aradabir007
Banlanmış Üye
- Aktiflik
- K.Tarihi
- 4 Eyl 2011
- Mesajlar
- 31
- Puanı
- 2
Minecraft’ta silahlar dost yada düşman Mob’ları daha hızlı öldürmenizi sağlayan araçlardır. Eğer bir Mob’dan 3 bloktan daha yakınsanız ve sol tıklama ile saldırırsanız, elinizde tuttuğunuz alete göre hasar verirsiniz.
Balta (Axe), Kazma (Pickaxe), ve Küreğin (Shovel) silah olarak kullanılabilmesi mümkündür. Eğer oyuncu elinde bu üçü veya kılıç (sword) tutmuyorsa sol tıklama ile yapacağı saldırılar sadece yumruk (fist)* hasarı verecektir.
Minecraft’ta silah olarak kullanabileceğiniz iki eşya mevcuttur. Kılıç ve Yay. Oyundaki hasar sistemi kalp cinsinden hesaplanır. Kullanılan materyale göre verdikleri hasarı aşağıdaki tablodan görebilirsiniz.
Oyundaki Mobların sağlık durumları da kalplerle ölçülür. Aşağıda oyundaki mobların kalp cinsinden sağlık durumları verilmiştir.
Tavuk (Chicken) - 2 Kalp
Koyun (Sheep) - 4 Kalp
İnek (Cow) - 5 Kalp
Domuz (Pig) - 5 Kalp
Örümcek (Spider) - 8 Kalp
İskelet (Skeleton) - 10 Kalp
Creeper - 10 Kalp
Zombie Pigmen - 10 Kalp
Zombie - 11 Kalp
Ghast - 5 Kalp
Vahşi Kurt (Wild Wolf) - 4 Kalp
Eğitimli Kurt (Tamed Wolf) - 10 Kalp
Slime - (Büyüklüğüne göre Min: 0.5 kalp Max: 16 kalp)
Magma Cube - (Büyüklüğüne göre Min: 0.5 kalp Max: 16 kalp)
Kılıç (Sword)
Çevredeki dost, düşman Mob’lara veya diğer oyunculara zarar verebilen tek yakın menzil silahıdır. Kılıçlar blokları diğer tüm aletlerden daha hızlı kırabililirler. (Örneğin Glowstone Block veya Cobweb) Atak yapılabildiği gibi aynı zamanda blokta yapılabilir. Blok yapmak için sol tuşa tıklamak yeterlidir. Blok yapmak kılıcın dayanımını iki kullanımlık düşürür.
Ortalama Kullanım Ömrü:
Ağaç (Wood)(60*) - 12-15 Mob**
Taş (Stone)(132*) - 33-44 Mob**
Demir (Iron)(251*) - 62-82 Mob**
Altın (Gold)(33*) - 6-8 Mob**
Elmas (Diamond)(1562*) - 520-781 Mob**
*Dayanıklılık değeri
**Kırılmadan öldürebileceği ortalama mob sayısı
Bir kılıcın ömrü = dayanıklılık değeri X vuruş başına vurduğu hasar şeklinde hesaplanır.
Kılıç kullanarak hasar almadan dövüşme yöntemlerinden biri size saldıran mob’un bir kare altında yer alarak saldırmaktır. (Düşmanın ayakları sizin kafanız hizasında olacak şekilde) Bu taktik özellikle bina savunmalarında çok işlevli olabilir.
Bir kılıcın Enchanting ile alabileceği 6 özellik mevcuttur.
Sharpness: Ekstra hasar verir. ( Smite veya Bane of Arthropods ile birlikte kullanılamaz)(Level başına 1.5 kalp ekstra hasar)
Smite: Zombilere, zombie pigmen’lere ve iskeletlere ekstra hasar verir. ( Sharpness ve Bane of Arthropods ile birlikte kullanılamaz.)(Level başına 2 kalp ekstra hasar)
Bane of Arthropods: Örümceklere, mağara örümceklerine ve silverfish’lere ekstra hasar verir. (Sharpness ve Smite ile kullanılamaz)(Level başına 1.5 kalp ekstra hasar)
Knockback: Atak yapılan mob’un savrulmasını sağlar.
Fire Aspect: Atak yapılan mob’un alev almasını sağlar. (sn başına 0.5 ekstra hasar sağlar)
Looting: Mob’larında üzerilerinde düşen eşyaların daha fazla düşme şansını artırır.
Yay (Bow) ve Ok (Arrow)
Yay, ok atarak mob’ları ve diğer oyuncuları uzak mesafeden öldürebilmenizi sağlar. Kullanabilmek için mutlaka envanterinizde (en alt barda olmasına gerek yok) ok bulunması gereklidir. Temel olarak sağ tıklama ile kullanabildiğiniz yayı, sağ mouse tuşuna basılı tutarak gerebilir ve daha fazla hasar verebilirsiniz. Yay gerilmişken oyuncu Shift tuşuna basılmış gibi Sneak modundaki hızla yürür. Ghast, iskelet, creeper, örümcek ve spider jockey üzerinde özellikle etkili olabilir. Oklar yerçekiminden etkilenirler. Kısa mesafe atışlarında pek belli olmasa da uzun mesafeli atışlar bunu görebilmek mümkündür. Aynı zamanda yay’dan Dispenser yapabilmek mümkündür.
Oklar ise yay’a cephane olarak kullanılır. Üretilebilir veya ölen iskeletlerden toplanabilir. Bir ok, doğru açı ve yükseklik sağlanırsa, full güçle fırlatıldığında 120 blok öteye gidebilir. Tam güçte fırlatıldığında 4.5 kalp (bazen 5), orta güçte 3 ve hiç yay germeden 0.5 kalp hasar verebilir. Oyuncu 90’ açı ile yukarıya attığı bir ok ile kendine hasar verebilir.
Bir yayın Enchanting ile alabileceği 4 özellik mevcuttur.
Power: Ekstra hasar verir. (1. seviyede normal hasarın 1.5 katı 5. seviyede 2.5 katı hasar verir)
Punch: Mob’ların oku yedikten sonra geriye doğru savrulmasını sağlar
Flame: Vurduğunuz mob’ların alev almasını sağlar.
Infinity: 1 ok ile sınırsız atış şansı verir.
Balta (Axe), Kazma (Pickaxe), ve Küreğin (Shovel) silah olarak kullanılabilmesi mümkündür. Eğer oyuncu elinde bu üçü veya kılıç (sword) tutmuyorsa sol tıklama ile yapacağı saldırılar sadece yumruk (fist)* hasarı verecektir.
Minecraft’ta silah olarak kullanabileceğiniz iki eşya mevcuttur. Kılıç ve Yay. Oyundaki hasar sistemi kalp cinsinden hesaplanır. Kullanılan materyale göre verdikleri hasarı aşağıdaki tablodan görebilirsiniz.
Oyundaki Mobların sağlık durumları da kalplerle ölçülür. Aşağıda oyundaki mobların kalp cinsinden sağlık durumları verilmiştir.
Tavuk (Chicken) - 2 Kalp
Koyun (Sheep) - 4 Kalp
İnek (Cow) - 5 Kalp
Domuz (Pig) - 5 Kalp
Örümcek (Spider) - 8 Kalp
İskelet (Skeleton) - 10 Kalp
Creeper - 10 Kalp
Zombie Pigmen - 10 Kalp
Zombie - 11 Kalp
Ghast - 5 Kalp
Vahşi Kurt (Wild Wolf) - 4 Kalp
Eğitimli Kurt (Tamed Wolf) - 10 Kalp
Slime - (Büyüklüğüne göre Min: 0.5 kalp Max: 16 kalp)
Magma Cube - (Büyüklüğüne göre Min: 0.5 kalp Max: 16 kalp)
Kılıç (Sword)
Çevredeki dost, düşman Mob’lara veya diğer oyunculara zarar verebilen tek yakın menzil silahıdır. Kılıçlar blokları diğer tüm aletlerden daha hızlı kırabililirler. (Örneğin Glowstone Block veya Cobweb) Atak yapılabildiği gibi aynı zamanda blokta yapılabilir. Blok yapmak için sol tuşa tıklamak yeterlidir. Blok yapmak kılıcın dayanımını iki kullanımlık düşürür.
Ortalama Kullanım Ömrü:
Ağaç (Wood)(60*) - 12-15 Mob**
Taş (Stone)(132*) - 33-44 Mob**
Demir (Iron)(251*) - 62-82 Mob**
Altın (Gold)(33*) - 6-8 Mob**
Elmas (Diamond)(1562*) - 520-781 Mob**
*Dayanıklılık değeri
**Kırılmadan öldürebileceği ortalama mob sayısı
Bir kılıcın ömrü = dayanıklılık değeri X vuruş başına vurduğu hasar şeklinde hesaplanır.
Kılıç kullanarak hasar almadan dövüşme yöntemlerinden biri size saldıran mob’un bir kare altında yer alarak saldırmaktır. (Düşmanın ayakları sizin kafanız hizasında olacak şekilde) Bu taktik özellikle bina savunmalarında çok işlevli olabilir.
Bir kılıcın Enchanting ile alabileceği 6 özellik mevcuttur.
Sharpness: Ekstra hasar verir. ( Smite veya Bane of Arthropods ile birlikte kullanılamaz)(Level başına 1.5 kalp ekstra hasar)
Smite: Zombilere, zombie pigmen’lere ve iskeletlere ekstra hasar verir. ( Sharpness ve Bane of Arthropods ile birlikte kullanılamaz.)(Level başına 2 kalp ekstra hasar)
Bane of Arthropods: Örümceklere, mağara örümceklerine ve silverfish’lere ekstra hasar verir. (Sharpness ve Smite ile kullanılamaz)(Level başına 1.5 kalp ekstra hasar)
Knockback: Atak yapılan mob’un savrulmasını sağlar.
Fire Aspect: Atak yapılan mob’un alev almasını sağlar. (sn başına 0.5 ekstra hasar sağlar)
Looting: Mob’larında üzerilerinde düşen eşyaların daha fazla düşme şansını artırır.
Yay (Bow) ve Ok (Arrow)
Yay, ok atarak mob’ları ve diğer oyuncuları uzak mesafeden öldürebilmenizi sağlar. Kullanabilmek için mutlaka envanterinizde (en alt barda olmasına gerek yok) ok bulunması gereklidir. Temel olarak sağ tıklama ile kullanabildiğiniz yayı, sağ mouse tuşuna basılı tutarak gerebilir ve daha fazla hasar verebilirsiniz. Yay gerilmişken oyuncu Shift tuşuna basılmış gibi Sneak modundaki hızla yürür. Ghast, iskelet, creeper, örümcek ve spider jockey üzerinde özellikle etkili olabilir. Oklar yerçekiminden etkilenirler. Kısa mesafe atışlarında pek belli olmasa da uzun mesafeli atışlar bunu görebilmek mümkündür. Aynı zamanda yay’dan Dispenser yapabilmek mümkündür.
Oklar ise yay’a cephane olarak kullanılır. Üretilebilir veya ölen iskeletlerden toplanabilir. Bir ok, doğru açı ve yükseklik sağlanırsa, full güçle fırlatıldığında 120 blok öteye gidebilir. Tam güçte fırlatıldığında 4.5 kalp (bazen 5), orta güçte 3 ve hiç yay germeden 0.5 kalp hasar verebilir. Oyuncu 90’ açı ile yukarıya attığı bir ok ile kendine hasar verebilir.
Bir yayın Enchanting ile alabileceği 4 özellik mevcuttur.
Power: Ekstra hasar verir. (1. seviyede normal hasarın 1.5 katı 5. seviyede 2.5 katı hasar verir)
Punch: Mob’ların oku yedikten sonra geriye doğru savrulmasını sağlar
Flame: Vurduğunuz mob’ların alev almasını sağlar.
Infinity: 1 ok ile sınırsız atış şansı verir.