IMLEGEND
Aileden
Komut bloğu ile ilgili rehberimizin üçüncü bölümünde “Raw JSON†formuna bakacağız. Ayrıca bunu kullanacağınız bir kaç tane de komut yazacağım. Önceki yazıda da söylediğim gibi “<>†işaretlerini önemsemeyin.
-Raw JSON
-text: Kullanılacak metin. Örnek;
Kod:
[FONT=verdana]<{text:"Bu metin örnektir! Para ile satılmaz. @ıİşğŞş£#'0123546782399"}>[/FONT]
-extra: Eğer metinin devamı farklı renk, kalınlık ve benzeri şekilde olacaksa “extra†ile sanki yeni bir Raw JSON yazarmış gibi ekleme yapabiliyoruz. Fakat eventler yeni metine de eklenecektir. İstediğiniz kadar extra ekleyebilirsiniz. Örnek;
[
CODE]<{text:"Benim Adım: ", extra:[{text:"Cem"}]}>.[/CODE]
Bu örnekte şöyle bir sorun var ki biz ne renk ekledik ne de altı çizili yaptık. Bu nedenle “Benim Adım: †ile “Cem†arasında bir fark olmayacak ve extra kullanmanın mantığı kalmayacak. Fakat daha sonra göstereceğim şeylerden biraz kullanırsam anlayacaksınız;
Kod:
[FONT=verdana]<{text:"Benim Adım: ", color:red, strikethrough:true, italic:true, extra:[{text:"Cem", color:gold, bold:true, underlined:true, italic:false, strikethrough:false}]}>.[/FONT]
Yeni örnekte ise “Cem†metninin rengi ve kalınlığı farklı. Ayrıca altı çizili ve eğik değil. Ama “Benim Adım: †metninin rengi kırmızı, eğik, üstü çizili ve kalın değil. Üzeri çizili derken kastettiğim; “Benim Adım: “. Ayrıca fark ettiyseniz extranın içine “italic:false†ve “strikethrough:false†yazdım. Çünkü önceden bunları eklediğim için extranın içine de bunlar etki ederdi.
-color: Bu rengi belirler. Standart olarak “whiteâ€tır. Mevcut renkler; “black, dark_blue, dark_green,dark_aqua, dark_red, dark_purple, gold, gray, dark_gray, blue, green, aqua, red,light_purple, yellow, white (bilin diye söylüyorum bu parantezin solunda beyaz bir “white†yazısı var, yazıyı seçerseniz görürsünüz)“. Herhalde hangi kodun hangi renge denk geldiğini söylememe gerek yok?! Örnek;
Kod:
[FONT=verdana]<{text:"ABC abc 123 987", color:aqua}>[/FONT]
-bold: Kalınlığı belirler. Standart olarak “falseâ€tur. Örnek;
Kod:
[FONT=verdana]<{text:"fghc = xqOpx", bold:true}>.[/FONT]
-underlined: Altı çizili olup olmamayı belirler. Altı çizili derken kastettiğim: “Bu bir altı çizili yazı“. Standart olarak “falseâ€tur. Örnek;
Kod:
[FONT=verdana]<{text:"gfhc = ???!!!===", underlined:true}>.[/FONT]
-italic: Eğikliği belirler. Standart olarak “falseâ€tur. Örnek;
Kod:
[FONT=verdana]<{text:"Eğik yazmak zordur.", italic:true, bold:true, color:green, extra:[{text:" Sizin için!..", color:red, underlined:true, bold:true, italic:false}]}>[/FONT]
-strikethrough: Üstü çizili olup olmamayı belirler. Standart olarak “falseâ€tur. Üstü çizili derken kastettiğim “ABC“. Örnek;
Kod:
[FONT=verdana]<{text:"ABC", strikethrough:true}>[/FONT]
-obfuscated: Metnin karmakarışık ve sürekli değişen karakterlerden oluşmasını sağlar. Bu özellikte bir yazı okunamaz. İsterseniz deneyin, görün. Standart olarak “falseâ€tur. Örnek; (Kullanım yönünden ben bunu noktalama gibi kullanmanızı öneriyorum. Yani “-obfuscatedâ€deki “-“e bu özelliği vererek çok güzel bir işaret elde edebilirsiniz.)
Kod:
[FONT=verdana]<{text:"-", color:gold, obfuscated:true, bold:true, extra:[{text:"obfuscated", color:red, obfuscated:false, bold:true}]}>[/FONT]
-insertion: Bu özelliği olan bir yazı sohbet ekranına yazılırsa ve bu yazıya klavyeden shift tuşuna basarak tıklarsanız bu yazı direkt olarak sizin yazdığınız yere gelir (orijinal adı chat-input Türkçeleştirmeye çalıştım.). Standart olarak “falseâ€â€˜tur. Örnek;
Kod:
[FONT=verdana]<{text:"Bu yazıyı yazmakla uğraşmamak için üzerine shift tuşuna basarak tıklayın.", insertion:true}>[/FONT]
Aslında biraz daha özellik var ama yazı çok uzayınca sıkıcılaşıyor. Şimdi diyeceksiniz; “Bu kadar şey yazmışsın iyi güzel de bu yazıları oyuna nasıl yazacağız?â€. Öncelikle hangi sürümde oynadığınıza bağlı. Şuan için oyunda Raw JSON türü metinleri kullanabileceğimiz 4 yol var:
Kod:
[FONT=verdana][I]- [B]/tellraw[/B] komutu ile sohbete yazmak. (1.7.2 Sürümü)[/I][/FONT]
Kod:
[FONT=verdana][I]- [B]/give[/B] komutu ile yazılı kitap almak. (1.7.2 Sürümü)[/I][/FONT]
Kod:
[FONT=verdana][I]- [B]/title[/B] komutu ile ekrana yazmak. (1.8.x Sürümü)[/I][/FONT]
Kod:
[FONT=verdana][I]- [B]/setblock[/B] komutu ile tabela oluşturmak. (1.8.x Sürümü)[/I][/FONT]
Şimdi yalnızca /tellraw ve /title’ı anlatacağım. Çünkü diğerleri daha karışık.
/tellraw
Bu komut yalnızca 1.7.2 ve üstü sürümlerde çalışır ve kullanmak için yetkili olmak gerekir.
Kod:
[FONT=verdana]/tellraw <yazınınGösterileceğiOyuncular> <Raw JSON>[/FONT]
Evet, çok basit. İskelet yukarıda devamı size kalmış. Bir kaç örnek:
Kod:
[FONT=verdana]- /tellraw @a {text:"Sunucu Ağımıza Hoşgeldiniz", color:gold, bold:true}[/FONT]
Kod:
[FONT=verdana]- /tellraw @a[r=10] {text:"Daha fazla yaklaşma!..", color:dark_red, bold:true}[/FONT]
(“@a[r=10]†için ilk bölüme bakınız... :BAĞLANTI)
Kod:
[FONT=verdana]- [B]/tellraw @a[m=1] {text:"Ooo, bakıyorum da gm almışsınız?!", color:blue, italic:true, underlined:true}[/B][/FONT]
(“@a[m=1]†için ilk bölüme bakınız... :BAĞLANTI)
/title
Kod:
[FONT=verdana]/title <yazınınGösterileceğiOyuncular> title <Raw JSON>[/FONT]
Kod:
[FONT=verdana]/title <yazınınGösterileceğiOyuncular> subtitle <Raw JSON>
[/FONT]
Kod:
[FONT=verdana]/title <standartAyarlaraDönecekOyuncular> reset[/FONT]
Kod:
[FONT=verdana]/title <yazınınGösterileceğiOyuncular> times <girişSüresi : "Minecarft Tick" olarak> <ekrandaKalışSüresi : ""Minecraft Tick"olarak> <gidişSüresi: "Minecarft Tick" olarak>[/FONT]
Kod:
[FONT=verdana]/title <yazınınSilineceğiOyuncular> clear[/FONT]
Bu komut yalnızca 1.8 ve üstü sürümlerde vardır. Kullanmak için yetkili olmak gerekir.
- Ekranı dolduracak kadar büyük bir yazı yazar.
- Ufak bir yazı yazmayı sağlar. Ama bu komutun çalışması için daha sonra 1. komut “<yazınınGösterileceğiOyuncular>†kısmları aynı olacak şekilde çalıştırılması gerekir. (Biliyorum kafanız yandı. Örneklere bakın.)
- “times†ve “subtitle†ile ayarlanmış süre ve yazıların standart değerlerine dönmesini sağlar.
- Yazının ve altındaki ufak yazının (subtitleın) ekrana giriş, ekranda bekleme ve ekrandan çıkış efektlerinin süresini belirler. (yazının ekranda belirmesi ve ekrandan çıkması solma efektleri ile olur). Minecraft Tick’i ile belirtilir. 1 Saniye = 20 Minecraft Tick. Standart olarak yazılar 20 tickte gelir, 60 tick bekler ve 20 tickte yok olur. Yani standart olarak yazılar 1 saniyede belirir, 3 saniye ekranda yazar ve 1 saniyede solarak yok olur. 3. komut ile “timesâ€ları standart değerlere ayarlarsınız.
- Bu komut ile belirlediğiniz oyuncuların ekranındaki yazılar birden yok olur (solma efekti olmadan, direkt olarak).
Önce bu komutu:
Kod:
[FONT=verdana]/title @a subtitle {text:"ÇOOOOOOOOOOK HAVALIDIR!!!::..", color:dark_purple, bold:true}[/FONT]
Sonra da bu komutu:
Kod:
[FONT=verdana]/title @a title {text:"Centeglassered", color:gold, italic:true}[/FONT]
çalıştırarak 2. komutun açıklaması ile ne anlatmaya çalıştığımı anlarsınız sanırım.
Hadi daha uzun süre ekranda kalmasını ama çok kısa bir sürede girmesini sağlayalım. Önce bu komutu yazın ve çalıştırın:
Kod:
[FONT=verdana]/title @a times 10 120 10[/FONT]
Daha sonra üstteki iki komutu sırasıyla çalıştırın. 10 * 1/20 = 0.5. 120 * 1/20 = 6. Yani bu yazı ve alt yazı yarım saniyede görünecek, 6 saniye ekranda kalacak ve yine 0.5 saniyede solarak yok olacak. Şimdi sürenin eski haline gelmesini istiyoruz. Ne yapacağız? Tabii ki de bu komutu:
Kod:
[FONT=verdana]/title @a reset[/FONT]
Böylece hem süre hem de alt yazı sıfırlandı. Ayrıca:
Kod:
[FONT=verdana]/title @a title {text:"Centeglassered", color:gold, italic:true}[/FONT]
yazdıktan sonra yazı kaybolmadan:
Kod:
[FONT=verdana]/title @a clear[/FONT]
yazarsanız yazının aniden kaybolduğunu göreceksiniz.
- MineCraft Komut Bloğu Rehberi Bölüm 1: https://www.maxigamerz.com/f978/minecraft-komut-blogu-rehberi-bolum-1-a-241775/
- MineCraft Komut Bloğu Rehberi Bölüm 1: https://www.maxigamerz.com/f978/minecraft-komut-blogu-rehberi-bolum-2-a-241776/
- MineCraft Komut Bloğu Rehberi Bölüm 1: https://www.maxigamerz.com/f978/minecraft-komut-blogu-rehberi-bolum-3-a-241778/
- MineCraft Komut Bloğu Rehberi Bölüm 1: https://www.maxigamerz.com/f978/minecraft-komut-blogu-rehberi-bolum-4-a-241779/
Alıntıdır.
Son düzenleme: