Saklı Köy
Saklı Köy sadece Saklı Köy Pasaportu olan karakterlerin girebildiği gizli bir alandır. Saklı Köy Pasaportunuz olması halinde, tüm büyük şehirlerde bulunan teleportasyoncular aracılığıyla veya envanterdeki Saklı Köy Pasaportu ikonunu tıklayarak teleport olabilirsiniz. Saklı Köy Pasaportunu Mağazadan satın alabilirsiniz.
Saklı köyün birçok avantajı bulunmaktadır. Özel kutsamacı NPC'leri ve az rupi ile çok iş yapabilme avantajlarını kullanmak isteyeceksiniz.
1. Saklı Köy Pasaportu enerji rejenerasyon hızınızı iki katına çıkaracaktır.
2. Eşya ve hizmet alımlarında % 15 indirim olacaktır.
3. Lak satışlarında % 50 bonus alacaksınız.
4. Şehirlerdeki teleportasyon yerlerine ve ek yerlere daha ucuza teleport olma imkanına kavuşacaksınız.
5. Macera Rehberi, size daha hızlı ve uzun ömürlü binekler sağlar:
a. Kum Ornitosu
b. Kum Lydyanı
c. Kutsal Oryx (sadece 120 ve daha yukarı karakter seviyesi için kullanılabilir.)
d. Beyaz Kaplan
6. Madosa Kart ve Keşiş Kart size (F. ATK, F Def, S ATK, S Def, ATK Hızı, S. Atak Hızı ve Hız) Rupi karşılığnda eşsiz kutsamalar sağlıyacaktır.
7. Tecrübenizi arttıracak bir çok görev bulabileceksiniz.
Saklı Köydeki mevcut NPC'lerin listesi aşağıdadır:
• Açık Arttırmacı
• Demirci
• Çağrıcı
• Rehber
• Sınıf Promotörü
• Görev Efendisi
• Ruh Taşı Ustası
• Teleportasyoncu
• Açık Arttırmacı
• Macera Rehberi
• Zırhçı
• Bakkal
• Lak Tüccarı
• Tüccar
• Silah Tüccarı
• Kutsamacı
• Parşömen Tüccarı
Mısır Çarşısı
Ölüm Karşılaşması Arenası
Ayılar İni
Şehirler
NPC’ler
Zindanlar
Saklı Köy sadece Saklı Köy Pasaportu olan karakterlerin girebildiği gizli bir alandır. Saklı Köy Pasaportunuz olması halinde, tüm büyük şehirlerde bulunan teleportasyoncular aracılığıyla veya envanterdeki Saklı Köy Pasaportu ikonunu tıklayarak teleport olabilirsiniz. Saklı Köy Pasaportunu Mağazadan satın alabilirsiniz.
Saklı köyün birçok avantajı bulunmaktadır. Özel kutsamacı NPC'leri ve az rupi ile çok iş yapabilme avantajlarını kullanmak isteyeceksiniz.
1. Saklı Köy Pasaportu enerji rejenerasyon hızınızı iki katına çıkaracaktır.
2. Eşya ve hizmet alımlarında % 15 indirim olacaktır.
3. Lak satışlarında % 50 bonus alacaksınız.
4. Şehirlerdeki teleportasyon yerlerine ve ek yerlere daha ucuza teleport olma imkanına kavuşacaksınız.
5. Macera Rehberi, size daha hızlı ve uzun ömürlü binekler sağlar:
a. Kum Ornitosu
b. Kum Lydyanı
c. Kutsal Oryx (sadece 120 ve daha yukarı karakter seviyesi için kullanılabilir.)
d. Beyaz Kaplan
6. Madosa Kart ve Keşiş Kart size (F. ATK, F Def, S ATK, S Def, ATK Hızı, S. Atak Hızı ve Hız) Rupi karşılığnda eşsiz kutsamalar sağlıyacaktır.
7. Tecrübenizi arttıracak bir çok görev bulabileceksiniz.
Saklı Köydeki mevcut NPC'lerin listesi aşağıdadır:
• Açık Arttırmacı
• Demirci
• Çağrıcı
• Rehber
• Sınıf Promotörü
• Görev Efendisi
• Ruh Taşı Ustası
• Teleportasyoncu
• Açık Arttırmacı
• Macera Rehberi
• Zırhçı
• Bakkal
• Lak Tüccarı
• Tüccar
• Silah Tüccarı
• Kutsamacı
• Parşömen Tüccarı
Mısır Çarşısı
Mimi Yow tarafından yönetilen Mısır Çarşısı karakterin kişisel bir mağaza kurması mümkün olan tek alandır. Tüm şehirlerde bulunan Çarşı Muhafızları sayesinde pazar yerine giriş yapabilirsiniz. Burası eşya satın almak ve satmak için en iyi yerdir! Fırsatları yakalamak için düzenli olarak ziyaret ediniz!
Kontrol penceresi aracılığıyla veya sohbet penceresine /shop yazarak mağaza kurabilirsiniz.
Alım yada satım yaparken online olmak zorunda olacaksınız. Ayrıca, mağaza modunda, başka herhangi bir eylem gerçekleştirmezsiniz. Ama endişelenmeyin, mağaza modu her zaman iptal edilebilir.
Mısır Çarşısında Mimi Yow’a yardım edebileceğiniz birkaç görevde mevcuttur. Mimi Yow’un güvenliğini sağlayabilir ya da mısır çarşısını kurtarabilirsiniz. Mısır Çarşısında mevcut hizmetlerin listesi aşağıdadır:
• Banka
• Açık Arttırmacı
• Lak Tüccarı
• Ruh Taşı Ustası
• Bakkal
Mimi Yow tarafından yönetilen Mısır Çarşısı karakterin kişisel bir mağaza kurması mümkün olan tek alandır. Tüm şehirlerde bulunan Çarşı Muhafızları sayesinde pazar yerine giriş yapabilirsiniz. Burası eşya satın almak ve satmak için en iyi yerdir! Fırsatları yakalamak için düzenli olarak ziyaret ediniz!
Kontrol penceresi aracılığıyla veya sohbet penceresine /shop yazarak mağaza kurabilirsiniz.
Alım yada satım yaparken online olmak zorunda olacaksınız. Ayrıca, mağaza modunda, başka herhangi bir eylem gerçekleştirmezsiniz. Ama endişelenmeyin, mağaza modu her zaman iptal edilebilir.
Mısır Çarşısında Mimi Yow’a yardım edebileceğiniz birkaç görevde mevcuttur. Mimi Yow’un güvenliğini sağlayabilir ya da mısır çarşısını kurtarabilirsiniz. Mısır Çarşısında mevcut hizmetlerin listesi aşağıdadır:
• Banka
• Açık Arttırmacı
• Lak Tüccarı
• Ruh Taşı Ustası
• Bakkal
Sihirli bir enerji ile dolu tropikal bir takımada keşfedildi! Adalar, kuşatmalara karşı okyanus dağlarıyla çevrilmiştir. Fakat biz, buranın yollarını maceracılar için açtık. Artık buraya, heryerden teleport olabilirsiniz!
Adada, dağınık şekilde bulunan tuhaf taşlar vardır. Bu taşlar yaratık enerjisi ile dolu oldukları için, güneş tarafından ısıtılamazlar. Bu yaratık enerjisi, ada sakinlerinin ruhlarını korumaktadır ve savaşlarda öldüklerinde tekrardan hayata başlamalarına yardımcı olur.
Adalardaki bitkiler bile bu sihirli enerjiden etkilenmişlerdir. Bu adalara ayak bastığınızda, sahip olduğunuz bütün sihirler etkisini kaybedecektir. Fakat adadaki bitkiler, size eşsiz avantajlar sunmaktadır. Sadece doğal bitki örtüsüne dokunarak, doğal yeteneklerinizi artırabileceğiniz gibi, yaralarınızı da iyileştirebilirsiniz.
Bu adalarda keşfedilen sihirler son derece güçlüdür. Buraların kontrolünü ele geçirmek için çok büyük bir katliama ihtiyaç vardır!
Kanallar
Ölüm karşılaşması arenasına oyuncular kullanıcı arayüzünü kullanarak ulaşabilirler. Maceracılar iki değişik kanaldan giriş yapabilirler.
Bu kanallardan ilki, "Serbest Kanal" dır ve her seviyedeki oyuncu bu kanalı kullanabilir. İkinci kanal ise "Normal Kanal" dır. Bu kanalı kullanan oyuncular, seviyelerine göre otomatik olarak ayrıştırılıp, sadece kendi seviyelerine denk gelen Kademe Kanalına girmeleri mümkün olacaktır!
Sistem & Kurallar
Adada, dağınık şekilde bulunan tuhaf taşlar vardır. Bu taşlar yaratık enerjisi ile dolu oldukları için, güneş tarafından ısıtılamazlar. Bu yaratık enerjisi, ada sakinlerinin ruhlarını korumaktadır ve savaşlarda öldüklerinde tekrardan hayata başlamalarına yardımcı olur.
Adalardaki bitkiler bile bu sihirli enerjiden etkilenmişlerdir. Bu adalara ayak bastığınızda, sahip olduğunuz bütün sihirler etkisini kaybedecektir. Fakat adadaki bitkiler, size eşsiz avantajlar sunmaktadır. Sadece doğal bitki örtüsüne dokunarak, doğal yeteneklerinizi artırabileceğiniz gibi, yaralarınızı da iyileştirebilirsiniz.
Bu adalarda keşfedilen sihirler son derece güçlüdür. Buraların kontrolünü ele geçirmek için çok büyük bir katliama ihtiyaç vardır!
Kanallar
Ölüm karşılaşması arenasına oyuncular kullanıcı arayüzünü kullanarak ulaşabilirler. Maceracılar iki değişik kanaldan giriş yapabilirler.
Bu kanallardan ilki, "Serbest Kanal" dır ve her seviyedeki oyuncu bu kanalı kullanabilir. İkinci kanal ise "Normal Kanal" dır. Bu kanalı kullanan oyuncular, seviyelerine göre otomatik olarak ayrıştırılıp, sadece kendi seviyelerine denk gelen Kademe Kanalına girmeleri mümkün olacaktır!
Sistem & Kurallar
- Oyuncuların, bulundukları kanaldaki oyunculara ve klanındaki üyelerine saldırma hakları vardır.
- Oyuncunun Ölüm Arenasında elde ettiği sonuçlar her seferinde kayıt edilir ve arabirimden oyuncu bu kayıtlara ulaşabilir.
- Bazı bitki yaratıkları, özel Ölüm Arenası eşyaları için saldırabilirler. Oyuncu, bu eşyalardan başka eşya kullanamaz. Oyuncu, Ölüm Arenasından ayrıldığında burda elde ettiği eşyaları ve yeteneklerini kaybedecektir.
- Ölüm Arenasında, dagınık şekilde taşlar vardır ve bunlar ile HP nizi iyileştirebilirsiniz. Ayrıca bu taşlar ile, kendinizin ve yaratığınızın sağlığını yenileyebilirsiniz.
- Taslari kullandiginizda koybolurlar, fakat kisa sure sonra tekrardan ortaya cikarlar.
- Ölüm Arenasında ölen oyuncuların tekrardan dirilmeleri 10 saniye sürmektedir ve 20 saniyeliğine kutsama kazanıp kendisini PvP lerden koruyacaktir. Oyuncu bu 20 saniyelerde sadece yaratık cağırıp yada yaratığı geri gönderebilir. 20 saniye beklemeden kutsamanızı kaldırmak isterseniz, fare işlemcinizle çift sol tıklamaniz yeterli olacaktir.
- Birkaç farklı yeniden dirilme noktaları vardir ve oyuncular rastgele buralardan hayata geri dönerler.
- Oyuncular, Ölüm Arenasında bankayı kullanamazlar.
- Düello yapamazsiniz.
- Oyuncu, Ölüm Arenasına geldiginde PK modu açık ise, otamatik olarak PK modu kapanacaktır.
- Grup oluşturamazsınız. Eğer bir gruba dahil iken Ölüm Arenasına gelirseniz, otamatik olarak grubunuzdan cikmis olursunuz.
- Tecrübe puanı kaybı ve eşya kaybını burada yaşamazsınız.
- Ölüm Arenasına giriş ve çıkışlarda, bütün kutsamlar(Saklı Köy Kutsamalarıda dahil) oyunculardan ve yaratıklarından kaldırılacaktır.
- Oyuncunun yaptığı öldürmeler, ''Ölüm Karşılaşması Sonucu'' bölümünde bulunabilir.
- Ölüm Arenasına, giderken yada çıkarken teleportta tüy kullanamazsınız.
- Ölüm Arenasında ölürseniz, buradan atılmazsınız.
- Oyuncu, Ölüm Arenasından ayrıldığında, en sonki bulunduğu yere geri döner ve Ölüm Arenasına gelmeden önceki HP ve MP leri ile devam eder.
Rappelz, Ayılar İni zindanını Epik 5 Bölüm 2'de eklemiştir. Bu yeni zindan, getirdiği yeni nesil zindan sistemiyle, her seviyedeki oyuncunun katılabileceği, eğlenceli ve heyecan verici meydan okumaların yapılabileceği bir yer olmuştur.
BİRİNCİ ADIM: ORAYA NASIL GİDİLİR
Ayılar İnine gitmek çok kolaydır. Oyun arayüzündeki Ayılar İni'ni seçerek açılacak olan küçük pencereden Normal Kanala Giriş düğmesine tıklayarak gidebilirsiniz.
Parentez içinde bir sayı göreceksiniz. Bu sayı sizin günlük yapabileceğiniz sefer sayınızı gösterir. Her oyuncu, günde maksimum 12 defa burada bulunabilir.
Giriş yaptığınızda ortada, mor renginde büyük bir el heykeli göreceksiniz. Endişe etmenize gerek yok, herşey güzel olacak. İşte buradan teleport olacaksınız!
İKİNCİ ADIM: ORGANİZE SEFERLER YAPMAK
Zindanın içine seferler düzenleyebilmek artık mümkün olacak.
Sadece, ortada bulunan mor elin yanına gidip, fare işlemcinizle iki defa tıklayın.
Aşağıda gördüğünüz gibi bir pencere açılacaktır. ''Keşif gezisi yarat'' düğmesine tıklatınız.
Açılan bu pencerede grubunuza kaç kişinin katılabileceğini seçebilirsiniz ve şifreleme de yapabilirsiniz.
Sefere başlamak için Başla tuşuna basarak içeri giriş yapabilirsiniz.
Ayılar İni'nin farklı bölümleri vardır. Oyuncular, seviyelerine göre ayrıştırılırlar. Ayrıca, karşılaşacağınız ayıların seviyeleri sizlerin seviyeleriyle orantılı olarak gelir. Burada tüm örneklerin bir listesini bulabilirsiniz.
Unutmayın, özel bir kanala teleport olacaksınız ve bu kanalı giriş yaptıktan sonra Çaylaklar Adasında yaptığınız gibi kanal değiştiremezsiniz.
ÜÇÜNCÜ ADIM: AYILAR İNİ
Burada yapmanız gereken ayıları öldürmeniz.
Ayılar Zindanına girdiğinizde, ekranınızın sağ alt köşesinde kalan zamanınız, öldürdüğünüz toplam ayı sayısı, karekterinizin/grubunuzun kazantığı toplam puanları görebileceksiniz.
DÖRDÜNCÜ ADIM: SEFERLERİN SONUÇLARI
6000 puanına ulaştığınızda, grubunuz dağılır. Fakat 3000 puanınız olduğu için, seferinizden başarılı bir şekilde ayrılmanızı sağlar.
Bekleme salonuna geldiğinizde, soldaki resimde görüldüğü gibi yaptığınız seferin sonucunu görebilirsiniz.
Kazandığınız Bağımlılık Puanlarınızı da burada görebilirsiniz.
BEŞİNCİ ADIM: AYILAR İNİ MAĞAZASI
Zindanların içinde, Gaia'daki şehirlerde de bulunan Casus Selome bulunmaktadır. Ayılar İni’nde kazandığınız puanlara karşılık değişik ayılar ini malzemeleri ile değiş tokuş yapabilirsiniz.
Puanlarınızı harcayabileceğiniz katagorileri, aşağıda bulabilirsiniz.
BİRİNCİ ADIM: ORAYA NASIL GİDİLİR
Ayılar İnine gitmek çok kolaydır. Oyun arayüzündeki Ayılar İni'ni seçerek açılacak olan küçük pencereden Normal Kanala Giriş düğmesine tıklayarak gidebilirsiniz.
Parentez içinde bir sayı göreceksiniz. Bu sayı sizin günlük yapabileceğiniz sefer sayınızı gösterir. Her oyuncu, günde maksimum 12 defa burada bulunabilir.
Giriş yaptığınızda ortada, mor renginde büyük bir el heykeli göreceksiniz. Endişe etmenize gerek yok, herşey güzel olacak. İşte buradan teleport olacaksınız!
İKİNCİ ADIM: ORGANİZE SEFERLER YAPMAK
Zindanın içine seferler düzenleyebilmek artık mümkün olacak.
Sadece, ortada bulunan mor elin yanına gidip, fare işlemcinizle iki defa tıklayın.
Aşağıda gördüğünüz gibi bir pencere açılacaktır. ''Keşif gezisi yarat'' düğmesine tıklatınız.
Açılan bu pencerede grubunuza kaç kişinin katılabileceğini seçebilirsiniz ve şifreleme de yapabilirsiniz.
Sefere başlamak için Başla tuşuna basarak içeri giriş yapabilirsiniz.
Ayılar İni'nin farklı bölümleri vardır. Oyuncular, seviyelerine göre ayrıştırılırlar. Ayrıca, karşılaşacağınız ayıların seviyeleri sizlerin seviyeleriyle orantılı olarak gelir. Burada tüm örneklerin bir listesini bulabilirsiniz.
Unutmayın, özel bir kanala teleport olacaksınız ve bu kanalı giriş yaptıktan sonra Çaylaklar Adasında yaptığınız gibi kanal değiştiremezsiniz.
ÜÇÜNCÜ ADIM: AYILAR İNİ
Burada yapmanız gereken ayıları öldürmeniz.
Ayılar Zindanına girdiğinizde, ekranınızın sağ alt köşesinde kalan zamanınız, öldürdüğünüz toplam ayı sayısı, karekterinizin/grubunuzun kazantığı toplam puanları görebileceksiniz.
DÖRDÜNCÜ ADIM: SEFERLERİN SONUÇLARI
6000 puanına ulaştığınızda, grubunuz dağılır. Fakat 3000 puanınız olduğu için, seferinizden başarılı bir şekilde ayrılmanızı sağlar.
Bekleme salonuna geldiğinizde, soldaki resimde görüldüğü gibi yaptığınız seferin sonucunu görebilirsiniz.
Kazandığınız Bağımlılık Puanlarınızı da burada görebilirsiniz.
BEŞİNCİ ADIM: AYILAR İNİ MAĞAZASI
Zindanların içinde, Gaia'daki şehirlerde de bulunan Casus Selome bulunmaktadır. Ayılar İni’nde kazandığınız puanlara karşılık değişik ayılar ini malzemeleri ile değiş tokuş yapabilirsiniz.
Puanlarınızı harcayabileceğiniz katagorileri, aşağıda bulabilirsiniz.
Şehirler
Gaia kıtası üç ana şehirden oluşur. Bu şehirlerden her biri kıtada yaşayan üç ırktan birini temsil eder. Bunun yanı sıra, yıllar boyu birçok yeni şehir kurulmuş ve harabeye dönmüştür. Gaia’da bulunan güncel yerleşim alanlarını aşağıdaki listeden öğrenebilirsiniz.
FUUK
Gaia’nın en eski yerleşim alanıdır. Kıtanın asıl sakinleri olan ve isimlerini bu kıtadan alan ırkın vatanıdır. Ufuk Gaia’nın güney doğu bölgesindedir. Şehrin etrafı kayalık dağlar ve altın ırmaklar tarafından çevrilmiştir. Çaylaklar Adası’na en yakın yerleşim alanıdır ve maceraya Gaia ırkı ile başlayan her oyuncunun başlangıç noktasını teşkil eder.
Ufuk nüfusça yoğun bir şehirdir ve Ufuk bölgesinin yakınlarında Mehtap Tapınağı ve Unutulmuş Madenler gibi düşük seviyede zindanlar bulunur. Yeni oyuncular görevlerini tamamlarken bu bölgede birçok tehlikeli yaratıkla karşılaşacaklardır. Ufuk bölgesinin güneyinde yaşayan Kablumbazilla bu yaratıklardan sadece bir tanesidir.
Ufuk bölgesinde Piliç, Kaplumbağa veya Panter gibi kolay evcilleştirilebilen yaratıklar bulunur. Ölü Ruhlar Gezisi’nde ise Tafari yaratığını evcilleştirebilirsiniz.
Gaia’nın kahramanı olan Hektor şehrin en tanınmış eski sakinlerinden biridir. Kötüye karşı olan savaşını devam ettirmek için Ölü ruhlar Gezisi’nin yakınına yerleştirmiştir.
Şehri ve şehirde bulunan tüm NPC'leri gösteren bir harita:
KATAN
İnsanlar Gaia kıtasını yerleşim alanı olarak seçtikten yüzyıllar sonra Katan ve Laksi şehri kurulmuştur. Katan, karanlığın temsilcisi olan Asura ırkının doğum yeridir. Anlatılan efsaneye göre ışık tanrıları tarafından kıtaya gönderilen Asura’ların görevi dünyanın yapısını dengede tutmaya destek olmaktır.
Katan Gaia’nın güneyinde yer alır. Bölgenin havası ve görüntüsü burada yaşayan ırkı harikulade bir şekilde temsil eder. Issızlık ve soğukluk tüm bölgeyi esiri altına almıştır. Katan bölgesinin doğusunda Unutulmuş Kapı ve kuzeyinde de en düşük seviye zindanı olan Mehtap Tapınağı bulunur.
Katan bölgesinde evcilleştirilebilen birçok farklı yaratık bulunabilir. Bunlardan bazıları şehir kapılarının hemen dışında bulunan iskelet, orklar ve batı bölgesinde bulunan krakenlerdir.
Şehrin kahramanı Ekion, klanın esas kurucusudur ve zamanının en hunhar suikastçılarından biri olarak tanınır.
Şehri ve şehirde bulunan tüm NPC'leri gösteren bir harita:
LAKSİ
Laksi bölgesi Katan ile aynı zamanda kurulmuştur. Işığın temsilcisi olan Deva ırkının doğum yeridir. Laksi, kıtada ışınlanma yolu ile ulaşılabilen tek şehirdir (Saklı Köyü saymazsak).
Kıtanın kuzey batısında yer alır ve en kısa yoldan bakıldığında kayıp adaya mesafesi sadece birkaç kilometredir.
Şehrin batısında Tapınak Şövalyeleri Karargâhı bulunur. Burada oyuncular maceralarına devam ederken birçok yüksek seviye görevleri üstlenme şansı bulabilirler.
Bu bölgede yaşayan, oyuncuların evcilleştirebileceği yaratıklardan bazıları kırmızı peri, ork ve sentordur.
Şehrin kahramanı tedavi araştırmalarında öncülerinden olan Arte Moesa’dır. Onun sayesinde şifacılık kıtada aranan mesleklerden biri olmuştur ve öğrencileri yeteneklerini geliştirip yeni teknikler öğrenmek için halen şehri düzenli olarak ziyaret ederler.
Şehri ve şehirde bulunan tüm NPC'leri gösteren bir harita:
RONDO
Rondo, kıtadaki en büyük şehirdir ve nüfusça da en yoğunudur. Bulunduğu konum nedeniyle “Dünya’nın merkezi” olarak kabul edilir. Bununla beraber, kıtadaki en yeni yerleşim alanlarından biridir ve kıtanın ana şehirleri arasındaki ticareti geliştirmek amacıyla kurulmuştur.
Bu büyük şehir kıtanın ortasında yer alır ve Ufuk’a, Laksi’ye ve Katan’a hemen hemen aynı mesafededir.
Şehrin ana girişinin birkaç yüz metre ilerisinde oyunun en önemli görevinin başlangıç noktası olan Kırmızı çiftlik bulunur. Oyuncular burada alacakları görevler sayesinde kıtanın geçmişi ile Hektor ve Lamia efsanesini keşfedeceklerdir.
Kıtanın batısında bulunan Kristal Vadi ve şehrin kuzey-batısında bulunan Palmir Tapınağı gibi orta seviye zindanlarına Rondo’dan kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Unutulmuş Madenler de Rondo’ya yürüyüş mesafesindedir.
Evcilleştirebileceğiniz bir yaratık olan Lydyan’ları tek bulabileceğiniz bölge Rondo’dur. Bunun yanı sıra Açmış Kiraz Yolu sevgililer için popüler bir gezme mekânıdır.
ÇAYLAKLAR ADASI
Çaylaklar Adası oyuncunun macerasına başladığında ilk karşılaşacağı yerdir.
Şehri ve şehirde bulunan tüm NPC'leri gösteren bir harita:
HARABE ŞEHİR
Harabe şehir, ana kıtada bulunan Harabe Şehir ve Marduka Krallığı bölgesinin ana şehridir. Bölgenin kuzey doğusunda yer alır. Şehir küçük ve terkedilmiş bir yer olmasına rağmen mükemmel bir yapıya sahiptir.
Şehri ve şehirde bulunan tüm NPC'leri gösteren bir harita:
- Ufuk
- Katan
- Laksi
- Rondo
- Çaylaklar Adası
- Harabe Şehir
FUUK
Gaia’nın en eski yerleşim alanıdır. Kıtanın asıl sakinleri olan ve isimlerini bu kıtadan alan ırkın vatanıdır. Ufuk Gaia’nın güney doğu bölgesindedir. Şehrin etrafı kayalık dağlar ve altın ırmaklar tarafından çevrilmiştir. Çaylaklar Adası’na en yakın yerleşim alanıdır ve maceraya Gaia ırkı ile başlayan her oyuncunun başlangıç noktasını teşkil eder.
Ufuk nüfusça yoğun bir şehirdir ve Ufuk bölgesinin yakınlarında Mehtap Tapınağı ve Unutulmuş Madenler gibi düşük seviyede zindanlar bulunur. Yeni oyuncular görevlerini tamamlarken bu bölgede birçok tehlikeli yaratıkla karşılaşacaklardır. Ufuk bölgesinin güneyinde yaşayan Kablumbazilla bu yaratıklardan sadece bir tanesidir.
Ufuk bölgesinde Piliç, Kaplumbağa veya Panter gibi kolay evcilleştirilebilen yaratıklar bulunur. Ölü Ruhlar Gezisi’nde ise Tafari yaratığını evcilleştirebilirsiniz.
Gaia’nın kahramanı olan Hektor şehrin en tanınmış eski sakinlerinden biridir. Kötüye karşı olan savaşını devam ettirmek için Ölü ruhlar Gezisi’nin yakınına yerleştirmiştir.
Şehri ve şehirde bulunan tüm NPC'leri gösteren bir harita:
KATAN
İnsanlar Gaia kıtasını yerleşim alanı olarak seçtikten yüzyıllar sonra Katan ve Laksi şehri kurulmuştur. Katan, karanlığın temsilcisi olan Asura ırkının doğum yeridir. Anlatılan efsaneye göre ışık tanrıları tarafından kıtaya gönderilen Asura’ların görevi dünyanın yapısını dengede tutmaya destek olmaktır.
Katan Gaia’nın güneyinde yer alır. Bölgenin havası ve görüntüsü burada yaşayan ırkı harikulade bir şekilde temsil eder. Issızlık ve soğukluk tüm bölgeyi esiri altına almıştır. Katan bölgesinin doğusunda Unutulmuş Kapı ve kuzeyinde de en düşük seviye zindanı olan Mehtap Tapınağı bulunur.
Katan bölgesinde evcilleştirilebilen birçok farklı yaratık bulunabilir. Bunlardan bazıları şehir kapılarının hemen dışında bulunan iskelet, orklar ve batı bölgesinde bulunan krakenlerdir.
Şehrin kahramanı Ekion, klanın esas kurucusudur ve zamanının en hunhar suikastçılarından biri olarak tanınır.
Şehri ve şehirde bulunan tüm NPC'leri gösteren bir harita:
LAKSİ
Laksi bölgesi Katan ile aynı zamanda kurulmuştur. Işığın temsilcisi olan Deva ırkının doğum yeridir. Laksi, kıtada ışınlanma yolu ile ulaşılabilen tek şehirdir (Saklı Köyü saymazsak).
Kıtanın kuzey batısında yer alır ve en kısa yoldan bakıldığında kayıp adaya mesafesi sadece birkaç kilometredir.
Şehrin batısında Tapınak Şövalyeleri Karargâhı bulunur. Burada oyuncular maceralarına devam ederken birçok yüksek seviye görevleri üstlenme şansı bulabilirler.
Bu bölgede yaşayan, oyuncuların evcilleştirebileceği yaratıklardan bazıları kırmızı peri, ork ve sentordur.
Şehrin kahramanı tedavi araştırmalarında öncülerinden olan Arte Moesa’dır. Onun sayesinde şifacılık kıtada aranan mesleklerden biri olmuştur ve öğrencileri yeteneklerini geliştirip yeni teknikler öğrenmek için halen şehri düzenli olarak ziyaret ederler.
Şehri ve şehirde bulunan tüm NPC'leri gösteren bir harita:
RONDO
Rondo, kıtadaki en büyük şehirdir ve nüfusça da en yoğunudur. Bulunduğu konum nedeniyle “Dünya’nın merkezi” olarak kabul edilir. Bununla beraber, kıtadaki en yeni yerleşim alanlarından biridir ve kıtanın ana şehirleri arasındaki ticareti geliştirmek amacıyla kurulmuştur.
Bu büyük şehir kıtanın ortasında yer alır ve Ufuk’a, Laksi’ye ve Katan’a hemen hemen aynı mesafededir.
Şehrin ana girişinin birkaç yüz metre ilerisinde oyunun en önemli görevinin başlangıç noktası olan Kırmızı çiftlik bulunur. Oyuncular burada alacakları görevler sayesinde kıtanın geçmişi ile Hektor ve Lamia efsanesini keşfedeceklerdir.
Kıtanın batısında bulunan Kristal Vadi ve şehrin kuzey-batısında bulunan Palmir Tapınağı gibi orta seviye zindanlarına Rondo’dan kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Unutulmuş Madenler de Rondo’ya yürüyüş mesafesindedir.
Evcilleştirebileceğiniz bir yaratık olan Lydyan’ları tek bulabileceğiniz bölge Rondo’dur. Bunun yanı sıra Açmış Kiraz Yolu sevgililer için popüler bir gezme mekânıdır.
ÇAYLAKLAR ADASI
Çaylaklar Adası oyuncunun macerasına başladığında ilk karşılaşacağı yerdir.
Şehri ve şehirde bulunan tüm NPC'leri gösteren bir harita:
HARABE ŞEHİR
Harabe şehir, ana kıtada bulunan Harabe Şehir ve Marduka Krallığı bölgesinin ana şehridir. Bölgenin kuzey doğusunda yer alır. Şehir küçük ve terkedilmiş bir yer olmasına rağmen mükemmel bir yapıya sahiptir.
Şehri ve şehirde bulunan tüm NPC'leri gösteren bir harita:
NPC’ler
Oyunda değişik amaçlarla yararlanabileceğiniz pek çok NPC (Oyuncu olmayan karakterler) bulunmaktadır. Bunlardan bazıları size gerçekten çok yardımcı olacaktır. Belli eşyalarıLak ile yada rupi karşılığında elde edebilirsiniz.
Aşağıdaki NPC leri bütün şehirlerde bulabilirsiniz. Listeyi kontrol ederek bu NPC’lerle neler yapabileceğinize bakalım.
Aşağıdaki NPC leri bütün şehirlerde bulabilirsiniz. Listeyi kontrol ederek bu NPC’lerle neler yapabileceğinize bakalım.
Zindanlar
Rappelz zindanları oyuncular tarafından kurulan klanlar tarafından yönetilebilir. Hemen hemen her zindanın iki kopyası bulunmaktadır. Girişler birbirine oldukça yakındır. Zindan sahibi, sahip olduğu zindanın vergi oranını ayarlayabilir. Vergi oranı maksimum %10 olarak ayarlanabilir. Vergi zindan içinde elde edilen her rupi ve laktan otomatik olarak kesilir. Bu durum bir zindan sahibi olmayı oldukça kazançlı hale getirmektedir.
Oyuncular istedikleri zaman zindanı keşif için giriş yapabilirler. Klanlarda yer alan oyuncular, zamana karşı atak ve haftanın belirli günleri gerçekleşen Zindan Kuşatmalarına katılabilirler. Zamana karşı atak ve zindan kuşatmaları klan lideri ve birçok klan üyesi gerektirmektedir.
Bir klan aynı anda sadece bir zindana sahip olabilir. Klan eğer bir zindana sahipse başka bir zindan için Zamana Karşı Atak gerçekleştiremez. Klanlar aynı hafta içerisinde sadece bir zindana Zamana Karşı Atak düzenleyebilirler.
Oyuncular istedikleri zaman zindanı keşif için giriş yapabilirler. Klanlarda yer alan oyuncular, zamana karşı atak ve haftanın belirli günleri gerçekleşen Zindan Kuşatmalarına katılabilirler. Zamana karşı atak ve zindan kuşatmaları klan lideri ve birçok klan üyesi gerektirmektedir.
Bir klan aynı anda sadece bir zindana sahip olabilir. Klan eğer bir zindana sahipse başka bir zindan için Zamana Karşı Atak gerçekleştiremez. Klanlar aynı hafta içerisinde sadece bir zindana Zamana Karşı Atak düzenleyebilirler.
Son düzenleme: