IMLEGEND
Aileden
Zindanlar konumuzun son bölümünde Tera Online dünyasındaki en zor zindanların neler olduğunu göreceğiz. Bu bölümde de diğer bölümler gibi beş zindan bulunmakta. Burada bulunan iki zindanımızda ilk defa göreceğiniz Zindan başarı sıralamalarını göreceğiz. Yani Bu zindanı bitiren kişiler arasındaki en iyileri. Hırslı ve sınır tanımayan oyuncular için güzel bir hedef olduğundan eminim. Ama bunu başarmak o kadar da kolay olmayacak!
16 TEMPLE OF TEMERİTY(TOT) LVL 60 :
Bu zindanımızın giriş teleportuna Kaiator-Forgehart'dan ulaşabilirsiniz. Bu zindanımın asıl amacı glyph merchanttan aldığımız glyphlerin daha iyilerine sahip olmak için sadece bu zindanda drobu bulunan Practicum Badge ve Dire Badge isimli badgeleri toplamak. Bu badgelerler özel merchantlarda glyphlerimizi geliştirebilir ve daha güçlü bir hale gelebiliriz. Haritası bulunmayan bu zindanımız için ben kendim basit bir harita çizdim. Gördüğünüz gibi zindanımız 3 bölümden oluşmakta ve bizim amacımız ortada bulunan (R)harfi ile gösterdiğim relic'i zindanın oklarla gösterdiğim gibi sağ ve sol tarafından gelen monsterlara karşı korumak. İkinci amacımız ise Sol tarafta (B) harfi ile gösterdiğim yerde 4'er dakika arayla spawn olan bossları keserek ödülümüzü artırmak. Ancak bossların bulunduğu bölüme geçtiğimiz zaman saldırı yapabilmemiz için ilk girişte yanımızda bulunan npc den serum almamız ve bossu kesmeye başlamadan 10 saniye önce bunu kullanmamız gerekiyor. Bu serum bize içeride 3 dakika saldırı yapabilme imkanı sunuyor. Bu da demek oluyor ki bossu kesmek için 3 dakika süremiz var. Bu serumun cooldown yani yeniden kullanım süresi zindanın bitiş süresi olan 20dk. Yani Zindana girdikten sonra herkes sadece bir kere kullanabilir.
Bossların kesimi genelde şu şekilde; beş kişilik partide bulunan 3 dps den en zayıf olanı tek başına birinci bossu keser, En güçlü dps 1. bossa oranla daha güçlü olan 2. bossu tek başına keser. Son dps, tank ve healer da hep birlikte girerek son bossu keser. Eğer 3 bossuda başarılı bir şekilde keser ve bu sürede relic i monsterlardan korursanız zindan bitiminde 4 adet hazine sandığını ödül olarak kazanırsınız. Eğer bir boss eksik keserseniz 3 adet hediye sandığı alırsınız. Ve 20 dakikalık süre içerisinde ne kadar çok monster keserseniz hediye sandığı içinden alacağınız droplar da o oranda artacaktır. Biraz zor ancak eğer zindan bitmeden 350 monster kesebilirseniz 5 hediye sandığı kazanabilirsiniz.
17. SIRJUKA'S GALLERY (SG) LVL 60
Evet yukarda bahsettiğim gibi puanlama esasına dayalı ilk zindanımız Sırjuka's gallery. Bu zindana Allemantheia ”“ Arcane Symposium bölgesindeki teleporttan ulaşabilirsiniz. Bu zindana günde sadece 3 kere girme hakkınız bulunmaktadır. Bu zindanımın amacı yukarda gördüğümüz TOT gibi bize hediye olarak Gold Talent ve Silver Talent isminde badgeler kazanmaktır. Yine bu badgelerle yeni glyphler alabilir veya mevcut bulunan glyphlerimizi geliştirebiliriz. Haritada gördüğünüz gibi zindanımız 5 bölümden oluşsada aslında 3 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm bizim zindana girdiğimiz bölüm ikinci bölüm ise yine boş olan görev npc sinin bulunduğu bölümdür. Tüm bufflarımızı tazeledikten ve charmlarımızı attıktan sonra üçüncü bölüme geliyoruz. Bu bölüme ilk girdiğimizde dairenin çevresinde 4 adet yeşil cristal ve ortada büyük bir mor cristal göreceğiz, ve bu cristala saldıran dört adet monster. Bu monsterlar ortada korumamız gereken cristale herhangi bir hasar vermemektedirler, amaçları sadece onları öldürerek zindanı başlatabilmemizdir, şimdilik onlara dokunmuyoruz. partide bulunan 3 dps ve tank kenarlardaki cristallere 1 er kişi olarak geçerek cristalin %5 hp si kalana kadar attack yapıyorlar. Priest ise ortada bulunan monsterların hpsini azaltmaya başlıyor. Dpsler ve tank yeşil cristallerin hpsini %5 e getirdikten sonra, ortadaki mosterları healerin bir kaç vuruşta öldürebilecek dereceye getirip kendi cristallerine dönüyorlar. Healer son mobu da öldürdüğü anda siz bunu gps map in yanında puan sayacını görerek anlayabilirsiniz. Herkes kendi cristalini imha ederek respawn olan yaratıklara odaklanıyorlar.Herkesin kendi cristal bölgesinden gelen monsterları kendisinin öldürmesi size ektra puan kazandıracaktır. Ayrıca bütün mobları keserken son vuruşu auto attack ile yaparsanız extra 1000 puan daha alacaksınız. Spawn olan bütün monsterları öldürerek cristali koruyoruz, özellikle jockey isimli mostera cok dikkat etmeniz gerekiyor, elindeki bombalarla cristalimize çok fazla hasar verebiliyorlar. Ayrıca burada zıplayarak 10 puan kazanabilirsiniz. Bu bölümü bitirip 4. odaya geçiyoruz. Burada daire çevresinde 3 yeşil cristal ve ortada yine korumamız gereken mor cristali göreceğiz, ayrıca etrafta patlayıcı barrelleri. Bu barrellere dokunmuyoruz. İlk odada olduğu gibi bu sefer 3 olan yeşil cristali 3 dps paylaşarak %5 hp si kalana kadar canını indiriyorlar. 3 odadaki gibi ortadaki monsterlari öldürerek ve cristalleri kırarak 4 odayı başlatıyoruz. Burada bulunan bossları lancer bir önce agroosuna alarak barrellere götürerek onları barrellerle öldürüyor. Barrelleri patlatırken yakında durmayın tek barrel sizin ölümünüze yol açabilir. Bu 2. bosstan sonra ortaya çıkan teralith isimli bossumuzu healer knock down ederek cristalden uzak tutuyor ayrıca her knock down dan extra puan kazanıyorsunuz. Bu bölümüde bitirdikten sonra son bölüme geçiyoruz. Burada ilk yapmanız gereken ortada bulunan bossu kristalimizden uzaklastırıyoruz ve kenarda kesmey baslıyoruz, bu sürede bir dps de etrafta bulunan monsterları kesiyor. Ancak dikkat etmeniz gereken monsterların yanında bulunan yeşil cristalleri kırmamak. Kırarsanız puan kaybedebilirsiniz. Bossun canı %10 dan aşagı geldiğinde ortaya spawn olan ejderhamızın yanına gitmesi için attack kesiyoruz. Ve ejderha onu zehirledikten sonra son vuruşumuzu auto attack yaparak bossumuzu keserek zindanı bitiyoruz. Diğer zindanlara göre çok karışık olan bu zindan da size yardımcı olması amacıyla bir video linki koyuyorum.
18. CRUCIBLE OF FLAME (COF) LVL 60
Bir diğer puan tabanlı zindanımız olan Crucible of Flame' e Velika-Legion of Arms dan ulaşabilirsiniz. Bu zindanımız genel olarak 2 bölümden oluşuyor, giriş bölümü ve bosslar bölümü.
İlk bölüm: Bu bölumde kuzey-güney-batı-doğu ile merkez olmak üzere beş oda bulunmakta, burayı hızlı geçmek isterseniz herkes güneyde bulunan odaya geçerek ordaki naga bossunu kesip sonra ortaya gelip buradaki bossu da kesip bu bölümü geçebilirler. Ancak asıl olması gereken her oyuncunun bir odayı paylaşması ve kendi bulunduğu odadaki cristali spawn olacak monsterlardan korumasıdır. Kuzey odasında iskeletler(dps), doğu odasında slotlar(aoe dps), güney de nagab(best dps or tank), batı da ise cubeler(healer) bulunmaktadır. Dış odalar temizlendikten sonra da ortaya gelip buradaki bossu hepbirlikte keserek giriş kısmını bitirmek size extra puan kazandıracaktır.Bu bölümü bitirdikten sonra ortada npc yardımı ile ikinci bölüme doğru uçabilirsiniz.
İkinci bölüm: İkinci bölüme geldiğinizde burada 3 mark göreceksiniz. Burada 4 adet boss kesmeniz gerekmektedir. Bu üç mark ın anlamı zorluk dereceleridir. Eğer kolay bir tur istiyorsanız 4 adet mark 1 (yani 1111) kesebilirsiniz. Daha zorlu bir macera için 2222 en zoru için 3333 markları deneyebilirsiniz, veya 1112 gibi değişik kombinasyonlar yapmak mümkün. Ancak dikkat etmeniz gereken ilk şey burada ölmeyin yoksa puan kaybedersiniz ve zindan sonunda alacağınız ödülün küçülmesine sebep olabilirsiniz. İkinci olarak bossları keserken combo-attack yaparsanız extra puan kazanırsınız. Üçüncü olarak her bossu kestikten sonra yukardan düşen jeton benzeri şeylerin altına geçerek size vurmasını sağlayarak da extra puan kazanabilirsiniz.Burada bosslardan aldığınız droplardan hariç olmak üzere topladığınız puana göre e-postanıza ayrıca bir ödül daha gönderilmektedir. Son bossumuz Cyclops
19. ARGON CORPUS (AC) LVL 60_ACHM / LVL 60
Normal modu kolay ancak hard mode olarak en zor zindanlardan biri olan Argon Corpus' a Val Kaeli - Granarkus dan ulaşabilirsiniz.
Burada dört adet bossumuz bulunmakta ve diğer odalarda bulunan monsterların sadece gerekli olanları keserek buraları geçebilirsiniz. İlk boss lancerlar için agroosu çok zor olmakla birlikte kesilmesi kolay bir bosstur. İkinci bossumuzda dikkat etmemiz gereken eğer isminizi ekranda görürseniz bossdan mümkün olduğunda uzaklaşmanız gidebilirseniz koridora gitmeniz gerekmektedir. Yoksa kuşumuz sizi tek bir vuruşla öldürebilir. Burayı da geçtikten sonra asansör vasitasıyla ikinci bölüme geçiyoruz. Burada bulunan 3. bossa geldiğimizde dikkat etmemiz gereken bossun hp si %80 den aşağı indikten sonra odanın etrafında dolaşmaya başlayan cylon isimli monstera görünmemek. Özellikle range-dps ve healerların buna çok dikkat etmesi gerekir. İkinci olarak da bossun hp si %30 dan aşağı indikten sonra yaptığı büyük aoe lerden herkesin kaçması lzm, kırmızı dairelerin dışında durmanız sizin güvende olmanıza yetecektir. Geldik son bossumuz Meldita' ya, burada en çok dikkat etmeniz gereken melditanın 360 derece dönen laser ışını bundan kaçmak için en güvenli yol laserin başladığı yönde bekleyerek, laserin arkasından takip etmek. Değişik zamanlarda spawn olan solucan tipli adds hızlıca kesmelisiniz, yoksa hızlıca türeyebilirler. Ve bossun %30 hpsi kaldıktan sonra aramıza katılan uçan ve altında duranları stunlayarak hplerini çok hızlı bir şekilde düşüren addslardan uzak durmamız gerekiyor.
20. MANAYA'S CORE (MC) LVL 60 MCHM LVL 60:
Anlatacağımız son zindanımız olan Manaya Core için en zor zindanımız diyebiliriz. Özellikle hard mode bölümü oyundaki en yüksek kalite olan Visionmaker silah-gear yapımında kullanılan trade olmayan materyaller kazanmamızı sağladığından neden zor olduğunu anlayabilirsiniz. Buradaki ilk bossumuzda dikkat etmeniz gereken büyük bir daire içinde etki eden aoe vuruşundan kaçınmak. Eğer dairenin içinde kalır ve zehri yerseniz cok kısa bir sürede ölebilirsiniz. Bu yüzden diğer oyuncuların işini kolaylaştırmak için tank karakteri bossu bi kenara cekip orda tutmalıdır. İkinci bossumuza başlamadan önce normalde space olan zıplama tuşunu oyun ayarlarından kolay kullanabileceğiniz bir tuşla değiştirmenizi tavsiye ederim. Çünkü bu boss sizi sürekli zehirleyecek(bunu ekran kenarlarının kırmızı olduğunda anlarsınız) ve siz kurtulmak için bir kac kere zıplamak zorundasınız, zıplama space tuşunda ise siz attack yaptığınız için zehir yediğinizde zıplamak için space bastığınızda çoğu zaman combo skili vuracaksınız ve zıplayamayacaksınız. Eğer 5saniye içinde zıplamazsanız ölürsünüz. İkinci olarak %70 ve %30 da boss ortaya gelecek ve ekranda sadece mavi renkli/kırmızı renkli mobları öldür diye bir mesaj geçecek. mesajdan sonra odanın cevresinde mavi kırmızı karışık renkte 3 dalga halinde moblar spawn olacak ve bossa doğru gidecek. Söylenilen renkteki mobları hemen bossa ulaşmadan kesmelisiniz. İkinci bossuda kestikten sonra uzun bir koridordan sonra son bossumuz Shandra Manaya ya geliyoruz. Burası 2 etaplı bir bölüm, birinci etapda odanın merkezinde bulunan cam odayı kırıyoruz. İkinci etapta ise merkezdeki camı kırdıktan sonra karşımıza gelen shandra manayayı kesiyoruz.
İLK ETAP: Burada healer karakterimiz etraftan sürekli spawn olan mobları agroosuna alarak odanın etrafında (isterse binekle) dolaşıyor. Bunun sebebi dps karakterlerin rahatça ve olabildiğince hızlı ortadaki camı odayı kırabilmesi. Dps ler alan skili kullanırken dikkat etmeli ve spawn olan moblara vurmamalıdırlar. Pembe renkte ufak bir daire şeklindeki zehirli bölgelerden uzak durmalılar, 17metre çapındaki alan skilinden kaçınmalılar. Ve mümkün olduğunca healerdan yardım almadan(eğer healer mystic se heal toplarıyla) potlar ile idare ederek ilk etabı bitirmeliler. Eğer dpslerden birisi ölürse başka bir dps tarafından diriltilmeli healer kesinlikle mobları bırakmamalıdır. Mobların kontrolünü kaybederseniz herkesin ölmesi çok uzun sürmeyecektir.
İKİNCİ ETAP: Merkezde bulunan cam odayı kırdıktan sonra karşımıza çıkan shandra Manayanın çok değişik skilleri bulunmaktadır. Ve bu skillerin hemen hemen hepsi sizi zehirleyerek canınızın sürekli azalmasına yol açacaktır. En önemlisi 3'lü debuf(zehir) skilidir, partide bulunan 3 dps party başlamadan önce 1. 2. ve 3. debufu kimin alacağını kararlaştırmalılar. (Tank karakteri ölmemesi ve party arkadaşlarını koruması, healer da rahatça partiyi ayakta tutabilmesi için bu iki karakterin debuf alması önerilmez.) 3 değişik alan şeklinde olan bu debuflardan okla gösterilen yönlerde duracak kaçınabilirsiniz, zıt bölümde durarak debufu yiyebilirsiniz. Herkesin bir debuf almasının sebebi debufun çok güçlü olması, her bir karakter ancak bir debuf ile ayakta kalabilmesidir. Eğer bir karakter yanlışlıkla 2 debufu birden alırsa ölecektir. Eğer debuf alacak dpslerden biri debufdan önce ölürse tank veya healer 1 seferlik onun yerine geçebilir. İlk debuf sırasında 1. debufu X 2. debufu Y 3. debufu Z aldı diyelim, İkinci debufta herkes debuf sırasını değiştirmek zorunda, birinci sıradaki 2'ye ikinci sıradaki 3'e üçüncü sıradaki 1'e geçmelidir. Bu böyle devam etmelidir, ta ki boss ölene kadar. İkinci olarak Shandra manayanın büyük alan skilinden herkesin kaçması gereklidir, bu skil sizi zehirleyerek canınızın çok fazla azalmasına sebeb olarak hem kendinizi, hem healeri, hemde tankı zor durumda bırakabilirsiniz. Üçüncü olarak shandra kalkan çıkardığında herkes bossun arkasına geçerek full atak yaparak bir an önce kalkanı kırmalısınız. Eğer tank ölürse veya shandra manayanın agroosunu kaybederse shandra manaya yerin altına girerek dps veya healerin ayağının dibinde biter ve ona zehirli bir alan skili vurur. Burada sakin olmalı alan skilini vurmasını bekleyerek vurduğu anda zıplayarak kaçmalısınız.