- Aktiflik
- K.Tarihi
- 29 Kas 2010
- Mesajlar
- 276
- Puanı
- 106
Merhaba arkadaşlar,
League of Legends (Riot Ekibi) Dereceli ve Sıralar ile ilgili yeni bir duyuru yayımladı. Sıralarda bazı değişiklikler var, bu değişikliklere göz atmanız için duyuruyu burada bende yayınladım sizler için. Umarım işinize yarar. İyi oyunlar..
Bundan iki hafta önce tekli sırayı geri getirmeyeceğimizi paylaşmış ve Dereceli'yi geliştirmek için devam eden çabalarımız hakkında sizi sürekli bilgilendireceğimize söz vermiştik.
Şimdi başlıca üç konuda neler yaptığımızdan söz etmek istiyoruz. Bunlar:
Dinamik Sıra'da Bireysel Başarının Kabul Görmesi
Bireysel başarı, Dinamik Sıra'da eskisiyle aynı takdiri görmüyor. Bu yüzden tek başına oynayanların bazıları, bir mahrumiyet hissine kapılıyor.. 6.13 Yama dönemi içinde yüzünüzü biraz güldüreceğini düşündüğümüz bir özellik sunacağız: Amblemler.
Buradaki amacımız; Dereceli aşamanız ve Şampiyon Ustalıklarınızın yanına, nasıl bir oyuncu olduğunuzu göstermenizi sağlayacak bir araç daha eklemek. Galibiyet geçmişiniz ile hazır grup büyüklüğünüzü kayıt altına alacağız ve Dinamik Sıra'da 25 zafere ulaştığınızda bu kayıtlara bağlı olarak bir Tekli Amblemi, Dinamik Amblemi ya da Takım Amblemi edineceksiniz. Edindiğiniz amblem, zafer aldığınız 25 oyuna nasıl girdiğinize bağlı olarak belirlenecek ve belli bir anda sadece bir ambleme sahip olabileceksiniz. Amblemler eşleştirmeyi kesinlikle etkilemeyecek; ancak sıralama listelerinde görünecekler ve sistemimiz aracılığıyla üçüncül takip siteleri tarafından ulaşılabilir olacaklar.
Peki 25 zaferin ardından hangi amblemi kazanacağınızı nasıl mı bileceksiniz? Hemen açıklayalım:
Dereceli amblem sistemi geçmişe yönelik işlemiyor; bu yüzden sistem devreye girdikten sonra kazandığınız ilk 25 zaferi temel alarak amblem dağıtmaya başlayacak.
Tekli Sıra'nın devreden çıkışı sonrasında, bireysel başarının hakkının daha iyi verilmesi gerekiyor. Bu sorunu çözmeye kararlıyız ve dereceli amblemlerinin devreye girişinin, Dinamik Sıra'dan en az memnun olan oyuncular için söz konusu sıkıntıyı tamamen çözmeyeceğinin de farkındayız. Başka bir deyişle, amblemleri sorunu kökünden kazıyacak bir çözüm olarak değil; sistemi daha iyi hâle getirmeye yönelik bir adım olarak görüyoruz. Farklı seçenekleri masaya yatırmadan önce (ki farklı seçenekleri gerçekten değerlendiriyoruz) bu adımın nasıl karşılık bulacağını görmek istiyoruz.
Belli Zamanlarda Dereceli 5v5
Karşılaşma kalitelerinin Dinamik Sıra'nın devreye girişinden nasıl etkileneceğini bilmediğimiz için sezon başında Dereceli takımları devre dışı bırakmıştık. Şimdiyse yüksek MMR'lı oyuncuları (Elmas V ve üzeri) tekli, ikili veya üçlü sıralarla sınırlandırmamızın sonucunda, bu oyuncuların beş kişilik gruplar hâlinde Dereceli oyuna girme seçeneği bulunmuyor. Elmas V'in altında yer alan büyük oyuncu kitlesinin (bütün oyuncuların yaklaşık %99'u) arasında bile Dereceli 5'e 5 sırasını özleyen oyuncular olduğunu duyuyoruz. Bu oyuncular, aşamaların getirdiği sınırlar olmadan Dereceli takımlarıyla birlikte mücadele etmeyi özlediklerini ifade ediyor. Gelgelelim sıralardaki oyuncu sayısının ortaya çıkardığı sorunlar nedeniyle kalıcı bir Dereceli beşli sırasını yeniden devreye sokmamız mümkün değil; zira makul bekleme sürelerini en yoğun saatler dışında garantileyemiyoruz. Yine de Dereceli beşli deneyiminden tamamen vazgeçmek yerine, olası bir çözümü denemekten yanayız ve bu çözüm de belli zamanlarda devreye giren bir Dereceli 5'e 5 sırasından geçiyor.
Bu sıra, 7 gün 24 saat devrede olmayacak; ancak bunun dışında her açıdan eski Dereceli 5'e 5 Takım sırasıyla aynı şekilde çalışacak. Her bir sunucu için tam olarak hangi gün ve saatlerin mantıklı olacağını tespit etmek için çalışmalarımız sürüyor; bu yüzden daha ayrıntılı bilgileri önümüzdeki haftalarda paylaşacağız.
Sırada Bekleme Süreleri ve Konum Seçimi
Yüksek MMR'lı oyuncular sırada çok uzun süreler bekliyor. Bu sıkıntıyı çözmeye yönelik çabalarımız sürüyor. Bu çabalar dâhilinde yeni bir özellik devreye soktuk. Buna göre, konum seçiminin kabul edilemeyecek kadar uzun beklemelere sebep olabileceğini öngördüğümüz durumlarda, otomatik doldurma sistemi devreye giriyor. Elde ettiğimiz ilk veriler, yüksek MMR düzeyindeki bekleme sürelerinin dikkate değer oranda azaldığını ve Ustalık ile üzeri aşamalardaki oyuncuların sadece on karşılaşmadan birinde otomatik doldurmadan etkilendiğini gösteriyor.
Oranlardan Görüntüler;
Sırada bekleme sürelerinin Elmas altındaki herkes için nispeten yükseldiği dikkatinizi çekmiş olsa gerek. Bu durumun otomatik doldurma özelliğini açmamızla hiçbir ilgisi yok. Aksine bu durum, şampiyon seçiminde yaptığınız birincil konum tercihini elde etme şansınızı yükseltmek adına verdiğimiz bir ödünün sonucu. Bu sayede Dereceli'de hangi aşamada olursanız olun, birincil konum tercihinizde oynama ihtimaliniz artık daha fazla görünüyor.
Bunlar olumlu kazanımlar; peki ya otomatik doldurma özelliğine yönelik eleştirilere ne demeli? Otomatik doldurma yeni şampiyon seçiminin en öne çıkan vaatlerinden birini, yani istediğiniz konumda oynamanız düşüncesini gölgeliyor. Bu, yerinde bir eleştiri. Oyuncuları iradeleri dışında otomatik doldurma sistemine dâhil etmek, oyuncuların bazen en başarısız oldukları konumda oynamak zorunda kalmaları anlamına gelebiliyor ve bu da kendisini sadece belli bir alanda (örneğin orta koridorda) geliştirmiş oyuncular için en yüksek rekabet düzeyine ulaşmayı zorlaştırıyor.
Şu anda bu durumu kabullenmemizin iki nedeni var:
Mevcut durumda karşımıza çıkan uzun bekleme süreleri ve eşleştirmedeki dengesizlikler, yeni şampiyon seçimi ile birlikte gelen konum seçme özelliğinin sonucu.
Yine de yeni şampiyon seçiminin bize sunduğu kazanımlardan vazgeçmek gibi bir niyetimiz yok; zira yeni şampiyon seçimi, yüksek MMR'lı oyunculara istedikleri konumda oynama açısından, geçtiğimiz sezon kullanılan Dereceli Sıralı Seçim sistemine göre çok daha fazla olanak sağlıyor. Bu nedenle mevcut sistemi rafa kaldırmak yerine, tercih ettiğiniz konumda oynayamamanın getirdiği mutsuzluğu en aza indirecek düzenleme ve geliştirmeler yapmaya devam edeceğiz.
Dinamik Sıra'ya geçişin altında LoL'ün takım oyunu özelliğini pekiştirme amacı yatıyor; bu yüzden organize takım oyunun şu ankine göre çok daha kolay hâle gelmesi gerektiğini düşünüyoruz. LoL'ün takım oyunu niteliğini desteklemek için doğru platformları, araçları ve takım bulma olanaklarını sunmamız gerekiyor. Henüz bu noktaya ulaşabilmiş değiliz ama ulaşmak için gereken çalışmaları yapmaya kararlıyız.
Bu, her daim düzenlenip geliştirilmesi gereken bir süreç. Dereceli deneyimini geliştirmeye yönelik planlarımız hakkında ayrıntıları paylaşmaya devam edecek ve nelerin olumlu, nelerin olumsuz sonuçlar verdiğine dair şeffaf olacağız. Sonuçta her tür oyuncuya (sadece tek başına oyuna girenler, yüksek MMR tayfası ve şu anda Dinamik Sıra'dan memnun olanlar da dâhil) olabilecek en iyi LoL deneyimini sunmayı amaçlıyoruz.