IMLEGEND
Aileden
Merhabalar,
Görüyorum ki son zamanlarda MM hakkında çok fazla tartışma dönmekte, hattı bazı tartışmalar hakaretlere kadar ilerlemekte. Bunun önüne geçmek, MM hakkında yanlış bilgilere sahip olan arkadaşları bilgilendirmek ve daha sağlıklı bir forum ortamı oluşturmak için bu yazıyı yazmaya karar verdim.
MM sistemini bir mühendis gözüyle size analiz ederek anlatacağım. Lütfen yazıyı okurken önyargılarınızdan sıyrılın. Daha önce bildiklerinizi, kafanızda oluşturduğunuz komplo teorilerini silin. Bu yazıda sadece matematik ve gerçekler olacak.
Haydi başlayalım;
Nedir bu Matchmaking ( MM ) ve nasıl çalışır ?
Matchmaking sistemi, siz bir tankı seçtiğiniz anda sizi en az süre bekleterek bir savaşa dahil olmanızı sağlayan sistemdir. Takımları oluşturur tankları seçer. Peki bunları nasıl yapar? İnceleyelim;
MM sisteminin öncelikli amacı hızlı takım oluşturmak olduğu için ele aldığı ve almadığı bazı kriterler olacak. Bu kriterlere bir göz atalım;
MM sisteminin göz önüne almadığı kriterler;
- Tankların hangi ulustan olduğu.
- Tankların teknolojik durumu ( stock top, stock motor, taret radio vs. )
- Tanklara takılmış olan modüller ve sarf malzemeleri
- Mürettebat yetenek durumları.
- Oyuncunun kaç WN8 değeri ya da Rating puanına sahip olduğu.
- Tankların sınıfları ( ağır, orta, arty vs. )
- Tankların kademeleri ( 5tier, 9tier vs. )
- Tankların denge ağırlıkları
Yani bir IS-3’ün takımdaki ağırlık puanı 40 x 1,2 = 48 puandır. Böyle böyle tüm tankların puanları çıkartılır ve takım puanı oluşur.
Bunun yapılmasındaki amaç, kendi tierinde diğer tanklara göre bariz üstünlüğü olan tankları takımlar içerisinde dengeli şekilde yaymaktır.
Ayrıca MM sistemi 30’ar dakikalık periyotlarda takım şablonları belirler ve o şablonlara göre tank ataması yapar. Üst üste benzer takımlar gelmesinin sebebi budur. Aslında amacı bizleri oyuna daha hızlı sokmaktır fakat bu bazen sorunlara yol açmaktadır.
İşte sizlerin ağladığı olaylar burda başlıyor. Sürekli yeniliyorum, hep nooblar denk geliyor, MM bana taktı vs. gibi söylemler bu şablon meselesi yüzünden olmakta.
Çözüm, oyuna 30dk ara vermek.
Gelelim Winrate mevzusuna.
Bir çok ağlama ve saçma sapan yorumlar da bu konu hakkında tartışılmakta. Yok MM bizi kontrol ediyor, maç sonucu önceden belirlenmiş maçlara atıyor, işte şu istatistikli adamı kayırıyor, türklere takmış maç kazanmamızı istemiyor vs. vs.
Bunların hepsi cahil yorumlardır. Arkadaşların bilgi eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Gelin beraber inceleyelim ve biraz hesap yapalım, bakalım MM adam kayırıyor mu yoksa herşey tamamen biraz olasılık ve matematikten mi oluşmakta.
Şimdi biraz grafik ve bazı hesaplar yapacağız ve WR oranlarının aslında doğru olduğunu ve kimsenin kayırılmadığını, ya da kimsenin zorla yenilmediğini göreceğiz.
Genel kültür notu 1 :
Kalabalıkların oluşturduğu yarışmalarda elde edilen puanlar normal dağılıma göre şekillenir. Peki normal dağılım nedir?. Yarışmaya katılan katılımcıların %95lik dilimi çoğunluğu oluşturur ve birbirlerine çok yakın skorlar elde ederler. Geriye kalan %5lik kesim ise pozitif ve negatif yönde farklılıkları oluşturur.
Wot’a uyarlarsak, oyuncuların %95 inin wr oranı %50 etrafında toplanır( +- %5 ), geriye kalan %5lik dilim %50'nin çok aşağısına ve yukarısına dağılır.
Bu oyun bir takım oyunu ve sen 15 kişiden sadece 1 kişisin. Yani Takımın 1/15 = %7’sini oluşturmaktasın. Yani bir taraflarınızı da yırtsanız 100 maçın 7 tanesini kazandırabilirsiniz ancak.
Geriye kalan 93 maç ne olacak peki ?
Tabi ki geriye kalan 14 kişi bu maçların skorunu belirleyecek.
93 maçın %50sini kazanacak bu arkadaşlar normal dağılım gereği. Bu da eder 46 adet kazanılmış maç.
Eğer sen sana düşen 7 maçı da kazandırabilirsen 46 + 7 = 53 maç kazanmış olursun. %53 win rate
Eğer sen sana düşen 7 maçı kazandıramazsan 46 + 0 = 46 maç kazanmış olursun. = %46 win rate
Yani bu ne demek, sen mükemmel oynasan random maçlarda %53lük bir WR elde edersin, daha fazlası istisnaya girer. Hiç oyun oynamazsan %46WR elde edersin.
İşte Bot diye tabir edilen arkadaşlar %46 civarında WR sahip olmalarının sebebi budur arkadaşlar.
“Peki müfreze yaparsak ne olur, Herkes diyor ki WR yükselmesi için müfreze kurun, ama ben inanmıyorum, bence MM bizim kazanmamızı istemiyor”
Çoğu iyi oyunayan oyunculardan bunu duyarsınız. WR yükseltmek için müfreze yapın diye ama çoğu arkadaşlar bu söylenilenleri dinlemez bile. Gelin hesaplayalım müfreze yapmak WR’e nasıl etki ediyor.
2 kişilik bir müfreze yapılırsa 2/15 = %14 lük bir dilim oluşturursunuz. Takımın geriye kalanı %86yı oluşturur.
100 maç yapıldığını düşünüyoruz yine, 86 maçın skorunu geriye kalan 13 kişi belirleyecek ve %50 kazanılacak bu maçlar.
86x%50 = 43 maç.
Bize kaç dilim gelmişti ? % 14 yani 14 maç.
Yani biz müfreze arkadaşımızla bize düşen 14 maçı kazandırırsak takıma 43 + 14 = %57lik WR’e sahip oluruz.
Bu işlemi 3 kişilik müfrezeyle yaparsak,
3/15 = % 20
80 maçın 40 tanesini 12 oyuncu kazanacak, 20 maçı da siz kazanacaksınız 40 + 20 = %60.
Gördüğünüz gibi biraz matematikle MM’in aslında size karışmadığını herşeyin kendi kendine olduğunu kanıtladım. Hala MM bizi saçma takımlara atıyor, bizim kazanmamızı istemiyor, yok botlar oynamasa bile nasıl %45 Wr’e sahip oluyor diye sormayın.
Hepsi burada.
Yani eğer WR'iniz %48in üstüne çıkamıyorsa, sen üstüne düşeni yapamıyorsun demektir. Çünkü hiçbirşey yapmasan bile %46da kalıyorsun. Yani arkadaşlarım, MM'e sayıp sövmek yerine maçlarda daha efektif oynamaya çalışın. İş size kalınca hakkını verin tankın ve oyunun. Yoksa ağlamaya devam edersiniz.
Alıntıdır.