• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

StarCraft 2 Taciz / Harassment Rehberi - StarCraft II

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
Taciz

Taciz ( Harassment ) , genellikle üstün hareket kabiliyetine sahip az sayıda ünite ile büyük bir savaşa girmeden düşmana zarar verme eylemine verilen addır. Taciz ile genellikle hedeflenen şey, tamamen rakibin oyununu bozmak için rakibin ekonomisine hatta bazen de üretimine zarar vermek veya sekteye uğrakmaktır.

Üs tacizinin birkaç yöntemi vardır. İlki ve en yaygın olanı rakibinizin işçilerini öldürerek veya tümünün kaynak toplamasını engelleyerek ekonomik bir avantaj sağlamaya çalışmaktır. Bu rakibinizin üretiminin de gecikmesine sebep olacak ve bir karşılaşmada ciddi bir ekonomik avantaj sağlayacaktır. İkincisi ise rakibinizin önemli bir binasını ya da ünitesini (pylon, supply depot, overlord) yokederek ikmal kesintisine (supply block) uğratmaktır. Bu, siz sürekli ünite üretirken ve ordu hacminizi artırırken, rakibinizi kaybedilen ikmali yerine koymak için daha fazla mineral harcamaya zorlar.

Ancak taciz, rakibinizin hiçbir ünitesini veya binasını yoketmeden de etkili olabilir. Sadece, rakibinizin ilk oyun planının dışına çıkmamak için makro veya build order’ı yerine savunmaya odaklanması bile taciz eden oyuncuya bir avantaj sağlamak için yeterlidir. Mekanik (mech) Terran oyunu gibi rakibin hareket kabiliyetinin kısıtlı olduğu durumları değerlendirmek için hareket kabiliyeti yüksek taciz üniteleri kullanmak çok etkili bir yöntem olduğu gibi, direkt bir muharebede rakibin dikkatini dağıtmak için de kullanılabilir.

Yaygın Taciz Yöntemleri

Protoss

  • Void Ray tacizi hem Terran hem de Zerg rakiplere karşı yaygın olarak kullanılır. Void Ray’ler rakibin üssüne ulaştığında eğer rakibin herhangi bir anti-hava savunması yoksa oyunu o anda bitirebilir ve bir kez şarj (charged) olduklarında hem ünitelere hem de binalara yüksek hasar verebilirler.
  • Phoenix’ler belli bir sayıya ulaştıklarında mükemmel taciz üniteleri olurlar. Hem Zerg Overlord’larını öldürmek hem de Graviton Beam özelliğini kullanarak işçileri yerden kaldırıp öldürmek için kullanılabilir. Hızlı hareket etmeleri sayesinde ciddi bir zarar görmeden tehlikeden kaçabilirler.
  • Warp Prism vasıtasıyla yapılan High Templar ve Colossus indirmeleri (drop) de geniş bir alanda hasar vermeleri sayesinde rakibin işçilerini öldürmek için yaygın bir şekilde kullanılır..
  • Dark Templar’lar ,eğer rakip zamanında farkına varmazsa veya tespit (detection) yapamıyorsa bir mineral hattındaki tüm işçileri saniyeler içerisinde yok edebilir.
  • Zealot’lar işçi öldürmek veya kaynak toplamayı sekteye uğratmak amacıyla rakibin mineral hattına gönderilebilir. Bu sadece rakibin ordusu uzak bir pozisyondayken işe yarar ve dolayısıyla oyunun ileri safhasında, rakibiniz haritaya yayılmışken, size saldırırken veya sizi tutarken (contain) en iyi sonucu verir.
Zerg

  • Mutalisk‘ler yüksek hareket, yüksek hasar ve sıçrayan hasar (splash damage) verme kabiliyetleri nedeni ile çok kuvvetli taciz üniteleridir. Zerg oyuncuları, sık sık farklı bir ünite kompozisyonu ile açılış yaptıktan sonra Mutalisk’lere geçiş yaparak bunları bir “sürpriz taktik” olarak kullanır ve rakibin hazırda yeterli anti-hava savunması olmaması durumunu kendi lehlerine kullanırlar.
  • Infestor‘lar Fungal Growth özellikleri sayesinde fazla sayıda işçiye zarar vermek ve hatta yoketmek için kullanılırlar. Ancak tek bir Fungal Growth bir işçiyi öldürmek için yeterli olmadığından çok fazla kullanılmazlar. Buna rağmen yarattığı zarar birkaç Infested Terran ile kombine edilerek işçileri yoketmek için kullanılabilir. Aynı zamanda larva öldürmek için sadece tek bir Fungal Growth yeterlidir.
  • Tunneling Claws geliştirmesine sahip Roach’lar eğer rakip tespit (detection) edemezse rakibin savunmasından sızarak mineral hattının yakınında yüzeye çıkarak (unburrow) işçileri hedef alabilir.
  • Baneling‘ler mükemmel sıçrayan hasara (splash damage) sahiptirler ve genellikle rakibin mineral hattına sızmak için kullanılırlar. Aynı zamanda bir Overlord’un içerisinden direkt olarak işçilerin üzerine indirilerek (drop), varolan tüm üs savunmalarını hiçe sayabilirler. +2 melee geliştirmesi yapıldığında bir Probe veya Drone ‘u öldürmek için tek bir Baneling yeterli hale gelir. (SCV leri öldürmek için hala 2 Baneling gerekir.)
  • Zergling‘lerin düşman ordusunun etrafından sızıp savunmasız herhangi bir mineral hattına saldırma yetenekleri vardır. Ana mineral hattına sızmaları ciddi Drone kaybına sebep olacağından dolayı ZvZ de Queens ve Zergling mikrosu çok önemlidir. Eğer Baneling Nest ‘iniz varsa Drone‘lara saldırırken 2-6 adet Zergling’i üssünde saklayarak onları Baneling’lere çevirebilirsiniz. Zergling’leriniz öldükten sonra rakibin Drone sayısını artırmasını bekleyerek, dikkatini birkaç Zergling ile dağıtıp Baneling’leri yüksek sayıdaki Drone’larının üzerinde patlatarak onları öldürebilirsiniz.
Terran

  • Medivac‘ler, rakibin üssünün savunmasız bir bölümüne veya mineral hattının yakınına ünite indirerek (drop) fazla hasar almadan hasar vermek için kullanılırlar. Medivac’ler neredeyse her zaman Terran ordusunun bir parçası olduklarından dolayı, ünite indirmek (drop) Terran’ın taciz silahları arasında en sık kullanılan yöntemdir.
  • Hellion‘ların manevra kabiliteyi çok iyidir ve sıçrayan hasarları (splash damage) sayesinde işçileri çok hızlı bir şekilde yokedebilirler.
  • Banshee‘lerin havadan yere olan hasarı çok yüksektir ve eğer anti-hava savunması mevcut değilse çok ciddi hasar verebilirler. Kullanışlılıkları, rakibi tespitçi (detector) üretmek zorunda bırakan Cloakgeliştirmesi sayesinde uzatılabilir.
  • Viking‘ler Overlord’ları avlamak için Zerg’e karşı oldukça sık kullanılırlar. Getirdikleri büyük avantaj ise dönüşerek yere inme özellikleri sayesinde rakibin üssünün bir bölgesine-tercihen mineral hattına inerek hasar verme ve rakip harekete geçemeden önce tekrar havalanıp kaçabilmeleridir.
  • Reaper tacizi oldukça sık rastlanılan bir Terran açılışıdır fakat aynı zamanda oyunun orta ve ileri safhalarında da kullanılabilir. Jet Packözellikleri sayesinde bir oyuncunun üssüne son derece hızlı bir şekilde girip çıkabilirler.
  • Raven‘lar rakibin mineral hattınn arkasına Auto-Turret‘lar atarak zarar verebilir.
  • Ghosts ‘lar Personal Cloaking özellikleri sayesinde işçi öldürmek için veya rakibin üssüne Nuke (atom bombası) atmak için kullanıbilir
Diğer Taciz Tipleri

Binaları Engellemek

Oyuncular sıklıkla rakiplerinin oyununu bozmak ve geciktirmek için rakip oyuncunun bir binanın inşasına başlamasını engellerler. Bu gayet basit bir şekilde keşif (scouting) esnasında rakibin binayı yerleştireceği yere bir işçiyi göndererek yapılabilir ama farklı yöntemler de vardır.

Pylon ve Supply Depot gibi ucuz binalar muhtemel expansion (yeni us) konumlarında inşa edilerek de yeni üsler geciktirilebilir. Zerg oyuncuları Overlord’ların Generate Creep,Creep Tumor özelliğini veya yere gömülü üniteleri kullanarak bina oluşturulmasını engelleyebilirler.


 
Geri
Üst