IMLEGEND
Aileden
Sorular ve Cevaplar
“AMS” ne ve neden bu kadar önemli?
AMS'nin açılımı, "Attribute Modifier System" - Öznitelik Değiştirme Sistemidir. Basitçe anlatmak gerekirse, geminizin hız ve hasar gibi çeşitli önemli değerlerini etkileyen tüm öğeleri ilgilendiren bir sistemdir. Bu çeşitli etkiler, Kraliçe'nin Mirası gibi öğelerden, Gök Ateşi Şimşek gibi Açık Artırma öğelerinden, Şato etkilerinden ve Beceri Puanı etkilerinden gelir. Bir diğer deyişle, oyunda kullanmayı sevdiğiniz tüm önemli öğeleri kapsar!
Geçtiğimiz 8 yılda, bu etkilerin hesaplanma şekillerinde birçok değişiklik oldu. O kadar ki, her öğenin etkisini hesaplamak sadece sizler değil geliştiriciler için bile zorlaştı. Bu da bir an önce değiştirmek istediğimiz bir husus ve bu nedenle geçtiğimiz 3-4 aydır yoğun bir şekilde üstünde çalışıyoruz.
AMS 1. aşama oyuna eklendikten sonra ne farklar gözlemleyeceğim?
Her ne kadar bu sadece 1. aşama olsa da, AMS oyuna eklenir eklenmez bazı değişiklikleri fark edeceksiniz. Öncelikle, Web sitesinden Tersane'nin altındaki Gemi sayfası gibi bazı öğelerin kalktığını fark edeceksiniz. “Gemi Bilgileri” kutusu kaldırıldı (zaten her zaman bazı hatalara neden olmuştur) ve “Mevcut Tasarım” bilgilerinin yerine geçici olarak bir teaser eklendi:
Web sitesinde fark edeceğiniz bir diğer değişiklik de, "Geminin Onarımı" açılır menü seçeneğini artık göremeyeceğiniz:
Güverte Anlaşmalarınız için endişelenmeyin, karşılığında oyun itemi alacaksınız şuan üzerinde çalışıyoruz ancak bu biraz zaman alacaktır bu yüzden lütfen bu konuda sabırlı olunuz. Güverte anlaşmalarını Aruba kazanındanda kaldırdık ayrıca aruba kazanından darbe puanınıda kaldırdık artık aruba kazanına mojo attığınızda darbe puanı çıkmayacaktır.
Oynanışta ne gibi değişiklikler fark edeceğim?
1. aşama oyuna eklendikten sonra, en büyük değişikliği Hız işleyişinde göreceksiniz. Seafight'da hızın nasıl işlediğini, aşağıdaki görselde görebilirsiniz:
Mor etkiler Mutlak değerleri gösterir ve geminin üç temel aşamasına bağlıdır: Normal, Hasarlı ve Alev Almış. Mavi etkiler, yüzde temelli etkilerdir. Örneğin, Kraliçe'nin Mirası hızı sonunda sabitlenip size %10 hız artışı sağlarken, Balkabağı Gücü %35 artış, Hız Taşı ise %25 artış sağlar.
Bot kullanıcıların normal oyunculara göre çok fazla sayıda hız puanına sahip olarak oyunda avantaj sağladıklarını tespit ettik. Ayrıca, bu hız puanlarının gemilere eklenme şeklinde de çok fazla hata vardı ve çoğu zaman istendiği işleve sahip değildi. Bu nedenle, bunları kaldırıp yukarıda belirtilen hız etkilerine yoğunlaşma kararı aldık. Güverte anlaşması gibi hız puanında oyunda bir işlevi kalmayacağından hız biriminide kaldırdık, yine hız birimlerinizin karşılığında oyun itemi alacaksınız çalışmalar tamamlandığında. Lütfen bu konudada sabırlı olunuz. Bugünden itibaren Gülle çeşitlerinin ağırlığı kaldırılmıştır ve geminize yüklü miktarda gülle aldığınızda artık geminizi yavaşlatmayacaktır.
Nihayetinde, AMS'yi daha fazla geliştirdiğimizde tekil olarak hız etkilerinizin ayrıntılarınızı doğrudan Deniz Tablosunda görebilecek ve kendi kişisel hızınızın nasıl işlediğini de tam olarak anlayabileceksiniz.
Gelecekte ne gibi yeni değişiklikler oalcak?
AMS'nin sonraki sürümlerinde, oyunun farklı temel özellikleri üzerinde çalışacak ve anlaşılması daha kolay hale getireceğiz. Oyunun daha fazla kısmını doğrudan şu anda Web Sitesinde bulunan Deniz Tablosuna (İstemci) ekleyeceğiz. Buna, hangi etkilerin an itibariyle etkin olduğunun ve etkilerin daha ne kadar devam edeceğinin (örneğin, Bonus Haritalardan kazanılan etkiler gibi) Deniz Tablosunda görünmesi de dahil. Nihayetinde, güvertelerinizi doğrudan Deniz Tablosundan yapılandırma özelliğini de ekleyeceğiz.
Önümüzdeki haftalar ve aylarda, yeni aşamalar da oyuna eklenecek. Bu değişikliklerin olumlu etkilerini bir an önce göreceğinizi ve neden bunları uygulamak zorunda kaldığımızı anlayacağınızı umuyoruz.