IMLEGEND
Aileden
[RESIZE=800]
Oyun mekaniklerini daha ayrıntılı parçalara bölüyoruz; böylece düşmanlarınızı savaş meydanında daha kolay bir şekilde parçalarına ayırabilirsiniz. Bu seferki konumuz, pozisyon almak, manevra yapmak ve o anki duruma göre mesafeyi korumak ya da kapatmak.
Topçuluk, World of Warships'te doğru düşmanı vurmak için hedefi, mühimmatı ve toplarınıza uygun kurşunu seçmekten ibaret değildir. Mermilerinizin hedefinizdeki gövdeye hangi mesafeden ve hangi açıyla isabet edeceği büyük önem taşır ve kimin daha önce batacağını belirleyen faktör olabilir. Siz mi yoksa rakibiniz mi?
Mesafenizi koruyun! Ya da korumayın...
Bazı oyuncuların düşüncesinin aksine, ki burada HER ZAMAN harita sınırlarıyla kucaklaşanlardan bahsediyoruz (kim olduğunuzu biliyorsunuz!); top bataryalarınızın menzil sınırını zorlayan mesafelerde hareket etmek her zaman iyi bir fikir değildir. Ama rakiplerinizle cepheden karşılaşmak da her zaman ideal değildir. Maalesef burada her zaman geçerli olacak bir yöntem yoktur. Stratejiniz, ateşlediğiniz mermi türünden toplarınızın boyutlarına, geminizin sınıfından rakibinizin zırhına ve risk alma eğiliminize kadar pek çok faktöre bağlıdır. Pekala, buraya kadarki bilgiler size çok da fazla yardımcı olmadı, değil mi?
Ah, bir yardım görseli! Yukarıdaki resmin de bize gösterdiği üzere, mermilerinizin isabet etmesini, delmesini ve hedefe tüm potansiyeliyle hasar vermesini garantilemek için iki etkili yol vardır; zırh delici (AP) mermiler (önceki yazımızda bunlar hakkında şüphesiz bilgi sahibi oldunuz) ya da hedefi delse de delmese de hasar veren yüksek patlayıcılı mermiler.
1. Durum: Yakınlaşın ve Mermi Yağdırın
Yakın mesafeden ateşlenen mermilerin yüzeye paralel bir hareket rotası vardır, o nedenle zırhı delmek daha kolaydır. Mermiler zırhı delip geçer, geminin hayati öneme sahip parçalarını vurur ve daha sonra birkaç kez daha seker (ve hasar verir). Buradaki soru ise, toplarınızın düşmanı delmeye yetecek kadar güçlü olup olmadığıdır. Eğer sorunun cevabı evetse, köşkün olduğu noktayı delmek büyük bir başarı sağlayacaktır, özellikle de rakibiniz aynısını size yapmazsa.
Her yakın mesafeli çarpışmanın geminizi riske sokacağını unutmayın. Eğer yeterince güçlü olduğunuza inanıyorsanız (örneğin bir zırhlıyı komuta ediyorsanız) ve gövdedeki çizikler (ve ayrıca hasar gören parçalar) umurunuzda değilse, yaklaşın ve ateş yağdırın! Elbette bu durumu çok fazla genelleyemeyiz ama bu ateş yöntemi, Japon ağır kruvazörleri gibi düz bir mermi rotasına sahip gemilerde nispeten daha etkilidir. Anlaşılacağı üzere, eğer bir muhrip kullanıyorsanız ya da bir kruvazörü komuta ederken bir zırhlıyla karşılaşırsanız, bu taktiği uygulamak kötü bir karardır. Ama buradaki ana fikri anlamışsınızdır....
2. Durum: Mesafenizi Koruyun ve "Aşağı Düşen" Mermi Yöntemini Kullanın
Aşağı düşen mermi mi? Aşağı düşen merminin anlamı, mermilerinizin havada bir yay çizerek ilerlemesi ve ateş ettiğiniz düşman gemisinin güvertesini vurmasıdır (ya da vuramaması). Gemilerin güvertelerinin (zırh kemeri ve benzeri ögelerle korunan) gövdelerinden daha az zırha sahip olduğunu büyük ihtimalle biliyorsunuzdur; bu da zırh delici mermilerinizin delip geçmesini, hayati öneme sahip parçaları vurmasını ve birkaç defa sekmesini kolaylaştırır... Kendimizi tekrar etmeye başladık. Aşağı düşen ateşi kullanmak için doğru çatışma menzilini tahmin etmek başlangıçta zor olabilir; ama bunda ustalaştığınız zaman düşmanlarınızı dumura uğratan isabetleri daha sık bir biçimde gerçekleştireceksiniz. Bu yöntem, yüksek bir rotayı takip eden yavaş mermilere sahip olan Aurora ya da Amerikan zırhlıları ve kruvazörleri gibi tüm gemilere uygundur.
3. Durum: Hedefinizle Aranıza Az Bir Mesafe Koyun ve... Atışlarınız Sürekli Seksin
Yarım ölçüler, gerçek hayatta genellikle işe yaramaz ve bu kural, World of Warships için de geçerlidir. Düşman gemisine tam anlamıyla yaklaşmamak ve üzerine zırh delici (AP) mermileri serpiştirmek size bir miktar fayda sağlayabilir (geri çekilmek ya da manevra yapmak daha kolaydır); ama mermileriniz çoğunlukla güverteden ya da zırh kemerinden sekecek ve hiç hasar vermeyecektir. Bu aşamada yüksek patlayıcılı (HE) mermilere geçmek ve mesafeyi kapatmayı başarana ya da geri çekilene kadar hedefinizi bir miktar yangın hasarı ile zayıflatmak iyi bir fikirdir.
Elbette, AP mermilerinin hedeflerine isabet ettikleri açıdan dolayı etkisiz oldukları "dokunulmazlık alanı" sizin lehinize de işleyebilir. Eğer düşmanınızla aranıza yeterli bir mesafe koyarsanız ve size AP mermisi ateşliyorsa, mermilerin geminizden zararsız bir biçimde sektiğini ve etrafa fırladığını duyacaksınız (ve göreceksiniz). Dokunulmazlık alanında nasıl kalacağınızı sorduğunuzu duyar gibi oluyoruz. Tecrübeyle...