SCOUT
Genç takım kurucumuz Scout oyunun “en hızlı” karakteri. Kendisi henüz ergenlik çağında olduğundan mıdır bilinmez, zaman
zaman cinsel içerikli hareketlerde bulunabiliyor. Ayağındaki Adidas’lar ve sportmenliği sayesinde çok hızlı koşma özelliğine sahip.
Ne hikmettir ki havadayken bir daha sıçrayabiliyor. Intelligence’ları kapmak için oldukça uygun bir karakter. Sanırım hızlı ve
hafif bir karakter olmasından dolayı da 125 HP’si (Health) var. Ama elindeki beyzbol sopası bu açığını kapatmaya
yetiyor.
Scatter Gun (1)
1960’ların çiftlelisi. (İtalyanlar ona lumara der, mafia oynayanlar hatırlayacaktır - fox) Çentiğin ileri itilmesi sonucu mermi değiştiriyor. Fakat bu biraz daha New-Generation diyelim. Çünkü 6 mermi taşıyor. Yakın menzilde oldukça iyi bir silah.
Havadayken ve koşarken de oldukça iyi atışlar yapabiliyor. Tabi shotgun tarzı olmasından dolayı mermiler saçmalı bir şekilde
gidiyor.
Gun (2)
Sadece "Tabanca" diyelim. 12’lik şarjore sahip. Kendisi basit bir tabanca gibi gözükse de uzak menzile bile gerçekten iyi
atışlar yapabiliyor. Ayrıca Scout genç olmasından dolayı çok çabuk şarjör değiştiriyor.
Baseball Stick (3)
Adından anlaşılcağı gibi beyzbol sopası. Eğer BLU olursanız, sopanın üstünde BLU’nun sembolü, RED olursanız RED takımının
sembolü oluyor. Demoman’in attığı Sticky bomb’ları beyzbol sopası ile geri çevirebilirsiniz. Tabi bu biraz yetenek ve şans
istiyor... (İyi bir vuruşla homerun bile yapabilirsiniz - fox)
SOLDIER
Askerde çok can yakmış ve askerliğin etkisinden çıkamamış deli bir karakter kendisi. 200 HP’si var ve kendisi kolay kolay
ölmeyecek türden. Bir roket launcher taşıdığı için ve biraz yavaş gidiyor. Fakat sağlam ve oyuna ilk alışma dönemle-
rinde kullanacağınız bir karakter.
~SilahlarıAskerde çok can yakmış ve askerliğin etkisinden çıkamamış deli bir karakter kendisi. 200 HP’si var ve kendisi kolay kolay
ölmeyecek türden. Bir roket launcher taşıdığı için ve biraz yavaş gidiyor. Fakat sağlam ve oyuna ilk alışma dönemle-
rinde kullanacağınız bir karakter.
Rocket Launcher (1)
Büyük bir roket atar. (ya da bazooka, aslında Rpg - fox) Roket dümdüz gidiyor, eski oyundaki gibi güdümlü değil.
Kullanmak biraz yetenek istiyor. Mesela roketi dümdüz olarak düşmana atarsak roketten kaçar. Ama roketi düşmanın
bulunduğu zemine atarsak kişinin HP’si gider ve afallamış olur. Bu roket atar ile yere doğru atış yapıp oldukça yükseğe fırlayabilirsiniz. Ama roket launcher’ı yakın menzilde dikkatli kullanmak gerekir. Çünkü kendi HP’niz de gidebilir.
Shotgun (2)
Bu bazı karakterlerde 2.silah olarak shotgun’u görebiliyoruz. 6 tane fişek alıyor ve yakın menzilde gerçekten etkili.
Bu shotgun Scout’ınkinden biraz daha farklı. Mekanizma ile değil de el ile dolduruluyor.
Shovel (3)
"Kürek". (ama siper kazmak için kullanmıyoruz - fox) Diğer 3. silahlar gibi closecombat’ta (yakın dövüş) etkili.
Soldier’ı elinde kürek ile birini kovalarken görmek insanı çok güldürüyor.
PYRO
Elindeki dev alev püskürtücü ile herkesi yakıp her yeri ateşe veren, Spy ‘ların korkulu rüyası, 175HP’si olan karakterimiz. (konuştukları çok zor anlaşılıyor - fox)
~Silahları
Flame Thrower (1)
"Alev Püskürtücü". Sinir bir silah, kalabalık grupları dağıtmak için birebir. Alevini 1 sn tutması bile çok HP götürmeye
yetiyor. Tabi bu hemen olmuyor. Can çekişe çekişe, yani yanarak (I’m burning - fox) HP’niz gidiyor. Bu ateşi
söndürmeniz için ya Medic’in sizi heal etmesi ya da bir yerden (Dispenser veya bir sağlık paketi) HP almanız gerekir.
Spy’ların en nefret ettiği karakter olması konusunda hiç şüphem yok.
Shotgun (2)
Daha önce bahsettiğimiz klasik Shotgun.
Fire Axe (3)
"Balta". İtfaiyecilerin kullandığı yangın baltası hatta. (böyle birinin yangın baltası taşıması çok ironik değil mi? Adam
söndürmüyor aksine yakıyor- fox)
DEOMAN
Kendisi İskoçyalı bir patlayıcı uzmanı ve tam bir alkolik. Gerçekten çok çılgın bir karakter ve defense için elverişli.
CP (Control Point) map’lerde oldukça işe yarıyor. 175HP ile başlıyor oyuna.
~Silahları
Grenade Launcher (1)
Grenade launcher’ın 4 tane shell kapasitesi var. Bu silahı kullanmak biraz zor, attığı granede’leri düşmana
çarptırmalısınız ki, üstünde patlasın ve HP’sini götürsün. Eğer düşmana çarpmaz ise arkasına veya başka bir yere
düşebilir. Bunu kullanmadan önce uzaklık mesafesi, düşmanın gidiş yönü, önündeki engeller, alan vs. bunları
hesaplamanız gerekir. (duvarlardan sektirdiğimiz köşe atışlarında oldukça etkili - fox)
Sticky Bomb (2)
“Yapışkan Bomba”. Bu bombaların uçlarında sivri yapışkanlar var ve her yere yapışabiliyorlar. Uzaktan kumanda
(sağ tuş) ile patlatılıyor. En fazla 8 tane sticky atabilirsiniz. Ama patlattığınız zaman 8’i de birlikte patlar.
Eğer CP’yi korumak istiyorsanız 8’ini de farklı yerlere koyarsınız ve altta CP’in ele geçirildiğini görürseniz
sticky’leri patlatabilir ve CP’i koruyabilirsiniz. (ayrıca kapı girişlerinin etrafına dizerek güzel bir tuzaklama
yapabilirsiniz - fox)
Üstelik Stickyleri istediğiniz yere ulaştıramıyorsanız, ateş (sol fare) tuşuna basılı tutun, mermi sayısının altında
çubuğun ilerlediğini görürsünüz. Ne kadar dolarsa çubuk o kadar uzağa gider sticky’niz. Ayrıca sticky’ler sayesinde
Soldier gibi diğer karakterlerin yetişemediği yüksekliklere ulaşabilirsiniz. Nasıl mı? Çok kolay. İlk önce yere bir
tane sticky atın. Daha sonra sticky’nin üzerinden geçerken patlatın ve zıplayın. Bu kadar basit. Fakat hatırlatayım,
Soldier’da ve Demoman’de bu akrobasi hareketlerini yaparken HP’sinden kaybeder. Bu yüzden bunları yaparken
arkanızda bir Medic olması tercihimizdir.
Bottle (3)
“Şişe”. Karakterimiz alkolik olduğundan yanında boş şişeler taşıyor. Bu şişeler 3-5 darbeden sonra kırılıyor ve yarım kırık
bir şişe oluyor.
HEAVY
Fazla kiloları ve kaslarından dolayı 300 HP ile oyuna başlayan bir karakter “Heavy Weapon Guy”. Kendisi bir Rus
göçmeni ve MiniGun’ına “Sahsa” adını vermiş. Kilolu olmasından dolayı da oldukça yavaş yürüyor. Eğer Heavy ile
katliam yaratmak istiyorsanız size tavsiyem arkanızda sizi heal edecek bir Medici’in olması. (spy’ların en kolay
hedefi bu ikilidir malesef - fox)
~Silahları
MiniGun (1)
İşte meşhur Sasha karşınızda… Sasha falan deyip geçmeyin. Kendisi tam bir katliam makinası. 200 mermilik
kapasitesi ile tüm Scout ların, Soldierların, Sniper’ların…vs korkulu rüyası. Ama Heavy’nin korkulu rüyası yok mu?
Var… Tabi ki “Spy”…
Shotgun(2)
Klasik Shotgun.
Fist (3)
“Yumruk”. Evet, yanlış duymadınız. Heavy’nin closecombat silahı elleri. Yani bir BodyGuard’dan dayak yediğinizi düşünün…
ENGINEER
“Mühendis”. Kendisi TMMOB’a (Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği) üye. 4 sene Elektronik ve Silah-Mühimmat
Bölümü okudu. Bu yüzden makinalılar, teleport’lar hakkında çok bilgisi var. 125 HP sahibi. Onun 4 yavrusu var ve
onları çok seviyor, besliyor, büyütüyor…
~İnşaları
Gun (1)
Eğer pusuda bir yerdeyse kurtuluşunuz yok. Tek çare bir Spy veya Heavy+Medic. Mermileri ve roket atarları ile
tam bir katil. Defense için çok uygun. Kontrol noktalarına yaparsanız oldukça iyi bir rank yapmış olursunuz.
Tabi arızalanırsa tamir etmeniz gerekir. (kurarken yönündü sağ tuşa basıp değiştirebilirsiniz - fox)
Level 1: Sadece makinalı ve tek tek atıyor.
Level 2: Makinalıları upgrade oluyor ve gathling’e dönüşüyor, böylece daha seri atışlar yapabiliyor.
Level 3: Bu upgrade ile de roket atarlar ekleniyor. (4 tane) Düşmanı gördüğü zaman tüm mermileri ve roketleri
boşaltıyor ki kurtulması an meselesi.
Dispenser (2)
“Sağlık ve mühimmat kaynağı”. (reklam gibi oldu - fox) Bu makinemiz tüm Engineer’lara metal veriyor. Ayrıca sağlığı
düşmüş takım arkadaşlarınızı iyileştirebiliyor.
Teleporter Entrance (3)
Işınlanma aracının giriş yeri. Spawn noktasına kurulmalı öncelikle. Teleporter’ların düşmanların göremeyeceği fakat
ulaşılacak yere yakın olmasına dikkat edin.
Teleporter Exit (4)
Teleporter’ın çıkış yeri. Senty Gun ve dispanser’in yakınına kurulmalı.
Not: Metaller inşalarınızı kurmak için gerekli olan maddedir. Sentry Gun’ı kurmak için 130 Metal, upgrade etmek için
200 metal gerekir. Ayrıca bir düşman herhangi bir inşanıza zarar gelirse ve yanınızda metal varsa wrench (somun anahtarı)
ile repair (tamir) etmeniz gerekir. Metalleri dispenser‘lardan, ölen oyuncuların yerdeki silahlarından, patlamış inşalardan
ve spawn noktasından bulabilirsiniz. Üzerinizde en fazla 200 birim metal taşıyabilirsiniz.
~Silahları
Shotgun (1)
Klasik Shotgun.
Gun (2)
Scout’un kullandığı tabancanın aynısı.
Wrench (3)
“Somun anahtarı”. Bu anahtar ile hasar görmüş inşaları tamir etmek ve Sentry Gun’larımızı upgrade için kullanıyoruz.
Tabi ki tamir ederken metale de ihtiyacımız olacak. Ayrıca Spy’ın yerleştirdiği Sapper‘ları da (Aygıt bozucu) metal
gerekmeksizin 3 wrench darbesi ile inşanın üzerinden kaldırabilirsiniz. Zamanında yetişemezseniz inşanız patlar ve
yeniden yapmak zorunda kalırsınız. O yüzden tavsiyemiz inşalarınızın yanından fazla ayrılmayın.
Build (4)
Bu alet ile kurmak istediğim inşayı seçip, planını, yerini belirleyip kuruyoruz.
Demolish (5)
Bu uzaktan kumanda ile istediğimiz inşamızı havaya uçurabiliriz.
MEDIC
Bu tıp fakültesi mezunu Alman belki de takımın en önemli karakteri. Çünkü doktorumuz sağlığı azalmış takım arkadaşlarımızı iyileştiriyor. Başlangıçta 150 HP’ı var.
Syringe gun (1)
Bu silahımız 40 şırınga kapasitesi ile seri bir şekilde atış yapıyor. Fakat silahımızın basınç gücü pek güçlü olmadığından
mermiler dümdüz değil de ivmeli bir şekilde gidiyor. O yüzden ateş ederken uzaktaki düşmanımızı vurmak için biraz daha
yukarıya nişan almamız gerekiyor.
Medigun (2)
Takım arkadaşlarımızı heal etmek (iyileştirmek için kullandığımız bir araç. UberCharge için buna ihtiyacınız var.
UberCharge
Takım arkadaşınızı heal etmeye başladığınızda alttaki çubuk dolmaya başlar. Her spawn oluşunuzda bu bar sıfırlanır.
Peki bu bar dolduğunda ne oluyor? Bar dolduğunda Medic “I’m charge” der ve medigun’dan enerjinin elektirikli bir şeklide
çıktığını görürsünüz. Sağ tuşa basarak takım arkadaşınızı UberCharge yaparsanız, bar boşalana kadar “ölümsüz” olursunuz.
Bu haldeyken Medic’e daha çok frag yazılır. Aynı zamanda ölümsüz iken CP noktasını ele geçiremez ve Intelligence’ları
alamazsınız…
Bonesaw (3)
“Testere”. (otopsideki kemik testeresi - fox) Eğer arkanızda Heavy+Medic takımını dağıtacak bir Spy olduğunu düşünüyorsanız 2-3 testere darbesi ile Spy’ı aşağı indirebilirsiniz.
SNIPER
Takımın keskin nişancısı olan bir Avusturalyalı kendisi. Scout’ın koşarak ulaştığı hıza siz mermilerinizle ulaşabilirisiniz. Başlangıçta 125 HP’si var.
~Silahları
Sniper (1)
Bu silahı iyi kullanırım diyorsanız yapmanız gereken tek şey: “Headshot”. Sağ tuş ile zoom yaptığımızda nişangahın yanındaki
ibarenin dolduğunu görüyoruz. %100’e ulaştığında critical hit atışlar yapabiliyoruz. Bu da rakibe daha fazla zarar veriyor.
Smg (2)
Sniper’ın 2. silahı Smg 25 mermilik kapasiteye sahip. 2 şarjör boşaltarak bir Medic’i veya Scout’ı öldürebilirsiniz.
Cleaver (3)
Sniper’ımızın satır bıçağı. (bunula Indiana Jones’a benziyor - fox) Sanırım bu bıçağı ile Sniper avladığı geyikleri kesip
çiğ çiğ yiyordur. Gerçi mazlum biri yapmaz öle şey.
SPY
Arkadan vurur. Hiç affetmez. Herkes ondan nefret eder. Hiç kimsenin ruhu duymaz. Bir takımı olduğu gibi yerle bir edebilir.
Onunla oynamak hiç kolay değil. Tamamen bir profesyonellik işi. İşte o “CASUS”… (“Spy’la oynamak bir sanattır” - fox)
~Silahları
Revolver (1)
Klasik bir “altıpatlar”. 6’lı mermi kapasitesi var ve elindeki hazır mermi kutuları sayesinde şarjorü doldurması en fazla
2 saniye sürüyor. Eğer kullanmayı bilirseniz çok başarılı bir silah olduğunu anlarsınız.
Sapper (2)
Devre bozucu. Bu aletimiz Engineer‘ın inşalarının üzerine yerleştiriliyor ve Engineer zamanında yetişemezse patlıyor. Mesela şu
şekilde yapabilrsiniz. İlk önce Engineer’ın arkasına geçin. Orda illaki Dispenser vardır. Dispenser’den enerji alıyormuş gibi
yapın (Tabi bu sırada başka birinin kılığındasınız.) O sırada Sentry’e bir sapper yapıştırıp Engineer’ın arkasından bir bıçak
darbesi ile tüm build‘leri dağıtabilirsiniz. Çünkü herhangi bir darbe vurduğunuzda orijinal kılığınıza dönüyorsunuz ve sentry
orda uçuruyor sizi (burada hız çok önemli sapper’dan sonra hemen knife’a geçip indirmeniz gerekiyor. Çünkü sapper varken
sentry deactive oluyor yani çalışmıyor - fox)
Butterfly Knife (3)
Meşhur kelebek bıçağımız. Rakibinizi sırtından bıçaklamanız için biçilmiş kaftan. Ama karşı karşıya kaldığınızda çok etkili
olduğunu söyleyemem.
Cloak Olma Özelliği
Bu özellik sayesinde “görünmez” olabiliyoruz. Fakat kısıtlı bir süre boyunca. Görünmez olarak yolunuza devam ederken bir
düşmana çarpmamaya dikkat edin. Yoksa saydam bir şekilde gözükür ve kendinizi belli edersiniz. Kolunuzdaki saatte bir
şarj barı var. O barın doluluk oranına göre cloak özelliğinizi kullanabilirsiniz. Üstelik barda yeterli cloak yoksa biraz
beklediğinizde dolduğunu göreceksiniz.
Ayrıca bilmeniz gereken bir nokta var: Görünmezken ateş edemezsiniz ve sapper yerleştiremezsiniz.
Disguise Olma Özelliği
Bu özellik sayesinde karşı takım karakterlerinin kılığına girebilirsiniz. Fakat dikkat etmeniz gereken şeyler var.
Mesela Scout’ın kılığına girdiniz. Karşınıza bir düşman Scout çıktığında ve hedefi size doğrulttuğunda nick olarak
kendi nick’ini görür ve sizin Spy olduğunuzu anlar. Hadi kaçın bakalım… (Spy kılık değiştirince yüzünde hangi class
olduğuna dair takma bir maske görürsünüz - fox)
Ayrıca bir tavsiyem var: Kılık değiştirirken, Scout olmayın; orijinal Scout’a göre daha yavaş koşuyor, Medic olmayın; heal
bekleyenler iyileştirmediğinizi anlarlarsa ölürsünüz, Spy olmayın; Görünmez veya disguise olarak gezen düşman
Spy onun kılığında olduğunuz için sizi anlayabilir. (ve Spy her yerde çok şüphe çeker - fox)
Spy’ları nasıl fark ederiz?...- Bir oyuncu saydam bir şekilden sizin takımınızdan bir class’a dönüşürse ve garip davranışlar içindeyse hiç şüphe
etmeyin ve öldürün.
- Eğer takımınızdan birinin sizin build’lere Sapper yerleştirdiğini görürseniz, peşini bırakmayın!
- Oyunda kendi takımınızdaki bir oyuncunun içinden geçebilirsiniz. Ama Spy’lar geçemez. Eğer hareket halindeyken
birine takılırsanız bilin ki karşınızdaki bir Spy.
(ayrıca;
- Haritadaki yerlerde olmaması gereken karakterler varsa, muhtemelen Spy’dır. Mesela Sniper noktalarında Scout’lar
pek dolaşmaz.
- Spy’lar kılık değiştirmişse asla ateş etmez, hedefine gelene kadar. Bunu da dikkate alın.
- Siz ona ateş edince yerini değiştirir ya da kaçmaya başlarsa muhtemelen bir Spy’dır.
- Herhangi bir Spy’ın yüzünde maske varsa ona güvenebilirsiniz, çünkü o takım arkadaşınızdır - fox)
= MAP’LAR =
MATCH2 (İntellenge Haritası - Birçoğumuzun bildiği “çanta kapma” haritalarından bir tanesi. Küçük bir yapısı var, bu da
oynanışını çok heyecanlı kılıyor. Engineer’ların sevdiği haritalardan)
CARGO (Control Point Haritası - Hareket halindeki bir trenin üzerinde giden bir harita düşünün, yanlarda görülen
tepeler sürekli hareket halinde, aşağıya düşerseniz ölüyorsunuz haliyle…)
CASTLE (Control Point Haritası - Bir Ortaçağ kalesi şeklinde tasarlanmış, hoş bir görsellik sunan değişik bir harita.
Dikkat ederseniz sadece 1 tane capture noktası var, yani onu kaybederseniz kaleniz düşer)
HORUS (Control Point Haritası - Tek kelime ile “mükemmel” tasarlanmış bir harita. Sanki Team Fortress 2 değil de
Serious Sam (Heavy+Medic) ya da Mısır’da geçen bir fps oynadığınız düşünüyorsunuz. Oynadığım haritalar içinde
en “farklı” olanı buydu. Görselliği bir harika…)
SHOCK (Control Point Haritası - Spawn olup direkt aksiyona daldığınız haritalardan biri, ayrıca alternatif bir bağlantı
noktası da var. Blue çıkar çıkmaz resimde sol tarafta görülen A noktasına yöneliyor ama Red orada 45 sn'dir.
Hazırlık yapmış durumda, orayı kolay kolay vereceklerini düşünüyor musunuz? Ben düşünmüyorum...)
DUEL ARENA ("Frag Haritası" - Haritanın türünden de anlayacağınız üzere burada intellenge ya da control point yok.
Sadece katıksız aksiyon ve eğlence var. Takımların çıkış kapıları karşılıklı birbirine bakıyor ve siz çıktığınız anda
eğlenceye başlıyorsunuz. Ama engineer'ların kapı önlerine senty gun kurmasına izin verirseniz işiniz bayağı zor. Ne diyelim
iyi olan kazansın...)
RUGBY (İntellenge Haritası - Amerikan futbolu sahası şeklinde düzenlenmiş bir harita. Gerçi tam bir saha demek
doğru olmaz çünkü biraz şantiye alanını andırıyor. Sahanın etrafı shield ile çevrilmiş ve dışarıdan atışları etkisiz kılıyor.
Yani oynamak için sahaya girmelisiniz. Ama asıl farklı yanı oynanışında saklı. Bu haritada sadece bir intellenge var. O da
aşağıdaki resimde kırmızı daireyle belirttiğim yerde, yani tam ortada. Çantayı alan takım kendi kalesine götürüyor ve
touchdown (sayı) yapıyor. Bu da hemen en tepedeki scorboard'a yansıyor. 45 sn sonra intellenge tekrar aktif oluyor.
Tabi artık kim kaparsa...)
GRAND CANYON (Control Point Haritası - Tasarımı Half-Life 2’deki köprülü bölümlere benzeyen, kalabalık gruplarla
çok zevkli oynanan bir harita. Bi yerlerden combine askerleri falan çıkacak sanıyorsunuz)
LAZYTOWN (Control Point Haritası - Açık alanların olduğu kalabalık takımlarla çok zevkli hale gelen bir harita.
Ortadaki capture noktası için verilen kıyasıya bir mücadele söz konusu)
CRAZEDACRE (Control Point Haritası - Yapı olarak Lazytown’a benziyor, büyük bir harita. Tam kalabalık takımlar için)
MATCH2 (İntellenge Haritası - Birçoğumuzun bildiği “çanta kapma” haritalarından bir tanesi. Küçük bir yapısı var, bu da
oynanışını çok heyecanlı kılıyor. Engineer’ların sevdiği haritalardan)
CARGO (Control Point Haritası - Hareket halindeki bir trenin üzerinde giden bir harita düşünün, yanlarda görülen
tepeler sürekli hareket halinde, aşağıya düşerseniz ölüyorsunuz haliyle…)
CASTLE (Control Point Haritası - Bir Ortaçağ kalesi şeklinde tasarlanmış, hoş bir görsellik sunan değişik bir harita.
Dikkat ederseniz sadece 1 tane capture noktası var, yani onu kaybederseniz kaleniz düşer)
HORUS (Control Point Haritası - Tek kelime ile “mükemmel” tasarlanmış bir harita. Sanki Team Fortress 2 değil de
Serious Sam (Heavy+Medic) ya da Mısır’da geçen bir fps oynadığınız düşünüyorsunuz. Oynadığım haritalar içinde
en “farklı” olanı buydu. Görselliği bir harika…)
SHOCK (Control Point Haritası - Spawn olup direkt aksiyona daldığınız haritalardan biri, ayrıca alternatif bir bağlantı
noktası da var. Blue çıkar çıkmaz resimde sol tarafta görülen A noktasına yöneliyor ama Red orada 45 sn'dir.
Hazırlık yapmış durumda, orayı kolay kolay vereceklerini düşünüyor musunuz? Ben düşünmüyorum...)
DUEL ARENA ("Frag Haritası" - Haritanın türünden de anlayacağınız üzere burada intellenge ya da control point yok.
Sadece katıksız aksiyon ve eğlence var. Takımların çıkış kapıları karşılıklı birbirine bakıyor ve siz çıktığınız anda
eğlenceye başlıyorsunuz. Ama engineer'ların kapı önlerine senty gun kurmasına izin verirseniz işiniz bayağı zor. Ne diyelim
iyi olan kazansın...)
RUGBY (İntellenge Haritası - Amerikan futbolu sahası şeklinde düzenlenmiş bir harita. Gerçi tam bir saha demek
doğru olmaz çünkü biraz şantiye alanını andırıyor. Sahanın etrafı shield ile çevrilmiş ve dışarıdan atışları etkisiz kılıyor.
Yani oynamak için sahaya girmelisiniz. Ama asıl farklı yanı oynanışında saklı. Bu haritada sadece bir intellenge var. O da
aşağıdaki resimde kırmızı daireyle belirttiğim yerde, yani tam ortada. Çantayı alan takım kendi kalesine götürüyor ve
touchdown (sayı) yapıyor. Bu da hemen en tepedeki scorboard'a yansıyor. 45 sn sonra intellenge tekrar aktif oluyor.
Tabi artık kim kaparsa...)
GRAND CANYON (Control Point Haritası - Tasarımı Half-Life 2’deki köprülü bölümlere benzeyen, kalabalık gruplarla
çok zevkli oynanan bir harita. Bi yerlerden combine askerleri falan çıkacak sanıyorsunuz)
LAZYTOWN (Control Point Haritası - Açık alanların olduğu kalabalık takımlarla çok zevkli hale gelen bir harita.
Ortadaki capture noktası için verilen kıyasıya bir mücadele söz konusu)
CRAZEDACRE (Control Point Haritası - Yapı olarak Lazytown’a benziyor, büyük bir harita. Tam kalabalık takımlar için)
Son düzenleme: