AraNeL
Aileden
Nasus diye bilinen esrarengiz yaratık Lig'e, uçsuz bucaksız ve kültürlü bir imparatorluğun parçası olduğu uzak bir dünyadan geldi. Orada Büyük Kütüphane'nin Muhafızı ilan edilmiş olan Nasus, saygı duyulan ve aydın biriydi. Ama aynı zamanda, insanların koruyucusu ve yöneticisi olan yarı hayvan-yarı insan bir ırkın mensubuydu. Maalesef, ırkından bazıları kendilerini insanların koruyucusu olmaktan fazlası olarak görüyordu. Tanrılık katına yükseldikleri gibi kibirli sanrılara kapılmışlardı. Bu yanılgı içindeki yaratıklar sürekli insanları köleleştirmeye ve onlar üzerinde hakimiyet kurmaya çalıştıklarından, Nasus'un dünyası hep savaşın eşiğindeydi. Hararetli bir çatışmanın ortasında, Nasus tam hain kardeşi Renekton'u öldürmek üzereyken evrenin öbür ucuna, Runeterra'daki ayin odasına çekildi.
Başta, tam halkının düşmanlarına ağır bir darbe vuracakken alınmasına sinirlenen Nasus, sihirdarların af dilendiklerini duyunca, ileri zekâsı üstün geldi. Runeterra'nın da kendine göre adaletsizlikle dolu olduğunu öğrendi. Runeterra'daki tehlikenin, kendi dünyasındaki tehlikeden aşağı kalır bir yanı yoktu ve bu dünyadaki insanları korumak için şampiyonlara ihtiyaç duyuluyordu. Nasus, kardeşlerinin kendi dünyasındaki mücadeleyi devam ettireceğini düşünerek, Runeterra'nın çağrısına cevap verdi ve League of Legends'da (Efsaneler Ligi) yerini aldı. Bugünlerde, Kumların Efendisi olarak anılıyor. En çok Shuria Çölü'ndeki yıkık dökük harabelerde rahat ediyor. Yine de, yakın zamanda Muhafız'ın kulaklarına gelen rahatsız edici haberler kardeşinin belki de geride kalmadığını söylüyor. Durum böyleyse, bu dünya da Renekton'un çatal dili ve bitmek bilmeyen hırsıyla karşılaşmadan kardeşinin yok edilmesi, Nasus'un öncelikli görevi olurdu.
Kumların Efendisi düşüncelere dalmış gibi görünüyor olabilir; ama onu hafife almaya gelmez.
Yetenekleri
Pasif : Ruhyiyen
Nasus, rakibinin ruh enerjisini sömürerek, fazladan Can çalma özelliği kazanır.
Q : Sömürü Darbesi
Nasus rakibine vurduğunda hasar vermenin yanı sıra hedefini katlederse, sonraki Sömürü Darbelerinin gücü artar.
Aktif: Nasus'un bir sonraki normal saldırısı 30/50/70/90/110 (+100% Saldırı Gücü) (+3) fiziksel hasar verir.
Pasif: Sömürü Darbesi bir birimi katlederse, kalıcı olarak 3 hasar kazanır. Bu bonus Şampiyonlara, büyük minyonlara ve büyük canavarlara karşı iki katına çıkar.
W : Çürü
Nasus hedefini yaşlandırarak, Hareket ve Saldırı hızı değerlerini zamanla azaltır.
Nasus hedef şampiyonu 5 saniye süresince yaşlandırır, başlangıçta Hareket Hızını %35 azaltır ve süre boyunca %47/59/71/83/95 artırır. Hedefin saldırı hızı bu miktarın yarısı kadar azalır.
E : Ruh Ateşi
Nasus bir bölgeye yolladığı Ruh Ateşi ile bölgedeki rakiplerin hasar görmesini ve Zırh değerlerinin düşmesini sağlar.
Nasus belli bir bölgede, ortaya çıktığı ilk anda 55/95/135/175/215 (+60% Yetenek Gücü) büyü hasarı veren bir ruh alevi yaratır.Sonraki 5 saniye boyunca, bölgedeki birimlerin Zırh değeri 20/25/30/35/40 azalır ve saniye başına fazladan 11/19/27/35/43 (+12% Yetenek Gücü) büyü hasarı alırlar.
R : Kumların Hiddeti
Nasus yakındaki rakipleri hırpalayan güçlü bir kum fırtınası yaratır. Fırtına hiddetlendikçe Nasus fazladan Can, Saldırı Menzili,büyü menzili kazanır ve yakındaki rakiplerin azami Can değerlerinin emerek yeteneğin süresi boyunca ek hasara dönüştürür.
Nasus 15 saniyeliğine kum fırtınasından güç alarak azami Can değerini 300/450/600, Saldırı Menzilini 50 ve büyü menzillerini 100 arttırır.Fırtına estiği süre boyunca her saniye yakındaki rakiplerin azami Can değerlerinin %3/4/5 (+1% Yetenek Gücü) kadarına eşdeğer büyü hasarı verir (saniyede en fazla 240 hasar) ve bunu ek Saldırı Gücüne çevirir.
2-) Karşı ormancı bizim tarafımızdan da baskın yapabilir.O yüzden farm durumunuza göre buraya da totem koymalısınız.Mesela ziyneti buraya normal totemi
1 numaralı yere koyabiliriz.
3-) Evet arkadaşlar nasus oynarken Q stack çok önemli olduğundan burada doğan golemleri fırsat buldukça(karşı koridor ilerideyse adamın kule dibine baskın kurmak yerine geriye dönüp burada farm alabiliriz)öldürmeniz daha iyi olacaktır.
4-) İşte bu noktada ben kendi yorumumu katıyorum.Çünkü bizim amacımız öncelikli olarak Q farm ve belirttiğim çizgiyi geçmeden S tuşuna basıp sabit durarak son vuruş bekleyerek Q yeteneğimizi kasabiliriz.Ben nasus oynadığımda koridorda çok açılmadan ve çok baskı yemeden normal bir şekilde rakiple uğraşmadan olabildiğince Q farm yapmaya çalışıyorum.Hem ormancı baskınlarında da dikkatli olursanız bu çizgiyi geçmezseniz skor verme ihtimaliniz minimuma inecektir.
Rünler
Gelişmiş Zırh Mührü 9x
Gelişmiş Büyü Direnci 9x
Zırh Delme 9x
Can Çalma 3x
Kabiliyetler
Eşyalar
Yetenek Verme Sırası
Son düzenleme: