• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Medieval II: Total War (MII:TW) Temel Gelir Kaynakları Ekonomi Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

EKONOMİ REHBERİ - TEMEL GELİR KAYNAKLARI

Bu konuda M2TW'deki ekonomik sistemin tüm ayrıntılarını ele almaya çalışacağım.

Öncelikle ekonomi devletinizin gelir-giderleri, harcamaları, vergileri vs. gibi konuların bütünüdür. Ülkenizin harcamalarını karşılayabilmek için ekonominizin iyi olması gerekir. Oyunda ekonomi 4 ana gelirkaynağından oluşur: Vergiler, Tarım, Ticaret ve Madencilik. Şimdi bu 4 gelir kaynağından da bahsedelim:

1- TARIM

Tarım, yerleşimlerinizdeki yiyecek stoğunu karşılayan ve nüfus artışını sağlayan gelir kaynağıdır. Öncelikli amacı şehirdeki nüfus artışını hızlandırmak ve o şehrin yiyecek stoğunu sağlamaktır. Sağladığı gelirin miktarı ise tarlaların kurulduğu bölge topraklarının verimli olup olmamasına bağlıdır. Harita üzerinde fare ile sağ tıka basık tutarak bölgenin ne derece verimli olduğunu görebilirsiniz (low fertile, medium fertile, high fertile). Yerleşimdeki tarım seviyesini, şehir ayrıntılarındaki hasat düzeyine bakarak görebilirsiniz.

İlk seviye tarlalar başlangıçta her şehre kurulması gerekse de ileri seviye tarlaları daima nüfus artışının hızlanmasını istediğiniz büyük yerleşimlere kurun. Çünkü ana amaç nüfusu artırmaktır. Özellikle önceden ileri seviye tarla kurulan şehirler veba ile karşılaştığında daha az kayıp verirler. Tarım seviyesini geliştiren binaları kısaca tanıyalım:

1. Seviye Tarım: Land Clearance (Temizleme Alanı):
%23northern_european_farms.png


2. Seviye Tarım: Communal Farming (Toplumsal Tarım Alanı):
%23northern_european_farms+1.png


3. Seviye Tarım: Crop Rotation (Biçme Alanı)
%23northern_european_farms+2.png


4. Seviye Tarım:
Irrigation (Sulama Alanı)
%23northern_european_farms+3.png

maxayrac3.jpg

2- TİCARET

Ticaret, hem kendi ülkenizdeki şehirler hem de yabancı ülkelerdeki şehirler arasında yapılan büyük çaplı ticaret ağına verilen isimdir. Bölgelerinizde bulunan kaynaklar diğer şehirlere gider, oradan gelen kaynaklar size gelir vs. bu böyle gider. Ticarî kaynaklar ne kadar nadir, yani az bulunur olursa değeri o kadar yüksek olur. İki tür ticaret vardır, kara ticareti ve deniz ticareti. Hem deniz hem kara ticareti yapan bir şehrin geliri sadece kara ticareti yapan bir şehirden elbette fazladır. Hem deniz hem kara ticareti bir arada olunca denizden gelen ithalat ve ihracatlar ile karadan gelen ithalat ve ihracat malları ticareti daha da zenginleştirir. Bu yüzden ekonomik açıdan konumu iyi olan şehirler her zaman ticarî açıdan geliştirilmelidir.

Kara ticareti binaları:

1. Seviye Ticaret Binası: Grain Exchange (Tahıl Pazarı)
%23northern_european_corn_exchange.png


2. Seviye Ticaret Binası: Market (Çarşı)
%23northern_european_market.png


3. Seviye Ticaret Binası: Fairground (Panayır)
%23northern_european_fairground.png


4. Seviye Ticaret Binası: Great Market (Büyük Çarşı)
%23northern_european_great_market.png


5. Seviye Ticaret Binası:
Merchant's Quarter (Büyük Ticaret Merkezi)
%23northern_european_merchants_quarter.png


Deniz ticaret limanları:

1. Seviye Deniz Ticareti Limanı: Port (Liman)
%23northern_european_c_port.png


2. Seviye Deniz Ticareti Limanı: Merchant's Wharf (Ticaret Limanı)
%23northern_european_merchants_wharf.png


3. Seviye Deniz Ticareti Limanı: Warehouse (Ambar Limanı)
%23northern_european_warehouse.png


4. Seviye Deniz Ticareti Limanı: Docklands (Rıhtım)
%23northern_european_docklands.png


Ayrıca asıl amacı orduların ve diğer karakterlerin daha fazla yol katetmelerini sağlayan yollar da ticarete katkı sağlar:

1. Seviye Yol: Dirt Roads (Toprak Yol)
%23northern_european_c_roads.png


2. Seviye Yol: Paved Roads (Taş Yol)
%23northern_european_c_paved_roads.png

maxayrac3.jpg

3- VERGİLER

Vergiler, elinizde bulunan tüm yerleşimlerin her tur size ödemek zorunda olduğu paraların toplamıdır. Bu vergilerin düzeyi şehir tipi yerleşimlerde değiştirilebilirken kalelerde değiştirilemez. Şehir nüfusu arttıkça o şehir gelişir, geliştikçe de vergi miktarı kendiliğinden artar. Ama amacınız daima en yüksek vergi düzeyi olsun. Bunu sağlamak için de şehirde huzurun ve mutluluğun sağlanması gerekiyor. Yoksa isyanlar hatta ayaklanmalar çıkabilir. Kamusal düzeni sağlayan binalar:

1. Seviye Kamusal Düzen Binası:
Town Hall (Kasaba Kurulu)
%23northern_european_town_hall.png


2. Seviye Kamusal Düzen Binası: Council Chambers (Konsey Kurulu)
%23northern_european_council_chambers.png


3. Seviye Kamusal Düzen Binası: City Hall (Şehir Kurulu)
%23northern_european_city_hall.png


4. Seviye Kamusal Düzen Binası: Mayor's Palace (Başkanlık Kurulu)
%23northern_european_mayors_palace.png


Kamusal mutluluğu sağlayan binalar:

1. Seviye Kamusal Mutluluk Binası: Inn (Konaklama Yeri)
%23northern_european_inn.png


2. Seviye Kamusal Mutluluk Binası: Tavern (Taverna)
%23northern_european_tavern.png


3. Seviye Kamusal Mutluluk Binası: Coaching House (Konaklama Evi)
%23northern_european_coaching_house.png


4. Seviye Kamusal Mutluluk Binası: Pleasure Palace (Eğlence Sarayı)
%23northern_european_pleasure_palace.png

maxayrac3.jpg

4- MADENCİLİK

Madencilik, altın, gümüş ve bakır gibi işlenebilen maddeler bulunduran bölgeler için vazgeçilmezdir. Bu bölgedeki maddeleri işleyebilmek için maden ocakları kurulur ve o maddeden daha fazla gelir sağlanır. Bu maden ocaklarının maliyeti yüksektir fakat getirdiği gelir stabil olduğundan ekonomik açıdan büyük destek sağlar. Oyunun başlarında kurmak için yeterli ekonomi olmayabilir. Ama ileriye dönük yatırımlar yapmak istiyorsanız bu madenleri kurmaya değer. İki seviye maden ocağı vardır:

1. Seviye Maden Ocağı: Mines (Madenler)
%23northern_european_mines.png


2. Seviye Maden Ocağı: Mining Network (Maden Ocakları)
%23northern_european_mines+1.png


Unutmayın, bu gelir kaynaklarından en çok verimi "şehir" (city) tipi yerleşimlerden alabilirsiniz. Kaleler askerî açıdan destek veren yerleşim birimleridir. Ama aynıları kaleler için de geçerlidir. Yani tarla kurduğunuzda kaledeki nüfus artışı da hızlanır. Bir yerleşimin toplam gelirinin çok olması bir çok faktöre bağlıdır. Ticarî açıdan iyi bir konumda olması, denize kıyısı olması, nüfusun çokluğu ve yerleşimin seviyesi, yerleşim bölgesinde kaynaklar, işlenebilir kaynakların olması, şehri yöneten valinin özellikleri, şehrin düzeni ve mutluluğu, vergi düzeyi vs...
 
Geri
Üst