• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Yeni Başlayanlar İçin...

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Elrohir
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Elrohir

img_begin_guide.jpg



Her şeyin başlangıcında tuzak ile canavar dolu Rappelz dünyası var…
3 ırk var olmakta ve omuz omuza kötülüğe karşı savaşmakta;
- Gaialılar, doğa ananın kalçasında çıkmış cesur savaşçılar
- Devalılar, ışığın çocukları
- Asuralılar ise doğrudan doğruya cehennemden çıkma…

Sınıflar:

Savaşçılar: Çok iyi fiziksel bir savunma ve de sert vuruşlar
- Gaialı Paralı Asker sonrasında Gladyatör
- Devalı Şövalye sonrasında Şampiyon veya Kutsal Şövalye (oyunun en yüksek savunması ama vuruş gücü ortanın biraz üstünde)
- Asuralı Katil çok hızlı vurur ve iyi sıyrılır ancak tahmin edebildiğiniz gibi gücü ve defansı orta

Sihirbazlar:
- Asuralı Sihirbaz: Elementçi (çok çok ağır sihirli hasarlar yaratır ancak defansı oldukça az), Büyücü (biraz daha az güçlü ancak birçok tuzaklar ile lanetleri bulunur)
- Devalı Rahip: sonrasında Bilge, iyileştirebilip, kutsaya bilen ve ağır sihirli hasarlar yaratabilir: O, veya Papaz sihir kuvvetlidir ancak o oyunun BAKIM sınıfı.
- Gaialı mistik: sonrasında Şaman (baltası ile çok kuvvetli vurur, biraz düşük bir defansı vardır ancak kendisini iyileştirebilir), Keşiş vuruşları güçlüdür, sihir için balta kullanır, kendisini iyileştirebilir kısaca bir İsviçre çakısı.

Mesafeli sınıfları:
- Gaialı Paralı Asker sonrasında Yay: devâsa fiziksel yaralar (yay temel olaraktan en ağır fiziksel hasar yaratan silah) ancak çok yavaş, hareket hızı ve saygıdeğer bir defans ile telafi ediyor.
- Asuralı Düzenbaz sonrasında Gölge Avcısı, çok hızlı, daha güçsüz, hasarlar ile defans arasından tatlı bir karışım.

Evcil yaratık sınıfları:
- Gaia Hayvan Eğitimcisi sonrasında Doğanın Ruhu: çift baltası ile çok kuvvetti bir biçimde vurur.
- Devalı Baştan Çıkarıcı sonrasında Ruhların Dostu, yaratığı saldırır, o bakar kutsar ve iyileştirir = yaratıkların papazı
- Asuralı Kabalacı, hançer veya çift elli değnek ustası ağır sihirli hasarlar yaratabilir.

Zırhlar:

Savunma küpleri ile +4’e kadar sihirlendirebilirler sonrasında kırılma riski artığından koruma tozu kullanılması uygun görülür. Zırhın seviyesini ayrıca demircide artırmakta yararlıdır.

Çağrıcı sınıfları (eğitimci, baştan çıkartıcı, çağrıcı) 100’cü seviyeye kadar sadece ırklarının çağrıcı zırhlarını giyebilirler (sonrasında zırhlar ortaktır).
Sihir sınıfları (rahip, sihirbaz, mistik) 100’cü seviyeye kadar sadece ırklarının sihir zırhlarını giyebilirler.

Savaşçı sınıfları (paralı asker, düzenbaz, şövalye) sınıf değişikliğinden evvel iki tür zırh giyebilirler: avcı veya savaşçı. Sonrasında gölge avcısı ile yay 100’cü seviyeye kadar sadece ırklarının avcı zırhlarını giyebilecekler. Gladyatör, katil ve şampiyon ise 100’cü seviyeye kadar ırklarının avcı veya savaşçı zırhlarından istediklerini giyebilecekler. Kutsal şövalye ise savaşçı zırhı giymek zorunda kalacak.

Zırhlara ruh fragmanları işlenebilir, yanı genel istatistikleri artıracak taşlar. (zekâ, zindelik, bilgelik…) fragmanlarda donanım eşyalarının oldukları gibi etkili olmaları için minimum seviye sistemine tabiler (fragmanın üzerinde gereken seviye yazılı 20, 40, 60, 80, 100, 120, 140…)

Silahlar :

Her sınıf kendisine ait yetenekler bulundurmakta et bir veya birkaç çeşit silah türü ile kullanılabilmekte:
- sihir sınıfları (elementçi, büyücü, bilge) çift elli değnek (hatta papaz için çift elli topuz)
- yaylar için yay + oklar
- gölge avcıları kundaklı yay + oklar
- hayvan eğitimcisi –> doğanın ruhu paralı asker -> gladyatör çift elli balta veya çift balta
- baştan çıkarıcı sonra ruhların dostu, tek elli topuz + kalkan, çift elli topuz veya çift elli değnek
- çağrıcı sonra kabalacı, hançer + kalkan veya çift elli değnek
- düzenbaz -> katil çift hançer veya tek elli çift kılıç
- şövalye -> şampiyon, çift kılıç veya çift elli kılıç, mızrak ile çift elli kullanma olasılığı da mevcuttur.
- şövalye -> kutsal şövalye tel elli topuz + kalkan
- mistik -> şaman çift elli balta, keşiş çift elli balta veya değnek.


Silahlarda zırhlar gibi sihirlendirilebilir, taşlarla işlenebilir ve demircide seviyeleri artırılabilir.

Zindanlar:

link

Sıkça sorulan sorular:

- Bir evcil yaratığı nasıl diriltebilirim?

Yaratığın çubuğuna tıklayın karakterinizinkinin altında bulunur sonrasında diriliş parşömenine çift tıklayın (daha yüksek seviyede yaratık diriliş parşömenleri kaybedilmiş bütün tecrübeyi geri verir)

- Bir zırh satın aldım ancak onu?

100’cü seviyeden evvel aldığınız zırhların kendini ırkınıza (Deva, Gaia, Asura) ait olduğundan, onu giyebilmek için yeterli seviyenizin bulunduğunu ve de sizin sınıfınızla eşleştiğinden emmin olun. Bir gladyatör asla bir sihirbaz zırhı giyemez, bunlarda sonra kontrol etmen gereken zırhın bir sihirlendirme sonrası kırılmış olup olmadığına bakmak veya bir evcil yaratık için kartlanmış olmadığını kontrol etmek (silah veya zırh etrafında sarı bir çerçeve)

- Yaratığıma bir silah ekleyemiyorum?

Her şeyden evvel bilinmesi gerekilen bir şey yaratıklar için sadece iki boş cep bulunmakta (1 silah ve 1 zırh), sonrasında bir satıcıdan bir eşya kartı alıp onlardan biriyle birleştirek lazım.

- Yaratığım tecrübe almıyor?

Yaratıklar sizin seviyenize erişince veya geçince sizden tecrübe almazlar, dolayısıyla normal hiç bir endişeniz olmasın

- Papaz veya Ruhların Dostuyum hangi silahı kullanma mı tavsiye edersiniz?


Tercihe göre, çift elli değnek = iyileştirme ve sihir atak gücü ++ veya çift elli topuz = topuzla hücum ve vücut vücuda çarpışma (mana tasarrufu), en kötüsü (zindan grubu - sıkça saldırıya maruz kalınırsınız) tek elli topuz + Kalkan.

- Bir katılım çift hançer veya çift kılıç ile mi oynamam lazım?

Kılıç = daha kuvvetli ama daha yavaş, hançer = çok çok hızla ama daha az hasar yaratır, gerisi oyuncunun zevkine kalmış.

- Aynı anda nasıl bir kaç yaratık birden çağırırım?

İki yaratığı aynı anda çağırmak için Ruhların Dostu veya Kabalacı olmak lazım her 80 saniyede bir çağrıyı tekrar gerçekleştirerek, şayet Doğanın Ruhu isen her 5 dakika da bir 110 saniyeliğine çift çağrı gerçekleştirebilirsin. 2’den fazlasını gerçekleştirmek imkânsız.

- Çift silah kullanan bir sınıf oynuyorum ve iki silahımın istatistikleri aynı değil?

Normal oyun sağ kolun gücünü 100% olarak sayıp solunkiniyse 80% olarak değerlendiriyor.
Sonuçta sol elde bulunan bir balta, hançer, kılıç sağ elde bulunacak olana nazaran biraz daha güçsüz kalır.

- Bir tane yaratık kartı elde ettim şimdi ne yapmalıyım?

Sitede profesyonel hayvan eğitimcileri listesi bulunmakta, kartı onlara doldurmaları için ödünç verebilirsin, onların evcilleştirme yeteneklerinin başarı şansı çok daha yüksek.

- Birlik? Kemer kompartımanı? nedir bunlar?

Her yaratık sev 45 (ssev 5), sev 95 (ssev 10), ve sev 145 (ssev 15) seviyelerinde kendi ve sahiplerinin istatistiklerini artıracak bir birlik debloke edebilirler. Ayrıca seviye 40 ve 90’da kemer yeteneklerini debloke edip kartını kemerine takıp istatistik artırabilirsiniz.
Dikkat sadece bir tane kemer kompartımanına sahipsiniz.

- Aynı kademeli ancak aynı ismi taşımayan benzer iki silah veya zırh arasındaki fark nedir ? örnek: Kumkıran ile Kara Pençe Zırhı…

İstatistik açısından aralarında herhangi bir farkları yok sadece fiyatları görünüşlerine bağlı olaraktan farklı. Güzelliğin pahasını ödüyorsunuz kısacası

- Bir tane +2 kartı ile bir tane +1 kartım bulunmakta neden bir tane +3 kartı elde edemiyorum?

Bir tane +2 kartı elde etmek için 2 tane +1 kartı gerekli dolayısıyla +3 kartı iki 2 tane +2, +4 kartı için 2 tane +3 kartı vs... bu şekilde devam eder.


 
Geri
Üst