IMLEGEND
Aileden
Sıkça Sorulan Sorular
Genel
- World of Tanks hangi türe aittir?
- Sistem gereksinimleri nelerdir?
- Oyun hangi işletim sistemlerini destekliyor?
- Oyun nasıl indirilir ya da güncellenir?
- Şu ana kadar kullanıma sunulan tank sayısı nedir? Artacak mı yoksa aynı mı kalacak?
- Oyunda ne tür zırhlı araçlar bulunuyor?
- Tanksavarların ve uzun menzilli havan toplarının oyun içindeki rolü nedir?
- Hafif tankların temel amaçları nelerdir?
- WoT ne kadar gerçekçidir?
- Oyundaki modellerin davranışları ile gerçek hayattaki tankların davranışları uyuşuyor mu?
- Bir savaş ortalama ne kadar sürer?
- Acemiler, tek savaş görevlerinde yeteneklerini geliştirme şansına sahip olacaklar mı (mesela, herhangi bir antrenman modu var mı)? Bu mod çevrimdışı olarak da kullanıma açık olacak mı?
- Oyun hangi kamera moduna sahip? Kontroller nelerdir?
- World of Tanks otomatik hedef almayı destekliyor mu?
- Kamuflaj nedir ve dış görünüş olarak mevcut olan kamuflaj desenlerinden nasıl etkilenir?
- World of Tanks'te harita dışı topçu desteği yer alacak mı? Nasıl kontrol edilecek?
- Savaşlar tek uluslu takımlar ile mi yapılmaktadır?
- Oyunda hiç makineli tüfek var mı?
- Ne tür cephaneler mevcuttur?
- Çarpma saldırısı nedir?
- Tankım tahrip edildikten sonra "serbest kamera" moduna geçiş yapabilir miyim?
- Savaş meydanlarında parçalanabilir öğeler yer alıyor mu? Bu tür öğelerin yıkılması savaşın gidişatına nasıl etki etmektedir?
- Mevcut haritalara değişik mevsimleri, günün belirli saatlerini ya da değişen hava şartlarını adapte etmek için bir planınız var mı?
- Tarihi savaş noktaları ile birebir aynı adlandırılan haritalara sahipsiniz. Bu haritalar o alanlarla aynı mı?
- Tank ağacı nedir?
- Tankınızın seviyesini nasıl yükseltirsiniz? Tankın bir üst seviyesine erişmek için hangi geliştirme aşamasına ulaşmalısınız? Seçtiğiniz bölümün yanlış olduğunu düşünürseniz paralel bir geliştirme dalına geçiş yapabilir misiniz?
- Tank mürettebatları ve becerileri nedir?
- Garajımda birden fazla araca sahip olabilir miyim?
- World of Tanks ödeme sistemi nasıl işler?
- Kaybeden takım savaş sonrası kredi kazanır mı?
- Oyunda hiç klan bulunur mu?
- Oyun ne tür klan savaşları içerir?
- Klan Savaşları nasıl düzenlenir?
- Elde edilen eyaletler parasal kaynaklara sahip klanlar temin edecek mi?
- Klanlar savaşları nasıl düzenleyecektir?
World of Tanks hangi türe aittir?
World of Tanks birden çok türün büyük bir karışımıdır. İlki ve en önemlisi, bu küresel ölçekli bir MMO aksiyon oyunudur. Ancak, bu tür aynı zamanda FPS, RTS, RPG ve simülasyon gibi diğer türlerin birleşimini de içerir.Sistem gereksinimleri nelerdir?
Minimum Sistem Gereksinimleri:
İşletim sistemi: Windows XP / Vista / 7 / 8 /10
İşlemci (CPU): 2.2 GHz, SSE2 destekli
Bellek (RAM): Windows XP için 1.5 GB, Windows Vista / 7 / 8 / 10 için 2GB
Ekran Kartı: GeForce 6800 (256Mb VRAM) veya ATI HD X2400 XT (256Mb VRAM), DirectX 9.0c.
Ses Kartı: DirectX 9.0c uyumlu
Kullanılabilir sabit disk alanı: 16 GB
İnternet bağlantı hızı: 256 Kbps
Tavsiye Edilen Sistem Gereksinimleri:
İşletim sistemi: Windows XP / Vista / 7 / 8 /10 - 64 bit
İşlemci (CPU): Intel Core i5-3330
Bellek (RAM): 4 GB veya daha fazla
Ekran Kartı: GeForce GTX660 (2GB) / Radeon HD 7850 2GB, DirectX 9.0c
Ses Kartı: DirectX 9.0c uyumlu
Kullanılabilir sabit disk alanı: 30 GB
İnternet bağlantı hızı: 1024 Kbps veya daha hızlı (sesli sohbet için)
Oyun hangi işletim sistemlerini destekliyor?
World of Tanks Microsoft Windows XP / Vista / Windows 7 ve Windows 8 ile uyumludur.
Oyun nasıl indirilir ya da güncellenir?
Özel kurulum dosyası (9.10 Sürümü) vasıtasıyla World of Tanks’i otomatik olarak indirip kurabilirsiniz. Bununla birlikte, oyunu aşağıda verilen bağlantıları kullanarak da indirebilirsiniz.Önceki sürümlerden oyunu güncellemek için:
- Aşağıdaki bağlantılardan birini seçerek dosyayı indirin.
- İndirdiğiniz dosyayı, oyunun ana dizininde bulunan Updates/Güncellemeler (örneğin C:\Games\World_of_Tanks\Updates) klasörünün içine koyun.
- Başlatıcıyı çalıştırın (WOTLauncher.exe) ve güncellemenin oyun istemcisine uygulanmasını bekleyin.
- 9.10 güncellemesini içeren yamayı direkt olarak indirin (548 MB).
- İnternet Kurulumu (6.64 MB)
- 9.10 güncellemesini içeren yamayı Torrent vasıtasıyla indirin.
Oyun başlatıcısıyla indirilen güncellemenin genel boyutu (HD versiyonu) 916 MB
MD5: b04332a4ca986dd647fc235c75af80e6
World of Tanks RSS akışlarını torrent istemcinize ekleyerek oyun istemcinizi RSS vasıtasıyla da otomatik olarak güncelleyebilirsiniz. Bunu yapabilmek için aşağıdaki adımları uygulayınız:
- Torrentlerin RSS akışı vasıtasıyla otomatik olarak indirilmesini destekleyen herhangi bir torrent istemcisini (µtorrent kullanmanızı tavsiye ederiz) indirip kurun.
- Oyun istemcisinin “Updates†(güncellemeler) klasörüne, torrent RSS vasıtasıyla bir otomatik güncelleme indirimi kurun (µtorrent RSS öğreticisi). Avrupa World of Tanks istemcisini buraya tıklayarak güncelleyin.
Şu ana kadar kullanıma sunulan tank sayısı nedir? Artacak mı yoksa aynı mı kalacak?
Şu anda World of Tanks'te Amerika, Almanya, Fransa, İngiltere, Japonya ve SSCB'den 300'den daha fazla makine bulunmaktadır.
Oyunda ne tür zırhlı araçlar bulunuyor?
World of Tanks'te, 1930'ların başından Kore Savaşı'na (1950) kadar olan zaman aralığında tasarlanan ve üretilen Amerikan, Alman, Fransız ve Sovyetler Birliği zırhlı araçları bulunmaktadır. Oyuncular hafif, orta ve ağır tankları seçebildikleri gibi, tanksavarları ve uzun menzilli kundağı motorlu havan topu silahlarını da (KMS'ler) seçebilecekler. Oyun savaşta hizmet vermiş gerçek tankları içerdiği gibi, ayrıca Alman E Serisi tanklar ve birçok Fransız tankları gibi prototip araçları da içermektedir.
Tanksavarların ve uzun menzilli havan toplarının oyun içindeki rolü nedir?
2. Dünya Savaşı'nın gerçek çarpışmalarında olduğu gibi, bu tür birliklerin yaptığı katkı paha biçilemezdir. Tanksavarlar muhteşem savunmacı birliklerdir. Güçlü silahları, nispeten uzun mesafelerden düşman araçlarına nişan almalarına olanak sağlar. T95 gibi bazı tanksavarlar son derece kalın bir ön zırha sahiptir. Kalın bir ön zırha sahip olsa bile, çoğu tanksavar yan ve arka zırhtan tamamen yoksundur ve birçoğu düşük hareketlilik dezavantajına sahiptir. Daha çevik bir rakip onu yakın muharebeye çekerse, işler tanksavar için gayet zorlu bir hal alabilir.
Kundağı motorlu silahların rolü biraz daha farklıdır. Orta ve ağır tankları şiddetli muharebelerde desteklemenin yanı sıra, haritayı gözleyen hafif tanklar ile işbirliği içinde çalışmak ve düşman araçlarını ortaya çıkarmak üzere tasarlanmıştır. Çoğu zaman savaşın dengesini bozan şey uzaklardan gelen KMS destek ateşi olabilir. Son derece güçlü olan topları herhangi bir rakip için tek atışlık ölümcül bir sonuç doğurabilir ya da mobil tankların diğer tankların işini bitirebilmesi için diğer tankları zayıflatır. KMS'ler World of Tanks'teki en savunmasız araç sınıfıdır; birkaç, hatta bazen tek bir düşman tank atışı ile kolayca yok edilebilirler ve düşman KMS'sinin bir atışı hemen hemen her zaman ölümcüldür. KMS'lerin düşük hasar puanı kotaları düşmana gözükmeleri durumunda onları en kolay hedef haline getirir; bu yüzden görevlerini düzgün bir biçimde yerine getirebilmeleri için gizlenmeleri gerekmektedir.
Hafif tankların temel amaçları nelerdir?
Hafif tanklar, izcilik birimleri olarak vazgeçilmezdir ve düşmanın uzun menzilli topçu birliklerini kolayca bulup çarpışabilirler. Hafif tankların yüksek hareket kabiliyetleri savaş meydanındaki düşman birliklerini ortaya çıkarmayı ve onların koordinatlarını takım arkadaşlarınıza ve dost KMS'lere aktarmanızı sağlar.
Oynanış
WoT ne kadar gerçekçidir?
Oyun, gerçekçilik ve oynanış arasındaki dengeyi sağlar. World of Tanks tamamen bir simülatör değildir; oyuncular saatlerini kontrollere alışmaya çalışarak geçirmek zorunda değildir. Oyunun zorluğu taktiksel becerilerinizi uygulamaya ve manevralarınızı takım arkadaşlarınızla uyumlu bir şekilde yapmaya dayanmaktadır.
Oyundaki modellerin davranışları ile gerçek hayattaki tankların davranışları uyuşuyor mu?
Oyun içi tank modelleri gerçek hayattaki prototipleriyle neredeyse birebir aynıdır ve bu oyunun tüm alanlarını kapsar. Oyun içi tankların ateşleme hızı, genellikle gerçek tankların eğitim alanları şartlarındaki ateşleme hızı ile eşittir. Hareket halinde ateş ederken dağılma gözlenir; daha hızlı giderseniz, dağılmanız da daha şiddetli olur. Mermilerin sayısı ve modüllerin konumu gerçek araçlar ile aynıdır, ancak oyunu dengeleme amacı ile değiştirilmek zorunda kalınmıştır. Aynısı tüm diğer özellikler, dinamikler ve kule dönüş hızı için de geçerlidir.
Bir savaş ortalama ne kadar sürer?
Ortalama bir savaş genelde 5 ile 10 dakika sürer. Savaş meydanında 15 dakika sonunda her iki takımdan da tanklar varsa ve üslerin hiçbiri ele geçirilmemişse, beraberlik ilan edilir. Beraberlik, her iki takımın da düşman üslerini aynı anda ele geçirmesi durumunda da ortaya çıkabilir.
Yukarıdaki kuralların tek istisnası Taarruz modunda yer almaktadır. Bir taarruz maçı 10 dakikaya kadar sürebilir ve sürenin bitmesi durumunda, savunmacı takım kazanır.
Acemiler, tek savaş görevlerinde yeteneklerini geliştirme şansına sahip olacaklar mı (mesela, herhangi bir antrenman modu var mı)? Bu mod çevrimdışı olarak da kullanıma açık olacak mı?
Acemiler eğitim sırasında beceri seviyelerini yükseltme ve gerçek savaşlara hazırlanma şansını elde edecekler. Oyun kademe I ve kademe II tankların bulunduğu özel alanları içermektedir. Bu acemilerin oynanışa ve dinamiklere alışmasına yardımcı olacak. Tüm eğitim modları çevrimiçi ortamda gerçekleşir; sizin takımınızdaki ve düşman takımındaki tanklar da gerçek oyuncular tarafından kullanılmaktadır.
Gerçek bir savaş başlatmak istediğinizde, oyun içi eşleştirici oyunu dengeler ve böylece daha yüksek kademe araçlara sahip müfrezeler içinde yer almadıkları, tank gruplarına ya da eğitim savaşlarına katılmadıkları sürece ilk kademeler daha yüksek kademe rakipler ile karşılaşmaz. Düşük kademe savaşlar sırasında kredi kaybetmek neredeyse imkansızdır ve her savaştan sonra teknoloji ağacında yavaşça ilerlemenizi sağlayan tecrübeyi kazanırsınız.
Oyun hangi kamera moduna sahip? Kontroller nelerdir?
Ana kamera modu, tankınızdaki altı ölçekli yakınlaştırma ve kamerayı aracın etrafında serbestçe döndürme seçeneği ile üçüncü bir kişi görünümüdür. Oyun aynı zamanda tanklar için üç ölçekli bir keskin nişancı modu ve uzun menzilli topçular için bir "stratejik görüş" ("kuş bakışı" veya "havan topu görüşü" de denebilir) modu içermektedir. Tankınıza standart WSAD+Fare kontrolleri ile manevra yaptırabilirsiniz. Ayrıca bir de R ve F düğmeleri ile çalışan, çeşitli hızlarda ileri ve geri gidebileceğiniz "seyir kontrolü" modu bulunmaktadır.
World of Tanks otomatik hedef almayı destekliyor mu?
Oyun, yön bulma özelliğiyle düşman birimine ateş etmeyi mümkün kılan bir otomatik nişan alma özelliğine sahiptir. Otomatik nişan almayı açmak için görüşünüzü bir düşman biriminin üzerine doğrultun ve sağ fare tuşuna basın. Otomatik nişan alma fonksiyonu hedef imha edildiğinde ya da gizlendiğinde otomatik olarak etkisini yitirecektir; ayrıca bu özellik elle de devre dışı bırakılabilir.
Kamuflaj nedir ve dış görünüş olarak mevcut olan kamuflaj desenlerinden nasıl etkilenir?
Her tankın ne kadar kolay açığa çıkabileceğini gösteren bir kamuflaj değeri bulunmaktadır. Bu değer tüm araçlara monte edilebilen "kamuflaj ağı" ekipmanı ve "kamuflaj" mürettebat becerisi aracılığıyla artırılabilir. Ağaçlar, çalılar ve arazinin diğer öğeleri de düşman tarafından yerinizin tespit edilememe şansını daha da artırabilir. Manevra yapan bir aracı tespit etmek duran bir aracı tespit etmekten çok daha kolaydır. Kulenin hareket etmesi kamuflaj değerini etkilemez, ancak silahınızı ateşlemeniz etkiler. Garajda bulunan "dış görünüş" düğmesine basarak kredi ya da altın ile satın alınabilen kamuflajlar tankınızın kamuflaj değerini az bir oranda iyileştirir.
Düşman tanklarının yeri nasıl tespit edilir veya saptanır?
Düşman tanklarının yerini tespit etme ve saptama aşağıda yer alan değerler gibi birçok değere bağlıdır: arazi (tankın ne kadarının görüş açısı içinde olduğu kadar çalılar, ağaçlar, vb.), tank manevrası (tespit edilen tankın hareket edip etmediği), mürettebat becerileri ve perkleri (mürettebat becerileri ve perkleri her iki tank için de önemlidir; çünkü Kamuflaj ve Silah Arkadaşları, Keşif ve Durumsal Farkındalık tespit etme sistemi ile ilgili istatistikleri etkiler), tank tespit etme görüş aralığı, tanklar arasındaki mesafe, tespit edilen tank üssünün kamuflaj değeri, her iki tankta da kullanılan ekipman (Kamuflaj Ağı, Binoküler Teleskop ve Kaplı Optikler) ve kullanılan sarf malzemeleri (Geliştirilmiş Savaş Tayınları, Ekstra Savaş Tayınları, Kola Kasası, Çikolata ve Sert Kahve) ve tespit edilen tankın ateş edip etmeme durumu.
World of Tanks'te harita dışı topçu desteği yer alacak mı? Nasıl kontrol edilecek?
Harita dışı topçu desteğini eklemeyi düşünüyoruz, ancak kullanımı savaş başına bir kullanım olarak sınırlandırılacak ve sadece klan savaşları sırasında kullanılacak. Savaş haritası birçok kareye bölünmüştür ve savaş sırasında bir klan lideri belirlenmiş bir kareye topçu atışı isteyebilir. Ancak bu belirli bir miktar kaynağın harcanmasını gerektirecektir.
Savaşlar tek uluslu takımlar ile mi yapılmaktadır?
Her savaştan önce, oyun her iki takımın da genel gücünün eşit olmasını sağlamak amacıyla, oyuncuları seviyelerine ve araçlarının gelişim aşamalarına göre rastgele iki takıma bölecektir. Bu bir takımın farklı uluslardan tankları içerebileceği anlamına gelir. Dengeleme sistemi genelde Eşleştirme (EŞ) olarak anılır ve rastgele savaşlar sırasında her iki takımın da eşit şansa sahip olup olmadığını ayarlar. "Ulus ulusa" savaşlar sadece tarihle bağlantısı olan özel olaylarda söz konusudur (örn. Prokhorovka Savaşı).
Oyunda hiç makineli tüfek var mı?
Tankların üzerine makineli tüfekler monte edilmiştir; ancak savaşta piyadelere yer verilmediğinden kullanılmalarına gerek yoktur, çünkü en güçlü makineli tüfek bile bir tankın zırhına nüfuz etme kabiliyetine sahip değildir.
Ne tür cephaneler mevcuttur?
Kullanılan silaha bağlı olarak oyuncular şu tür mermileri kullanabilir: Zırh Delici (AP), AP Sert Kompozit (APCR), Yüksek Patlayıcı (HE) ve Yüksek Patlayıcı Tanksavar (HEAT)
Çarpma saldırısı nedir?
Çarpma saldırıları World of Tanks oynanışında uygulanabilir bir taktiktir. Çarpma saldırılarının sonuçları tankların kütlelerine, hızlarına ve aracın hangi bölümünün darbe aldığına göre değişir. Genelde yaygın senaryo ağır bir tankla hafif bir tankla çarpmaktır; tam tersini yaparsanız hiçbir şansınız olmayacak. Bir strateji izlemelisiniz. Örneğin, eğer rakibinizin paletlerine çarparsanız, düşmanı bir süre hareketsiz bırakabilirsiniz ve sonuç olarak düşman takım arkadaşlarınız için basit bir hedef haline gelir. Her iki tankın da çarpışma sonucunda hasar alabileceğini unutmayın, özellikle daha ağır bir düşmana çarparsanız. Daha yüksek kademe bir düşmanı çarparak başarılı bir şekilde imha ederseniz; Kamikaze başarımı ile ödüllendirilebilirsiniz. Sürücünün "Kontrollü Etki" becerisi çarpışma hasarını etkileyebilir.
Tankım tahrip edildikten sonra "serbest kamera" moduna geçiş yapabilir miyim?
Halen savaşta olan takım arkadaşlarınızın tankını takip edebileceğiniz bir "takip kamerası" modu mevcuttur.
Haritalar
Savaş meydanlarında parçalanabilir öğeler yer alıyor mu? Bu tür öğelerin yıkılması savaşın gidişatına nasıl etki etmektedir?
Bir çok parçalanabilir öğe mevcuttur. Yüksek seviyedeki parçalanabilmenin savaş meydanındaki herkes için hem pozitif hem de negatif sonuçları olacaktır. Arkasında durduğunuz duvarı "delebilir" ve rakiplerinizi vurmak için bir atış mazgalı olarak kullanabilirsiniz. Diğer yandan, arkasında saklandığınız bina aniden beklenmeyen bir şekilde zayıf düşebilir ve hatta birkaç düşman bataryasından sonra çökebilir. Savaş meydanında görülen tüm ağaçlar kırılabilmektedir, ancak dikkatli olun; parçalanan binalar ve kırılan ağaçlar yeriniz tespit edilmemesine rağmen düşmanın varlığınızı hissetmesi ile sonuçlanabilir.
Mevcut haritalara değişik mevsimleri, günün belirli saatlerini ya da değişen hava şartlarını adapte etmek için bir planınız var mı?
Şu anda dünyanın değişik bölgelerinde konumlandırılmış haritalara (Avrupa, Afrika, Asya ve hatta Kuzey Amerika), farklı ortamlara (şehirler, ovalar, tepeler ve hatta dağlar) ve günün çeşitli saatlerine sahipsiniz. Ayrıca karla kaplı haritaların yanı sıra sıcak bir yazı, ilkbaharı ya da sonbaharı andıran haritaları bulabilirsiniz. Tüm haritalar önceden tanımlı hava şartlarına sahiptir ve şu anda dinamik hava koşulları eklemeyi planlamıyoruz.
Tarihi savaş noktaları ile birebir aynı adlandırılan haritalara sahipsiniz. Bu haritalar o alanlarla aynı mı?
Sanal bir haritayı prototipiyle aynı tutmak gayet zordur. En önemli konulardan biri, gerçek savaş meydanlarını yeniden yaratmanız halinde ayarlamanızın tamamen imkansız olduğu savaş dengesini sağlamaktır. Bu nedenle, tarihi haritalarımız gerçek coğrafik konumları ile birebir aynı değildir; ancak fotoğraflarının ve çevre şemalarının yoğun bir şekilde kullanılması sonucunda ve haritaların havasının tarihi yerlerin havası ile çok benzemesi sayesinde, haritalar orijinallerine çok benzer bir şekilde tasarlanmıştır.
Geliştirme
Tank ağacı nedir?
World of Tanks'deki tüm zırhlı araçlar Amerikan, Alman, Fransız, Çin, İngiliz, Japon ve Sovyet araçları olarak bölümlere ayrılır. Her ulus kendi içerisinde bir geliştirme ağacı oluşturur. İstedikleri araca sahip olmak için oyuncuların bu geliştirme ağaçlarında yükselmeleri gerekmektedir.
Tankınızın seviyesini nasıl yükseltirsiniz? Tankın bir üst seviyesine erişmek için hangi geliştirme aşamasına ulaşmalısınız? Seçtiğiniz bölümün yanlış olduğunu düşünürseniz paralel bir geliştirme dalına geçiş yapabilir misiniz?
Geliştirme ağaçlarına uygun tüm geliştirmeler mevcuttur. Bir ülkenin en ucuz ve hafif tankı ile oyuna başlarsınız, daha sonra tecrübe puanları kazanarak daha üst seviyelerin daha iyi ekipman modüllerini monte edip aracınızın seviyesini yükseltebilirsiniz. Burası tarihi bir elementin oyuna katıldığı yerdir; farklı bir tankın üzerinde de kullanılmış, araştırılmış ayrıntılı bir modülü tankınıza monte ettiğiniz zaman bu modül bir üst seviye tank modeli için kullanılabilir hale gelecektir ve bu tank araştırmak için tank ağacında mevcut olacaktır. Aracınızın seviyesini yükseltirken yanlış bir geliştirme dalı seçtiğinize karar verirseniz diğer ülkeyi seçerek ya da geliştirme dallarının kesiştiği noktada birkaç seviye geri atlayarak diğer geliştirme dalına geçiş yapabilirsiniz.
Tank mürettebatları ve becerileri nedir?
Tank mürettebatları birkaç üyeden oluşur. Mürettebat, sahip olduğu temel özellikler, (% 50 ila 100 arasında) ek beceriler ve perkler doğrultusunda eğitilebilir. Tüm mürettebat eğitim sistemi kılavuzda ayrıntılarıyla anlatılmıştır.
Garajımda birden fazla araca sahip olabilir miyim?
Ülkelerine bakılmaksızın oyuncular kişisel ana garajlarında 5 adete kadar araç saklayabilir, başka bir deyişle garajınızda aynı anda Amerikan, Alman, Fransız ve Rus araçlarına sahip olabilir ve bunları dilediğiniz zaman kullanabilirsiniz. Daha sonra tank filonuzu genişletmek için ek garaj alanları satın alabilirsiniz. Alternatif olarak, artık ihtiyaç duymadığınız tankları satarak garajınızda boş yer açabilirsiniz.
Parasal Durumlar
World of Tanks ödeme sistemi nasıl işler?
World of Tanks'te oyuncular savaşlara katılarak ve düşmanlarını yok ederek kazandıkları kredilere sahiptir. Krediler kadar her oyuncunun gerçek para karşılığında satın alabileceği altınlar da mevcuttur. Altın veya kredi harcayıp premium sarf malzemeleri (Kola kutuları ya da Büyük Tamir Araçları gibi) satın alabilir böylece oyun performansınızı artırabilirsiniz. Altın ayrıca size, kredilerle satın alınamayan premium tankları (Lowe gibi) satın alma fırsatı da verir. Premium araçların bazıları Premium Dükkân'dan gerçek para karşılığında doğrudan satın alınabilir. Altına sahip olmak birkaç bonus kazanımıyla sonuçlanacaktır fakat bu, savaş içerisinde ne ödeme yapmayan oyuncular için oynanabilirliği etkileyecek ne de ödeme yapan oyuncuya kesin bir avantaj sağlayacaktır.
Kaybeden takım savaş sonrası kredi kazanır mı?
Kaybeden takım kredi kazanır fakat kazandıkları kredi toplamı kazanan takımınkinden daha azdır.
Klan Savaşları
Oyunda hiç klan bulunur mu?
İdaresinde net bir altın miktarı olduğu sürece bir oyuncu 100'e kadar üyesi olan bir klan oluşturabilir.
Oyun ne tür klan savaşları içerir?
Oyun şu anda birkaç oyun modundan oluşur. Ana oyun modu Rastgele Savaşlar'dır. Bunlar genellikle yalnız ya da 3 kişiye kadar olan bir müfrezeye katılıp oynanan savaşlardır.
Rastgele savaşlar üç modda oynanır: standart savaş, taarruz ya da çarpışma savaşı. Her savaşın kendine özgü kuralları vardır. Modlar yeni başlayanlar için hazırlanan kılavuzda ayrıntılarıyla anlatılmıştır.
Rastgele savaşların haricinde iki organize olmuş takımın rastgele haritalarda birbirleriyle yüzleştikleri mürettebat savaşları da yer alır. Eğitim savaşı modu araçların tamirinde kredi harcama riski olmadan oyuncuların birbiriyle yüzleşmesine olanak tanır.
Ancak unutmayın ki eğitim savaşları sırasında kullanılan sarf malzemeleri ve ateşlenen mermiler tazmin edilmez, bu yüzden bu araçları kullanmanız durumunda bedellerini ödemek zorunda kalacaksınız. Son savaş türü ise Klan Savaşları gibi önceden düzenlenmiş savaşlar için ayrılan özel savaşlardır.
Oyuna, yapılan son güncellemeler ile 7’ye 7 Ekip Savaşları eklenmiş ve yakın bir gelecekte de Tarihi Savaşlar kipinin uygulanması planlanmaktadır.
Klan Savaşları nasıl düzenlenir?
Klan Savaşları’nda birçok eyalete ayrılmış bir dünya haritası bulunur. Haritada klan etkinliğini başlatmak için her klan eyalet sahalarından birini ele geçirmek zorundadır. Bir eyalet diğerleri tarafından işgal edilmemişse, işgal edilen bir eyalet için savaşılması gerekirken, klan bu eyalete savaşmadan sahip olacaktır. Klan Savaşları’nda ilgili ayrıntılar kılavuzun ilerleyen sayfalarında bulunabilir.
Elde edilen eyaletler parasal kaynaklara sahip klanlar temin edecek mi?
Her eyalet, sahibine belirli bir miktar altın sağlar. Bir eyalet tarafından sağlanan altın miktarı değişmez, bu yüzden güçlü klanlar, onlar kadar üyesi, göstereceği fedakarlığı ya da eyaleti fethedecek ve elinde tutacak becerisi olmayan klanlar için bırakılan yoksul eyaletlerin aksine zengin eyaletler için savaşma eğiliminde olur.
Klanlar savaşları nasıl düzenleyecektir?
Her klanda üyelerinin sayısına eşit belirli bir miktar "fiş" bulunmaktadır. Seçilen bir eyalete fiş koyularak bir klan bu eyaleti elde etme isteğini belirtmiş olur. Başka bir klan da aynı eyaleti elde etmek isterse ya da bu eyalet başka bir klana ait ise bu durumda iki klan bu eyalet için savaşır. Klan Yöneticileri düşman ya da tarafsız eyalete günde bir kez saldırıda bulunabilir ve karşılıklı olarak eşit sayıda savaş planlanıp bu plana göre savaşlar gerçekleştirilir.