IMLEGEND
Aileden
Team Fortress 2 Stratejileri
Evet arkadaşlar. Sonunda bir kez olsun adam gibi, düzgün bir paylaşım yapmaya karar verdim. Bu konuda sizlere Team Fortress 2'nin nasıl iyi oynanacağı hakkında bilgi verecek, bildiklerimi size aktarmaya çalışacağım.
Team Fortress 2 nedir?
Team Fortress 2, Valve Software tarafından üretilmiş ve satışa sunulmuş bir video oyunudur. Sadece internet üzerinden ücretsiz bir şekilde oynanabilen Team Fortress 2, takım tabanlı bir savaş oyunudur. Oyunda iki takım bulunmaktadır: Kırmızılar ve maviler. Takımların, renk dışında birbirinden farkı yoktur. (Kaynak: Vikipedi)
Oyunda dokuz farklı karakter vardır; Scout, Soldier, Pyro, Demoman, Heavy Weapons Guy (kısaca Heavy), Engineer, Sniper, Medic ve Spy. Her karakterin farklı yetenekleri ve özellikleri vardır.
Scout:
En hızlı karakterdir. 125 can puanı vardır. Havada zıpladıktan sonra bir daha zıplayabilir. Silahları; Pompalı tüfek, tabanca, baseball sopası. Memleketi: Boston/ABD.
- Nasıl oynanır?
Birçok oyuncu Scout'u güçsüzlüğüyle yadırgar. Fakat Scout'un çok önemli katkıları da vardır. Hızlılığıyla en güçlü düşmanları bile yenebilir. Mesela Heavy. Çok yavaş bir karakterdir. Onu yenebilmek için etrafında hızlıca bir o tarafa, bir bu tarafa dönün, bir yandan da sopanızla vurun. Ara sıra da zıplayıp kafasına vurun. İşe yaramazsa, yakınına gelip pompalı tüfeğinizle vurun, sonra da kaçın. Sizin gibi güçsüz birinin peşinizden koşma ihtimali pek yoktur. Başka bir şeylerle ilgilenmeye başladığında sizi göremeyeceği bir yerden gelip onu hâlledin. Diğer karakterler üzerinde de hemen hemen aynı şeyler geçerli. Fakat baseball sopası taktini sadece Heavy'nin üstünde kullanın, risk almayın.
Ayrıca tabancanız harika bir uzak mesafe silâhıdır. Düşmanınızı pompalı ile biraz vurduktan sonra kaçın, bir yandan da tabancanız ile düşmanınıza ateş edin. Ateş ederken hareketsiz olmamaya da özen gösterin. Korkmayın, size yetişemez. En hızlı karakter sizsiniz çünkü.
Bir de, Scout'un harika bir özelliği daha var. Team Fortress Classic oynayanlar bilir. Scout ile takım arkadaşlarınızın içinden geçebilirsiniz. Bu olay Team Fortress 2 için de geçerli. Şimdi diyeceksiniz ne olmuş yani, ne olduğunu anlatıyorum hemen: Diyelim ki takımınızda bir Spy var, bir takım arkadaşınızın kılığına girmiş. O aslında düşman olduğu için onun içinden geçemiyorsunuz. İşte bu! Spy tespit edildi. Artık rahatlıkla icabına bakabilirsiniz.
Scout'ta orijinal silahlarınızdan fazla uzaklaşmayın. Yok Force-A-Nature'müş, yok Bonk! Crit-A-Cola'ymış bunları fazla kullanmayın. Bonk! Atomic Punch'ı bir Control Points/Attack-Defend haritasındayken kullanabilirsiniz. Düşmanların arasından ölümsüz olarak sıyrılmak ve sonra kontrol noktasını almak fena olmaz. Tabi ki tabanca türünden bir silah kullanamayacaksınız Bonk! Atomic Punch'ı kullanırken. Haa bir de The Sandman var. Bu silahın ikincil hareketi ile düşmanlarınıza baseball topu fırlatıp onları kısa bir süre için hareketsiz kılabilirsiniz. Nişan alma yeteneğim iyi diyorsanız kullanın. Fakat maksimum canınız 15 can puanı düşecektir. Bu Bonk'un yanında bir püsküüüt iyi giderdi ama, oyunda püsküüüt yok.
Soldier:
Evet; bir de Soldier'ımız var, kafasını askerlikle bozmuş. Bir püsküüüt yese, yatsa, uzatsa ayaklarını keyfine baksa diye düşünüyorum. Biraz püsküüüt yese bu sert kalbi yumuşacık olur diyip dırıyorum. Neyse, konuyu saptırmayalım. Soldier'ın 200 can puanı vardır. Silahları: Roketatar, pompalı tüfek ve kürektir (Evet, bildiğimiz kürek). Soldier; az zamanda çok adam vurabilmesi, komikliği, yüksek sağlık puanıyla oyuncuların gönlünde taht kurmuştur. Fakat (bence) en önemli özelliği Rocket Jump yapabilmesidir. Rocket Jump ne mi? Hemen anlatıyorum:
- Rocket Jump
Oyundaki karakterin, roketatarının patlama gücünden yararlanarak normal zıplamasından daha yükseğe zıplamasına Rocket Jump denir. Biraz acayip bir cümle oldu evet. Oyuncu Rocket Jump yapmak için; önce roketatarıyla yere, ayaklarına nişan alır. Sonra zıplayıp roketatarını ateşler. Roketatarın patlamasıyla oyuncu daha yükseğe zıplar. Eh, kendine birazcık zarar verir hâliyle haklısınız. Ayrıca Rocket Jump yaparken roketatarı ateşlemeden önce zıplayıp, eğilme tuşuna basıp ondan sonra roketatarı eteşlemek zıplama yüksekliğini artırır. Memleketi: Orta Batı/ABD.
- Nasıl oynanır?
Soldier'ın en önemli silahı roketatarıdır. Roketatar + Biraz beceri = Harika bir şey olur. Roketatar bir uzak mesafe silahıdır. Uzak mesafede iyi hasar vermesine rağmen orta mesafede o kadar hasar vermeyebilir. Bu yüzden orta mesafedeyken (yakın da olabilir) düşmanınızın ayaklarına nişan alın, daha etkili olacaktır. Ayrıca roketleriniz oldukça yavaştır. Bu yüzden düşmanınızın bulunduğu yere değil, bulunacağı yere roketlerinizi yollayın. Ayrıca en önemli şeylerden birisi de şu, bir köşeye geldiğinizde ateş edip edip saklanın. Unutmayın, bu güçlü düşmanları ve Sentry Gun'ları alt etmek için harika bir taktik.
Rocket Jump'ı kullanın! Dediğim gibi, en önemli özelliğimiz. Rocket Jump sayesinde gideceğiniz yere daha hızlı gidebilir, diğer düşmanların erişemeyeceği yerlere erişebilir, toplu düşmanları vurabilirsiniz. Rocket JUmp ile başka neler yapabileceğinizi anladığınızda çok şaşıracaksınız.
Bir Soldier'ın en büyük korkusu Pyro'dur. Pyro sizi alev makinesiyle yaktığında sinir krizi geçirebilirsiniz, bu çok normal ben bir dumde geçiriyorum (Sonra püsküüüt yiyorum geçiyor hehehehehe). Bu yüzden Pyro ile aranızda bir mesafe tutun ve ayaklarına roket atın (Yere değil ayaklarına). Soldier ile Engineer'ları rahatlıkla hâlledebilirsiniz. Uzak mesafede bir Sentry Gun gördüğünüzde hemen roketatarınıza sarılın. Engineer onu tamir etmeye geldiğinde vurmaya devam edin. Kardeş kardeş ölsünler. Spy'ları da çok rahat hâlledebilirsiniz. Bir Spy belirtisi gördüğünüzde (Bir duman izi, Spy'ın silik görüntüsü vs.) roketatarınıza sarılın. Zaten Spy'ların can puanları düşüktür kolayca ölebilirler. Sniper'lara gelince, Rocket Jump İle yanına gelip hâlledin.
Soldier'da alternatif silahlardan Black Box kullanabilirsiniz. Rocket Jump sevdalısıysanız Rocket Jump çizmelerini kullanabilirsiniz. Onun dışında fazla alternatif silah kullanmayın bence.
Pyro:
İşte (Karşı takımdayken) en sevmediğim karakter. Alev makinesiyle insanı birden kızartan, kavuran, sinir eden bir karakter. 175 can puanı, alev makinesi, av tüfeği ve itfaiyeci baltasıyla beni sinir ediyor. Medic oluyorum, tam ÜberCharge'ım %100 oluyor, arkadan bir sıcaklık... O ne? Pyro yakmış beni. Gıcık oluyorum bu elemana. Sonra püsküüüt yiyorum geçiyor. Püsküüütümü de yakmasından o kadar korkuyorum ki... .
Memleketi: Bilinmiyor (Hatta kadın olduğuna dair söylentiler var)
- Nasıl oynanır?
Pyro, muhteşem bir pusu karakteri. Uygun bir yere saklanıp topluluk hâlinde gelen düşmanları yakmak çok zevkli oluyor. Pusu karakteri deyince hemen saldırı yeteği yok sanmayın. Yakın mesafedeki en güçlü karakterdir kendisi. Tabi ki yakın mesafeden. Uzaktan saldırıları pek etkili olmaz. En önemli kurallardan biri de şu: Sakın kafa kafaya dövüşmeyin. Sakın. Kurtulma şansınız pek yoktur. Düşmana saldrırken farkedilirseniz; yakında Medic, Dispenser ya da Medkit yok ise geri çekilmenizi ve sizi kovalayan düşmanı bir köşede sıkıştırıp hâlletmenizi daha çok tavsiye ediyorum. Bu arada alev makinesi ile ilgili bir şeyi söylemeden edemeyeceğim: Sağ tuşa tıklayarak basınçlı hava püskürtebilirsiniz. Bu hareket ile yanan arkadaşlarınızı söndürebilir ve size gelen her türlü nesneyi geri püskürtebilirsiniz. Püskürtebilirsiniz dedim bak canım püsküüüt çekti gidiyim de yiyeyim bari...
Pyro hakkında dikkat edilmesi gereken bir şey daha: Pyro iken alev almazsınız. Şimdi yanlış anlamayın, alevden etkilenmezsiniz demedim. Alev aldıktan sonra canınız gitmeye devam etmez.
Pyro'nun orijinal silahlarını pek değiştirmeyin. Sadece Flare Gun'ı kullanmanızı tavsiye ederim o kadar. Orijinali fazla bozmayın. Bu arada ikinci silahınızın Taunt'u ile adam vurabilirsiniz! Yakından.
Demoman:
Uzun adı Demolitions Man olan bu esmer ve alkolik arkadaşımız, defans açısından önemli bir rol oynamakta. Geçtiğiniz yola bombalar koyduğunda ve oradan geçerken patlattığında neye uğradığınızı şaşırırsınız oh olur. 175 can puanı vardır. Silahları: El bombası atar, yapışkan bomba atar (patlatmak için istediğiniz zaman farenin sağ tuşuna basın) ve bir şişe. Ayrıca yapışkan bomba atar bombalarının patlaması ile Soldier'ın Rocket Jump hareketinin benzerini yapabilir. Memleketi: İskoçya.
- Nasıl oynanır?
Demoman ile 3 yapışkan bomba ile bir sentry yıkabilecek güçtesiniz. Ya aslında Demoman hakkında dikkat etmeniz gereken pek bir şey yok. Sadece biraz yakın mesafedeyken el bombası atarı kullanın. Şişeyi çok yakın mesafede kullanın. İşte o kadar, gerisini siz yaparsınız.
Demoman iken orijinal silahlarınızı değiştirmeye hiç gerek yok. Ben değiştirdim, bir faydasını göremedim.
Heavy:
İşte takımın en komik, en neşeli adamı. Her ne kadar sert, kaba, sinirli gözükse de yumuşacık bir kalbi var. Sanırım o da püsküüüt yiyor. Püsküüüt yemenin verdiği güçten olmalı ki 300 can puanı var. Silahları: Ağır makineli tüfek, pompalı tüfek ve yumruklar.
Memleketi: Rusya
- Nasıl oynanır?
Heavy'nin en yakın arkadaşı Medic'tir. Heavy düşmanları hâllederken arkasında bir Medic de sürekli onu iyileştirirse, o Heavy'yi haklamak biraz zordur. Demek istiyorum ki, eğer kalabalık bir şekilde düşmanlar geliyorsa arkanızda bir Medic olsun. Fakat Medic'inizi de iyi korumalısınız. Medic'ten kendi kendisini korumasını beklemeyin, gücü oldukça düşüktür. Medic'ten başka bir dşkkat etmeniz gereken nokta ise Sandvich'tir. Sandvich, etrafınızda Medic, Dispenser veya Medkit olmadığında kendinizi iyileştirmenizi sağlayan bir yemektir. Bu Sandvich elinize geçerse mutlaka kullanın, pompalı tüfek hiçbir işe yaramıyor zaten. Bir de Dalokohs Bar'ımız var. Bu da maksimum can puanımızı kısa bir süre için 300'den 350'ye çıkaran bir çikolata. Fakat hemen sevinmeyin, Medic ile en fazla 450'ye çıkabilirsiniz. Son olarak dikkat etmeniz gereken nokta ise yumruklarınızın (3. silah) taunt'u. Bu taunt ile insanları vurabilirsiniz. Hem de tek seferde!
Heavy ile alternatif silahlardan Sandvich'i ve Dalokohs Bar'ı seçmenizi tercih ederim. Ağır makineli silahınızı istiyorsanız değiştirin, nasıl rahat ediyorsanız. Yumruklarınızı değiştirmeyin, kalabilir. Ben Valve Software'de çalışsaydım bir de "Piscuit" adında bir yemek yapardım Heavy için. Fakat orada çalışmıyorum maalesef.
Engineer:
İşte takımın direği. Bu adam olmazsa kazanma ihtimaliniz nerdeyse yoktur. Onun otomatik olarak düşmanları vuran Sentry Gun'ları, canımız ve cephanemiz azaldığında yanına gittiğimiz Dispenser'ları, uzun mesafeleri kat etmek için kullandığımız Teleporter'ları olmasa ne yapardık? İnşa ettikleri makineler, güzel ve kibar konuşması ile kalbimi kazanmayı başarmıştır. Fakat onu her ne kadar çok sevsem de püsküüütümün kırıntısını alamaz.
Memleketi: Bee Cave, Texas
- Nasıl oynanır?
Engineer'ın saldırı yeteneği fazla yok. Sentry'leri ile kendini korur. Tabi ki Sentry ve diğer makineleri inşa etmek için metale ihtiyaç duyarsınız. Bunun için düşmanların ya da kendi makinelerinizin bozulduğunda dökülen metalleri toplayabilirsiniz. Yerdeki silahlardan, üssünüzdeki ecza dolaplarından ve Dispenserlardan da toplayabilirsiniz. Neyse, Sentry'lere dönelim. Sentry'yi güzel bir yere inşa edin. Düşmanların kolayca vuramayacağı bir yere. Ayrıca Sentry'yi üst kademelere çıkarmak için de metale ihtiyacınız vardır. Yakınlarda cephane alacağınız bir yer veya Dispenser'ınız da olsun. Ya da herhangi bir metal kaynağı. Bütün makinelerinizi üst kademelere çıkartın! Bu çok önemli. Yüksek kademeli bir Sentry kolay düşman vurur. Yüksek kademeli bir Dispenser daha güzel can ve cephane verir. Yüksek kademeli bir Teleporter daha hızlı ışınlar. Teleporter demişken, bu da her ne kadar önemsiz gözükse de çok önemli bir makinedir. Özellikle saldırıda. Yalnız Teleporter'ları da güzel bir yere inşa edin ki düşmanlar bulamasın. En dikkatli olmanız gereken nokta ise Spy'lar. Bir anda çıkagelip güzelim makinelerinizi bozup emeğinizi boşa çıkarıp sizi sinir edip çileden çıkarabilirler. Makinelerinizin etrafında birileri çok dolanıyorsa onun Spy olma ihtimali yüksektir. Makinelerinizi bozma girişiminde bulunursa İngiliz anahtarınız ile tamir edebilirsiniz. Sadece Spy bozmaya çalıştığında değil, diğerleri tarafından hasar verirlerse veya Sentry'nizin mermisi biterse de tamir edebilirsiniz. Tabi metallerinizin bir kısmı gidecektir.
Engineer'da orijinal silahlardan çok fazla şaşmayın. Hele Gunslinger diye bir silah veya ona benzer bir şey var, onu sakın almayın. Onun dışında beceri ve kabiliyetinize göre değişiklikler yapabilirsiniz.
Sniper:
İşte en karizmatik karakter. Karizmasına gıpta ediyorum. Bu oyunda en çok sevdiğim 2. karakter. 125 can puanı vardır. Silahları: Sniper tüfeği, SMG, bıçak.
Memleketi: Avustralya
- Nasıl oynanır?
Sniper %10 doğuştan yetenek, %90 da çalışma gerektiren bir karakterdir. Çalıştıkça, başardıkça Sniper'ı daha çok seveceksiniz. Dikkat etmeniz gereken noktala gelince, birincisi büyük kafalı karakterler: Heavy ve Soldier. Hem büyük kafalı, hem yavaş hareket etmeleri yüzünden kolayca kafadan tek atışta vurulabilir. Fakat Sniper tüfeğinizin dürbününü açtıktan sonra dürbününüzün üzerindeki göstergenin dolmasını bekleyin. Ne kadar çok dolarsa o kadar çok can götürür. %100 dolmuş bir Sniper tüfeği ile Heavy'yi bile kafadan tek atışta hâlledebilirsiniz. Medic onu 450'ye kadar iyileştirse bile. Ayrıca Medic'ler de genellikle bu karakterler ile beraber gezerler, bilginize. Engineer'ları ve onun makinelerini vurmak da çok kolaydır. Zaten Engineer'lar genellikle sabit durur. Bir de iyi bir nokta seçin Sniper'lık yapmak için. Bir kez ateş ettiğinizde sizi farketmemeleri için saklanın, sonra tekrar çıkıp başkasını vurun, mümkünse bulunduğunuz yeri değiştirin, başka bir noktada Sniper'lık yapmaya devam edin. Sonra tekrar eski yerinize geçersiniz. Düz giden düşmanlara dikkat edin, kolay hâlledilir. Ayrıca kımıldamadan duran düşmanlar için de aynı şey geçerli. Bir de bıçağımız var demiştim. Bu bıçak çok iyi bir silahtır, hafife almayın. Spy'lara dikkat edin. Spy'lar daima sizi arkadan bıçaklamak isteyeceklerdir. Hatta işi garangiye almak istiyorsanız SMG'nizi Razorback ile değiştirin, bu bir kez olsun sizi arkadan bıçaklanmaktan kurtaracaktır.
Sniper iken silahlarınızın orijinalini bozmayın, çok güzel seçilmişler. Arkadan bıçaklanmaktan korkuyorsanız Razorback kullanın o kadar.
Medic:
İşte en sevdiğim karakter. Benim Almanca öğretmenime benziyor. Hatırlıyorum da, bir keresinde öğle arasında kantinde karşılaşmıştık. Konuşmuştuk, sohbet etmiştik. Sonra bana en sevdiğim püsküüütü ısmarlamıştı. Ben de o günden sonra çok sevdim onu. Derslerini zevkle dinledim. Almanca dersine özel bir ilgi duydum. Eğer bu yazıyı okuyorsa, şunu bilsin ki onu çok seviyorum. Herneyse. O günden sonra Medic'e de özel bir ilgi duymaya başladım. Hep Medic'i oynadım. Oynaya oynaya ustalaştım, yeni şeyler öğrendim ve şimdi öyle iyi bir Medic'im ki, bir takımda Medic oldursam o takım hiç kaybetmiyor. Neyse, yeter bu kadar. Medic'in 150 can puanı vardır. Silahları: Şırınga atan bir tüfek, can silahı ve kemik testeresidir.
Memleketi: Stuggart/Almanya
- Nasıl oynanır?
Medic'in saldırı yeteneği pek yoktur. Takım arkadaşlarına can vererek yaşamını sürdürür. Can verdikçe ÜberCharge'ı artar. Übercharge'ı artıp %100 olunca faresinin sağ tuşuna basıp kısa bir süre için ölümsüz olabilir ve isterse bunu bir arkadaşıyla paylaşabilir. Yani Übercharge'ı artırmak için takım arkadaşlarımıza can vermemiz gerekiyor. Öyleyse fırsat buldukça takım arkadaşınıza can verin ve Übercharge'ınızı artırın. Hele oyun başlamadan önceki yaklaşık 1 dakikalık süre Übercharge'ınızı artırmak için harika bir fırsattır. Hazır Übercharge'dan bahsetmişken, kimlere Übercharge vereceğimizi konuşalım. Bir Scout'a vermek hatalı olur. Çünkü hem onun hızına yetişemeyiz, hem az zamanda çok adam vurabilecek biri değil, hem o Bonk! Atomic Punch'ı ile kendini ölümsüz yapabilir. Öyleyse en iyisi Heavy'ye ve Soldier'a yapmaktır. Pyro'ya eğer yakın mesafede hâlledilebilecek birileri varsa yapın. Ayrıca Übercharge'ınızı bir o arkadaşınıza, bir bu arkadaşınıza vererek diğer arkadaşlarnızı kurtarın. Medic iken sizden daha hızlı olan tek karakter Scout'tur. Scout dışında herkesin saldırısından kaçarak kurtulabilirsiniz. Scout'tan kurtulmak ise size kalmış. Fakat ortalama bir Scout size fazla zarar veremez.
Medic'te orijinal silahlarınızı Übersaw ve(ya) Vitasaw dışında hiç değiştirmeyin.
Spy:
Spy; iyi bir oyuncuda harika, kötü bir oyuncuda berbat bir karakterdir. Biraz çalışmayla harika bir karakter hâline gelir. Savunma zayıflatmak için ise harikadır. Silahları: Altıpatlar, elektro-bozucu (Engineer'ın makinelerini bozmak için), bıçak ve kılık değiştirme kitidir.
Memleketi: Fransa
- Nasıl oynanır?
Spy büyük ölçüde pratik gerektiren bir karakterdir. Onun dışında birkaç tane dikkat etmeniz gereken nokta vardır: Scout'lardan ve Pyro'lardan uzak durun, Engineer'ın Sentry'sini bozduktan hemen sonra onu arkadan bıçaklayın, şüpheli davranmayın, karşı takımda olan bir karakterin kılığına bürünün, farkedilirseniz hemen görünmez olun ve kaçın, güçlü karakterlere öncelik verin, Sniper'ların Razorback'lerine dikkat edin. Ayrıca Spy'ın bir özelliği ise, karşı takımın Spy'larını kolayca tespit edebilmesidir. Eğer bir takım arkadaşınızın Spy olduğundan şüpheleniyorsanız bıçağınızı çıkarın ve onun arkasına geçin. Eğer bıçağınız arkadan bıçaklama pozisyonuna dönerse o bir Spy'dır, icabına bakın.
Spy iken Elçi adında bir tabanca var. O elinize geçerse mutlaka onu seçin. Onun dışında orijinali pek bozmayın.
Alıntıdır.