IMLEGEND
Aileden
Oyuncunun El Kitabı
Herkese merhaba ! Bu konuda sizlere tek oyuncu bölümü hakkında bilinmesi gereken her şeyi anlatacağım.
Amacım oyun hakkında el kitabı olmayan olup da okumak hoşuna gidenlerin bilmediği bilgileri
veya yeni bir şeyler öğrendiği bir ortam hazırlama
Warband Nedir ?
Mount&Blade Warband fantastik ögelerin yer almadığı(bknz.büyü,ejderha),adı 'Kalradya' olan bir diyarda geçen orta çağ temelli bir RPG oyunudur.
PC Gamer dünyanın gelmiş geçmiş en iyi oyunları arasında Mount&Blade'i 91. olarak seçti.
KALRADYA
- Kalradya fantastik ögelerin yer almadığı(bknz. büyü,ejderha) hayali bir diyardır.Kalradyada dört iklim ve altı birbiri ile cenk eden krallık vardır.
Oyunu Nasıl Satın Alırım - Satın Almazsam Ne Olur ?
- Hepsi Burada - 29.98 TL Koleksyon Paketi
- D&R - 25.49 TL Koleksyon Paketi
- D&R - 8.99 TL Mount&Blade Warband
- Playstoreden SMS ile Mount&Blade alma işlemi hakkında kapsamlı bilgi için yazıya tıklayınız.
Not Bu linkler sürekli güncelleştirmeye tabi tutulcaktır (!)
Eğer oyunu satın almazsanız bir deneme sürümünde oynamış olacaksınız.7. seviyeye geldikten sonra oyun bir uyarı vericek ve oyun kapanacak.Oyunu yasa dışı yollarla oynamak hem suçtur hemde forumdan uzaklaştırılma sebebidir..
TARAFLAR
Ülkenin adı Svadya Krallığı
Hükümdarı Kral Harlaus
Meşru yöneticisi Suno Leydisi Isolla
Oyun başında genelde savaşta olduğu krallıklar Nord Krallığı - Kergit Hanlığı - Rodok Krallığı
Oyun başında kralın şehri/başkent Praven Şehri
En seçkin birliği Svadyalı Şövalye
Harita üzerindeki rengi Turuncu
İklim Ormanlık,yeşillik,ova
Svadya Kalradyanın batısında bulunan Svadyanın haritadaki rengi turuncudur.Svadya Krallığı güçlü birliklere sahiptir.Şövalyeleri Kalradyanın en güçlü birliğidir.Arbeletçileri haricinde bütün birlikleri ağır silahlar kuşanmıştır.Tek dezavantajları kalkanlarının çok dayanıklı olmamasıdır.Taktik yönünden zengin bir krallıktır.Kervan yönünden zengin bir ülkedir Svadya.Ormanlarında oldukça fazla Orman Haydutu bulundururlar ancak çok güçlü değillerdir,güçlü olmamasına rağmen sık oldukları için toplandıklarında büyük tehlie arz ederler bir keresinde iki yüz tanesiyle savaştığımı bile hatırlıyorum.Dhirim şehrine yolda sorun çıkmazsa günde en fazla kervan uğrayan şehirdir.Sınırları Bazen Denizinin uçsuz bucaksız mavisi ve Tayga ovasıdır(tundra).
Ülkenin adı Vaegir Krallığı
Hükümdarı Kral Yaroglek
Meşru yöneticisi Prens *** Valdym
Oyun başında genelde savaşta olduğu krallıklar Nord Krallığı - Kergit Hanlığı
Oyun başında kralın şehri/başkent Reyvadin Şehri
En seçkin birliği Vaegir Nişancısı
Harita üzerindeki rengi Bej
İklim Tundra
Vaegir Kalradyanın kuzey doğunda yer alır.Haritadaki rengi bejdir.Çok ağır zırhları yoktur.Ancak yay olarak Vaegir Nişancıları Kalradyanın en iyi nişancılarındadır.Tundta iklimi olan bu bölgede Tundra Haydutları ve deniz kıyısında olan Deniz Yağmacıları oldukca tehlikeli ve bol bulunur genede Svadyadaki orman haydutları kadar fazla kalabalık değillerdir.Vaegir'in sınırları Alai Denizinin sonsuz mavisi ve büyük tundra ovalarının sonuna kadar gider.
Ülkenin adı Kergit Krallığı
Hükümdarı Sancar Han
Meşru yöneticisi Dustum Han
Oyun başında genelde savaşta olduğu krallıklar Vaegir Krallığı - Svadya Krallığı - Sarranid Sultanlığı
Oyun başında kralın şehri/başkent Tulga Şehri
En seçkin birliği Kıdemli Kergit Atlı Okçusu
Harita üzerindeki rengi Mor
İklim Bozkır
Kergit Kalradyanın Doğusunda bulunur.Haritadaki rengi mordur.Ağır zırhları yoktur ancak hızlı atları ve iyi yayları vardır.Kargıcıları Svadya Şövalyeleri ve Sarranid Memlükleri ile karşılaştırılacak kadar iyi değildirler ancak Kıdemli Kergit Okçuları oldukça iyi hedef vurucularıdır.Bölgesinde oldukca fazla Bozkır Haydutları vardır.Atl birliği olmayan ve sabırsız olan kişilere oldukca zor ve sıkıcı anlar yaşatır.Sınırları çok yüksek olan bozkır dağlarında biter.Bozkırın ortalarındaki şehirler haydutlar yüzündende çok zengin değillerdir.
Ülkenin adı Nord Krallığı
Hükümdarı Kral Ragnar
Meşru yöneticisi Lethwin Ufuk- Aşan
Oyun başında genelde savaşta olduğu krallıklar Svadya Krallığı - Sarranid Sultanlığı - Vaegir Krallığı
Oyun başında kralın şehri/başkent Sargoth
En seçkin birliği Nord Kahramanları
Harita üzerindeki rengi Mavi
İklim Orman
Nord Kalradyanın kuzeyinde bulunur.Haritadaki rengi mavidir.Tihr ve Sargoth yani ülkenin içlerinde güçlü haydut birlikleri yoktur sadece bir kaç çapulcu grubu vardır ancak kuzey doğuya gittikçe Deniz Yağmacıları çoğalır ve işiniz zorlaşır.Asker olarak piyadeleri ağır olmasada iyi zırhlara sahiptir ancak okçuları için aynısı söylenemez.Kalradyanın en iyi kalkanları Nordlardadır.Okçuları Vaegir Nişancıları kadar iyi olmasada iyidir.Sınırları Argad Körfezi ve Alai Denizidir.
Ülkenin adı Rodok Krallığı
Hükümdarı Kral Yaroglek
Meşru yöneticisi Veluca Lordu Kastor
Oyun başında genelde savaşta olduğu krallıklar Svadya Krallığı - Sarranid Sultanlığı
Oyun başında kralın şehri/başkent Jelkala Şehri
En seçkin birliği Rodok Keskin Nişancısı
Harita üzerindeki rengi Yeşil
İklim Dağlık/Orman
Rodok Kalradyanın güney batısında yer alır.Haritadaki rengi yeşildir.Dağlık bölgelerinde oldukça(!) fazla Dağ Haydutları bulunur yakın mesafede pek etkili olmasa da cidaları oldukça zarar vericidir.O yüzden dağ haydutlarının karşısına kalkansız bir birlik ile çıkmaktan kaçının.Ayrıca bir soyluyla savaş girdiğinizde onu evinde yenmeniz oldukça kolaydır.İklim dağlık bölge olduğu için askerlerinizi bir tepenin eteğine çekerek Kalradyanın en iyi arbaletçileri olan Rodok Keskin Nişancılarından korunursunuz.Bu ülkenin sınırları;Bazen Denizinin sonsuz mavisidir.
Ülkenin adı Sarranid Sultanlığı
Hükümdarı Sultan Hakim
Meşru yöneticisi İncili Arwa
Oyun başında genelde savaşta olduğu krallıklar Rodok Krallığı - Kergit Hanlığı
Oyun başında kralın şehri/başkent Shariz Şehri
En seçkin birliği Sarranid Memluk
Harita üzerindeki rengi Sarı
İklim Çöl
Sarranid Kalradyanın güneyini tamamen kaplayan Sardak Çölündedir.Durquba ve Ahmerrad güzargahlarında kalabalık halde gezinen bolca Çöl Haydutları vardır.Kergitler kadar sinir bozucu olmasada kısa yaylarıyla etrafınızda gezinmesi ev ok atması(genede vuramaması)dışında kolay yenilenecek bir birlik.Birlikleri okçuları hariç ağır zırhlar kuşanmıştır.Okçularda diğer ülkelere göre gayet ağır zırhlar giymiştir.En seçkin birlikleri olan Memlukler'in atları Kalradyanın en iyi atlarıdır(forum dilinde tank).Atlar dışında Memlukler Svadya Şövalyesi ile karşılaştırılırsa tabiki Svadyalı Şövalyeler Memlukleri yener.Sınırları uçsuz bucaksız ve vücüdu kavuran Sardak Çölüdür.
Kalradyadaki Genel Terimler
Nam:Nam;oyun içindeki savaş kazanıldığında,turnuva kazanıldığında,ziyafet verildiğinde,bir lorta meydan okunduğunda,eğer düşük seviyede bir karakter açıp bir lortla münakaşaya girdiğinizde,bir lort'un yüzüne hakaret ettiğinizde,esir bir lordu kurtardığınız da,mareşal seçildiğinizde size gelir.Nam hiç bir şekilde düşmez.Karşılığında nam veren görevler yoktur.Ama görev sırasında nam kazanabilirsiniz.Nam ne işe yarar ? Nam karşınızdaki lortların size karşı olan ön yargısını değiştirir(onurla da ilgilidir),5 nam başına grup kapasiteniz +1 artar,bir krallık kurduğunuzda sürülen lortların size gelme olabilitesi artar,namınız savaş avantajınızı yükseltir,savaş avantajınız yükseldiğinde haritada grubu sizden daha büyük olan bir parti sizden kaçabilir(bilir !).
Onur:Onur; Bir zafer sonrası herhangi bir lort size esir düşerse onu bıraktığınızda,harita üzerinde çiftçiye yardım ettiğinizde,bir köyü haydutlardan kurtardığınız,kurtardığınız köyden size gelen hediyeleri ret ettiğinizde,bir leydi'den görev alıp yaptığınızda onur kazanırsınız.Aynı şekilde bir lort'un yüzüne hakaret ettiğinizde,düşman olsun olmasın bir çiftçi grubunu yağmaladığınızda,düşman olmayan kervan veya köyü kundakladığın da,görev sürecinde bir katili 'Sorun kişisel değil' diyerek öldürdüğünüzde onur kaybedersiniz.Onur ne işe yarar ? Onur lortların size olan ön yargısını değiştirir (namdan daha fazla),bir krallık kurduğunuzda sürgüne giden lortların sizin krallığınıza gelmesini sağlar(namdan daha fazla).Nam veren veya kazandıran görev yoktur.
Yönetme Hakkı: Yönetme hakkı Kalradya diyarı üzerinde ki hakkınızı ifade eder.Yönetme hakkının oyun sürecine etkisi krallar ve krallıklar size saygı duyar.Bir kral ve krallık tarafından tanınma olasılığınız artar(nam ve onurla alakası yoktur !).Yönetme hakkının dezavantajı yoktur.Yönetme hakkı yoldaşlarınızı propagandaya gönderek,barış antlaşması veya savaş ilanı edilerek,kralın size bir kale şehir veya köy vermesiyle kazanılır.
Evlilik: Oyunda siyasi veya gönül üzerine kurulu birleşmeler yapılabilir.Neden siyasi veya gönül üzerine mi dedim ? Eğer evleneceğiniz leydi sağlam bir aileye sahip ise kendinizi güvenceye alabilirsiniz.Genelde evlilikler bunun üzerine kurulur.Bazende sadece sevgi üzerine ilişki kurulabilir.
Bunan bağlı olarak kur yapma : Kur yapma konuştuğunuz leydi ile aranızdaki ilişkiyi arttırmaya yarar.Bazen bu iş zorlaşabilir.Kur yapmak için hanlardaki şairlerden şiirler öğrenebilirsiniz.Oyundaki her leydi'nin farklı bir şiir tarzı vardır(oyunda baya bir leydi var bununla ilgili bir çalışma yapacağım, baya bir zaman alacak).Bazende leydiler'in başka bir lort ile ilişkisi olabilir onu düello'ya davet ederek ve onu yenerek leydinin size ait olduğunu Kalradyaya duyurabilirsiniz...
Grup ve Grup Morali:Oyun gidişatında bir çok savaşa gireceksiniz ve o savaşlar büyük savaşlar olabilir.Ancak bir komutanın tarih yazması için emrinde asker olması gerekir.Askersiz bir komutan,memesiz kadına benzer.Düşmanlarınıza karşı ordunuzu toplayın.Askerlerinizi köylerden 'Gönüllü topla' seçeneği veya şehir hanlarında ki paralı askerlerden toplayabilirsiniz.Terfi sistemi askerlerinizin savaş meydanında öldürdüğü asker ve savaş sonunda bütün NPClere dağıtılan tecrübeyle orantılıdır.
Moral sistemi gayet güzel oluşturulmuş.Eğer savaştan kaçar,yenilir,yemeksiz kalır veya rehinelerden asker alır veya asker sayınızı yüz'ün üstüne çıkarsa olağan bir moral kaybı gerçekleşir.Savaş kazanır,bir köyü haydutlardan kurtarır ve çantanızdaki yemekler morale + puan kazandırıyorsa moraliniz yükselir.Moraliniz - seviyesine düşerse grubunuzdan askerler ayrılabilir ve harita üzerinde olağandan daha yavaş hareket ederseniz.Eğer moraliniz + da olursa harita üzerinde hareketiniz hızlanır ve savaş meydanında askerlerinizin size itaat etme hızı artar.Bu anttıklarımdan başka bir getirisi veya götürüsü yoktur.Askerlerinizin ekipmanını ve becerilerini değiştiremezsiniz.
Yoldaşlar:Oyun gidişatında şehirlerin hanlarından paralı asker bulabildiğiniz gibi kendinize NPCler de bulabilirsiniz.Bu NPC'ler özel askerlerdir ekipmanını ve becerilerini siz geliştirirsiniz hepsinin partinize katıldığında farklı becerileri gelişmiştir..Bazı NPCler kendileri arasında kavgalı olabilir bazıları da iyi anlaşıyor olabilir.Bu yüzden bütün NPCleri partinize ekleyemzsiniz.Sorun çıkar ve bazıları partinizden ayrılabilir.Daha kapsamlı bilgi en alttaki 'İşinize yarıyacak rehberler' bölümünde olacaktır.
Lort olma(derebeyi): Oyunda namınız +140 olunca bir krallığa bağlanabilirsiniz(onur ve idare hakkı ile alakası yoktur).Eğer namınız daha yüksek olursa +900 gibi komutanlık(derebeylik,lortluk) teklifi alabilirsiniz.Bir krallığa bağlandığınızda başlangıç olarak 'her zaman' kral size bir köy verir.Köyünüz sınır köyü değilse daha şansınız var demektir.
Mareşallik:Oyunda belli bir otoriteyi kazandıktan sonra kral tarafından mareşal seçilebilirsiniz.Mareşal seçimleri diğer lortlar tarafından yapılır ve kral seçer.Bazen kral kafasına göre seçebilir savaşın ortasında.Mareşallik kraldan sonra en yüksek yetkidir.Bütün derebeylerine ve krala emir verebilirsiniz.Krala şu köyü şuna ver vesaire diyemezsiniz yalnız,beni takip et,şunu takip et,şuraya git,şurayı yağmala,gibi emirler verebilirsiniz.
Hüküm !Oyun gidişatında bağlı olduğunuz krallığa isyan ederek veya hiç bir krallığa bağlı olmadan bir kale veya şehir alıp kendi krallığınızı kurabilirsiniz.Kral olduğunuzda kendi krallığınızı başka krallıklara tanıtabilir krallıklara savaş açar veya barış yapabilir kendinize derebeyleri çekebilir veya yoldaşlarınıza toprak vererek onları soylu yapabilirsiniz.
Dinar:Kalradyada ki para birimidir
Oynayış Tuş Kombinasyonları
Not:Burdaki bilgilerin bazılarını oyun menüsündeki başlangıç eğitimindende alabilirsiniz (!)
Unutmayın ki Mount&Blade'deki kılıç simülasyonu dünyada en gelişmiş kılıç simülasyonudur.
Bu yazı oyunu daha önce hiç oynamamış olan kişiler içindir.
PİYADE
W ileriye doğru yürüme
A sola doğru yürüme
D sağa doğru yürüme
S arkaya doğru yürüme
Kesici silahların piyadeyken dört yönü vardır;
- Üste doğru savurma(Fareyi yukarı kaldırıp bırakma)
- İçten vuruş,saplama(Fareyi alta doğru çekip bırakma)
- Soldan savurma(Fareyi sola doğru çevirerek bırakma)
- Sağdan savurma(Fareyi sağa doğru çevirerek bırakma)
At üstünde kesici silahların(çift elliler hariç)dört yönü vardır;
- İçten vuruş,saplama.
- Yukardan savurma.
- Soldan savurma.
- Sağdan savurma.
Ezici silahlar'ın üç yönü vardır(Piyadeler için.Mızraklar hariç)
- Üstten vuruş.Silah ağırsa rakibin kalkanını geçebilir ve zarar verebilir(bknz.çekiç,seher yıldızı).
- Soldan ve sağdan vuruş rakibin kalkanı kaplıysa ve silahınız ağır bir silahsa rakip yere düşebilir.
Mızraklar
- Saplama;kesici silahlara göre çok daha iyi saplanır.
- Üstten soldan ve sağdan vuruş asayla vurulmuş etkisi yaratır,rakip sarsılır.
SÜVARİ
At üstündeyken farenizi sola- sağa- yukarı aşağı tuşlarıyla bakışınızı değiştirebilirsiniz.A ve D ilede ata yön verebilirsiniz ayrıca W tuşu hızlandırır S tuşu yavaşlatır.
At üstünde mızrak
Çok kullanılan bir şey değildir.Mızrak kısa olduğu için rakibi bulamadan geri çekilir.Mızraklar kalkanlar kullanıldığında tek yönü vardır(saplama)kalkansız kullandıldığında sola sağa yukarı savurma ve saplamadır..Bazı mızraklar sadece yukarı savurma ve saplama ile kullanılır(bütün mızraklar için geçerlidir !).Bu yüzden at üstünde mızrak pek tavsiye edilmez.
Kargılar
Kargılar süvarilerin vazgeçilmezidir.Piyadeyken ve kalkansızken hafif kargı ve normal kargı yukarı savurma ve saplama olarak kullanılır ağır kargı ize sadece saplanır.Kalkanlı iken bütün kargılar saplanarak kullanılır(mızraklar gibidir).At üstündeyken kalkansız olsanızda mızrağı yukarı doğru savuramassınız at üstünde bütün mızraklar&kragılar tek yönde kullanılır oda saplamadır.
Büyük Kargı;Bu tamamen ayrı bir olaydır.Çok ağır bir silahdır ve yavaş kullanılır kalkansızda kalkanlıda piyadede süvaridede tek yönü vardır oda saplamadır.Hızlı saplanırsa Svadyalı Şövalyeyi bile tek vuruşta öldürür.
Arbaletler&Yaylar
Arbaletler yaylara göre daha ağır hasarlar verir.Ancak doldurması daha uzundur.Şahsen tercihim arbeletlerdir.Birlik olarak da arbaletli birlikleri öneririm.Yay&Arbalet kombinasyonu FPS oyunlarındaki gibidir sol tuşa basarsınız ve nişan alıp ateş edersiniz.Tekrar doldurmak için gene sol tuşuna basarsınız.
Tekme Atma
Savaş sırasında E tuşuna basarak tekme atabilir ve rakibinizi sarsabilirsiniz.
Yerleşim Yerleri
Şehirler
[TABLE="class: bbc_table"]
[TR]
[TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TR]
[TD]
Nord Krallığına Ait Şehirler;
- Thir
- Sargoth
- Werched
Vaegir Krallığına Ait Şehirler;
- Rivacheg
- Khudan
- Reyvadin
- Curaw
[/TD]- Thir
- Sargoth
- Werched
Vaegir Krallığına Ait Şehirler;
- Rivacheg
- Khudan
- Reyvadin
- Curaw
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="class: bbc_table"]
[TR]
[TD]
[TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TR]
[TD]
Svadya Krallığına Ait Şehirler;
- Dhirim
- Praven
- Uxkhal
- Suno
Kergit Hanlığına Ait Şehirler;
- Ichlamur
- Tulga
- Narra
- Halmar
[/TD]- Dhirim
- Praven
- Uxkhal
- Suno
Kergit Hanlığına Ait Şehirler;
- Ichlamur
- Tulga
- Narra
- Halmar
[TD]
Sarranid Sultanlığına Ait Şehirler;
- Shariz
- Durquba
- Ahmerrad
- Barriye
Rodok Krallığına Ait Şehirler;
-
Veluca
- Yalen
- Jelkala
-
[/TD]- Shariz
- Durquba
- Ahmerrad
- Barriye
Rodok Krallığına Ait Şehirler;
-
Veluca
- Yalen
- Jelkala
-
[/TR]
[/TABLE]
Kaleler
[TABLE="class: bbc_table"]
[TR]
[TD]
- Chalbek
- Hrus
- Jelbegi
- Tehlrog
- Albruq
- Curin
- Knudarr
- Ismirala
- Jeirbe
- Bulugha
- Slezkh
- Yruma
- Nelag
- Dramug
- Radoghir
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TR]
[TD]
- Chalbek
- Hrus
- Jelbegi
- Tehlrog
- Albruq
- Curin
- Knudarr
- Ismirala
- Jeirbe
- Bulugha
- Slezkh
- Yruma
- Nelag
- Dramug
- Radoghir
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="class: bbc_table"]
[TR]
[TD]
[TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TR]
[TD]
- Tevarin
- Ryibelet
- Kelredan
- Haringoth
- Vyincourd
- Senuzgda
- Reindi
- Rindyar
- Tilbaut
- Derchios
- Sungetche
- Tulbuk
- Malayurg
- Uhhun
- Unuzdaq
- Asugan
- Distar
[/TD]- Ryibelet
- Kelredan
- Haringoth
- Vyincourd
- Senuzgda
- Reindi
- Rindyar
- Tilbaut
- Derchios
- Sungetche
- Tulbuk
- Malayurg
- Uhhun
- Unuzdaq
- Asugan
- Distar
[TD]
Weyyah
Caraf
Teramma
Jameyyed
Samarra
Durrin
bardaq
Sharwa
Maras
Etrosq
Culmarr
Ibdeles
Jamiche
Almerra
Grunwalder
Ergellon
[/TD]Caraf
Teramma
Jameyyed
Samarra
Durrin
bardaq
Sharwa
Maras
Etrosq
Culmarr
Ibdeles
Jamiche
Almerra
Grunwalder
Ergellon
[/TR]
[/TABLE]
Köyler
[TABLE="class: bbc_table"]
[TR]
[TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TR]
[TD]
- Kulum
- Aldelen
- Buillin
- Rizi
- Ambean
- Kwyn
- Fenada
- Vayejeg
- Odasan
- Ruvar
- Jayek
- Mechin
- Fearchen
- Haen
- Udiniand
- Vezin
- Bazeck
- Shapeshte
- Slezkh
- Karindi
- Tismirr
- Shulus
- Uslum
- Hanun
- Fisdnar
- Ulburban
- Tebandra
- Sumbuja
- Rebache
- Ismırala
[/TD]- Aldelen
- Buillin
- Rizi
- Ambean
- Kwyn
- Fenada
- Vayejeg
- Odasan
- Ruvar
- Jayek
- Mechin
- Fearchen
- Haen
- Udiniand
- Vezin
- Bazeck
- Shapeshte
- Slezkh
- Karindi
- Tismirr
- Shulus
- Uslum
- Hanun
- Fisdnar
- Ulburban
- Tebandra
- Sumbuja
- Rebache
- Ismırala
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="class: bbc_table"]
[TR]
[TD]
[TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TR]
[TD]
- Balanli
- Elberl
- Nemeja
- Veidar
- Azgad
- Gisim
- Ruluns
- Ibrian
- Ryibelet
- Tahlber
- Chide
- Burglen
- Tshibitin
- Yalibe
- Ehlerdah
- Amere
- Ushkuru
- Toshdar
- Tadsamesh
- Rduna
- Ehlerdah
- Yaragar
- Nomar
- Amashke
- Peshmi
- Uhhun
- Kedelke
- Zagnush
- Tash Kulun
- Dashbigha
- Bulugur
- Dusturil
- Dugan
- Dirigh Aban
- Tulbuk
- Ada Kulun
- Bhulaban
[/TD]- Elberl
- Nemeja
- Veidar
- Azgad
- Gisim
- Ruluns
- Ibrian
- Ryibelet
- Tahlber
- Chide
- Burglen
- Tshibitin
- Yalibe
- Ehlerdah
- Amere
- Ushkuru
- Toshdar
- Tadsamesh
- Rduna
- Ehlerdah
- Yaragar
- Nomar
- Amashke
- Peshmi
- Uhhun
- Kedelke
- Zagnush
- Tash Kulun
- Dashbigha
- Bulugur
- Dusturil
- Dugan
- Dirigh Aban
- Tulbuk
- Ada Kulun
- Bhulaban
[TD]
- Hawaha
- Ayh Asuadi
- Mit Nun
- Rushdigh
- Dhibbain
- Tilimsal
- Qalyut
- Shibal Zumr
- Sekthem
- Tammuh
- Habba
- Mawiti
- Mazigh
- Aab
- Mijayet
- Iqbaly
- Fishara
- Unriya
- Uzgha
- Tazjunat
- Istinar
- Glunmar
- Ilvia
- Epeshe
- Dumar
- Fedner
- Dirigsene
- Chaeza
- Ruldi
- Ibdales
- Chelez
- Jamiche
- Saren
- Sarimish
- Serindar
- Pagundur
[/TD]- Ayh Asuadi
- Mit Nun
- Rushdigh
- Dhibbain
- Tilimsal
- Qalyut
- Shibal Zumr
- Sekthem
- Tammuh
- Habba
- Mawiti
- Mazigh
- Aab
- Mijayet
- Iqbaly
- Fishara
- Unriya
- Uzgha
- Tazjunat
- Istinar
- Glunmar
- Ilvia
- Epeshe
- Dumar
- Fedner
- Dirigsene
- Chaeza
- Ruldi
- Ibdales
- Chelez
- Jamiche
- Saren
- Sarimish
- Serindar
- Pagundur
[/TR]
[/TABLE]
Köyler
Köyler küçük yerleşim birimleridir.Köyle ilgilenen kişi Köy Yaşlısıdır.Köy Yaşlısı köy girişinde yüksek bir yerde(merdiven sonunda) veya kolay görülebilir bir yerdedir.Köylüler genelde kendilerini acındırır.İşler nasıl gidiyor dediğinizde refah seviseyi 'Çok Zengin' olsa bile gelen cevap 'Sabaha kadar çalışıyoruz ama yatağa genede aç dönüyoruzdur' Bu yazı arada değişebilir en iyi durumları 'İdare ediyoruz,halimize şükretmeliyiz' dir.Şehirdekilerde pek farklı değildir ama neyse.Köy Yaşlısından yani köyden görev aldığınızda ödül olarak size sadece tecrübe verirler.Köyü haydutlardan kurtardığınızda bir iki parça yemek verdikleri görülür.Almassanız onur kazanırsınız(bknz. Onur).Refah seviyesi 'Çok Zengin' bile olsa gelen vergi en fazla 700- 800 dinardır.
Köyle olan ilişkiler önemlidir çünkü köyle ilişkiniz çoğaldıkça gönüllü sayısı artar ve +60'dan sonra olan ilişkilerde genelde aldığınız gönüllüler eğitimli çıkar(bknz.Svadya Krallığındaki bir köyle ilişkiniz 65 diyelimki gönüllü aldığınızda 15 Svadyalı Milis geliyor bunun sebebi ilişkidir).Bu yüzden köyle ilişkiler özenli tutulmalıdır bazen kırk iki tane gönüllü geldiği bile görülmüştür.
Kaleler
Bu yerleşim yerlerinde halk yaşamaz.Burda şatolar vardır sadece surlarda askerler durmaktadır.Kalelerde her hangi bir çaba sarfetmenize gerek yok.Kaleden otomatik olarak 600- 700 dinar gelir(Şimdi sorarsınız madem kimse yaşamıyor nerdeen geliyor bu para ? diye orta çağda kalenin etraflarında köylüler yaşardır küçük küçük evler kalenin sınırları içerisinde yaşadıkları için vergi verirler)
Şehirler
Şehirlerde halk çok kalabalıktır o yüzden fakir olan bir şehirden bile ortalama 4000- 5000 kira 800- 900 vergi gelir.'Çok Zengin' olan bir şehirde asker maaşları katılmazsa ortalama 25000 dinar vergi gelir.Şehrimi nasıl zenginleştiririm diyenlerin tek yapması gereken çevresindeki köyleri korumaktır(şehre bağlı olan) ve çiftçilerini(şehre bağlı olan köylere bağlı olan çiftçileri)Böylece çiftçiler mallarını satacak ve şehriniz zenginleşecektir.
Talim Alanları
Oyun haritasında her krallığın toprağına bir tane düşmek üzere altı adet talim alanı vardır.Bu alanda oyuna yeni başlayan arkadaşlar kendilerini geliştirebilir ve gurubndaki askerlerle dövüşerek onları eğitebilir(bayılırsanız daha az tecrübe gelir).Talim alanları ele geçirilemez ve hiç bir krallığa bağlı değildir.
Gruplar
Harita üzerinde hareket eden herşey 'grup' olarak adlandırılır.Alt sınıflarıda vardır.
Harita üzerinde herhangi bir gurubun veya kendi grubunuzun üste fareyi getirdiğinizde bir liste çıkar bu listede en üstte her zaman özel karakterler bulunur yani NPCler.NPC'lerin yanında tam olarak sağlı belirtilir örneğin <Lort Meltor %76> Bu lort'un %76 canı olduğunu gösterir.Eğer bir karakterin canı %25in altına inerse kırmızı gözükür yaralıdır.%10un altına inerse ağır yaralıdır ve savaşlara giremez.On tane Piyadenizin olduğunu düşünün üçü yaralı diyelim o zaman partiye grubunuzun ekranın götür 10/7 yazar.Bu üç piyadenizin yaralı olduğunu gösterir.En üstte ise tüm askerler var.Örneğin on piyade beş süvariniz var.. iki süvariniz yaralı üç piyadeniz yaralıya en üstteki sayı 15/10 yazar bu toplam beş askerinizin yaralı olduğunu gösterir.
Harita üzerinde
Haydutlar gri rengindedir.
Deniz Yağmacıları
Çapulcular
Tundra Haydutları
Dağ Haydutları
Orman Haydutlar
Diğerleri kendi krallıklarının rengindedir.
Lortlar
Kervanlar
Çiftçiler
Krallar
Görev grupları mavi rengindedir.
Siz beyaz rengindesinizdir(renginiz oyun sürecinde değişmez)
Kısayollar
Harita üzerinde; C tuşu karakter ekranına açılır.P tuşu parti ekranına açılır. I tuşu çantanızı açar.Q tuşu oyun hakkında bilgilendirme,yerleşim yerleri,soylular,görevleriniz,en son gönderiler ve kayıtlarınız hakkında bilgi aldığınız pencereyi açar.
Karakter Ekranı
Özellikle
Güç özelliğine her +1 puan verdiğinizde sağlığınızı ve verdiğiniz hasarı arttırır.Ayrıca güç kriterleri olan silahları giyme şansı yakalarsınız..
Çeviklik özelliğine verilen her +1 puan saldırı hızınızı %0.5 arttırır ve 5 silah hüneri puanı kazandırır..
Zeka özelliğine her +1 puan verdiğinizde +1 yetenek puanı kazanırsınız..
Karizma özelliğne her +1 puan verdiğinizde birlik kapasiteniz +1 artar..
Zeka özelliğine her +1 puan verdiğinizde +1 yetenek puanı kazanırsınız..
Karizma özelliğne her +1 puan verdiğinizde birlik kapasiteniz +1 artar..
Yetenekler
Demir Vücut : Her +1 puan sağlık kapasitesini +2 arttırır.
Güçlü Darbe : Her +1 puan yakın dövüş silahlarının verdiği zararı %6 arttırır.
Güçlü Fırlatma : Her +1 puan gönderli silahların hasarını %7 arttırır.Ve daha fazla yetenek isteyen gönderli silahları giymeye yarar.
Güçlü Germe : Her +1 puan daha güçlü yayların kullanımını sağlar,her başarılı vuruşu %12 oranında arttırır ve her +1 puan ağır yayların kullanımı kolaylaştırır.
Silah Ustası : Her +1 puan silah hünerlerine +40 puan sağlar(60tan başlayarak).
Kalkan : Her +1 puan blokların ardından kalkanın aldığı hasarı %8 azaltır,kalkan hızını ve alanını da arttırır.
Atletizm : Her +1 puan hızınızı yükseltir.
Binicilik : Her +1 puan daha iyi atlara binebilmenizi sağlar.
Atlı Okçuluk : Her +1 puan at üzerindeyken mesafeli silah kullanımını kolaylaştırır.
Yağma : Her +1 puan toplanan ganimeti %10 arttırır.
Talimci : Her +1 puan bir günün sonunda gelen tecrübe sayısını arttırır.
İz Sürme : Her +1 puan harita üzerindeki grupların izlerini görmenize yarar.Daha fazla verildiğin de daha detaylı görünür.
Taktik : Her +1 puan savaş avantajınızı arttırır ve muharebeye daha fazla asker girmesini sağlar ve savaş sonunda askerlere/yoldaşlara gelen tecrübe puanları da artar.
Yön Bulma : Her +1 puan harita üzerinde grubunuzun hızını %3 oranında arttırır.
Tespit Etme : Her +1 puan harita üzerindeki görüş mesafesini %10 oranında arttırır.
Envanter Yönetimi : Her +1 puan çantanızda altı yeni bölme açar.
Yara bakımı : Her +1 puan birliğinizdeki yaralıların iyileşme hızını %20 arttırır ayrıca çantanızdaki sakat atları da bir müddet sonra iyileştirir.
Cerrahlık : Her +1 puan zarar gören askerin ölmek yerine bayılması oranını %4 oranında arttırır(yoldaşları kaplamaz onlar zaten ölmez hep bayılır).
İlk Yardım : Her +1 puan yoldaşlarınızın kaybettiği sağlığın savaş sonunda %5ini geri kazandırmasını sağlar.
Mühendislik : Her +1 puan kuşatma malzemelerinin inşa hızını ve topraklarınızda ki inşa hızını arttırır.
İkna : Her +1 puan sözünüzün geçmesini sağlar.Kılıç kalemden keskindir.
Esir Yönetimi : Her +1 puan esir kapasitenizi +5 arttırır.
Liderlik : Her +1 puan birlik kapasitenizi +5 arttırır grup moralini arttırır ve ödemeleri %5 oranında düşürür.
Ticaret : Her +1 puan ticaret kaybını %5 oranında azaltır.
Oyun Menüsü
Mount&Blade Warband'ı açtığımızda karşımıza şöyle bir menü çıkacak...
Bu menüde
Şu anki senaryo oyunun seçili olduğu modülü gösterir.
Mount&Blade Oyna seçeneği ile oyuna girebilirsiniz.
Ayarlar bölümünden oyunun ayarlarını yapabilirsiniz.
İptal seçeneği ilede oyundan çıkabilirsiniz.
Alıntıdır.