IMLEGEND
Aileden
Seriyi anlatmaya başlamadan önce bu seriyi kullanırken uygulamanız gereken bir oynanış tarzı / taktiği size resim olarak göstererek başlamak istiyorum. Çünkü bu serinin olmazsa olmazı bu taktik / tarzdır.
Tiger II
Hasar olarak olmasada isabet, nişan kapama (aim) ve zırh delme konusunda tierinin en iyi toplarından birine sahiptir. 100mm olan ön alt zırhını tier 6 tanklar dahi delebiliyorken bunu düşünerek herzaman bu bölgeyi saklayarak oynamaya özen gösterin. Yan zırhı 80mm olup 20° 'lik bir açıyla 234mm ,30° 'lik bir açıyla 160mm civarına çıkarki sidescrapingi (açı verme) nekadar uygulayabileceğini ve kimlere karşı uygulayabileceğini düşünmek gerekir. Sidescrapingi (açı verme) komutan kapağınızın olmadığı tarafa doğru yaparsanız en azından bu bölümden mermi yeme olanağını biraz daha zorlaştırmış olursunuz.
Oynanış Tarzı : Tieriniz ve sizden düşük tierlerinize karşı iş yaparsınız sidescriping ve topunuzla ancak daha yüksek tierlerle karşılaştığınız zaman diğer ağır tankların yanında destek rollü oynamanızı öneririm.
Silah eğilme/kalkma açısı (Gun depression) : -8° / 15°
Kamuflaj değeri : Güvenilmeyecek düzeyde.
Görüş mesafesi : 390m
Ortalama tamir masrafı : 10/11.000
Artıları :
- Mükemmel zırh delme ve isabet.
- İyi sayılabilecek silah eğimi.
- Güçlü ön üst zırh.
- İyi sayılabilecek stock top.
- Zayıf ön alt zırh (100mm)
- Büyük silüet kötü kamuflaj.
- Düşük mobilite ve hız.
Roller : 1. Savaşçı 2. Keskin nişancı 3. Ağır tank destekçisi
Donanım:
E 75
Sidescraping taktiğini en iyi uygulayabilecek tankardan birisidir yani şehir haritalarının krallarındandır. Lütfen herhangi bir köşeden armut gibi çıkmadan önce sidescrapingimizi yaparak tedbirimizi almayı unutmayalım. Sidescraping'i kullanacak uygun biryer yoksa dahi karşı rakibin namlusunu nerenize doğrulttuğunu gördüğünüz anda oraya daha fazla açı verirseniz veya en kötü ihtimalle ön sağ/sol köşeniz rakibi gösterecek şekilde savaşırsanız sektirme ihtimalinizin rakibe karşı düz durduğunuzdan daha fazla olacağını unutmayın. Dakika başına damage olarak tierlerinizden geride olduğunuzu bilin.Sidescrapingi (açı verme) komutan kapağınızın olmadığı tarafa doğru yaparsanız en azından bu bölümden mermi yeme olanağını biraz daha zorlaştırmış olursunuz.
Oynanış Tarzı: Tieriniz ve sizden düşük tierlere krallığınızı ilan edeceğiniz, yüksek tierlerede kök söktüreceğiniz bir tank olduğunuzu unutmayın yazılan doneleri göz önüne aldığınızda çok canlar yakacağınızın bilincinde olun.
Silah eğilme/kalkma açısı (Gun depression) : -8° / 15°
Kamuflaj değeri : Güvenilmeyecek düzeyde.
Görüş mesafesi : 400m
Ortalama tamir masrafı : 14/15.000
Artıları :
- İyi sayılabilecek silah eğimi.
- Doğru kullanıldığında mükemmel sayılabilecek zırh ve sidescraping.
- Açı verildiği taktirde T8'lerin dahi zorlanarak deleceği ön alt zırh.
- Yüksek ağırlığın verdiği güzel bir çarpışma hasarı.
- Tierlerine göre kötü dakika başına hasar ve orta zırh delme.
- Büyük silüet kötü kamuflaj.
- Kötü taret dönüş hızı.
- Düşük mobilite ve hız.
Donanım:
E 100
Oynayanın elinde şehir haritalarının kralı, artysiz oyunların ilahı olan tank diyebiliriz kısaca.
Özellikler :
Özellikle şehir haritalarında usta ellerin oynadığı bir E100 ölüm kusar. Ağır tank tanımının tam karşılığıdır. Çoğu tankı kıskandırıcak kadar yüksek bir hasara sahip olduğu gibi sidescraping krallarındandır. Artylerin ilk hedefi olacağınızın bilincinde olarak arty atışı almayacak yerlerde oynamaya özen göstermeniz gerektiğini unutmayın. AP mermisinin düşük zırh delme (235mm) sorunsalı koca oğlanı bilmeyenlerin elinde kötü bir tank olmaya itecektir. Gold mermisi HEAT mermi olup bu merminin özelliklerini bilmeyen çoğu kişiye 334mm zırh delmeye rağmen hüsran yaşayacaktır bu yüzden (Mermi Mekanikleri - Genel Tartışmalar - World of Tanks official forum) bu siteden Heat merminin mekaniklerini incelemenizi tavsiye ederim ki sonunda hüsran yaşamayın. Düşük canlı hedeflere karşı alpha damageininzin fazlalığından faydalanarak HE mermi atmaya çekinmeyin. Lütfen herhangi bir köşeden armut gibi çıkmadan önce sidescrapingimizi yaparak tedbirimizi almayı unutmayalım. Sidescraping'i kullanacak uygun biryer yoksa dahi karşı rakibin namlusunu nerenize doğrulttuğunu gördüğünüz anda oraya daha fazla açı verirseniz veya en kötü ihtimalle ön sağ/sol köşeniz rakibi gösterecek şekilde savaşırsanız sektirme ihtimalinizin rakibe karşı düz durduğunuzdan daha fazla olacağını unutmayın. Yanınızda destek olmadan "aaa diğer tarafa kimse gitmedi amaaa" diyip bir hattı zırhınıza, canınıza ve topunuza güvenerek tutmaya gitmeyin çünkü biraz akıllılarsa sizi çevirerek 2.700 canınızı bir anda yağ gibi eriteceklerdir bu sırada siz sadece 2 şanslıysanız 3 mermi atıp ölmüş olacaksınız. E75'den E100'e geçerken mürettebatta bir yükleyici fazla olduğunuda belirtmeden edemeyeceğim.
Not: Çoğu E100 oyuncusunun yaptığı bir yanlışı not olarak geçiyorum ki kafanızın biryerinde kalsın taretiniz atış harici rakibe direk bakmasın onuda sidescraping yapın yani gövdeniz nereye bakıyorsa sidescriping yaparken taretinizde oraya baksın.
Zırh Şeması :
Silah eğilme/kalkma açısı (Gun depression) : -7° / 20°
Kamuflaj değeri : Kamuflajmı o da ne ?
Görüş mesafesi : 400m
Ortalama tamir masrafı : 24/25.000
Artıları :
1) Yüksek can.
2) Doğru kullanıldığında mükemmel zırh ve sidescraping.
3) Yüksek hasar.
4) Palet üzeri boşluklu zırh.
Eksileri :
1) Büyük silüet, kötü kamuflaj.
2) Kötü mobilite.
3) Uzun yükleme süresi.
4) Arty için kolay yem.
5) Gold mermisi Heat.
Roller : 1. Çelik duvar 2. Savaşçı 3. Biçici
Mürettebat ve Beceriler:
1. Komutan
2.Topçu: Tamir / Kardeşler takımı / Anlık atış / Tam isabet
3.Sürücü
4.Radyocu
4.Yükleyici
5.Yükleyici
Donanım:
Karşımda E100 var nersine atmalıyım veya neresinden delerim ?
Önden
E100 ile karşılıklı duruyorsak resimdede gördüğünüz üzere ön alt zırhı (LFG) 150mm buranın efektif zırhı ise 233mm yani en zayıf yeri olan bu kısım ilk tercih olmalı ancak bazı kişileri görüyorum yüksekteyken dahi buraya atmaya çalışıyorlar efektif zırh dahada arttığı için doğal olarak çizik bile atamıyorlar.E100'ün üst zırh (UFG) kısmıda dik bir açıyla bakıldığında yani siz yüksek biryerdeyseniz 200mm civarı oluyorki burası düşünülebilir ancak karşımızda düz duran bir E100'de buraya atmak 400mm bir zırhı delmeye çalışmaktırki nekadar imkanınız var bir düşünün. E100 hulldown yapmış nasıl deleceğim A1 ve A2'deki turuncu yerleri görüyorsak eğer ilk hedefler bunlar olmalı ancak A2 biraz daha garantidir lakin A1 delinmesine karşın arasıra damage almıyor A2'de böyle bir sorun yok 260mm ve üstü bir zırh delmeyle delebileceğiniz bir zayıf nokta yanlız o turuncu yerin biraz üstüne gelirse (FT) 290mm zırh var ki bunuda Tank avcısı değilseniz veya RNG + olarak devreye girmediği zaman gold mermi dışında delemeyeceğiniz bir değer. Tabiki bu söylediklerim bukadar basit değil çünkü RNG faktörününde sizin yanınızda veya en azından eksi değerlerde olmaması gerekir.
Yandan
Resimdede gördüğünüz üzere tek dikkat etmeniz gereken kısımlar (USH) olan paletin üstünde kalan zırh kısmıdır çünkü buralarda boşluklu zırh vardır HEAT mermi atanlara sesleniyorum buralara atmamaya özen gösterin sonunda üzülürsünüz.
Alıntıdır.