IMLEGEND
Aileden
Merhaba arkadaşlar,
Hazır ekranda 100ms görünmesine rağmen 2 saniye kadar gecikmeyle oynayamıyorken, bari wn8 neymiş ne değilmiş bir inceleyeyim dedim. Kendi bilgimi arttırdım, ilgilenenlere de aktarmak için buraya geldim. Hadi başlayalım!
BAŞLANGIÇ ÖNCESİ ÖNEMLİ NOT: Üçün beşin hesabını yapıp, sizi formüllere boğup, dağılımları anlatıp canınızı sıkmayacağım. Örneklerle, olabildiğince basitleştirerek sistemi açıklayacağım. Formülün ıncık cıncık her şeyiyle ilgilenen arkadaşlar aşağıda vereceğim linkten inceleyebilirler istedikleri kısımları.
Ben daha fazla sayı, daha çok formül istiyorum diyenler için:
1500 WN8 için beklenen hasar değerleri için link bu:
WNEfficiency.net
ama benim hedefim büyük diyenler için örnekli anlatım yapayım.
Bu WN8 formülümüz. Fark ettiyseniz hasar çarpanı diğerlerine kıyasla çok büyük.(bkz. 980*rDAMAGEc + 210*rDAMAGEc*rFRAGc)
Yukarıda T57 heavy nin beklenen değerlerini görüyorsunuz.
Tankımız şarjörlü, uygun oynanışla fazlasıyla hasar verme potansiyeli var. Diyelim ki hasar dışında her kriterde beklenen değerleri tutturuyoruz, bu durumda mor oyuncu olmak için bu tankla ortalama hasarımızın kaç olması gerekiyor?
Bunun için r***c şeklinde yazılmış değişkenlerin formüllerine bakmamız gerekiyor.
Düz hesap yapacağım. Diğer bütün değerlerimiz 1 olacağı için hasar çarpanımız 980+210=1190 oluyor.
rDAMAGEc 1 olduğunda 1500 WN8 e sahip oluyoruz.
1 = (rDAMAGE-0.22) / (0.78)
rDAMAGE = 1
Yani verilen hasar/beklenen hasar 1 e eşit olacak(T57 için 2159 hasar)
Şimdi fazla uğraşmadan değişkenimizi 2 ye eşitlersek, WN8 imiz 1500+1190= 2690 olacak(diğer beklenen değerleri karşıladığımızı varsayarak sadece hasara odaklandığımızı unutmayın)
Formüle değeri yerleştirip hesabımızı yapalım
2 = (rDAMAGE-0.22) / (1-0.22)
2*0.78 = rDAMAGE-0.22
1.78 = rDAMAGE
verilen hasar/beklenen hasar = 1.78
verilen hasar = beklenen hasar(2159)*1.78
verilen hasar = 3843
T57 ile uygun şartlar altında mor olmak için 3843 hasar atmanız gerekiyor yani. Aynı durum diğer tanklar için de geçerli, yukarıda söylediğim şartlar altında beklenen hasarın 1.78 katını vurduğunuzda WN8 iniz mor oluyor, bu kadar basit.
Bir de light tank deneyelim. Mesela 13 90 daki beklenen değerler şunlar
Oyun tarzımız spot ve kill üzerine olsun. Hesaplamayı kolaylaştırmak için diğer bütün beklenen değerleri karşıladığımızı düşünelim.
Formülde kullanacağımız kısım burası olacak:
Sadece kill ve spotu kullanacağımız için diğer değişkenleri 1 kabul ediyoruz.
210*rFRAGc + 155*rFRAGc*rSPOTc + 75*rFRAGc
İlk adımda çarpanların etkisini görmeniz için sadece spot yaparak WN8 yükseltmeye çalışan birinin nasıl performans sergilemesi gerektiğine bakalım(kill değişkenlerini 1e eşitleyeceğim)
1500 + 155*6 = 2430
Az önceki T57 örneğimizde hasar değişkenini 2 ye eşitlememiz yetmişti. Bu sefer spot değişkenimizi 7 ye eşitlememiz gerekecek.
7 = (rSPOT-0.38) / (1-0.38)
4.72 = rSPOT
maç başına spot/ beklenen spot = 4.72
beklenen spotumuz 2.37
maç başına yapılması gereken spot = 11.18
amx ile sadece spot yaparak mor olmak isteyen arkadaşlara şimdiden başarılar
ehem, neyse, biz kill+spot hesaplamamıza geri dönelim.
210*rFRAGc + 155*rFRAGc*rSPOTc + 75*rFRAGc
Gördüğünüz gibi kill daha fazla etkiye sahip. Yine de spot ile kill birbirini etkiliyor ortadaki kısıma bakarsak.
Bu noktada aklınızda bulundurmanız gereken basit bir çarpım kuralı var. Eğer birine yönelip diğerini boşlarsanız, değerleriniz daha kötü çıkacaktır.
Mesela sürekli kill çalıp spotu boşladınız ve rFRAGc 1.5 iken rSPOTc 0.6 oldu.
1.5*0.6 = 0.9
sadece beklenen değerleri karşılasanız bile çarpanımız 1 olacaktı.
ya da rFRAGc 2 rSPOTc 1 olsun, çarpanımız 2 olacak.
tabi her ikisine de yönelen oyuncular bu durumdan kazançlı çıkacaklar.
rFRAGc 1.5 rSPOTc 1.5 olsun, çarpanımız 2.25 oluyor
Son olarak da beklenen değerleri karşılayıp kill sayısı üzerinden WN8 arttırmak için gereken değerlere bakalım
210*rFRAGc + 155*rFRAGc*rSPOTc + 75*rFRAGc
spotu 1 kabul ettiğimizde
440*rFRAGc olacak.
1500+ 440*2.5 = 2600 WN8
3.5 = (rFRAG-0.12) / (1-0.12)
rFRAG = 3.2
maç başına kill = 3.2* beklenen kill(13 90 için 0.81)
maç başına kill = 2.59
"2.59 mu, her maç 2-3 kill çalsam mor mu olacağım?" diyen arkadaşlar olacaktır. Dikkatinizi çekmek istiyorum tekrar. Bu hesaplamaları tamamen diğer beklenen değerleri karşıladığımızı düşünerek hesaplıyoruz. Beklenen değerlerin altında kaldığınızda-özellikle de kill çarpanlarının yanında ikinci bir değişken bulunduğunu göz önünde bulundurursak- hiç bir şey yapmadan, sadece kill çalarak WN8 arttırmanın çok zor, hatta randomlarda bazı insanlar sadece kill çalmaya oynarken neredeyse imkansız olduğunu göreceksiniz.
WNEfficiency.net
ama benim hedefim büyük diyenler için örnekli anlatım yapayım.
Bu WN8 formülümüz. Fark ettiyseniz hasar çarpanı diğerlerine kıyasla çok büyük.(bkz. 980*rDAMAGEc + 210*rDAMAGEc*rFRAGc)
Yukarıda T57 heavy nin beklenen değerlerini görüyorsunuz.
Tankımız şarjörlü, uygun oynanışla fazlasıyla hasar verme potansiyeli var. Diyelim ki hasar dışında her kriterde beklenen değerleri tutturuyoruz, bu durumda mor oyuncu olmak için bu tankla ortalama hasarımızın kaç olması gerekiyor?
Bunun için r***c şeklinde yazılmış değişkenlerin formüllerine bakmamız gerekiyor.
Düz hesap yapacağım. Diğer bütün değerlerimiz 1 olacağı için hasar çarpanımız 980+210=1190 oluyor.
rDAMAGEc 1 olduğunda 1500 WN8 e sahip oluyoruz.
1 = (rDAMAGE-0.22) / (0.78)
rDAMAGE = 1
Yani verilen hasar/beklenen hasar 1 e eşit olacak(T57 için 2159 hasar)
Şimdi fazla uğraşmadan değişkenimizi 2 ye eşitlersek, WN8 imiz 1500+1190= 2690 olacak(diğer beklenen değerleri karşıladığımızı varsayarak sadece hasara odaklandığımızı unutmayın)
Formüle değeri yerleştirip hesabımızı yapalım
2 = (rDAMAGE-0.22) / (1-0.22)
2*0.78 = rDAMAGE-0.22
1.78 = rDAMAGE
verilen hasar/beklenen hasar = 1.78
verilen hasar = beklenen hasar(2159)*1.78
verilen hasar = 3843
T57 ile uygun şartlar altında mor olmak için 3843 hasar atmanız gerekiyor yani. Aynı durum diğer tanklar için de geçerli, yukarıda söylediğim şartlar altında beklenen hasarın 1.78 katını vurduğunuzda WN8 iniz mor oluyor, bu kadar basit.
Bir de light tank deneyelim. Mesela 13 90 daki beklenen değerler şunlar
Oyun tarzımız spot ve kill üzerine olsun. Hesaplamayı kolaylaştırmak için diğer bütün beklenen değerleri karşıladığımızı düşünelim.
Formülde kullanacağımız kısım burası olacak:
Sadece kill ve spotu kullanacağımız için diğer değişkenleri 1 kabul ediyoruz.
210*rFRAGc + 155*rFRAGc*rSPOTc + 75*rFRAGc
İlk adımda çarpanların etkisini görmeniz için sadece spot yaparak WN8 yükseltmeye çalışan birinin nasıl performans sergilemesi gerektiğine bakalım(kill değişkenlerini 1e eşitleyeceğim)
1500 + 155*6 = 2430
Az önceki T57 örneğimizde hasar değişkenini 2 ye eşitlememiz yetmişti. Bu sefer spot değişkenimizi 7 ye eşitlememiz gerekecek.
7 = (rSPOT-0.38) / (1-0.38)
4.72 = rSPOT
maç başına spot/ beklenen spot = 4.72
beklenen spotumuz 2.37
maç başına yapılması gereken spot = 11.18
amx ile sadece spot yaparak mor olmak isteyen arkadaşlara şimdiden başarılar
ehem, neyse, biz kill+spot hesaplamamıza geri dönelim.
210*rFRAGc + 155*rFRAGc*rSPOTc + 75*rFRAGc
Gördüğünüz gibi kill daha fazla etkiye sahip. Yine de spot ile kill birbirini etkiliyor ortadaki kısıma bakarsak.
Bu noktada aklınızda bulundurmanız gereken basit bir çarpım kuralı var. Eğer birine yönelip diğerini boşlarsanız, değerleriniz daha kötü çıkacaktır.
Mesela sürekli kill çalıp spotu boşladınız ve rFRAGc 1.5 iken rSPOTc 0.6 oldu.
1.5*0.6 = 0.9
sadece beklenen değerleri karşılasanız bile çarpanımız 1 olacaktı.
ya da rFRAGc 2 rSPOTc 1 olsun, çarpanımız 2 olacak.
tabi her ikisine de yönelen oyuncular bu durumdan kazançlı çıkacaklar.
rFRAGc 1.5 rSPOTc 1.5 olsun, çarpanımız 2.25 oluyor
Son olarak da beklenen değerleri karşılayıp kill sayısı üzerinden WN8 arttırmak için gereken değerlere bakalım
210*rFRAGc + 155*rFRAGc*rSPOTc + 75*rFRAGc
spotu 1 kabul ettiğimizde
440*rFRAGc olacak.
1500+ 440*2.5 = 2600 WN8
3.5 = (rFRAG-0.12) / (1-0.12)
rFRAG = 3.2
maç başına kill = 3.2* beklenen kill(13 90 için 0.81)
maç başına kill = 2.59
"2.59 mu, her maç 2-3 kill çalsam mor mu olacağım?" diyen arkadaşlar olacaktır. Dikkatinizi çekmek istiyorum tekrar. Bu hesaplamaları tamamen diğer beklenen değerleri karşıladığımızı düşünerek hesaplıyoruz. Beklenen değerlerin altında kaldığınızda-özellikle de kill çarpanlarının yanında ikinci bir değişken bulunduğunu göz önünde bulundurursak- hiç bir şey yapmadan, sadece kill çalarak WN8 arttırmanın çok zor, hatta randomlarda bazı insanlar sadece kill çalmaya oynarken neredeyse imkansız olduğunu göreceksiniz.
Öncelikle aklınızda bulundurmanız gereken şey, diğer ölçütler gibi wn8 de mükemmel değil. Kendisinden önceki değerlendirme ölçütleri gibi o da servis kaydının değerlendirilmesinin, replaylerin izlenmesinin, oyuncunun oynarken tabiri caizse iş üstünde iken izlenmesinin yerini almamakla birlikte, kazanma oranının yanında ek bir ölçüt olarak oyuncu hakkında bir fikir veriyor ve bazı durumlarda wn7 den daha isabetli oluyor.
İlk bakışta skor yelpazesinin genişletilmiş olduğu göze çarpıyor. WN7nin tier/hasar oranına kıyasla WN8 daha çok tank bazlı bir formül, her bir tanktaki performansınızı ayrı ayrı ölçüyor.
formüle şöyle bir göz atarsak,
performansı etkileyen faktörlerimiz;
- WR (kazanma oranı)
- Maç başına verilen hasar
- Maç başına yapılan spot
- Maç başına defans puanı
- Maç başına kill sayısı
formüldeki yazılı kısımlar değişkenlerimiz. Bir tanktaki performansınız ile beklenen performans değerlerini oranlıyor ve buna göre formül sonucunu veriyor. Beklenen değerlere eşit bir performansınız varsa WN8 iniz 1500oluyormuş. Beklenen değerlerin üstüne çıktığınız her kategori size fazladan puan olarak geliyor, beklenenin altında kaldığınızda ise hanenize eksi puan olarak işleniyor.
Peki bu beklenen değer ne? Bunun için o tankta oyun oynamış oyuncuların medyanını(ortadaki eleman) bulup onun performansını baz almışlar.
11 kişinin performansının medyanını bulacağız diyelim. Bu kişileri büyükten küçüğe sıralayıp ardından ortadaki kişiyi alıyoruz(bu durumda 6. arkadaş oluyor.) 12 kişi varsa 6. ve 7. kişilerin ortalaması alınıyor.
kısaca belli bir kritere göre sıralanmış şeylerin tam ortası oluyor, ortalamayla karışmasın
Formül öyle tasarlanmış ki 2000 WN8 li oyuncu 1000 WN8 li oyuncunun oyuna yaptığı katkının 2 katını yapıyor. Yani formül oyuncu performansını oranlayarak kullandığı için, 2 oyuncunun WN8 lerini oranlarsanız direkt oyuna yapılan katkı oranlarını veriyor.
Ufak tankları alıp wn8 kasalım bakalım diyenleri duyar gibiyim. Evet hala küçük tanklarla wn kasılabiliyor, ama artık gerçekten de iyi oynamanız gerekiyor. Mesela T18 ile 1500 ü tutturmak için elde etmeniz gereken ortalama şöyle:
(exp> expected-beklenen anlamında)
Ortalama WN8 inizi arttırmak için istediğiniz tankı kullanabilirsiniz, fakat yüksek tier tanklar ile oynadığınızda daha kısa sürede(daha az maç sayısıyla) arttırabileceksiniz. Tabi aynısı düşürmek için de geçerli, yüksek tierlerde kötü oynadığınızda daha çabuk düşecek WN8 iniz.
WN8 in WN7 den başlıca farkları
- Düşük tierler ile kill, yüksek tierler ile hasar farmlayarak hile yapılmasının önüne geçmesi(wn7 nin tier bazlı oluşundan kaynaklanan)
- Sadece tierlerinin ve sınıflarının en iyi tanklarıyla oynayanlar ile her tank ile oynayan oyuncular arasındaki oluşacak potansiyel uçurumun önüne geçilmiş olması
- Tank başına beklenilen istatistiklerin farklı olması nedeniyle arty ve light tanklar kendi aralarında karşılaştırılıyor. Artık light tankların normal tanklar ile aynı hasarı atması gerekmiyor.
WN8 beklenen değerlerin tank tank listesi(en günceli, değişik sitelerde değişik wn8 göstermesinin sebebi bu listenin zaman zaman değişiyor olması)
WNEfficiency.net
Kaynak: WN Efficiency Wiki
Alıntıdır.