IMLEGEND
Aileden
En son Raw JSON‘dan bahsetmiştik. Ama tıklanınca ve fareyi üzerine götürünce komut çalıştırma gibi şeyleri atladım çünkü karmaşıklar. Ayrı bir yazı da yalnızca onlara değineceğim.
Hatırlarsanız 4 kullanımı vardı. İkisini gösterdim. Sıra şimdi diğer ikisinde;
-Kitaplar
Kitaplarda şekilli ve renkli yazılar yazmanın bir yolu onların içine Raw JSON yazmaktır. Ama bunu normal bir şekilde yaparsanız olmaz.
Kod:
[FONT=verdana]/give @p minecraft:written_book 1 0 {title:"Kitabın adı", author:"Kitabın yazarı", pages:["sayfa1", "sayfa2"]}[/FONT]
Komutuyla yazılı bir kitap alabiliyoruz. Sanırım ne yapacağımızı fark ettiniz. Raw JSON’ı kitaba böyle yazacağız.
Notlar:
- 1.7 sürümlerinde çalışıyor ama gereksiz yere hata verebiliyor. 1.8’de ise çok güzel çalışıyor.
- Eğer sayfaların içine yazdığınız yazı sayfaya sığmıyorsa sığmayan yer görünmüyor. Yani onu ayarlamanız lazım.
- Komut çok karmaşık olabiliyor bu nedenle bir metin belgesine yazıp oyuna kopyalayın derim. (Notepad++ programını öneririm)
- Komut çok uzun olacağı için oyuncular sohbet ekranına yazamayabilir. Bu nedenle bir komut bloğuna yazılıp oradan çalıştırılmak zorunda olabilir.
- pages[] listesinin içindeki sayfalar birer String. Bu nedenle Ҡişaretleri arasına yazılıyorlar. Ama biz de Raw JSON’da Ҡkullanıyoruz. Bunların karışmasını nasıl engelleyeceğiz? İşte burada \†işareti devreye giriyor. Java’da bir String’in içine tırnak işareti yazmak istiyorsanız \†şeklinde yazarsınız. Örnek vereyim;
Kod:
[FONT=verdana]/give @p minecraft:written_book 1 0 {title:"Örnek Kitap", author:"Cem", pages:["[COLOR=#FF6600][B][U]{text:\"Raw JSON Gücü\"[/U][/B][/COLOR], color:red, bold:true}]}[/FONT]
Buradaki birinci sayfaya yazdığım önemli. Oyun tırnak işaretlerini karıştırmasın diye \†işaretini kullandım.
-Tabelalar
Tabii ki de tabelalarda da renkli yazılar, şekilli yazılar veya tıklanınca komut çalıştırma gibi şeyleri yapabiliyoruz. Aynı kitaptaki gibi. Yalnızca /give yerine /setblock komutunu kullanacağız.
Kod:
[FONT=verdana]/setblock ~ ~1 ~ minecraft:standing_sign 0 replace {Text1:"satir1", Text2:"satir2", Text3:"satir3", Text4:"satir4"}[/FONT]
Bu komut biraz daha karmaşık. Bu nedenle kitapla neredeyse aynı olsa bile notları yazıyorum.
Notlar:
- Yalnızca 1.8 ve üstü sürümlerde çalışıyor.
- Eğer yazı satıra sığmıyorsa sığan kadar görünüyor.
- Komut çok karmaşık olabiliyor bu nedenle bir metin belgesine yazıp oyuna kopyalayın derim.
- Komut çok uzun olacağı için oyuncular sohbet ekranına yazamayabilir. (Sohbet ekranında belli bir karakter sınırı var.) Bu nedenle bir komut bloğuna yazılıp oradan çalıştırmak zorunda kalabilirsiniz.
- minecraft:standing_sign yerine minecraft:wall_sign kullanılabilir. İlki yerde duran tabela. İkincisi duvarda duran tabela olur.
- Tabelanın yönünü değiştirmek için minecraft:standing_sign’dan sonraki 0’ı değiştirin. İstediğiniz yöne gelene kadar.
- ~ ~1 ~ yerine <x> <y> <z> formatını kullanabilirsiniz. ~ komutu çalıştıranın koordinatı demektir. ~ ~1 ~ ise komutu çalıştıranın 1 blok üstü anlamına geliyor.
- Tırnak işaretleri ile ilgili durum burada da geçerli.
- Eğer bir satırı boş bırakmak istiyorsanız onu eklemenize gerek yok. Yani 4. satırda bir şey yazmasını istemiyorsanız direkt olarak şunu kullanın;
Kod:
[FONT=verdana]/setblock ~ ~1 ~ minecraft:standing_sign 0 replace [COLOR=#FF6600][U][B]{Text1:"satir1", Text2:"satir2", Text3:"satir3"}[/B][/U][/COLOR][/FONT]
Faydalı olacak diğer bir şey ise Minecraft JSON Creator. Hızlı bir şekilde sizin yerinize komutu oluşturacaktır.
- MineCraft Komut Bloğu Rehberi Bölüm 1: https://www.maxigamerz.com/f978/minecraft-komut-blogu-rehberi-bolum-1-a-241775/
- MineCraft Komut Bloğu Rehberi Bölüm 1: https://www.maxigamerz.com/f978/minecraft-komut-blogu-rehberi-bolum-2-a-241776/
- MineCraft Komut Bloğu Rehberi Bölüm 1: https://www.maxigamerz.com/f978/minecraft-komut-blogu-rehberi-bolum-3-a-241778/
- MineCraft Komut Bloğu Rehberi Bölüm 1: https://www.maxigamerz.com/f978/minecraft-komut-blogu-rehberi-bolum-4-a-241779/
Alıntıdır.
Son düzenleme: