• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Tera Online Sınıflar ve Savaş Sistemi Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

Sınıflar ve Savaş Sistemi

[TABLE="width: 580"]
[TR]
[TD]
2mfnrc5.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Tera Rising size içlerinden seçim yapabileceğiniz dokuz ayrı sınıf savaşçı sunuyor. Reaper dışındaki sınıflar için istediğiniz ırkı ve cinsiyeti seçip, oyuna başlamadan önce karakterinizin görünümünü ayarlayabilirsiniz. Karakter oluştururken size kıyafet seçenekleri veriliyor ancak bunlara kanmayın. Bu seçenekler sadece karakterinizin ilerleyen seviyelerde nasıl görüneceği ile ilgili olarak fikir sahibi olmanızı sağlıyor. Bu seçeneklerden bir tanesini seçmeniz bir şeyi değiştirmeyecek ve oyuna herkes gibi birinci seviye kıyafetlerle başlayacaksınız. Sınıfları tanıtmadan önce, sizlere savaş mekaniğini etkileyen oyun özellikleri ile ilgili kısaca bilgi vermek istiyorum. Her sınıfı birbirinden ayıran belli başlı özellikler şunlar:

Power: Power, yani güç, kısaca savaş sırasında yapacağınız atakların vereceği hasarı belirliyor. Oyun içerisinde hasar için damage kısaltması olarak dmg kullanılıyor.

Endurance: Bu özellik dayanıklılığınız yani oyunda defans gücünüzü belirliyor.

Impact Factor: Bu özellik rakibi yere devirme imkanınızı etkiliyor. Oyunda buna Knock Down'un kısaltılmışı olarak KD deniliyor.

Balance Factor: Bu da birisi sizi yere yıkmaya çalıştığı zaman sizin karşı koyabilmenizi sağlayan özellik.

Attack Speed: Oyunda özellikle bazı sınıfların bazı becerileri, biraz zaman alan animasyonlar sonrasında oluyor. Attack speed bu animasyonları hılandırıyor ve daha hızlı atak imkanı veriyor.

Movement: Oyundaki hareket hızınızı belirliyor. Ancak dikkat etmek gerekli çünkü bu movement savaş dışındaki hareket hızınızdır. Savaşırken hızınız ciddi bir miktarda azalacaktır.

Crit Rate: Kritik vuruş şansınızı belirleyen özellik.

Crit Resist: Bu da karşı taraf kritik bir vuruş yaptığında bunu engelleme şansınızı belirleyen özellik.

[TABLE="width: 580"]
[TR]
[TD]
25ggol0.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Bu özellikler, her sınıf için değişen bazı taban rakamlarla, oyun içerisinde kullandığınız eşyalardaki özelliklerin belirli bir algoritma tarafından hesaplanması sonucunda sizin karakterinizin sahip olacağı hasar, kritik vuruşlar ve defans gibi özelliklerini belirliyor. Bunların dışında bazı özellikler daha mevcut ancak ben en temel olanları açıklamaya çalıştım. Yine buradaki taban rakamlar ne olursa olsun, oyun içerisinde kullandığınız silah ve zırhın üzerindeki özellikler de hesaplama için çok önemli. Ancak her şeye rağmen, her MMO oyunda olduğu gibi, bu hesaplamaların üzerinde işleyeceği taban puan, RNG (Round Number Goddess) yani rastgele rakam tanrıçası denilen bir rastgele rakam üreten kod tarafından belirlendiğinden, şans faktörü her zaman olduğu gibi çok önemli. Şimdi gelelim oyundaki sınıflara. Temel olarak sınıfları üç ayrı grupta incelemek mümkün. Bunlar ipek kıyafet giyenler, deri zırh giyenler ve metal zırh giyenler olarak gruplandırılabilir. Oyundaki her sınıf PVP yani diğer oyunculara karşı bir derecede dengelenmiştir. PVE yani oyundaki diğer yaratıklara karşı yapılan savaşlarla ilgili olaraksa, sınıfları solo ve takım oyunu içerisinde ayrı ayrı değerlendirmek gerekir. Oyundaki sınıflar için üretici firma tarafından, fikir oluştursun diye bize beş üzerinden birer zorluk seviyesi verilmiş ve ben bu zorluk seviyelerini de sınıfı anlatırken belirteceğim. Bu zorluk seviyeleri her zaman gerçeği yansıtmayabiliyor. Bunun dışında, oyun içerisinde DPS denilen ve saniye başına verilen hasar anlamına gelen bir ortalama söz konusu. Kimin daha çok hasar verdiği genelde tartışma konusudur. Bununla ilgili olarak da sınıfları anlatırken kendi deneyim ve hesaplamalarımı vermeye çalışacağım.

Öncelikle sınıfları tek tek kısaca özetleyip, sonrasında her biri için ayrı bir yayın oluşturmayı planladım. Bunun için yukarıda belirttiğim şekilde, sınıfları giydikleri zırh özelliğine göre gruplandırıyorum:

Deri Zırh Sınıfı: Warrior, Slayer, Archer, Reaper

Warrior: Bu sınıf deri zırh ve iki adet kılıçla savaşan bir yakın savaş sınıfı.

Slayer: Bu sınıf elinde dev bir kılıç tutan ve daha çok kritik vuruşlarla yüksek hasar hedefleyen bir saldırı sınıfı.

Archer: Bu sınıf bildiğimiz okçu. Yüksek hasar sınıfından deri zırh giyen bir savaşçı.

Reaper: Reaper elinde zincirli tırpan tutan ve daha çok alan etkili vuruşlarla hızlı savaşan bir deri zırh sınıfı.

Metal Zırh Sınıfı: Lancer, Berserker

Lancer: Lancer oyunun tankı. Elinde uzun bir mızrak ve bir kalkan tutar ve oldukça dayanıklıdır.

Berserker: Berserker balta uçlu bir halberd ile savaşıyor ve yavaş olmasına rağmen çok güçlü bir sınıf.

İpek Kıyafet Sınıfı: Sorcerer, Priest, Mystic

Sorcerer: İpek kıyafet giyen tek hasar sınıfı. Kısaca oyunun nuker sınıfıdır.

Priest: Healer sınıfı. Yani diğer oyuncuları iyileştirir, diriltir ve güçlendirir.

Mystic: Bu da oyunun diğer healer sınıfı. Priest ile farklı şekillerde ancak hemen hemen aynı işi yapar.

[TABLE="width: 580"]
[TR]
[TD]
200wy9z.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Öncelikle şunu çok iyi ve dikkatle anlamak lazım ki, bir sınıfı seçerken oyunun tamamını ne şekilde oynayacağınızı belirliyorsunuz. İnternet üzerinde, özellikle de Türkiye üzerinden forum sitelerinde bununla ilgili okuma ve araştırma yapmaya kalkarsanız, özellikle bu forum sitelerindeki heyecanlı yorumların daha küçük yaş gruplarından geldiğini veya MMO kültürüne hakim olmayan yeni oyuncular tarafından yapıldığını göreceksiniz. Türk insanının kılıç kalkan hevesinin tüm oyun metası ve mantığını yerle bir ederek sizleri yanıltması ile karşı karşıya kalacaksınız. Okuduğum on forumdan en az 8'inde, warrior sınıfının ne kadar güçlü olduğu ve nasıl çok vurduğunu anlatan arkadaşlara rastladım. Ancak warrior, MMO metası gereği bir vuruşa çok güçlü hasar yükleyemeyen bir sınıf. Aksine, warrior bir DPS sınıfı ve sürekli saldırarak hasar açığını kapatıyor. Bu forumlar, size hangi sınıfı seçmeniz konusunda yardımcı olmaktan ziyade, kendi oynadığı sınıfın fanları tarafından "en iyisi benimkisi" yarışmasının ortasında kaybolmanıza neden olurlar. Hele ki metayı nasıl değerlendireceğini dahi bilmeyen bir arkadaşın, 6-7 vuruşluk slayer kombosunun tamamı crit olursa slayerın nasıl çok vuracağını anlatmasını dinlerken, aynı zamanda bunun gerçekleşme olasılığının %0.08 vicarında olduğunu farketmeniz bile mümkün olmayacak.

Şu kadar milyon vurdum naraları duyduğunuzda ise sormanız gereken ilk soru: "o kadar milyonu ne sıklıkla vuruyorsun" olmalı. Çünkü her şey uygun gittiğinde, RNG şansınız da tuttuğunda, bir kere çok büyük bir rakam vurmak, piyango ile aynı anlama gelebilir. Ancak düzenli bir şekilde ortalama olarak daha küçük rakamları sürekli vurmak, sizi güçlü yapan şeydir. Şunu aklınızdan çıkartmayın ki, her MMO oyununda, sınıflar bir şekilde dengelenmiştir. Yine her MMO oyununda, hasar sınıflarının içerisinde defansı en düşük olan, aynı zamanda en çok vurandır. Glass cannon tabir edilen bu tip karakterler, cam kadar kırılgan ancak top mermisi kadar güçlü olarak nitelendirilir. Bu nedenle, bir tank gibi karşıdaki canavara direnip vuruşları tolere ederken bir yandan da oyunun en güçlü vuruşunu yaptığını iddia eden amatörlere kanmayın. Eğer böyle bir şey gerçek olsaydı, o zaman zaten o karakter yenilmez olurdu. Bir çoğunuz LoL oynuyorsunuzdur, bunu şöyle açıklayalım, Leona'nın Leblanc kadar güçlü vuruşları olduğunu hayal edin. Artık bu karakterin karşısında kim durabilir ?

[TABLE="width: 580"]
[TR]
[TD]
wjug7d.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
İşte size bu yayın sonrasında tüm sınıfları özellikleri ve becerileri ile beraber anlatmaya çalışacağım. Kendi oynadığım sorcerer sınıfı ile ilgili daha detaylı bilgi verebilirim çünkü kendi sınıfım en iyi bildiğim sınıf. Ancak baştan söyleyebilirim ki, her sınıf bir şekilde ayakta kalmayı başarabiliyor. Solo oyun için bile bazı sınıflar daha kolay olsa da, her sınıf kendi avantajlarına sahip. Ancak healer sınıfı yani priest ve mystic, solo oyun oynarken zorlanabilirler. Hasar konusunda oldukça etkisiz olan bu iki sınıf, daha çok parti yani takım oyunlarına uygun olduklarından, bunları seçecekseniz, en azından seviye 60'a kadar sizinle oynayacak birilerini de bulmanız daha uygun olur. Yine de, 60 seviye sonrası zindanlarda, bir priest veya mystic olarak yer bulmanız çocuk oyuncağıyken, diğer sınıflarla kendinize takım bulmak için oldukça uğraşabilirsiniz. Priest ve Mystic ayrıca tüm handikaplarına rağmen sürekli kendini iyileştirebilme şansına sahip olan avantajlı sınıflardır.


 
Geri
Üst