odaklanacak şekilde tasarlanmış bir eşyaya göre, Buzdiş ile Buz Kraliçesinin Hakkı eşyaları kendi başlarına gereğinden fazla pasif altın biriktiriyor, bunu biraz kısıyoruz.
PASİF ALTIN: 10 saniyede bir 4 altın ⇒ 10 saniyede bir 2 altın
[h=3]Buz Kraliçesinin Hakkı[/h] Bkz. Yukarı. Veya Aşağısı.
Kendimi tekrar edecek değilim!
PASİF ALTIN: 10 saniyede bir 4 altın ⇒ 10 saniyede bir 2 altın
[h=3]Göçebe Madalyonu[/h] Artık sabit Hareket Hızı var! Karşılığında mana yenilenmesinden biraz kıstık.
Bu değişiklik sonucunda Eski Para / Göçebe Madalyonu / Uluların Tılsımı serisi, "dolaşmayı" seven ve çatışmalarda ilk vuruşu yapan destek oyuncuları için biraz daha cezbedici bir hale geldi, ayrıca Eski Para, 10a eşya serisinde öne çıkıyor.
Yeni: HAREKET HIZI: +10 hareket hızı MANA YENİLENMESİ: 5 saniyede bir 7 mana ⇒ 5 saniyede bir 5 mana
[h=3]Uluların Tılsımı[/h] Artık sabit Hareket Hızı var ve daha fazla can yeniliyor! Karşılığında bekleme süresinde azalma etkisinde düşüş oldu.
Neredeyse yukarıda yazanla aynı, gidip onu okuyun bence.
Yeni: HAREKET HIZI: +20 hareket hızı CAN YENİLENMESİ: 5 saniyede bir 10 can ⇒ 5 saniyede bir 15 can
BEKLEME SÜRESİNDE AZALMA: %20 ⇒ %10
[h=3]Ölümateşi Pençesi[/h] Ölümateşi Pençesi'nin bekleme süresi arttı
Uyarı: bu yama notu bol miktarda terim içerir.
Ölümateşi Pençesi; beceriye fazla mahal bırakmadan, halihazırda düşük etkileşimli olan oynanışı güçlendirmekte (yani, tepki verme fırsatı bırakmadan büyük miktarda ani hasar verilmesini desteklemekte). Bu aslında daha büyük bir sorunun parçası ve ileri bir tarihte buna çözüm getireceğiz. Şimdilik en azından Ölümateşi Pençesi'nin bekleme süresini arttırmanın önemli bir adım olacağını düşünüyoruz, böylece ani hasar karşıtı büyülerin / eşyaların (örn. bitkinlik, şifa, Zhonya'nın Kumsaati vb.) pek çoğu karşısında daha dengeli olacaktır. Ölümateşi Pençesi'nin, bir şampiyonu tek atma üstadına (n'aber Lissandra?) çevirmesini engelleyebilirsek, suikastçılara daha işe yarar araçlar sunabiliriz.
BEKLEME SÜRESİ: 60 saniye ⇒ 90 saniye Ölümateşi Pençesi; beceriye fazla mahal bırakmadan, halihazırda düşük etkileşimli olan oynanışı güçlendirmekte (yani, tepki verme fırsatı bırakmadan büyük miktarda ani hasar verilmesini desteklemekte). Bu aslında daha büyük bir sorunun parçası ve ileri bir tarihte buna çözüm getireceğiz. Şimdilik en azından Ölümateşi Pençesi'nin bekleme süresini arttırmanın önemli bir adım olacağını düşünüyoruz, böylece ani hasar karşıtı büyülerin / eşyaların (örn. bitkinlik, şifa, Zhonya'nın Kumsaati vb.) pek çoğu karşısında daha dengeli olacaktır. Ölümateşi Pençesi'nin, bir şampiyonu tek atma üstadına (n'aber Lissandra?) çevirmesini engelleyebilirsek, suikastçılara daha işe yarar araçlar sunabiliriz.
[h=3]Rylai'nin Kristal Asası[/h] YG YUKARI, CAN AŞAĞI!
Rylai'nin saldırıya yönelik kontrol eşyası olarak genel etkinliğine ufak bir iyileştirme.
YETENEK GÜCÜ: 80 ⇒ 100 CAN: 500 ⇒ 400
[h=3]Banshee'nin Duvağı[/h] Banshee'nin Duvağı'nın yenilenme süresi arttı
Banshee'nin Duvağı'ndaki büyü kalkanının kısa bekleme süresi yüzünden, eşya her gelen yeni minyon dalgasında kullanıma hazır oluyor, bu da bir takımın diğerini kule altında kuşatmaya çalıştığı eşit koşullardaki durumlarda Banshee'yi fazla güçlü kılıyor.
BÜYÜ KALKANI YENİLENME SÜRESİ: 25 saniye ⇒ 40 saniye [h=3]Ahenk Kadehi[/h] Ahenk Kadehi'nin büyü direnci azaldı. Bu özeti okuyana kadar, aşağıda yama notunun kendisini üçüncüye okurdunuz aslında. Hayat tuhaf, vapurlar martılar filan.
Ahenk Kadehi'ni bu şekilde daha tek yönlü bir eşya yapmak istiyoruz, böylece mana kaynağı pasifini isteyenler için daha makul bir tercih olacak.
BÜYÜ DİRENCİ: 25 ⇒ 20 [h=3]Gizem Kılıcı[/h] Yuvarlama yaptık.
Gizem Kılıcı ile matematik öğrenmeye çalıştık ama çok ideal değilmiş, yine de bir üst sayıya yuvarlayabildik.
KILIÇLARLA YUVARLAMA YAPILMIYOR: 20 yük birikmişse, ölüm halinde Gizem Kılıcı 6 yük ⇒ 7 yük kaybeder [h=3]Madred'in Pençeleri[/h] Ufak bir yaşam kalitesi takviyesi yaparak, Madred'in Pençeleri'nin yükleri takip edip, Yaban Alevi'ne kaç yük kaldığını göstermesini sağladık
Madred'in Pençelerine bir adet güçlendirme sayacı ekledik, böylece neler kaçırdığınızı nasıl kaçırdığınızı rahat rahat takip edebileceksiniz!
Yeni: YABAN TAKİBİ: Çantanızda Madred'in Pençeleri varken Yaban Alevi'ni çıkmak için kaç yük kaldığını gösteren bir güçlendirme çubuğu eklendi. Yalnızca Sihirdar Vadisi'nde çıkar.
Uğursuz Koruluk ve Kristal Kayalık
[h=3]Siyahateş Meşalesi[/h] Ölümateşi Pençesi'ne yapılan değişikliklere uyması adına Siyahateş Meşalesi'nin bekleme süresini arttırdık
Ölümateşi Pençesi'nin notunu okuyanlar birazdan söyleyeceklerimi bir haylı tanıdık bulacaklar:
Siyahateş Meşalesi; beceriye fazla mahal bırakmadan, halihazırda düşük etkileşimli olan oynanışı güçlendirmekte (yani, tepki verme fırsatı bırakmadan büyük miktarda ani hasar verilmesini desteklemekte). Bu aslında daha büyük bir sorunun parçası ve ileri bir tarihte buna çözüm getireceğiz. Şimdilik en azından Siyahateş Meşalesi'nin bekleme süresini arttırmanın önemli bir adım olacağını düşünüyoruz, böylece ani hasar karşıtı büyülerin / eşyaların (örn. bitkinlik, şifa, Zhonya'nın Kumsaati vb.) pek çoğu karşısında daha dengeli olacaktır. Ölümateşi Pençesi'nin, bir şampiyonu tek atma üstadına (n'aber Lissandra?) çevirmesini engelleyebilirsek, suikastçılara daha işe yarar araçlar sunabiliriz.
BEKLEME SÜRESİ: 60 saniye ⇒ 90 saniye Siyahateş Meşalesi; beceriye fazla mahal bırakmadan, halihazırda düşük etkileşimli olan oynanışı güçlendirmekte (yani, tepki verme fırsatı bırakmadan büyük miktarda ani hasar verilmesini desteklemekte). Bu aslında daha büyük bir sorunun parçası ve ileri bir tarihte buna çözüm getireceğiz. Şimdilik en azından Siyahateş Meşalesi'nin bekleme süresini arttırmanın önemli bir adım olacağını düşünüyoruz, böylece ani hasar karşıtı büyülerin / eşyaların (örn. bitkinlik, şifa, Zhonya'nın Kumsaati vb.) pek çoğu karşısında daha dengeli olacaktır. Ölümateşi Pençesi'nin, bir şampiyonu tek atma üstadına (n'aber Lissandra?) çevirmesini engelleyebilirsek, suikastçılara daha işe yarar araçlar sunabiliriz.
Kristal Kayalık
[h=3]Fizz[/h] Q ve E'nin bekleme süreleri arttı
Fizz'in hareket kabiliyeti ile hasarı, Dominion'ın çatışmalı yapısına göre biraz fazla yüksek kaçıyor. Fizz, bekleme süresinde azalma veren eşyalarla hiç zorlanmadan savaşa girip çıkabiliyor. Bekleme süresindeki artış, Fizz'i hareket kabiliyetini kullanırken dikkatli olmaya itecektir.
[h=4]Q - Zıpkın Saldırısı[/h] BEKLEME SÜRESİ: 10/9/8/7/6 saniye ⇒ 11/10/9/8/7 saniye [h=4]E - Oyunbaz / Düzenbaz[/h] BEKLEME SÜRESİ: 16/14/12/10/8 saniye ⇒ 16/14.5/13/11.5/10 saniye
[h=2]Sihirdar Büyüleri[/h]
[h=3]Bitkinlik[/h] Öncesine göre daha az hasar azaltmakla birlikte, hedefin zırh ve büyü direncini de bir miktar azaltıyor
Bu değişiklik, Bitkinlik'in suikastçılara karşı gücünü biraz azaltacak, ayrıca birden fazla kullanım alanı olan bu sihirdar büyüsüne daha fazla çeşitlilik katacaktır (sabit zırh / BD parçalama sayesinde savunma gücü az olan suikastçı veya nişancılara karşı çok etkili olacak!).
HASAR AZALTMA: %50 ⇒ %40 Yeni: ZIRH VE BÜYÜ DİRENCİ PARÇALAMA: Hedefin 10 zırh ve büyü direncini parçalar
[h=3]Şifa[/h] Şifa'nın iyileştirme miktarı azaldı.
İki şampiyonu birden etkileyen ve hareket hızı avantajı veren bir sihirdar büyüsü olan Şifa'nın bir hayli güçlü olduğunu fark ettik. Evet yeni fark ettik bunu.
İYİLEŞTİRME MİKTARI: 95 - 475 ⇒ 90 - 345 [h=2]Takım Kurucu[/h]
Takım Kurucu'da, aylar önce ilk çıktığından bu yana çeşitli iyileştirmeler yaptık. Bu yamada ise, güncelleme listesine bir de eşleştirme iyileştirmesi ekliyoruz!
- 4.13 yaması çıktıktan sonra, ilerleyen günlerde Takım Kurucu'ya birtakım güncellemeler yapılacak:
- Takım Kurucu, eşleştirme yaparken artık seçtiğin şampiyon, konum ve roldeki deneyimini de hesaba katacak.
- Oyuncular, Takım Kurucu ile belli bir rolde 5 oyun oynadıklarında, o role özel yeni bir sihirdar simgesi açacak.
[h=2]Karşılaşma Geçmişi Beta[/h]
Sizlerden gelen geribildirimleri dikkate alarak, Karşılaşma Geçmişi'ne geçen yamalarda yeni araçlar ve görsel öğeler eklemiştik. Bu yamada yapılan değişiklikler şöyle:
- Renk körü modu eklendi
- Uğursuz Koruluk maçlarında Zehirçene artık bir görev olarak geçiyor
- Maç Özeti kısmı eklendi, bu kısımda şunları bulacaksınız:
- Şampiyon Katletme, Altın, Hasar ve Totem grafikleri
- İlk Kan, Yok Edilen İlk Kule, En Büyük Toplu Katletme ve En Büyük Katletme Serisi için şampiyon portresinden oluşan göstergeler
- Mini haritanın Katledilen Şampiyonlar ekranında bir şampiyon seçildiğinde, öldüğü konumlar da belirtilecek
Hazır elimiz değmişken, Karşılaşma Geçmişi'nin veri takip ve raporlama özelliklerinde görülen bazı hataları ve tutarsızlıkları giderdik.
- Mor takım görevleri Yapay Zekaya Karşı maçlarda doğru bir şekilde takip ediliyor
- Eski yamalarda oynanan maçlardaki eşya ipuçları, artık o yamaya ait eşya bilgilerini gösteriyor
- 60 dakikadan uzun süren maçlarda görülen bazı grafik hataları giderildi
- Alışverişi iptal etme özelliğinin harcanan altını geri iade etmeyerek, oyuncuları kazandıklarından fazla altın harcamış gibi gösteren bir hata giderildi
- Başka bir oyuncunun istemci üzerindeki karşılaşmalar sekmesinde yer alan bir maça tıklandığında artık web sitesinde doğru bir şekilde gösteriliyor
Son olarak, hedefimiz Karşılaşma Geçmişi web deneyimini olabildiğince harika bir hale getirmek olsa da, sadece belli başlı verileri görmek isteyen oyuncular için istemcideki karşılaşma geçmişi ekranını da zenginleştirdik.
- İstemcideki karşılaşma geçmişi kısmına; alınan eşyalar, kazanılan altın ve sihirdar büyüleri eklendi
[h=2]Kostüm Açılış Görseli Güncellemeleri[/h]
Kostüm açılış görsellerinden bazılarını, kalite çıtamıza daha uygun olmaları adına geçici olarak uluslararası versiyonları ile değiştirdik. Açılış görsellerinin kalitesini herkes için arttırmaya devam edeceğiz, ancak şimdilik ana şampiyon açılış görsellerini iyileştirmeye ağırlık veriyoruz
AÇILIŞ GÖRSELLERİ: Eski açılış görsellerinden 33 tanesi güncellendi MÜKEMMEL ÇÖZÜM: Hayır
GEÇİCİ ÇÖZÜM: Evet
[h=2]Yeni Oyuncular İçin Yeni Özellikler[/h]
Devam etmekte olan, yeni oyuncuları oyuna alıştırma çabamızın bir parçası olarak, LoL'e yeni başlayanların, temel kavramları oyuna girmeden öğrenebilmelerine yardımcı olacak yöntemler deniyoruz. Bu yama ile birlikte eklenen özellikte; düşük seviyeli oyuncular için ara sıra görünecek oyun sonu tavsiyeleri ile son vuruş yapmanın inceliklerini paylaşacağız, kendilerini Minyon biçmede geliştirdikçe söz konusu tavsiyeler daha nadir çıkacak.
- Yeni oyuncular, bazen oyun sonu ekranında son vuruş kavramını detaylandıran bir tavsiye ile karşılaşacaklar.
[h=2]Maç Yükleme Hızı[/h]
Tost makinelerine gün doğdu!
- Maç yükleme hızlarını, bilhassa daha eski sistemler göz önüne alınarak %10-30 arasında arttırdık
[h=2]Giderilen Hatalar[/h]
- Pırıltı, Üçlü Kuvvet, Lich Boğan ve Buzdoğan Eldiveni eşya ipuçları, Büyülü Kılıç pasifinin bekleme süresini 1,5 saniye olarak gösterecek şekilde düzeltildi (asıl değerde değişiklik yok)
- İzleyici modunda, oyuncuların maç bittikten sonra bitiş ekranında takılı kalmasına neden olan bir hata giderildi
- Antik Golem'in Ruhu'nda görülen bazı ipucu hataları giderildi
- Oyun saatinin bazı durumlarda senkron sorunu yaşamasına ve güçlendirmelerin vaktinden önce doğmasına neden olan bir hata giderildi
- Etkinleştirilebilir eşyalar için Alışverişi İptal Et özelliğinde görülen bir hata giderildi
Geçen yama ile birlikte yeni ses motorunu devreye sokmuştuk, bu süreç sonucunda meydana gelen ufak tefek bazı aksaklıkları giderdik.
- Sonsuz Uçurum'daki ölüm müziği artık Ses Seçenekleri ekranındaki Müzik kaydırma çubuğu aracılığı ile düzgün bir şekilde kontrol edilebiliyor
- Oyuncuların, haritanın uzak yerlerine ait sesleri duymasına neden sorunlar düzeltildi
- Yeni ses motoruna naz yapan repliklerden bazılarını kaldırdık
- Eski hallerine daha yakın hale getirmek adına, bazı ses efektlerinde düzeltmeler yapıldı
- Bazı efektlerin olması gerektiğinden daha uzun süre oynatılmasına, kesilmesine veya hatalı bir şekilde üst üste oynatılmasına neden olan bazı hatalar giderildi
[h=2]Yeni Kostümler[/h]4.13 Yaması ardından muhtelif aralıklarla yayınlanacak kostümler aşağıda listelenmiştir:
Kazanova Ezrael ;
Kazanova Vi ;
Moderatörün son düzenlenenleri: